Robbie sier bare det nesten alle spillere i tippeligan tenker; Får de sjansen vil de spille for RBK. Slik er det bare. Dette er profesjonelle spillere som ikke har bånd til annet enn bankkontoen sin. Og klart at Champions Leauge frister for en spiller som vil ut til toppklubber i Europa. Er vel strengt tatt et bedre utstillingsvindu enn Termoligan. Det er vel heller ingen bombe om han havner i barteland - den klubben har kroner kjøpe seg akkurat den tippeligaspilleren de ønsker....Regner Koren som tapt nå - men sender de Storflor nedover hadde vel ikke det vært så dumt?
Spekulasjoner om hvor Koren havner
Collapse
X
-
Hva slags lojalitet forventer du? At han velger den klubben som gir ham størst sportslige utfordringer og høyest lønn, bør ikke komme som noen overraskelse. Koren har tjent oss over to sesonger, samtidig som LSK ikke ville diskutere forlengelse av kontrakten for ett år siden. Dette er ikke illojalt, og ei heller utaktisk. Han gir LSK og fansen et tydelig signal på hva han vil, og hva spillereglene er..
At det er utaktisk er udiskutabelt. Han fremstiller seg selv som en pengegrisk primadonna for fansen, BÅDE hos LSK-fansen og hos fansen til en eventuell ny Norsk arbeidsgiver. Han sier samtidig at bakgrunnen for at han ikke velger Viking er at Uwe tok han ut under et par matcher.
Hvis poenget er å synligjøre interessen på Lerkendalbrakka kan agenten hans ta en telefonsamtale. Koren begynner å bli desperat nå og det er dette medieutspillet et klart signal på. Jeg forstår Korens tanker og situasjon, men ikke utspillet.
Hvis tilogmed vi i fansen skal undergrave klubblojalitet og ære da er vi i ferd med å miste noe av det viktigste, nærmest grunnprinippene i det vi tror på.Kommentar
-
Jeg forventer at han velger LSK i en hypotetisk verden hvor det fremlegges 2 identiske kontrakter/betingelser.
Han sier samtidig at bakgrunnen for at han ikke velger Viking er at Uwe tok han ut under et par matcher.
Hvis tilogmed vi i fansen skal undergrave klubblojalitet og ære da er vi i ferd med å miste noe av det viktigste, nærmest grunnprinippene i det vi tror på.
2. Han sier ikke at det er bakgrunnen for at han ikke velger Viking. Han sier det på spørsmål om hans forhold til Uwe. Forøvrig enig i at han er fryktelig langsint i den saken, men det taler jo kanskje til fordel for LSK at Uwe ikke er trener her lenger da.
3. Helt enig. Om Koren blir, er jeg glad på grunn av det sportslige, men noen favoritt hos meg vil han aldri bli. Samtidig er det klart det er enklere for Espen Søgård å være lojal enn Robert Koren. Syntes dette utspillet var fryktelig unødvendig, men samtidig er det sannsynlig at media har vendt og vridd på det han har sagt. Etter så mange uttalelser der han stort sett bare har repetert det samme er det sikkert fristende for journalister å finne nye spekulative vinklinger. Sportsjournalistene i Norge er da vel heller ikke kjent for å holde et spesielt høyt nivå. For å være helt ærlig virker det veldig usannsynlig at Koren uttaler seg vidt forskjellig fra dag til dag.
Til slutt syntes jeg denne tråden burde flyttes inn i spekulasjon-tråden. Slik jeg ser det er ikke dette noen reell nyhet.Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Hvis Koren går til Rosenborg og gambler på at han får like stor tillit der, for å tjene litt mer penger. Ja, da må jeg si han har dårlige rådgivere. I Lillestrøm vil han få tillit uansett om Røsler er borte, i Rosenborg kommer han ikke til å spille 90 minutter hver kamp iallefall.
Uansett tror jeg dette bare er noe mediene har skrevet om som de vil, og at Koren fremdeles velger LSK HVIS han ikke skulle få det rette tilbudet utenifra.
Jeg liker normalt ikke Bengt Eriksen, men synes det han skrev i bloggen sin om Koren var bra:
"Med så mange møter som Koren og LSK angivelig skal ha hatt om fremtiden, har Koren sikkert mye å tenke på. Han bør, for helhetens skyld, ta seg tid til å kikke på et lagbilde der Clayton Zane er med (det henger i LSKs klubbhus). Zane var vassgraut i Molde og topping i LSK. Det hender ting forandrer seg etter et klubbytte. Og forandringer kan både slå positivt og negativt ut. Det er ikke alle klubber som har en Søgård. Det er ikke alle trenere som prioriterer som Rösler. Det er ikke alle steder man får lov til eller gis anledning til å være sukker, kanel og smør."Kommentar
-
Begynner seriøst å bli lei gnålet til Koren. Dra til bartene da vel! Lag dårlig stemning i RBK når du blir benket i en kamp eller to. Virker jo som han bærer nag til Uwe pga. EN kamp på innbytterbenken. Jeg hadde virkelig helt andre tanker om Robbie, men skinnet kan bedra tydeligvis.
Ta med deg den andre "proffen" når du drar, og ikke smell med døra.
Synes forøvrig det er helt galt av oss å fokusere på at "jeg forstår han vil til RBK, de har bedre sportslige og økonomiske tilbud." Glem ikke hvor Rosenborg lå i vår, glem ikke at Rosenborg har slitt langt mer de senere årene ved å vinne seriegullet. Det er absolutt INGEN grunn til at LSK ikke skal kunne ta gullet fra RBK neste år, men det blir vanskelig når alle spillerne forsvinner fordi gresset ser grønnere ut på den andre siden.
