Spekulasjoner om hvor Koren havner

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7135

Jaja. Da blir det uspektakulære Birmingham (regner med at Robbie ikke velger å bosette seg i slummen West Bromwich) på Koren de neste 2,5 årene. Her var mannen som fikk oss til å tro at han var på vei til Primera Liga, og så velger han den minst glamorøse byen på den vestlige halvkule i stedet, og den uglamorøse Championship. Regner med at Baggies har betalt gjennom nesa her...

-Trigz, tidligere bosatt i Coventry, en liten halvtime unna Brum...
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

Opprinnelig skrevet av hoyt
      Men sa ikke Koren at han hadde tilbud fra flere av de 5 store ligaene?
      Championship-ligaen er vel med sine 24 lag på topp 5-lista.
      RoyVaadal.

Kommentar

• Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

Ok, hvor mange ganger er den vitsen morsom, RoyVaadal?
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
          Ok, hvor mange ganger er den vitsen morsom, RoyVaadal?
          Så lenge media og supportere fortsetter å formulere seg helt feil.
          Er det så vanskelig å si de fem beste, hvis man mener det. Og ikke største.
          RoyVaadal.

Kommentar

• Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

Har du hørt om de fire store, RoyVaadal? Bjørnson, Kielland, Lie og Ibsen. Hørt om dem?

Vel, poenget er at hvis begrepet "stor" var så bombastisk som dere moroklumper skal ha det til, ville de fire store vært... la oss se... Frank Grønlund og John Fredriksen ville i hvertfall vært med.

Alle skjønner hva folk mener når de siterer Koren på at han ville til en av de fem store ligaene!

Kommentar

• iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Championship-ligaen er vel med sine 24 lag på topp 5-lista.
              Skulle likt å se den top 5 lista di.
              Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• tHuLu
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 730

Noen som har merka at en hæstad under kontrakt med start kommer seg til en bedre klubb enn en Koren uten kontrakt med noe som helst....
                For det er bedre å værra døv enn vålenga!

Kommentar

• Fridtjof
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2005
                  • 2120

Bravo iL, du klarte faktisk ikke å ta poenget.

Hvor stor, eller hvor bra Championship er, har ingen ting med det jeg sier å gjøre. Poenget er at det faktisk er like unødvendig å komme med den utrolig tamme vitsen "Championship med sine 24 lag er en stor liga" hele tiden, som det er at folk skriver "jeg er enig" etter et innlegg de er enige i.

Kommentar

• Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

Opprinnelig skrevet av Serbern
                    Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å bry seg om de tåpelige ryktene. Han har vært observert i Aalesund, i Bergen, i Trondheim, Bodø, Molde og nå i Kristiansand også... Men alikevel så er han klubbløs.. Koren ser vi ikke i tippeligaen i 2007, det kan jeg nesten vedde testiklene mine på..
                    ....

Kommentar

• Trondeo
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3062

....

Haha, fikk vekk mange kilo fra skuldrene dine nå?

Kommentar

• Larsk
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1053

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                        Haha, fikk vekk mange kilo fra skuldrene dine nå?

tror han er gla han ikke mista mange kilo et annet sted
                        !!Gunners!!

Kommentar

• Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

Opprinnelig skrevet av Larsk
                          tror han er gla han ikke mista mange kilo et annet sted
                          Jeg hadde inside information, så jeg var aldri i tvil..

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Koren: - Norge var aldri aktuelt
                            Av Marius Vik
                            05.01.07 07:25, ny 05.01.07 08:18

