Den generelle Tippeliga-tråden
Collapse
X
-
J19-kampen var det UEFA som arrangerte. Det er kanskje andre regler for mesterskap enn for Tippeligaen.
NFF snakker om omkamp for Tromsø - Sandefjord. Jeg aner ikke hva de kan finne på, men sendte linken bare som svar på spørsmålet om det ikke var noe sånt som skjedde tidligere i vår.Kommentar
-
Omkamp gir jo ingen mening. Det gir Tromsø en gylden mulighet. Enten må man gi Sandefjord 3 poeng, noe som ikke er helt fair det heller, men nesten. Eller så får man spille de resterende minuttene på stillingen 0-2, noe som er det mest korrekte...................Kommentar
-
Kommentar
-
MortenKommentar
-
Men hva skjer hvis det blir omkamp mot Sandefjord? Må Steinar Nilsen stille opp som trener da. Blir jo litt urettferdig for Sandefjordom Tromsø plutselig har fått en ordentlig trener til den kampen."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Trist at dommerne rett og slett dømmer de ned i OBOS. Mot Tromsø skulle de hatt full pott og i dag hadde det kanskje endt med i alle fall 1 poeng hvis nivået på dommerne i Norge ikke hadde vært så begripelig dårlig. Da hadde de hatt heng på resten og virker ekstremt mye sterke enn det Start gjør for tiden. Håper virkelig Sandefjord klarer å holde seg uansett.Kommentar
-
Ingen av situasjonene er dommerfeil, men det føles nok bittert for Sandefjord når begge situasjonene blir dømt i disfavør Sandefjord.Kommentar
-
Nja, tja. Ingen av dem er klokkeklare. Holdingen Sandefjord ville ha straffe på startet utenfor sekstenmeteren, så det hadde ikke vært straffe uansett. Men det skulle nok gitt rødt kort hvis det hadde blitt dømt på.
Ingen av situasjonene er dommerfeil, men det føles nok bittert for Sandefjord når begge situasjonene blir dømt i disfavør Sandefjord.
Situasjon 2: Meling løper alt han kan etter Sellin, for å nå han igjen tar han venstre armen sin og prøver å nå skuldra hans gjentatte ganger. Til slutt klarer han det, så tar han tak på skulderen til Sellin og kommer seg i duell me'n, en duell hvor jeg mener at de også snubler i hverandres ben. Det som nå er, er jo at siden Meling brukte sin venstre hånd for å rive i fyren, så MÅ dommeren ha sett det. Og det skulle ha vært dømt.
For å demonstrere hvor tullete detta var: Stell deg rett opp å ned. Løft din venstre arm slik at den står rett ut. Så prøver du å nå et imaginært objekt som er akkurat uttafor rekkevidde for hånda di. Sånn løp altså Meling etter Sellin i 4 sekunder(!) før han fikk tak.Kommentar
-
Jeg dømte fotball noen år selv, og aner for å være helt ærlig ikke hva jeg ville gjort for noe med de samme situasjonene. Hadde antageligvis vært veldig avhengig av hva slags vinkel jeg hadde. Kan godt være at jeg hadde gjort det motsatte av Berntsen, og følt at jeg hadde gjort riktig i begge situasjonene
Poenget mitt var vel egentlig at dette, i motsetning til Team Magefølelses eskapader i Tromsø forrige helg, ikke er noen klar dommerskandale. Det er bare Sandefjord som ikke har verken guder, planetkonstellasjoner eller skjebnen på sin side for tiden.Kommentar
Kommentar