Abdisalam Ibrahim fra Fjellhamar til Man.City (vraket LSK)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • larsbøffel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1028

    Abdisalam Ibrahim fra Fjellhamar til Man.City (vraket LSK)

    En 15 år gammal spiller som spiller på A laget til Fjellhamar. Han lekte med Lillestrøm forsvaret flere ganger idag (tirsdag 24.10.) på showkampen mellom Lillestrøm og Fjellhamar. Han er bedre enn alle andre p fjellhamar på sin alder og på flere år oppover. Han har blitt tatt ut til landslagssamlinger.
    Han har også to brødre som er veldig gode. Den ene 17 og den andre 20 (tror jeg). Han på 20 tror jeg har vært på prøve spill hos VIF og skal kanskje starte der. Men det er altså yngste mann som er den beste av dem.

    Syntes han virker hvertfall like god som Diomande(har ikke sett så mye av Diomande) og er to år yngre, + er norskstatsborger.

    En speider burde ta turen å se han spille. Finta spillere som berthussen og Lasse Bergan Foss lett flere ganger, og bare 15år!
  • FuglaAlex
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 537

    #2
    Høres utrolig spennende ut han her da.. bør absolutt ses ut hvis dette er sant
    Supporterne er fotballens hjerte
    Ultras Felt C

    Kommentar

    • Latvijan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2005
      • 360

      #3
      Begge brødrene-Abdi bør være av STOR interresse for fugla.
      Jeg vil faktisk gå så langt som å kalle en skam hvis ikke disse to havner i LSK.
      Det gikk nylig et rykte om at de var på vei til Sunderland for å prøvespille, det har ikke skjedd enda, men det er et klart tegn på at det er flere som legger merke til gutta.

      Løp og kjøp!!!

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #4
        Da er det mye bedre å skynde seg langsomt.
        Vi bør invitere dem med på A-lagstreninger med LSK, spill i Jet og andre ting. Så bør vi vente til Abdi nærmer seg 18 år. Da vil vi også være sikrere på i hvilken av disse tre kategoriene han hører hjemme:
        • Han er for god for LSK, og er allerede hentet av en utenlandsk klubb
        • Han er passelig god, og kan i hvert fall forsvare en plass i A-stallen
        • Han er for dårlig
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #5
          . . . eller så er han god nok, men allerede hentet av en annen norsk klubb, som senere selger han for en god slump penger til en utenlandsk klubb.

          Jeg mener at man skal gi talenter kontrakter over 5 år, med en klausul som gjør at han returneres til den klubben han kom fra, eller fristilles, om Lsk mener han ikke har utviklet seg nok etter noen år.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3500

            #6
            Er han god nok debuterer han i tippeligaen innen 2 år. Du bør få noen innhopp i tippeligaen som 17 åring hvis du er ett stort nok talent.

            Kommentar

            • larsbøffel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1028

              #7
              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Er han god nok debuterer han i tippeligaen innen 2 år. Du bør få noen innhopp i tippeligaen som 17 åring hvis du er ett stort nok talent.
              det kommer aldri til å skje i Lillestrøm.. Hadde Lillestrøm hatt John Obi Mikkel eller lignende ville han sikkert sittet på benken der fortsatt.. Lillestrøm bruker aldri noen av talentene de har.. Sep å myklebust, han har sitti 2 år på benken nå... Bertheusen har så å si ikke spilt noe.. begge disse er på u21 laget og Myklebust scorer jo nesten hver kamp for u21 laget.

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3500

                #8
                Opprinnelig skrevet av sverdfisk
                det kommer aldri til å skje i Lillestrøm.. Hadde Lillestrøm hatt John Obi Mikkel eller lignende ville han sikkert sittet på benken der fortsatt.. Lillestrøm bruker aldri noen av talentene de har.. Sep å myklebust, han har sitti 2 år på benken nå... Bertheusen har så å si ikke spilt noe.. begge disse er på u21Landslaget til Norge og Myklebust scorer jo nesten hver kamp for u21landslaget.
                Jeg er helt enig. Vi har en Mifsud som skal bort fra klubben etter sesongen, også velger vi fremdeles å prioritere han istedenfor Myklebust. Jeg synes Myklebust var god i vinter når han fikk tillit over tid, og desverre ødela skader for han.
                I Norge skal vi verne om talentene i evigheter før de får prøve seg. Mens i Engelsk Premier League og andre europeiske ligaer dukker det jevnt og trutt opp 16, 17, 18 åringer som er gode nok for både klubb landslag.