WBA-klare Robert Koren innrømmer at Norge aldri var noe aktuelt alternativ.
                            Robert Koren har aldri lagt skjul på sitt ønske om å spille i en større liga enn den norske, og torsdag gikk drømmen i oppfyllelse. Det gamle storlaget West Bromwich Albion, med storheter som Laurie Cunnigham, Bryan Robson og Cyrille Regis som de mest navngjetne i en lang og tradisjonsrik fotballhistorie, er neste stopp for midtbaneeleganten.
                            Fornøyd
                            Han føler ikke at valget er noen nedtur.
                            - Jeg er meget fornøyd, og er kommet til en stor klubb, sier Koren til Nettavisen.
                            - Men engelsk Championship er ikke helt det samme som Primera Division, som du drømte om?
                            - Jeg føler at jeg er blitt litt misforstått der. Jeg sa at jeg syntes spansk fotball var veldig flott å se på, men at jeg var åpen for spill i de største ligaene i Europa, understreker Koren.
                            Og han er ikke sikker på om at han er kommet til noe dårligere nivå enn det det er i Spania.
                            - Det er vanskelig å si hvem som er best av de to ligaene, mener Koren, og sier han anser ligaene i de to landene som like sterke.
                            - Måtte ta et skritt videre
                            Og mens Spania og England alltid var høyt oppe på Korens prioriteringsliste, gjentar Koren det han sa til Nettavisen i desember:
                            - Det var mange klubber som var interesserte i meg, men Norge var aldri aktuelt.
                            - Etter mine tre år der, spesielt de to siste, så trengte jeg å ta et skritt videre, sier 26-åringen.
                            Skrittet videre gikk til West Bromwich, som han hadde samtaler med de to siste ukene. WBA er for tiden ikke er i den engelske toppserien, men håpet er å være tilbake i Premier League om et halvår. Akkurat nå befinner Midlands-laget seg på femteplass i Championship, men Koren har satt seg større mål for laget enn som så.
                            - De gikk på en skikkelig smell mot bunnlaget på mandag (tap 1-3 for Southend, red. anm.), men er fortsatt i play offen. Målet er likevel å bli blant de to beste, og klare direkte opprykk i løpet av våren, bedyrer sloveneren, som har sett WBAs kamper på TV.

Slik ble vi vant til å se Robert Koren i norsk fotball: jublende etter en scoring. Hva kan han utrette i England, mon tro?

Kan debutere mot Flo
                            Torsdag deltok Koren på trening med sine nye lagkamerater for første gang, og han likte hva han så. Men skremt ble han ikke.
                            - Klubben har mange gode spillere, men jeg har tro på mine egne ferdigheter, og mener selvsagt at jeg kan gå inn på laget og lykkes.
                            Debuten kan komme allerede førstkommende helg, hvis han får spille når WBA møter Leeds i en tøff batalje i FA-cupen på The Hawthorns.
                            - Det kan hende jeg møter min gamle lagkompis Gylfi Einarsson i den kampen. Det hadde vært moro, sier Koren, tydelig tent på nye utfordringer i en ny liga.
                            PS. Gylfi Einarsson har bare tre minutter med spilletid for Leeds denne sesongen, og har ikke vært på benken de siste Leeds-kampene. Han er neppe veldig aktuell for lørdagens cupkamp. Mer aktuell er nok Leeds siste nyanskaffelse, Tore André Flo, som imponerte på sin første Leeds-trening. Det kan du lese mer om her .
                            | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/pl/article852412.ece |
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Larsk
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 1053

Jeg hadde inside information, så jeg var aldri i tvil..
                              HAHAHA Lættis:P
                              !!Gunners!!

Kommentar

• sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

Fjøra som rådgiver

Fjortoft sold Baggies move to Koren

WISE WORDS...Fjortoft celebrates victory with Boro over Albion in April 1995
                                ROBERT Koren has revealed how former Premiership star Jan Age Fjortoft's positive words about Albion helped him decide to join the Black Country club.
                                The new Baggies signing consulted the ex-Swindon, Middlesbrough, Sheffield United and Barnsley striker and now-Lillestrom sports director Fjortoft after leaving the Norwegian Tippeliga outfit last month.
                                Bosman-signing Koren is now hoping to emulate the Championship-promotion success Fjortoft achieved at Boro in 1995 under former Baggies boss and then-Riverside chief Bryan Robson with Tony Mowbray's men.
                                "I spoke to Jan about West Bromwich and clubs in England in general," he said.
                                "He told me he came here on trial when he was 17 years old.
                                "He said it was a really big club and I saw that when I came here myself."
                                The creative midfielder, used to playing in front of crowds of 10,000 in Norway, is relishing the chance to showcase his talents in front of double that amount at The Hawthorns.
                                The 26-year-old, who fired the opener in Lillestrom's 1-1 Intertoto Cup draw at Newcastle in the summer, is hoping to forge a strong relationship with the Albion fans.
                                "This league looks really tough where everybody beats each other," Koren added.
                                "We need to stand together. All the players need to give 100 per cent.
                                "I like to do my talking on the field.
                                "I will do my best and hopefully break into the team as soon as possible.
                                "The fans will then make their own minds up.
                                "I've heard they are really good fans. I hope we will have a good relationship.
                                "In Norway, depending on the opponent, I would play in front of around 10,000 people.
                                "I played in front of around 30,000 at Newcastle and that gave me extra motivation.
                                "I'm looking forward to playing in front of 20,000-plus fans every week for Albion."
                                Koren: "Jan said it was a really big club and I saw that myself when I came here."

