LSK-interesse for 17-årige Dag Alexander Olsen (Gjøvik-Lyn)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Eriksve
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 885

    LSK-interesse for 17-årige Dag Alexander Olsen (Gjøvik-Lyn)



    LSK er visstnok interessert i "Alec" som har scoret 6 mål for Gjøvik/Lyn etter ferien. Første års juniorspiller.......
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    #2
    Interessant, Erik. Har du sett han spille?
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

    Kommentar

    • Larsk
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 1053

      #3
      Rykte forumet????
      !!Gunners!!

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #4
        Dette er mer enn et rykte.
        Det er en avis som skriver at LSK har sendt et brev til klubben om at de ønsker å se spilleren i trening på Åråsen. Altså er det bekreftet LSK-interesse.

        Derfor Hovedforumet.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • 10.09.50
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1410

          #5
          Har han god radius?

          Kommentar

          • Eriksve
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 885

            #6
            Opprinnelig skrevet av gulost
            Interessant, Erik. Har du sett han spille?
            Har ikke sett han spille på a-laget i år, men så han noen kamper i fjor, både på gutte- og juniorlaget.

            Han er fysisk sterk og meget rask - og har vel vært en storscorer på sine lag i alle år....

            Diskusjonen går allerede på Gjøvik om hva som er best for han, å bli i Gjøvik/Lyn et år eller to til for å utvikle seg eller komme seg til en større klubb fortest mulig.

            En artikkel til om han etter helgens kamp mot Harstad - hvor han kom inn i pausa, 19 minutter ut i andre omgang hadde han scort ekte hat-trick!



            Som dere ser uttaler også spissmakker Sveinung Fjelstad seg om han styrker som spiller.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Imponerende å komme rett inn i 2. divisjon som 17-åring og score masse mål. Dette virker som en spiller vi må knytte til oss snarest, før prisen skyter i været og konkurrentene kommer på banen.

              Kommentar

              • WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 966

                #8
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Imponerende å komme rett inn i 2. divisjon som 17-åring og score masse mål. Dette virker som en spiller vi må knytte til oss snarest, før prisen skyter i været og konkurrentene kommer på banen.

                Det er mange konkurrenter allrede. Kamma og noen engelske talentspeidere blant annet.

                :lsk:

                eLSKer

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av WAK
                  Det er mange konkurrenter allrede. Kamma og noen engelske talentspeidere blant annet.

                  :lsk:

                  eLSKer
                  Desto viktigere å sikre seg underskriften hans i kveld.

                  Kommentar

                  • Eriksve
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 885

                    #10
                    "Alec" er ønsket på treningsopphold i Tottenham

                    Kommentar

                    • Eriksve
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 885

                      #11
                      Også Bayern München vl se "Alec"

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Blir Alec den nye John Carew? Jeg synes LSK kanskje burde sjanse på å tilby gutten og Gjøvik/Lyn en god kontrakt snarest. Men det er vel kanskje for sent allerede, når Tottenham og Bayern München er kommet på banen.

                        Kommentar

                        • Kølla Riisa
                          Seniormedlem
                          • Jun 2004
                          • 1021

                          #13
                          Tror nok dette er forsent allerede, desverre.

                          Tipper trøndera kommer valsende med pengesekken snart og de betaler jo mer enn LSK uansett.

                          Skulle ønske vi kunne tatt en sjanse og gitt han en ok kontrakt på 3 år med opsjon på forlengelse.

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #14
                            Utenlandske klubber virker som å ligge milår foran Norske Tippeligaklubber når det kommer til taletspeiding. Flere og flere eksempler viser at utenlandske klubber snapper Norske talenter før TL-klubbene kommer på banen. Altså, de er bedre enn oss i vårt hjemmemarked, det finner jeg underlig.