                Magnus Wolff Eikrem som gikk fra Molde til Manchester United kommer sannsynligvis til å debutere for United før han hadde fått debutere for Fugla hvis han hadde spilt her. Bare se på Bjørn H. Riise, han hadde aldri fått sjansen i tippeligaen hvis han ikke hadde pakket sekken og dratt til Belgia. Og nå er han en av de beste spillerene vi har.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Jeg er litt skeptisk til denne spilleren. Hvis man stokker litt på bokstavene i navnet hans blir det Bad Salami.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3500

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Jeg er litt skeptisk til denne spilleren. Hvis man stokker litt på bokstavene i navnet hans blir det Bad Salami.
                    Det hørtes ut som noe vi kan få E-coli av. Tror det kan være dårlig for lagmoralen.

                    Kommentar

                    • larsbøffel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1028

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Det hørtes ut som noe vi kan få E-coli av. Tror det kan være dårlig for lagmoralen.
                      heh, man må jo leve litt farlig da!

                      Kommentar

                      • LSK-supp.
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 1023

                        #12
                        Problemet med unge spillere med minoritetsbakgrunn er at de ofte har en fysikk som er langt mer utviklet enn sine jevnaldrende og derfor tidlig får en fordel av dette, når de andre derimot blir eldre har de ikke denne fordelen lenger og det jevner seg mer ut.

                        Sier ikke at dette er saken i hans tilfelle, men jeg husker det var sånn når jeg selv var yngre.
                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                        Kommentar

                        • larsbøffel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1028

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                          Problemet med unge spillere med minoritetsbakgrunn er at de ofte har en fysikk som er langt mer utviklet enn sine jevnaldrende og derfor tidlig får en fordel av dette, når de andre derimot blir eldre har de ikke denne fordelen lenger og det jevner seg mer ut.

                          Sier ikke at dette er saken i hans tilfelle, men jeg husker det var sånn når jeg selv var yngre.
                          hmm, var vell kanskje sånn med han for to år siden eller no. nå er han på størelse med de største "nordmennene". Det er ikke fysikken hans som er så bra det er teknikken, han finter så å si alle.


                          er ikke mange på hans alder som er like gode, han har blit kåret til kampensbeste på landskamp!
                          Last edited by larsbøffel; 27.10.2006, 18:47.

                          Kommentar

                          • Gjertsen_KANARIS
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jun 2006
                            • 196

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av sverdfisk
                            En 15 år gammal spiller som spiller på A laget til Fjellhamar. Han lekte med Lillestrøm forsvaret flere ganger idag (tirsdag 24.10.) på showkampen mellom Lillestrøm og Fjellhamar. Han er bedre enn alle andre p fjellhamar på sin alder og på flere år oppover. Han har blitt tatt ut til landslagssamlinger.
                            Han har også to brødre som er veldig gode. Den ene 17 og den andre 20 (tror jeg). Han på 20 tror jeg har vært på prøve spill hos VIF og skal kanskje starte der. Men det er altså yngste mann som er den beste av dem.

                            Syntes han virker hvertfall like god som Diomande(har ikke sett så mye av Diomande) og er to år yngre, + er norskstatsborger.

                            En speider burde ta turen å se han spille. Finta spillere som berthussen og Lasse Bergan Foss lett flere ganger, og bare 15år!
                            Jeg spiller på g16 laget til Lørenskog, Abdi er en meget god spiller. Men han leker seg aldri når han spiller mot oss? Kjenner Abdi godt, går rykter om at han skal skrive under får Lyn har fått tilbud derfra. Men Lørenskogs midtstopper Alper, han skal til Reading og trene nå er 91 modell, er på landslaget er tyrker. SNakker flytende Norsk, norsk pass og alt? Han er et enormt talent. Han spilte spiss i g13 og g14 årsaldern han scorte til sammen over 250 mål han er enromt tekninsk, målfarlig, god 1-1, enorme finter, kjempe koslig gutt!
                            VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3500

