Den generelle Tippeliga-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1573

    Vålerenga viser i dag at de er et langt bedre lag enn de øvrige som ligger i bunnen av tabellen. Flere av nøkkelspillerne er i ferd med å finne storformen. Dette laget kan strykes av listen over nedrykkskandidater. De fire svakeste lagene er nok Glimt, Ålesund, Start og Lillestrøm.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3201

      Opprinnelig skrevet av Dole
      Vålerenga viser i dag at de er et langt bedre lag enn de øvrige som ligger i bunnen av tabellen. Flere av nøkkelspillerne er i ferd med å finne storformen. Dette laget kan strykes av listen over nedrykkskandidater. De fire svakeste lagene er nok Glimt, Ålesund, Start og Lillestrøm.
      Er dessverre enig. Og av dem er Start fortapt men i spillemessig bedring, Ålesund valset greit over oss (og har fått selvtillit ev det) og Glimt var langt bedre enn resultatet skulle tilsi mot Tromsø-

      Så hvis ikke ledelsen i LSK finner en ny trener og det fort, så er det Start og vi som går rett ned.

      Kommentar

      • cetor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2011
        • 263

        Det skal egentlig ikke være mulig å rykke ned med den stallen vi har. Dessverre begynner det å se ut til at Runar kan klare det umulige.

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Opprinnelig skrevet av knut
          Fikk med meg at Aafk kvitta seg med assistenttrener'n før dagens kamp.

          Klubben minner bare mer og mer om Brann pre nedrykket.

          Klovneklubb.
          Tja, jeg mener nå de gjør noen bra grep jeg da, og er i alle fall langt mer handlekraftige enn vi er. Fortsetter de slik de har gjort til nå i sesongen, så rykker de i alle fall ned.
          De har stor tro på Trond Fredriksen som trener på lang sikt, men mener han mangler noe erfaring til å ri av dette, og derfor søker de hjelp fra en mer erfaren trener som skal sidestilles med han ut sesongen. Alt gjøres visstnok i samråd med Trond Fredriksen selv som etterlyser mer hjelp.
          Det er naturligvis trist at dette går utover assistenten, men man kan jo ikke drive veldedighet i en fotballklubb hvis de mener han ikke kan bidra med denne erfaringen som de er ute etter.

          Hvem som vi ta et slikt oppdrag er vel kanskje mer usikkert. Mark Dempsey fikk tilbudet, men takket visstnok nei.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9453

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Tja, jeg mener nå de gjør noen bra grep jeg da, og er i alle fall langt mer handlekraftige enn vi er. Fortsetter de slik de har gjort til nå i sesongen, så rykker de i alle fall ned.
            De har stor tro på Trond Fredriksen som trener på lang sikt, men mener han mangler noe erfaring til å ri av dette, og derfor søker de hjelp fra en mer erfaren trener som skal sidestilles med han ut sesongen. Alt gjøres visstnok i samråd med Trond Fredriksen selv som etterlyser mer hjelp.
            Det er naturligvis trist at dette går utover assistenten, men man kan jo ikke drive veldedighet i en fotballklubb hvis de mener han ikke kan bidra med denne erfaringen som de er ute etter.

            Hvem som vi ta et slikt oppdrag er vel kanskje mer usikkert. Mark Dempsey fikk tilbudet, men takket visstnok nei.
            Blir som om LSK kvitter seg med Siggi. LSK har jo "trua" på Kristinsson som trener og snakker han opp ved en hver annledning.

            Klovneklubb.

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              Opprinnelig skrevet av knut
              Blir som om LSK kvitter seg med Siggi. LSK har jo "trua" på Kristinsson som trener og snakker han opp ved en hver annledning.

              Klovneklubb.
              Nå kjenner ikke jeg til jobben Trond Fredriksen har gjort i Aafk annet enn de svake resultatene, men ift Kristinsson sin jobb i LSK så kritiserte jeg den også mens vi skapte ok resultater. Hadde vi sett en positiv utvikling under laget, eller følt at man i det minste tok klubben i riktig retning, så ville jo kanskje en løsning med Siggi ut og en mer erfaren mann inn sidestilt med, eller over Runar K vært en god løsning på kort sikt.

