Erlandsen årets trener i Sverige

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Erlandsen årets trener i Sverige

    Jeg leste en notis i Aftenposten her om dagen at Expressen hadde kåret Arne Erlandsen til årets trener i Allsvenskan. Noe for oss?
  • TurboJenta_FALSK_IDENTITET
    Utestengt
    • Sep 2005
    • 768

    #2
    Opprinnelig skrevet av Torolf
    Jeg leste en notis i Aftenposten her om dagen at Expressen hadde kåret Arne Erlandsen til årets trener i Allsvenskan. Noe for oss?
    JA!! Arne er rett mann for LSK

    (nei jeg er ikke seriøs nå)

    Kommentar

    • Guling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 484

      #3
      Nei takk til Arne-fotball på Åråsen igjen, men får gratulere gubben med den tittelen her. Det er vel ikke altfor mange som har blitt årets trener uten å ha trent laget sitt i en hel sesong.

      Kommentar

      • Hertis
        I karantene
        Forumonanist
        • May 2004
        • 173

        #4
        Årets trener i sverige ???? fikk ikke mannen sparken da ?

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #5
          Opprinnelig skrevet av Hertis
          Årets trener i sverige ???? fikk ikke mannen sparken da ?
          han "sparket" vel seg selv.. Eller sagt på god bokmål, om jeg husker rett, han sa opp jobben da han fant arbeidsforholdene for vanskelige til å fortsette under.
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #6
            Her er begrunnelsen:
            Jag har Arne Erlandsen som tränare.
            Mycket för att retas och jävlas med en blåvit ledning som aldrig riktigt förklarat varför Erlandsen sa upp sig/fick sparken men också för att jag gillade Erlandsen.
            Sanningen kommer förmodligen aldrig fram, och för en utomstående är det bara att titta i tabellerna. Den blåvita ledningen sålde ut till och med juniorer men Erlandsen höll laget i topp enbart med Bengt Andersson, 53, Niclas Alexandersson, 42, en sedeltvätt och några tolvåringar.
            När Erlandsen sa upp sig/fick sparken föll IFK Göteborg ner i ett djupt svart hål och går man fram till kanten och ropar "Hoohoo!" får man inget svar. Det ekar inte ens.

            http://expressen.se/index.jsp?a=740600
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

              #7
              Fra Fotbolldirekt:


              Erlandsen:
              ''Jag hade lett IFK till framgång''
              07/11/06 14:30

              I dag presenterades IFK Göteborgs nya tränartrio. Samtidigt sitter förre tränaren Arne Erlandsen hemma i Norge och funderar på framtiden. En framtid han trodde var Blåvit.
              - Jag vet att klubben nått framgång om de lyssnat på mig.

              Erlandsen har varit ledig sedan han lämnade IFK Göteborg i början av september. Men tro inte att norrmannen kopplat bort allt vad fotboll heter.
              - Nej, det kan jag inte. Det har blivit en hel del matcher, både norska och svenska. Senast såg jag Göteborg mot Halmstad. Man vill ju följa sina gamla klubbar, säger Erlandsen till FotbollDirekt.com

              När Erlandsen lämnade var Göteborg inblandat i toppstriden. Efter norrmannens avgång blev det endast två segrar på tio matcher och laget sjönk till en medelmåttig åttondeplats. Särskilt klickade defensiven med över två insläppta mål per match.
              - Jag är förvånad över det. En stabil defensiv var vårt kännemärke under min tid. Det spelade ingen roll vilka som spelade, vi var alltid svåra att göra mål på. Nu har man släppt till alldeles för mycket. Jag tycker man har spelat med för stora avstånd mellan spelarna.

              Hur ser du på avskedet med Blåvitt med två månaders distans?
              - Jag skrev på för tre år med avsikten att vara i klubben i tre år. Jag hade mitt sätt att jobba och jag är övertygad om att med mitt jobb hade IFK Göteborg haft en ljus framtid. Det tycker jag att jag bevisade under den tid jag var i klubben. Jag byggde mer eller mindre upp två lag under två år i Göteborg och plockade upp många unga spelare. Hade vi bara fortsatt på min väg vet jag att klubben nått framgång, men jag och den nya ledningen hade olika strategier.

              I vilka avseenden?
              - På flera sätt. Både jag och klubben ville fortsätta ta fram nya talanger och satsa på de unga spelarna. Men när man har möjlighet att vinna guld, som vi hade när jag tränade laget, så måste man ta den chansen. När George Mourad skadade sig ville klubben inte ersätta honom och det tyckte jag var fel. Sen var det fler saker som vi inte var eniga om, men det vill jag inte gå in på. Det var en process och en känsla som växte fram.

              Vad tror du om den nya tränartrion, Stefan Rehn, Jonas Olsson och Teddy Olausson?
              - Den enda jag känner till är Stefan Rehn som jag pratat lite med. Han ger ett förnuftigt intryck, men jag kan inte bedöma hur det ska gå för dom.

              En del IFK-spelare har uttryckt att ni tränade för hårt under din tid. Hur ser du på det?
              - Om de inte gillade det menar jag att det var riktigt, de ska pushas. Men jag var nöjd med hur spelarna ställde upp. Vi tränade hårdare än tidigare och spelade mer matcher än tidigare, men de var lojala, säger Erlandsen och brinner till:
              - Jag blir upprörd när jag läser hur Henrik Larsson vill ha det. Att man ska gå från november till mars och bara vila. Om hans åsikter får gehör är svensk fotboll väldigt illa ute. Spelarna måste träna mer.

              Skulle du vilja återvända till svensk fotboll?
              - Ja, jag tycker det finns stora utvecklingsmöjligheter i Sverige och jag känner att jag har mycket att bidra med. Talanger finns och nu börjar även faciliteterna komma. Det ger större möjligheter att träna bra och då blir man bättre, svensk fotboll kan utvecklas mycket.

              Joakim Kahnlund
              FotbollDirekt.com

              Kommentar

              • A.Bilet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2005
                • 808

                #8
                Nå går kanskje Erlandsen til Ham-Kam ja.. Jaja. Hva skal man si. Så lenge Ham-Kam spiller i førstedivisjon bryr jeg meg ikke nevneverdig.
                A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                Twitter-bruker

                Kommentar

                Working...