                            Kommentar

                            • Eriksve
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 885

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Ola
                              Utenlandske klubber virker som å ligge milår foran Norske Tippeligaklubber når det kommer til taletspeiding. Flere og flere eksempler viser at utenlandske klubber snapper Norske talenter før TL-klubbene kommer på banen. Altså, de er bedre enn oss i vårt hjemmemarked, det finner jeg underlig.
                              Sikkert sant nok, og betenkelig det. Men i dette tilfellet er jo ikke "Alec" en spiller utenlandske klubber har speidet på - en engelsk agent var på Gjøvik Stadion forrige helg for å se på en bestem Harstad-spiller, men ble imponert av Alec's tre mål. Så sånn sett var jo dette en tilfeldighet.....

                              Det er jo denne agenten som i ettertid har tipset både Tottenham og Bayern München.

                              Og i dag en uke etterpå sitter "Alec" på VIP-tribunene på White Hart Lane og ser Tottenham - Fulham!!

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #16
                                Der Kaiser og Bayern Munchen har også vist interesse for Olsen.
                                Fikk faks fra Bayern - drar til Tottenham

                                Publisert:</B> 18.09.2006

                                I går ettermiddag viste Bayern München også interesse for Dag Alexander Olsen. Men i morgen setter han seg på flyet til London for ei ukes trening med Tottenham.

                                Agent Paul Hodgetts har tydeligvis klokkertro på 17-åringen fra Gjøvik.
                                For dagen etter at Olsen ble invitert til Tottenham, har hans anbefalinger også ført til at Bayern München har blitt nysgjerrig på SK Gjøvik-Lyns nye stortalent. Tysklands, og en av Europas største klubber vil også se Olsen i aksjon.

                                – I dag mottok SK Gjøvik-Lyn en faks fra Bayern München. De skriver at de gjerne vil se nærmere på Dag Alexander. Det er ganske utrolig å se at en faks med Franz Beckenbauers navn på blir sendt til klubben vår. Det er utrolig artig at slike klubber som Tottenham og Bayern München vil se en av våre unge spillere, sier Svein Cato Bakkemo.
                                Last edited by sparwasser; 19.09.2006, 22:56. Begrunnelse: Var visst "litt" sent ute med denne, ja :-)

                                Kommentar

                                • Eriksve
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 885

                                  #17
                                  Da er "Alec" hjemme igjen etter en ukes treningsopphold i Tottenham, han trente tidlig i uka med juniorlaget og b-laget, men på torsdag fikk han til og med være med a-laget å trene.




                                  Tottenham er mektig imponert og vil signere han fortest mulig....

                                  Kommentar

                                  • veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

                                    #18
                                    Det er faenmeg helt for jævlig at utenlandske klubber snapper norske stortalenter før LSK eller andre storlag i Norge... Flaut.

                                    Kommentar

                                    • Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1573

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av veiron
                                      Det er faenmeg helt for jævlig at utenlandske klubber snapper norske stortalenter før LSK eller andre storlag i Norge... Flaut.
                                      Trøsten får være at det trolig er bra for norsk fotball at enkelte talenter får anledning til å spille for gode klubber i større ligaer - fremfor "bakgårdsfotball" i Norge.

                                      Kommentar

                                      • Kimito
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 2601

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av veiron
                                        Det er faenmeg helt for jævlig at utenlandske klubber snapper norske stortalenter før LSK eller andre storlag i Norge... Flaut.
                                        Faktisk så synes jeg ikke det er så flaut. Jeg synes det er et godt tegn at vi hadde følere ute i utgangspunktet. Det var ikke andre enn LSK og Ham-Kam som hadde vist noe interesse før storklubbene kom på banen. Det vil si at vi var i forkant av de fleste klubbene i landet for å knytte til oss denne spilleren. At han så, litt tilfeldig, blir oppdaget av Tottenhams agent, vil ikke si at LSK jobber dårlig, men at vi leter etter gode spillere. Det synes jeg er positivt.

                                        At utenlandske klubber snapper stortalenter før norske, må man nok bli vant med først som sist. De største klubbene satser mer og mer på dette, og det er ikke sikkert at det er negativt for norsk fotball. I alle fall ikke i landslagssammenheng.
                                        Last edited by Kimito; 24.09.2006, 11:51. Begrunnelse: Et mellomrom
                                        Ferdigskåra

                                        Kommentar

                                        Working...