NRK: Betinget fengsel i 6 mnd. for stygg tackling

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    NRK: Betinget fengsel i 6 mnd. for stygg tackling

    Fra NRK.no
    Dømt til fengsel etter takling

    Den nederlandske fotballspilleren Rachid Bouaouzan ble i dag dømt til seks måneders betinget fengsel for en stygg takling.

    Publisert 29.05.2006

    Av Kristian Elster


    Rachid Bouaouzan


    Sparta Rotterdam-spilleren Bouaouzan taklet i desember 2004 Go Ahead Eagles Nils Kokmeijer i en eliteseriekamp.

    Kokmeijer pådro seg et stygt benbrudd.

    Skaden var så alvorlig at han måtte slutte som fotballspiller.

    Overfall

    Retten fant at taklingen var ment å påføre en alvorlig skade og dømte ham for overfall.

    22 år gamle Bouaouzan ble også idømt 200 timers samfunnstjeneste.



    Last edited by sparwasser; 29.05.2006, 21:13.
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2936

    #2
    hulsker skulle hatt livstid
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Chessheim-kanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1022

      #3
      Rob Enemy æsj æsj
      hihi
      mvh Lsk's nye fysioterapeut

      Kommentar

      • lp
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Dec 2003
        • 223

        #4
        Liker ikke dette at fotball/hockey spillere blir saksøkt etter ting som blir gjort på banen. Greit å slå ned på veldig stygge ting, men hvis en spiller skal ha det i bakhodet at han kan bli dømt til fengsel for en stygg takling tror jeg idretten mister mye av sjarmen sin. Hadde det enda vært et system for hva som blir plukket ut av saker hadde det vært greit, men det skjer jo ikke noe hvis spillere ikke blir alvorlig skadet.
        Gi spillere lange karantener for stygt spill! Så kan resten ordnes med forsikring ( ja det kommer) ikke start en rettsak hver gang noen får en skade som gjør at de må legge opp
        Skjetten gutta
        Wenche Myhre,
        "Muligens Hooligans" ;)

        Kommentar

        • Chessheim-kanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1022

          #5
          Opprinnelig skrevet av lp
          Liker ikke dette at fotball/hockey spillere blir saksøkt etter ting som blir gjort på banen. Greit å slå ned på veldig stygge ting, men hvis en spiller skal ha det i bakhodet at han kan bli dømt til fengsel for en stygg takling tror jeg idretten mister mye av sjarmen sin. Hadde det enda vært et system for hva som blir plukket ut av saker hadde det vært greit, men det skjer jo ikke noe hvis spillere ikke blir alvorlig skadet.
          Gi spillere lange karantener for stygt spill! Så kan resten ordnes med forsikring ( ja det kommer) ikke start en rettsak hver gang noen får en skade som gjør at de må legge opp
          mulig det ikke reageres likt på alle situasjoner, men at det skal slåes hardt ned på bevisst grise spill, det er jeg ikke i tvil om at er korrekt.
          mvh Lsk's nye fysioterapeut

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            Opprinnelig skrevet av lp
            Liker ikke dette at fotball/hockey spillere blir saksøkt etter ting som blir gjort på banen. Greit å slå ned på veldig stygge ting, men hvis en spiller skal ha det i bakhodet at han kan bli dømt til fengsel for en stygg takling tror jeg idretten mister mye av sjarmen sin. Hadde det enda vært et system for hva som blir plukket ut av saker hadde det vært greit, men det skjer jo ikke noe hvis spillere ikke blir alvorlig skadet.
            Gi spillere lange karantener for stygt spill! Så kan resten ordnes med forsikring ( ja det kommer) ikke start en rettsak hver gang noen får en skade som gjør at de må legge opp
            Uenig.

            Roy Keane.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #7
              Problemet med denne typen saker er grensesettingen. Hvilke saker skal behandles innen idrettens eget "rettsvesen" og hvilke skal behandles i det offisielle rettsvesenet?

              Jeg har absolutt ikke svaret på dette, men om dette er starten på en trend vil vi sannsynligvis se mange banale saker i årene som kommer.

              - Burde Hannes vært bura inne for albuen mot Kippe?
              - Burde Kippe vært bura inne for overfallet mot Sandefjords nr 9?
              - Burde grekern som brakk beinet på Skjelbred få innreisenekt til Norge?

              Her er vi inne i ett grenseland som kan være med å ødelegge det vakre spillet om ikke det kommer klare retningslinjer relativt fort. Jeg antar den referte saken fra Nederland kan skape reaksjoneri fotballEuropa - jfr Jean Marc (?)Bosman.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #8
                Opprinnelig skrevet av iL
                Uenig.

                Roy Keane.
                Skulle til å si det samme selv. Roy Keane fortjener samme straff som Cantona fikk for overfallet av en tilskuer. Det var med fullt overlegg, og planlagt. Derfor mener jeg han burde dømmes som om det skjedde utenfor fotballbanen.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Supermann
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 433

                  #9
                  Blir ikke dette det samme som at en snekker skulle slått ned en annen med hammer?

                  Dette blir jo vold. Jeg skjønner og at i fotball må man regne med taklinger og den slags, men det finnes vel grenser?

                  Fotball er jo faktisk ett yrke også.
                  Nils Kokmeijer mistet jo faktisk muligheten til å "jobbe" i fremtiden.
                  Ultras Felt C
                  www.ultrasfeltc.com

                  Kommentar

                  Working...