Abdisalam Ibrahim fra Fjellhamar til Man.City (vraket LSK)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #61
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Tragisk at vi ikke greier og få lokale gutter til og signe for Lsk. Hvor er talentspeiderne til Lsk? Det må jo være noe som er galt når folk fra England finner talenter i nær omerådet vårt ,:evil: før vi finner Dem.
    I artikkelen til RB så står det at han takket nei til LSK. Med andre ord har LSK "funnet" ham, men han vraket LSK.

    Forståelig med tanke på hvor trangt nåløyet er for LSKs egne talenter.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #62
      Han burde vært oppdaget for noen år siden ,samme var det med Carew.Hufffffff her har vi en lang vei å gå.

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #63
        LSK har en del å gå på her ja... Men det veit de jo selv også, og de jobber nok med det.
        Irriterende at engelske klubber stadig er å snapper opp gode talenter i Norge.

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #64
          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Han burde vært oppdaget for noen år siden ,samme var det med Carew.Hufffffff her har vi en lang vei å gå.
          Makan. Gutten er 15 år, er du klar over hvor mange gode 12-13 åringer som aldri blir noe? Skal LSK hanke inn det som er av talentfulle gutter som enda ikke er konfirmert, så får vi en temmelig stor ungdomsavdeling...
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • detvarvondtdet
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 398

            #65
            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Skal LSK hanke inn det som er av talentfulle gutter som enda ikke er konfirmert, så får vi en temmelig stor ungdomsavdeling...
            -Det er sant. Men samtidig er det for sent å skulle handle når spilleren allerede er på et nivå hvor han har flere tilbud. Nå er det vel mange faktorer som spiller inn på talent tilsig til en klubb (geografi/spillermasse i området/klubbens populeritet osv) men at Lsk har en lang vei og gå er sikkert..

            De av oss som var å så Lsk gutter 16 få grisejuling av vif på torsdag så det rimelig tydlig...
            "Dere kan sitere meg på dette:
            Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
            Fjøra

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              #66
              Som Ronnie sier så ville vi fått en temmelig stor ungdomsavdeling dersom vi skulle henta absolutt alle guttunger fra 12 år og oppover som kunne ha blitt til noe. Dette er selvfølgelig en praksis som engelske toppklubb har, men ser man på forskjellene på en tilfeldig Premier League-klubb og LSK så skal det ikke så forbanna mye til for å skjønne at vi ikke kan opperere på samme måte. Vi har nok dessverre ikke ressurser til å plukke opp disse spillerne mens de fortsatt er såpass unge og uslepne at større europeiske klubber ikke plukker dem til seg før oss.
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3500

                #67
                Det som må gjøres er å gi flere talenter i alderen 16-20 år sjansen på eliteserielag. Ingen talenter har noen særlig stor tro på å få sjansen for klubbene i eliteserien før de er 25 år. Dermed vil det være mer attraktivt å bli i Norge noen år før de tar steget ut i Europa. Men skjønner godt at man reiser til Man City, Tottenham og Manchester United når sjansen for utvikling og spilletid er bedre der. Dag Alexander Olsen er påmeldt i UEFA cupen for Tottenham, noe han etter all sannsynlighet ikke hadde blitt for Lillestrøm. Og Tottenham er vel iallefall ikke noe dårligere enn Lillestrøm.

                Kommentar

                • Jan Banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 809

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av veiron
                  LSK har en del å gå på her ja... Men det veit de jo selv også, og de jobber nok med det.
                  Irriterende at engelske klubber stadig er å snapper opp gode talenter i Norge.
                  Klubbene har til og med agenter som er bosatt i de enkelte land for å plukke opp de beste talentene.. Kan ikke si jeg liker utviklingen så veldig godt.
                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                  Stuart Baxter har forstått det.