              Jeg har vel også forøvrig skrevet i tråden til Runar K for en stund siden at det eneste som kan gjøre at han kan overleve i klubben er at han innser sine egne begrensninger og søker hjelp hos mer erfarne folk. Dette fordi jobben han gjør på feltet med enkeltspillere virker å være ganske god basert på det som skrives her inne og sies fra spillere. Så han kan jo være en ressurs der.
              Kampledelsen og forberedelse til kamp er han dessverre blant de svakeste (om ikke den aller svakeste) i Tippeligaen på. Det kan godt hende at han vil forbedre seg her med tiden, men det tror jeg blir vanskelig i den rollen han har nå, og den posisjonen han er i ferd med å få i klubben.

              Er forøvrig enig i at Aafk er en klovneklubb.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9453

                På generelt grunnlag trur jeg at hvis det hentes inn ekstern hjelp til en hovedtrener, så vil det automatisk skje en undergraving av posisjon og skapes en forventning om trenerens avgang.

                Men den spenstige løsningen sitter enga på; spark oppover i systemet!

                Anngående kampledelse, så så ikke jeg RBK-kampen i fjor, men hørte taktikken var skandale. Blir spennende å se hva Runar kokkelerer fram nå.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3438

                  Hvor vilt er det at S08 på 6.plass har negativ målforskjell? Med unntak av Bart City og Start er det ingen lag som har en målforskjell i større grad.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2937

                    Mener Starts opprykkssjanser svekkes om VIF eller LSK rykker ned

                    - For Start er det helt klart en fordel at Vålerenga og Lillestrøm ikke rykker ned. Om de gjør det er førsteplassen i 1. divisjon neste år allerede tatt, sier Jesper Mathisen til Fædrelandsvennen.

                    Stabæk og Bodø/Glimt vil nok være lettere å kjempe mot for Start neste år, sier tidligere Start-trener Tom Nordlie.

                    Årst er uenig: - Bodø/Glimt og Tromsø er lagene Start bør håpe ikke rykker ned. De vet begge, i likhet med Start, hva dette handler om. Med VIF eller LSK ned kan man lure bakfra uten å være favoritt

                    Kilde: Fædrelandsvennen

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7080

                      En kamp unna å være kvitt Stabæk og deres absurde "supportere" (30 mann med to dårlige sanger, men verdens mest oppblåste selvbilde). Heia Jerv!
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3438

                        Da får vel Ingebrigt Steen Jensen noe å virkelig være sjokkert over.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • lsktokvam
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Jan 2013
                          • 108

                          Nff melder på twitter at terminlista kommer 19.des

                          Kommentar

                          • vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729



                            "Eksperten" som var rimelig sikker på at det var feil valg av LSK som ansatte "steinalder-treneren", Erlandsen som redningsmann da Kristinsson fikk sparken.

                            Kommentar

                            • Hyde
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Jan 2017
                              • 2

                              Også jeg leste om det på twitter, jeg er spent på å se hvordan ting vil utvikle seg. Takk for informasjonen.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2937

                                VGTV har blitt enda mer Søpla-TV. Ikke overraskende, men trist. VG skal tross alt være en riksdekkende avis/kanal.

                                Kommentar

                                • Oddis
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 2744

                                  Bendtner til trøndra.. Lærte de ingen til av Bille Nilsen-affæren? Kan vel strengt tatt gå begge veier det her, men håper på mange historier der fyll og generell talentløshet er gjennomgangsmelodien!
                                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2937

                                    Opprinnelig skrevet av Oddis
                                    håper på mange historier der fyll og generell talentløshet er gjennomgangsmelodien!
                                    Lave odds på den...

                                    Kommentar

                                    • vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

                                      Hver dag frem mot seriestart vil VG Sporten presentere tabelltips for Eliteserien 2017.


                                      VG i gang med lupen. Sarpsborg første lag ut på 5.plass. Kan ikke skjønne at vi ikke skal være minst på høyde med dette laget.

                                      Kommentar

                                      • Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1573

                                        Foreløpig 3 mål av Ohi i dag. Imponerende.

                                        Kommentar

                                        • Roll75
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2007
                                          • 834

                                          Topplaga vinner knapt lenger. Når de møter andre i toppen, så deler de poenga. Bart redder en U på overtid mot KBK. Vi er i siget og leder formtabellen. Synes dette begynner å ligne noe

                                          Kommentar

                                          Working...