Jeg mener Rosenborg absolutt er mulig å tukte neste år, spesielt med Koren. Om Koren velger Rosenborg, og Rosenborg er interessert, så er jeg spent på å se komposisjonen av midtbanen deres. Mitt inntrykk er at Koren vil ha en finger med i spillet på alt, lagoppstilling, spillestil osv. Jeg er ikke overbevist om at Koren vil være å se i startoppstillingen til RBK hver kamp, og i og med at han enda sutrer over at han ble satt ut mot Start, tror jeg kan føre til en furten Koren i Trondheim. Jeg håper forøvrig at RBK ikke ønsker å hente Koren av den grunn at det faktisk er positivt at trønderne spiller med to unge, norske gutter som har et bra potensial. Selv om jeg ikke håper at RBK skal bli dominerende i Tippeligaen som de en gang var, synes jeg det er meget positivt for norsk fotball og ungdomssatsning at Norges største klubb satser på ungt blod. Måtte de ikke bytte ut det med en pengegrisk Koren. Hadde LSK hatt gode nok alternativer av unggutter fra egen stall er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Er langt fra sikker på at rosenborg er intresert. De lærte seg i år at en for stor stall med for mange gode spillere fort får negative konsekvenser og vil vel ikke gå i samme fella igjen. Om han går til rosenborg vil han vel først og fremst kjempe om indreløperplassen med Sappara, Tettey, Skjelbreid, strand og solli. Om de derimot vil bruke han som ving har han færre konkurenter. Braaten og Koren på vingene kunne sikkert vært bra.Kommentar
-
Jeg mener det er større sportslig utfordring å spille for fugla.I det ligger det å ta igjen RBK sportslig sett. Er ingen utfordring å gå til en klubb som kjøper alle de beste i Norge, for å være best og svekke andre klubber.Går han dit pga CL, håper jeg de ryker ut i kvalikken... Men det håper jeg jo hver gang de er med der!!!
Hater , hater , hater Osseborr!!VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!Kommentar
-
Tror ikke Koren kommer til å like å spille i et 4-3-3 formasjon. Drar han til RBK kommer han helt sikkert til å bli dyttet ut på kanten, siden Sappara spiller sentralt, og vi alle har jo sett hvor god han er der....Tror RBk er noe av det dummeste han kan gjøre. Tipper veldig få husker hvem han er med 2 sesonger på benken i Trondheim.03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!
Nei til NFF!Kommentar
-
Er langt fra sikker på at rosenborg er intresert. De lærte seg i år at en for stor stall med for mange gode spillere fort får negative konsekvenser og vil vel ikke gå i samme fella igjen. Om han går til rosenborg vil han vel først og fremst kjempe om indreløperplassen med Sappara, Tettey, Skjelbreid, strand og solli. Om de derimot vil bruke han som ving har han færre konkurenter. Braaten og Koren på vingene kunne sikkert vært bra.
-ellers vil jeg si at denne saken begynner å minne meg en smule om Days of our lives eller en lignende dårlig såpeserie. Venter bare på onde stefano!Kommentar
-
Hva har stefanutto gjort galt?
Rosenborg har vel først og fremst sagt at de vil ha en stopper.Tviler litt på at de begynner å kjøpe spillere de ikke trenger, har vel vært et problem for dem at de har gjort det for mye i det siste.
Men jeg må inrømme at jeg ikke tror de hadde blitt svekka om de bytta ut storflor eller solli med koren på vingen.Kommentar
-
Kommentar
-
Hva har stefanutto gjort galt?
Rosenborg har vel først og fremst sagt at de vil ha en stopper.Tviler litt på at de begynner å kjøpe spillere de ikke trenger, har vel vært et problem for dem at de har gjort det for mye i det siste.
Men jeg må inrømme at jeg ikke tror de hadde blitt svekka om de bytta ut storflor eller solli med koren på vingen.
For vi vet jo alle hvor fornøyd Koren er når han blir plassert på vingen.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Kommentar
-
Han kan ikke spille defensivt anker. Ville ødelagdt balansen i laget dems om de spilte med sapara, skjelbreid og Koren tror jeg. Tror ikke Rosenborg er villige til å benke skjelbreid så mye neste år så han vil trolig ikke få spille alle kampene i hvertfall. Om han vil spille omtrent alle kampene må han bli ving.Kommentar
-
Nå er det på tide at ledelsen i klubben setter foten ned og gir begge en deadline for når Mifsud og Koren svarer LSK. Skal vi si 24 timer? Ønsker ingen av dem ny kontrakt så fortell dem i klartekst at da er de ikke ønsket. Det er grense for hvor lenge klubben skal sitte å la seg styre av spillere som er i tenkeboksen.Last edited by maxpayne; 25.11.2006, 15:10.Kommentar
-
Ingen bombe om han går til RBK nei. Det eneste positive her er vel at enga virker uaktuelle. Eneste laget jeg kan til en viss grad kan forstå at han vil spille for i Norge utemom LSK er RBK. Det er selvfølgelig pga CL. Men i RBK blir han jo en av mange. I tillegg blir vel ikke veien til de store ligaene kortere med å dra til RBK. De forlanger nok mer i kompensasjon.
Vi kan jo håpe, dersom han går dit, at han blir en flopp og at RBK svir av minst 10 mill og at han lager sur stemning.
Jeg er ikke så sikker på at RBK-toget er tilbake på sporet igjen. Nå har ikke Tørum noe bakteppe. Nå står han der alene og må ta ansvar for alle resultater. Og han er desssute urutinert.
Edit: Jeg tror ikke LSK tjener noe på å ha en deadline. Da får vi garantert nei. Men det kunne jo avklare situasjonen.Kommentar
Kommentar