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #69
                    Jeg skjønner ikke helt logikken her.
                    Er det virkelig sånn at det er lettere for et ungt stortalent å slippe til på Man.City sitt A-lag enn LSK sitt?
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #70
                      Tror vel ikke det har så mye med de direkte mulighetene for førstelagsspill, det er nok mer naturlig å gå ut i fra at dette har noe med treningsfasiliteter, proffesjonalitet, støtteapparat og den slags å gjøre. Vi snakker tross alt om en av Englands 10 største klubber her.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1174

                        #71
                        mange av disse "stortalentene" som henger seg på den hyppige trenden om å reise til utlandet i tidlig alder tviler jeg på om noen i det heletatt vil bli vurdert i a-stallen til sine lag. Der er det tygg på og spytt ut mentaliteten som gjelder til de grader. Så kynisk er toppfotballen. Se på erik nevland som ble spådd en fantastisk karriere i manu, så ble han skadet og da sa vel manu bare HADEBRA og ga f i fyren. så jeg tror at ibrahim vil angre på å ikke velge en klubb som lsk.
                        hvorfor?

                        fordi i en norsk klubb er det lov å ha en nedtur, folk backer deg opp fordet kontra et annet sted i verden hvor du må ta plassen til en annen.

                        og ikke minst: er ikke lsk rimelig kjent for å selge spillere til større ligaer? JO!

                        Kommentar

                        • Jesse Livermore
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Nov 2009
                          • 93

                          #72
                          Abdi debuterer kanskje for Manchester City i dag: http://www.nrksport.no/fotball/premier_league/1.6940560

                          Trist at dette hypertalentet glapp for oss. Det største talentet fra Romerike siden John Carew (som for øvrig også glapp for oss)?

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #73
                            Alle norske medier som nevner hans debut for Man City gjør det på en helt grei måte.

                            Unntatt TV2 da, som selvfølgelig ikke klarer la vær å koble dette til LSK - og da selvfølgelig i velkjent, amatørmessig TV2-stil å sette Sportsklubben LSK i et negativt lys i sin ynkelige unnskyldning av en sportsending 21:25-21:26, kamuflert inn i 30 minutter med reklamer.

                            Forventer vi noe mere fra TV2? Nei, vi gjør ikke det. Dessverre.

                            "Ibrahim sikkert glad han valgte å si nei til LSK (når han nå fikk en treningskamp mot storlaget Scunthorpe), bla bla bla og mere vissvass".

                            For en latterlig dukketeater fullt av Brann-infesterte cheapshots TV2 var, er og forblir.
                            Det evinnelige pissregnet og stanken av fiskeslo i det kloakkfyllte hølet mellom de 7 knauser må ha vasket hjernene på hele den fuckings redaksjonen helt rent inn til benet. There is nooooo hope.
                            Last edited by Hamburg & Kanari; 25.01.2010, 01:03.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              #74
                              Og dersom TV2 faktisk hadde brydd seg med å sjekke sine kilder noe bedre. hvilket ei heller er å forvente fra det holdet, så ville de visst at det faktisk var hele fire norske klubber som fikk nei fra spilleren.

                              På typisk vis trekker de kun frem LSK.

                              LONDON (VG) (Scunthorpe-Manchester City 2-4) Det er bare å merke seg dette navnet: Abdisalam Ibrahim.
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                På typisk vis trekker de kun frem LSK.
                                De skjønner vel at LSK er det eneste realistiske tilbudet til stortalenter i Norge?
                                Resten av storklubbene:

                                Brann
                                trener: psykopat - administrasjon: sulliker

                                Viking
                                trener: sullik - administrasjon: normal

                                RBK
                                trener: ingen - administrasjon: psykopater

                                Søpla
                                trener: psykopatsullik - administrasjon: ingen

                                Molde
                                trener: sullik - administrasjon: tiggere

                                Oss-Grenland
                                trener: sjefspsykopat - administrasjon: normal

                                Stabæk
                                trener og lag: psykopater - administrasjon: psykopattiggere

                                Tromsø
                                Trener: nevrotiker(!) - administrasjon: psykopatsulliktiggere

                                Kommentar

                                Working...