VG: seks Odd-spillere rammet av virus.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    VG: seks Odd-spillere rammet av virus.

    Seks Odd-spillere rammet av virus

    Oppladningen til kampen mot Viking i den 10. serierunden har ikke vært optimal for Odd Grenland.

    Fernando de Ornelas, Pelle Nilsson, Trond Viggo Toresen, Espen Ruud, Somen A. Tchoyi og Rune A. Jarstein har alle slitt med et virus i kroppen den siste uken, melder Varden

    Oppladningen til kampen mot Viking i den 10. serierunden har ikke vært optimal for Odd Grenland.



    Huff så leit, da... jævla kyllinger på tide å finne på en ny unnskyldning?
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    Opprinnelig skrevet av sparwasser
    Seks Odd-spillere rammet av virus
    Bruker de fortsatt samme kokk på brakka?
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Dette er identisk med 2001. Først hadde de bare medgang. Med én gang det butta litt i mot, ble alle sjuke samtidig. Tror ikke NFF lar seg lure igjen.

      Kommentar

      • gj
        Seniormedlem
        • Nov 2003
        • 3360

        #4
        VI GLEMMER ALDRI!

        Dagbladet 04.08.2001:

        LSK - Odd utsatt

        Odd Grenland ble hørt av Norges Fotballforbund: Kampen mot LSK

        ble utsatt på grunn av sykdom i Odd-troppen. Odd hadde fredag 14 spillere på sykelista, og søkte forbundet om å få utsatt eliteseriekampen på Åråsen mot LSK kommende søndag. Odd-trener Arne Sandstø hadde fredag formiddag bare ni friske og disponible spillere til kampen. I startelleveren var det bare Erik Holtan og Sami Mahlio som ikke hadde fått føling med oppkast, diaré og feber.

        VG 04.08.2001:
        UTSETTELSEN KAN UTNYTTES

        LSK-Erlandsen reagerer på at matforgiftet Odd slipper å spille

        Lillestrøm-trener Arne Erlandsen mener at utsettelsen av søndagens seriekamp mellom Lillestrøm og Odd Grenland kan komme til å føre til flere utsettelser i årene fremover.

        Prinsipielt kan Fotballforbundet nå få et problem med sitt eget regelverk.Denne avgjørelsen åpner for andre utsettelser. I verste fall kan denne utsettelsen utnyttes. Jeg håper aldri det skjer, men muligheten ligger der, sier Erlandsen til VG og lurer på hva Brann synes om denne saken.

        Bergenserne hadde åtte spillere virussyke i fjor, men fikk ikke utsatt seriekampen mot Vålerenga
        Hva er forskjellen?

        Primært er det antall spillere, svarer generalsekretær Karen Espelund i NFF og legger til: Brann hadde 8 spillere syke, men hele 17 disponible. Odd har hele 14 spillere syke og bare åtte spilleklare.

        Hvor går grensen for å få utsatt en kamp? Det er ingen fastsatt grense. Vi vurderer hvert enkelt tilfelle. Snakker med legen og ser på lagoppstillingene for de siste rundene, forklarerEspelund.

        Men da kan det være en fordel å ha en tynn stall. Da får man jo lettere utsatt kamper? Dette er jo helt hypotetiske teorier. Slik skal man ikke spekulere i, sier Espelund
        Støtter avgjørelsen

        Men Brann-trener Teitur Thordarson kjøper ikke Espelunds forklaring
        Det er bare tullete, sukker Teitur.
        Avgjørelsen i fjor var hårreisende. Forbundet ga blaffen i en leges vurdering, sier Teitur.

        Likevel er han glad for at Odd får utsatt sin kamp.
        Jeg er helt enig i avgjørelsen, sier Teitur som ikke utelukker at noen kan utnytte denne utsettelsen senere.
        Det ser jeg ikke bort ifra og vil de det, klarer de det sikkert, tror Teitur.

        Erlandsen vil «ikke henge seg opp» i denne saken, men er åpenbart ikke enig i NFF-styrets avgjørelse.
        Etter mitt skjønn skal kamper bare utsettes hvis sykdommen er smittsom. Det er ikke Odds matforgiftning.

        Men Odd mener at de har bare åtte spillere tilgjengelig? Hva gjør de da hvis de har 10 skader? Skal kampen da også utsettes? Spør Erlandsen
        Nei, svarer Espelund.

        Ordninære skader gir ikke utsettelse, fortsetter generalsekretæren

        Full støtte
        Odd-lege Ola Stamnes har sykemeldt 11 spillere. I tillegg er to langtidsskadet. Erik Holtan og Sami Mahlio er de eneste førstevalgene som har sluppet unna campylobacter-bakterien. Odd mener at de har bare åtte spillere aktuelle for kamp.

        Stamnes fikk i går full støtte av Fotballforbundets medisinske utvalg i sine vurderinger.

