Ja ja....det beste beviset på at det svir for RBK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

Opprinnelig skrevet av Pi_Meson
    Nettopp. Forventningene til publikum henger sammen med hva de har blitt vant til. Sikkert en del Bryne-, Vålerenga- og Sogndal-supportere som vil si at dere ikke vet hva det er å slite heller, siden dere har holdt dere i øverste divisjon uavbrutt i 30 år. I år har Rosenborg slitt. I 2002-sesongen slet Rosenborg. Da ble vi berget av Hrvoje Braovic og en skikkelig Lyn-kollaps. Men selv da Rosenborg lå ti poeng bak toppen, kom det over 15 000 på Lerkendal.
    Å slite når man ligger ti poeng bak, kan vel i beste fall betraktes som bittelitt uro... Det er vel mer med på å skape spenning om man vil klare å kjempe for gull (?)

Når LSK må vinne for å avgjøre om man går i nedrykksposisjon eller midt på tabellen, ja det er å slite.

VIF og Klanen har jo sånt sett slitt mer, men det er jo bare fortjent når man har r... der hodet skulle vært, og trenger å sette inn en avdanka midtbanespiller for å ikke tape kamper.
    Bølerkanaris

Kommentar

• scages
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1292

For å si det sånn, tror du det kommer 15.000 tilskuere på Lerkendal, om Rosenborg kjemper om en 7- 8 plass siste serierunde?
      Jeg har mer tro på 5000, og massiv pipekonsert.

Kommentar

• Pi_Meson
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Aug 2004
        • 21

Opprinnelig skrevet av chrissp
        Å slite når man ligger ti poeng bak, kan vel i beste fall betraktes som bittelitt uro... Det er vel mer med på å skape spenning om man vil klare å kjempe for gull (?)
        Ja, og når du har vunnet gull ti år på rad, så er sølv et nederlag.

Kommentar

• Pi_Meson
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Aug 2004
          • 21

Opprinnelig skrevet av scages
          For å si det sånn, tror du det kommer 15.000 tilskuere på Lerkendal, om Rosenborg kjemper om en 7- 8 plass siste serierunde?
          Hehe. Gammel tråd, men jeg måtte bare trekke den fram igjen, ettersom dette viste seg å være litt av en spådom. Siste serierunde 2005: Seriesjuer Rosenborg mot serieåtter Tromsø. 21 258 tilskuere på Lerkendal.

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

???? Hva faen har dette med LSK eller KFL å gjøre? Gå dit din tufs---> http://www.kjernen.no

Kommentar

• Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

Opprinnelig skrevet av scages
              Det finnes to grunner til at RævBK drar bra med folk (egentlig dårlig i forhold til byens og omlandet, nedre nord-Norges størrelse)

1) Det finnes ikke en drit å gjøre der oppe i gokk, annet enn å gå på bedehus, bedrive pedofili eller drekke ekkel karsk for å orke å se 90 minutter med møkkalaget RævBK i sine stygge, kopierte drakter.

2) Null loyalitet til andre trønder-lag som har hevdet seg tidligere, som Strindheim, Byåsen, Steinkjer, Stjørdals/Blink, Kolstad mm. Trønderne driter i sine lokale lag de så lenge de kan kjenne tilhørighet til medgangslaget, "folkelig" og "ydmyke" RævBK. Joggu sa jeg smør. Mens Oslo har 1 møkkalag (VIF aka IK Plata), 5-10 brukbare lag alla Skeid, Stabekk og Lyn og et legendarisk lag (LSK selvfølgelig), finnes det knapt ett i Gokk.

I tillegg har de et grisgrendt men massivt omland, hele Nedre nord-Norge strekker seg fra Bodø til Hedmarken i øst og Molde i vest, som ikke har produsert en drit fotballmessig. Ergo heier alle på medgangslaget. Alle tapere ønsker jo å være vinnere, eller i det minste å asossiere seg med sådanne. Når Bodø/Glimt endelig rykker ned i Adecco, kan du banne på at samene sympatiserer med RævBK i Eliten. Utrolig nok. Alle de innavla Berg-gutta har jo vært der, pluss rompetrollet Mini, ergo er vi rompiser liksom. Ekkelt.

Før de STORE pengene fra Champions League kom inn var Rosenborg et klassisk taperlag, høyst middelmådig, på høyde med de andre kokoss- og bongolagene i sitt distrikt. En parentes i norsk fotball. Penger skapte laget.
              Last edited by Hamburg & Kanari; 18.08.2006, 01:41.
              LSK Norges beste lag

Kommentar

• Pi_Meson
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Aug 2004
                • 21

Før de store pengene fra Champions League kom inn, hadde Rosenborg allerede dominert norsk fotball i en årrekke, med seks seriemesterskap og fire cupmesterskap på åtte sesonger. 1995-sesongen, den siste sesongen før de store pengene fra Champions League kom inn, vant Rosenborg serien med 15 poengs margin til sølvplassen. Avstanden mellom gull- og sølvplassen i Tippeligaen har aldri vært større enn da.

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Rosenborg har jobbet seg til suksess og CL-penger, og har dermed gjort seg fortjent til suksessen. Men nå er heldigvis denne epoken over, og de vil få svi for at de har etablert et kostnadsnivå som ikke lar seg forsvare uten fortsatt CL-deltakelse.

Kommentar

Working...