Vålerenga viser i dag at de er et langt bedre lag enn de øvrige som ligger i bunnen av tabellen. Flere av nøkkelspillerne er i ferd med å finne storformen. Dette laget kan strykes av listen over nedrykkskandidater. De fire svakeste lagene er nok Glimt, Ålesund, Start og Lillestrøm.
Den generelle Tippeliga-tråden
Collapse
X
-
Vålerenga viser i dag at de er et langt bedre lag enn de øvrige som ligger i bunnen av tabellen. Flere av nøkkelspillerne er i ferd med å finne storformen. Dette laget kan strykes av listen over nedrykkskandidater. De fire svakeste lagene er nok Glimt, Ålesund, Start og Lillestrøm.
Så hvis ikke ledelsen i LSK finner en ny trener og det fort, så er det Start og vi som går rett ned.Kommentar
-
De har stor tro på Trond Fredriksen som trener på lang sikt, men mener han mangler noe erfaring til å ri av dette, og derfor søker de hjelp fra en mer erfaren trener som skal sidestilles med han ut sesongen. Alt gjøres visstnok i samråd med Trond Fredriksen selv som etterlyser mer hjelp.
Det er naturligvis trist at dette går utover assistenten, men man kan jo ikke drive veldedighet i en fotballklubb hvis de mener han ikke kan bidra med denne erfaringen som de er ute etter.
Hvem som vi ta et slikt oppdrag er vel kanskje mer usikkert. Mark Dempsey fikk tilbudet, men takket visstnok nei.Kommentar
-
Tja, jeg mener nå de gjør noen bra grep jeg da, og er i alle fall langt mer handlekraftige enn vi er. Fortsetter de slik de har gjort til nå i sesongen, så rykker de i alle fall ned.
De har stor tro på Trond Fredriksen som trener på lang sikt, men mener han mangler noe erfaring til å ri av dette, og derfor søker de hjelp fra en mer erfaren trener som skal sidestilles med han ut sesongen. Alt gjøres visstnok i samråd med Trond Fredriksen selv som etterlyser mer hjelp.
Det er naturligvis trist at dette går utover assistenten, men man kan jo ikke drive veldedighet i en fotballklubb hvis de mener han ikke kan bidra med denne erfaringen som de er ute etter.
Hvem som vi ta et slikt oppdrag er vel kanskje mer usikkert. Mark Dempsey fikk tilbudet, men takket visstnok nei.
Klovneklubb.Kommentar
-
Jeg har vel også forøvrig skrevet i tråden til Runar K for en stund siden at det eneste som kan gjøre at han kan overleve i klubben er at han innser sine egne begrensninger og søker hjelp hos mer erfarne folk. Dette fordi jobben han gjør på feltet med enkeltspillere virker å være ganske god basert på det som skrives her inne og sies fra spillere. Så han kan jo være en ressurs der.
Kampledelsen og forberedelse til kamp er han dessverre blant de svakeste (om ikke den aller svakeste) i Tippeligaen på. Det kan godt hende at han vil forbedre seg her med tiden, men det tror jeg blir vanskelig i den rollen han har nå, og den posisjonen han er i ferd med å få i klubben.
Er forøvrig enig i at Aafk er en klovneklubb.Kommentar
-
På generelt grunnlag trur jeg at hvis det hentes inn ekstern hjelp til en hovedtrener, så vil det automatisk skje en undergraving av posisjon og skapes en forventning om trenerens avgang.
Men den spenstige løsningen sitter enga på; spark oppover i systemet!
Anngående kampledelse, så så ikke jeg RBK-kampen i fjor, men hørte taktikken var skandale. Blir spennende å se hva Runar kokkelerer fram nå.Kommentar
-
Mener Starts opprykkssjanser svekkes om VIF eller LSK rykker ned
- For Start er det helt klart en fordel at Vålerenga og Lillestrøm ikke rykker ned. Om de gjør det er førsteplassen i 1. divisjon neste år allerede tatt, sier Jesper Mathisen til Fædrelandsvennen.
Stabæk og Bodø/Glimt vil nok være lettere å kjempe mot for Start neste år, sier tidligere Start-trener Tom Nordlie.
Årst er uenig: - Bodø/Glimt og Tromsø er lagene Start bør håpe ikke rykker ned. De vet begge, i likhet med Start, hva dette handler om. Med VIF eller LSK ned kan man lure bakfra uten å være favoritt
Kilde: Fædrelandsvennen
👍 1Kommentar
-
"Eksperten" som var rimelig sikker på at det var feil valg av LSK som ansatte "steinalder-treneren", Erlandsen som redningsmann da Kristinsson fikk sparken.👍 1Kommentar
-
Bendtner til trøndra.. Lærte de ingen til av Bille Nilsen-affæren? Kan vel strengt tatt gå begge veier det her, men håper på mange historier der fyll og generell talentløshet er gjennomgangsmelodien!Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.👍 3Kommentar
Kommentar