        De er godt dokumentert. Det kan være fare for senkomplikasjoner og det er forskjell på lett trening og kamp, sier lederen av utvalget, Thor-Einar Andersen.
        NFF fastsetter ikke ny kampdato før Lillestrøm og Odd har spilte sine kvartfinaler i cupen 22. august.



        VG 10.10.2001:

        JUBLET FOR 3 - 3


        . . . men i kveld blir Rosenborg historisk dårlige med nytt tap

        GLASGOW (VG) Her gir Roar Strand beskjed til lagkameratene om at Lillestrøm mistet seieren på overtid. Gjett om Bent Skammelsrud ble glad . . .


        For da RBK-spillerne fikk beskjed om Odd Grenlands sene utligning på Åråsen glemte de kveldens knalltøffe mesterligakamp mot Celtic en liten stund. Jeg hørte at det hadde blitt 33, og måtte jo gi beskjed til spillerne. Vi var litt spent. Og dette var bra for oss, sier Strand til VG.


        Ingen i Rosenborg er i tvil om at lørdagens seriefinale mot LSK er viktigere enn bortekampene mot Celtic og Juventus (neste onsdag).


        Det er veldig bra for oss at vi leder med ett poeng når vi møter Lillestrøm.


        Da har vi fortsatt muligheten selv med tap på Åråsen. Nå kommer det til å bli spennende helt inn, sier Skammelsrud.


        Du så glad ut da Strand viste deg at det ble 33? Ja, klart det. De ledet vel tre ganger, så jeg skjønner at de må ha hatt litt utur. Men Lillestrøm skal vel ikke klage på uflaks i år, svarer han
        Direkte dumt


        Nils Arne Eggen likte imidlertid ikke helt spillernes fokus på seriekampen på Åråsen.


        Spillerne var veldig interessert i det, men jeg sa til dem at 33 var direkte dumt for oss, sier Eggen

        Mener du det?


        Altså det er jo selvfølgelig bra for oss på en måte men nå kan det kanskje snike seg inn en følelse av at vi kan klare oss uten å slå Lillestrøm.


        Men det tror ikke jeg, svarer RBK-treneren.
        I går ville han imidlertid snakke minst mulig om det som skal skje på lørdag.

        For i kveld står Rosenborg overfor en formidabel oppgave: Trønderne må snu en vond trend for å ha sjanse til å gå videre i Champions League. På de syv siste bortekampene i mesterligaen har RBK bare tapt. Med tap i kveld tangerer de Galatasarays bunnrekord på åtte strake bortetap i Champions League.

        Det høres nesten ut som «mission impossible».
        Med tap er det nok «game over», sier kaptein Erik Hoftun.
        Vi bør vinne. Men vi skal spille jævlig godt og langt over pari for å få poeng i morgen, sier Nils Arne Eggen.
        Han er fullt klar over at det bare er blitt bortetap etter den fantastiske 30-seieren over Borussia Dortmund i 1999

        Vi vet det, sjø, sier Eggen til VG.
        Og vi kan ikke underslå at da vi slo Milan og Dortmund, var de nede i en downperiode, fortsetter han
        Gledes-uken
        Han står trolig foran sin tøffeste uke noensinne som RBK-trener med tre skjebnesvangre bortekamper: Først Celtic i kveld, Lillestrøm på lørdag og Juventus neste onsdag.

        Men vi kaller det ikke skrekk-uke. Vi kaller det gledesuken! formante Eggen blidt på pressekonferansen foran gårsdagens trening på mektige Celtic Park.
        Kampen mot Lillestrøm er helt klart viktigst. Det er den som er helt avgjørende i forhold til seriemesterskapet. Men alle er viktige og vanskelige, sier Erik Hoftun.
        I løpet av de siste dagene er han blitt merkbart bedre i sin vonde akilles.

        Han er ikke i tvil om at han spiller i kveld.
        Jeg er mer sikker på foten nå enn jeg var foran kampen mot Juventus. Det er ikke snakk om at jeg må spare meg noe som helst. Jeg tror heller ikke jeg gambler med tanke på Lillestrøm-kampen ved å spille mot Celtic, sier Hoftun.
        Han er forberedt på at Rosenborg kan få kjørt seg foran 60 000 mildt sagt patriotiske Celtic-supportere.
        Det blir tøft. Vi skal ikke håpe for mye på tre poeng. Ett poeng kan hjelpe godt, det også. Men med tap er vi vel nesten ute, sier Hoftun

        Kommentar

        • scages
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1292

          #5
          I 2001 spilte vel en haug av "drit-ungene" kamp for 2.laget, et par dager etter at de skulle spilt mot LSK. Sykdom? Kampen mot LSK skulle vel gaat da vi var inne i en skikkelig flyt, og vi hadde grusa ODD lett. Jeg er sikker paa at vi tapte seriegullet p.g.a dette tullet.

          Kommentar

          Working...