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7135

Fra footbal365.com

Koren debuterte i går:

Baggies too good for woeful Whites

Posted 06/01/07 18:37
                                  EmailPrintSave

West Brom eased into the FA Cup fourth round after exploiting Championship rivals Leeds' defensive frailties in a 3-1 win at The Hawthorns. First-half strikes from Paul McShane and John Hartson put the Baggies on course for their sixth consecutive home victory.
                                  And Kevin Phillips struck with seven minutes remaining to ensure Dennis Wise's struggling side are left to focus solely on their battle to avoid the drop.
                                  The visitors managed to get on the scoresheet in the second minute of stoppage time courtesy of a Paul Robinson own goal, but the damage had been done.
                                  Albion bossed the early exchanges and they went ahead with their first notable attack after only seven minutes.
                                  Robbie Elliott was well positioned to head Jason Koumas left-wing cross over the crossbar, but the visitors' defence failed to deal with Neil Clement's right-wing corner and McShane fired home the loose ball with a venomous right-footed finish.
                                  United's defence looked decidedly vulnerable and they were two goals down seven minutes later when a long kick from Russell Hoult sailed over the heads of the Leeds central defenders and Hartson tucked the ball past the advancing Neil Sullivan.
                                  The Welsh striker should have made it 3-0 shortly afterwards, but headed another Clement corner wide of the far post.
                                  Leeds started to show some attacking threat midway through the half and Robbie Blake shot straight at Hoult 25 minutes in.
                                  Then Hartson met Jonathan Greening's superb cross with a powerful downward header which forced Sullivan into a fine save.
                                  Blake was Leeds' most dangerous attacker and he turned his marker inside out before forcing Hoult into a sharp stop and the former Derby goalkeeper kept out a 25-yard drive from United skipper Kevin Nicholls moments later.
                                  Dennis Wise made a bold triple substitution at the break, with new signings Tore Andre Flo and Armando Sa entering the fray along with Shaun Derry at the expense of Jonathan Howson, Ian Moore and Matt Heath.
                                  The visitors started the second half more positively than they had the opening 45 minutes and after some neat approach work David Healy sped away down the right channel, but his cross flashed across the face of the goal.
                                  Diomansy Kamara and Koumas were a constant menace to the Leeds full-backs, with Kamara's pace causing Elliott all sorts of problems.
                                  Former Chelsea striker Flo showed superb awareness to feed Healy 58 minutes in, but the Northern Ireland international tried one trick too many and was foiled by a retreating Albion defender.
                                  The home side almost put the tie beyond doubt after 63 minutes when Richard Chaplow was put through on goal by an intelligent flick from Hartson, but Sullivan kept the former Burnley midfielder's disappointing right-footed finish out well with his feet.
                                  Then McShane easily beat Elliott on the right and his cut back fell kindly for Kamara, whose powerful right-footed strike struck the bar and went out for a goal-kick.
                                  Flo made an impressive impact with some intelligent running off the ball, but was hampered by a lack of pace after being sent clear down the right channel and the impressive Robinson made two superb last-ditch challenges to deny him.
                                  Then Eddie Lewis skipped past his marker and provided a pinpoint cross for Derry, who headed straight at Hoult from eight yards out.
                                  Leeds' best chance of the game came with 10 minutes remaining. Lewis supplied a superb cross, but the unmarked Flo was denied by a magnificent save from Hoult from point-blank range.
                                  Two minutes later Koumas used his pace to get to the byline and Phillips rolled his cut back into the empty net.
                                  New signing Robert Koren, an 82nd-minute substitute, almost added a fourth in the final minutes, before Robinson sliced the ball into his own net following a goalmouth scramble.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

Working...