Er ikke akkurat enig i at FCK er den klubben som har vært værst i RL. De har jo trossalt vunnet begge årene. De sliter mye med skader for tiden. Men de spilte med spillere som Hutchinson, Silberbauer, Wendt, Berglund, Christianssen, Gravgaard, Nørregaard osv. 9 av spillerne de hadde i startoppstillingen mot Brøndby har vært på landslaget de siste månedene.
Sluttspillet i Royal League
Collapse
X
-
Håpet om gruppeseier og om 300.000 danske kroner ekstra:
1 mill for å kvale til gruppespillet, 375.000 for tre seire, 187.500 for tre uavgjorte, 300.000/600.000 for andre- eller førsteplass i gruppespillet, dvs
1.862.500 eller 2.162.500.
gilbertKommentar
-
Hvis jeg var Royal League, ville jeg satt opp kvartfinalene slik:
Vålerenga-FCK
OB-Elfsborg
Brøndby-Brann
Helsingborg-LSK
Ingen av de svenske lagene har fortjent hjemmekamp, men reglene sier at hvert land skal ha minst én hjemmekamp i kvartfinalen. Jeg tror LSK får bortekamp mot Helsingborg eller Elfsborg. Alternativt oppsett (hvis Brann går forbi OB):
Elfsborg-FCK
Vålerenga-Helsingborg
LSK-OB
Brøndby-Brann
Begrunnelse: Med tre gruppevinnere fra Norge tror jeg det blir vanskelig å forfordele de norske lagene.Kommentar
-
LSK tjente 300 000 danske kroner (323 000 norske) ekstra på at FCK slo Brøndby i dag. Til nå har vi spilt inn DKK 2 165 000 (NOK 2 335 000). Tilskuerbonus kan vi bare drømme om. Den forutsetter et tilskuergjennomsnitt på minst 5000 eller mer enn 35 % av gjennomsnittet i serien.Kommentar
-
Vålerenga-FCK
OB-Elfsborg
Brøndby-Brann
Helsingborg-LSK
Ingen av de svenske lagene har fortjent hjemmekamp, men reglene sier at hvert land skal ha minst én hjemmekamp i kvartfinalen. Jeg tror LSK får bortekamp mot Helsingborg eller Elfsborg. Alternativt oppsett (hvis Brann går forbi OB):
Elfsborg-FCK
Vålerenga-Helsingborg
LSK-OB
Brøndby-Brann
Begrunnelse: Med tre gruppevinnere fra Norge tror jeg det blir vanskelig å forfordele de norske lagene.Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
LSK tjente 300 000 danske kroner (323 000 norske) ekstra på at FCK slo Brøndby i dag. Til nå har vi spilt inn DKK 2 165 000 (NOK 2 335 000). Tilskuerbonus kan vi bare drømme om. Den forutsetter et tilskuergjennomsnitt på minst 5000 eller mer enn 35 % av gjennomsnittet i serien.
Min utregning (noen innlegg tidligere) endte på 2.162.500...
gilbertKommentar
-
Kommentar
-
Kampene skal trekkes, men det er så mange begrensninger at det ikke er mange alternative oppsett. Jeg hadde dessverre ikke finlest reglene før jeg kom med tipsene mine. Brann-seier i siste kamp kan fort sende oss til OB, da Vålerenga og Brann vil ha krav på hjemmekamp (Brann på bedre målforskjell eller flere scorede mål enn oss).Kommentar
-
Som vi har inne på før så er det bare tullball å kalle det for en trekning. De har så mange regler for hvem som skal møte hvem at det handler bare om å bestemme hvilke regler som skal prioritet over de andre (presedens). Etter å ha bestemt presedensen så gir oppsettet seg sjølv.RoyVaadal.Kommentar
-
Vålerenga-FCK
OB-Elfsborg
Brøndby-Brann
Helsingborg-LSK
Elfsborg-FCK
Vålerenga-Helsingborg
LSK-OB
Brøndby-Brann
Begrunnelse: Med tre gruppevinnere fra Norge tror jeg det blir vanskelig å forfordele de norske lagene.
Jeg har lekt meg som RL-komité og har allerede nå satt opp kvartfinalekampene.
OBS! Dette er rein spekulasjon med flere antagelser. Men i praksis så er det faktisk ikke så veldig mange muligheter, hvis RL skal prøve å oppfylle alt de har lovet.
Antagelser:
- AIK ryker ut fordi treern i vår gruppe får mer poeng+målforskjell.
- OB eller Brøndby får mer poeng+målforskjell enn FCK.
RL-løfter:
- lag fra samme gruppe møtes ikke i kvarten
- lag fra samme land møtes ikke i kvarten
- Det beste svenske laget skal få hjemmekamp
- Det beste danske laget skal få hjemmekamp
- Det beste norske laget skal få hjemmekamp
(Med "best" menes best plassert i gruppa basert på poeng+målforskjell).- Helsingborg - LSK
- vif - FCK
- OB- Elfsborg
- Brøndby- Brann
(Brann får hjemmekamp hvis de får mer poeng+målforskjell)RoyVaadal.Kommentar
-
Kommentar
-
Er det noe jeg ikke har fått med meg? Var det ikke slik at de med høyest poengsum skal få hjemmekamp? Om Brann tar poeng fra OB så er det jo kun Vålerenga som har flere poeng enn oss og de kan vi ikke møte uansett... Slik jeg tolker det vil vi da få hjemmekamp (?)2009 - Året det skal skje!Kommentar
Kommentar