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
                              Jeg spiller på g16 laget til Lørenskog, Abdi er en meget god spiller. Men han leker seg aldri når han spiller mot oss? Kjenner Abdi godt, går rykter om at han skal skrive under får Lyn har fått tilbud derfra. Men Lørenskogs midtstopper Alper, han skal til Reading og trene nå er 91 modell, er på landslaget er tyrker. SNakker flytende Norsk, norsk pass og alt? Han er et enormt talent. Han spilte spiss i g13 og g14 årsaldern han scorte til sammen over 250 mål han er enromt tekninsk, målfarlig, god 1-1, enorme finter, kjempe koslig gutt!
                              Begynner å bli ett problem at engelske klubber plukker opp talentene fra Norge før norske toppserieklubber oppdager de. Er svakt at Reading, Man Utd, Tottenham og Bayern Munchen har bedre oversikt over Norske fotballtalenter enn Norske klubber har.

                              Kommentar

                              • Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1601

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Begynner å bli ett problem at engelske klubber plukker opp talentene fra Norge før norske toppserieklubber oppdager de. Er svakt at Reading, Man Utd, Tottenham og Bayern Munchen har bedre oversikt over Norske fotballtalenter enn Norske klubber har.
                                Det er vel kanskje ikke et "problem" dersom nordmenn spiller for Manchester United eller Bayern München istedenfor bakgårdsfotball i Norge?

                                Kommentar

                                • veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Jeg er litt skeptisk til denne spilleren. Hvis man stokker litt på bokstavene i navnet hans blir det Bad Salami.
                                  Haha!! Jeg så ikke denne før nå. Sitter på kurs og ler, og folk ser rart på meg!

                                  Kommentar

                                  • Gjertsen_KANARIS
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jun 2006
                                    • 196

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Begynner å bli ett problem at engelske klubber plukker opp talentene fra Norge før norske toppserieklubber oppdager de. Er svakt at Reading, Man Utd, Tottenham og Bayern Munchen har bedre oversikt over Norske fotballtalenter enn Norske klubber har.
                                    Reading kom til Lørenskog etter at Lørenskog gutter 14 (92) ga dem kjempe motstand i Bergen en cup dem var i. Lif tapte 1-0 og dette var svært bra mot Reading som lå på tredje plass i "Ungdomens tabel) MANU og Chealsa var foran dem... Så fikk den øye på Alper på landslaget plus Espen engh når dem var i Lørenskog med g16 laget sitt og spilte treningskamper!
                                    VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3500

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Dole
                                      Det er vel kanskje ikke et "problem" dersom nordmenn spiller for Manchester United eller Bayern München istedenfor bakgårdsfotball i Norge?
                                      Jo, det er ett problem at Norske spillere blir oppdaget tidligere i England enn i Norge. Eller problemet er vel kanskje ikke at vi ikke oppdager de her, men at vi ikke gir de tillit tidlig nok. Vi tror liksom ikke at en gutt på 16-18 år er gammel nok til å spille eliteseriefotball. Og da skjønner jeg jo godt at spillere reiser tidlig ut for å få tillit og god oppfølging.
                                      Jeg mener bare at Norske klubber må skjerpe seg, og plukke opp disse spillerene og gi de tidlig tillit på øverste nivå. Er man god nok, er man gammel nok.
                                      Her får man jo ikke vite om man er god eller dårlig før det er for seint. (Man er opptatt av at alle skal spille like mye, alle skal få premier osv...)

                                      Det er egentlig ganske merkelig at der er lettere for ett Norsk supertalent på 17 år og få tillit i Tottenham eller Man Utd enn i Lillestrøm eller Molde. Fordi både Tottenham og Man Utd hadde slått disse klubbene på middelmådige dager.

                                      Kommentar

                                      • bøllefrø
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2004
                                        • 462

                                        #20
                                        Jeg frykter også at LSK begynner å bli lite attraktiv blant lokale talenter så lenge vi ikke engang gir "etablerte talenter" som Myklebust (og forsåvidt også Trond Olsen i sin tid) spilletid. Et talent vil nok da heller prioritere å gå til Lyn, som gir ungdommene mange sjanser, eller også VIF, som nå med ny trener slipper unggutta til.

                                        Sånn det er nå, er sjansen et talent har til å spille TL fotball hos LSK omtrent like stor som å se Mifsud legge en assist. Selvom vi kan si om og om igjen at "de ikke hadde nivået inne".

                                        Kommentar

                                        Working...