Sluttspillet i Royal League

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bellamysarmy
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Feb 2007
    • 25

Opprinnelig skrevet av yesda
    Nå skal du ikke være så kritisk til reglene for oppsett av kamper i RL. Det blir spennende å se kl 14 i dag hvilke regler som blir vektlagt. Er det noe poeng med mer spekulasjoner nå?
    Ja. Spekulasjoner er alltid gøy så lenge man kan redegjøre for dem.

Jeg tipper Helsingborg hjemme på torsdag. Noen som vil vedde i mot?

Kommentar

• Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

Fra Nyhetstråden :
      Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
      www.lsk.no

Søgård: - Vi skal til semifinalen
      A-laget kom søndag tilbake fra La Manga, og allerede mandag morgen starter de siste forberedelsene opp mot kvartfinalen i Royal League. Sannsynligheten for at det er Helsingborg som er motstandere i slutten av uka er stor. På Åråsen blir forhåndstipset om Helsingborg tatt godt i mot.
      Av: Ole Kristian Bakkene
      - Vi har møtt Helsingborg før på La Manga, og jeg synes å huske at vi har hatt et godt tak på dem. I tillegg er den norske spillestilen mer fysisk enn den svenske, og det tror jeg vi tjener godt på. Blir det Helsingborg på oss hjemme på Åråsen, skal vi videre til semfinalen, slår Espen Søgård fast og får støtte fra kollega Anders Rambekk.
      - Vi må slå alle hvis vi skal vinne Royal League, og Helsingborg blir i så fall bare et steg videre. Likevel skal kampen spilles, og Helsingborg er et bra lag. Vi må ha full fokus og være skjerpet så tror jeg det skal gå bra.
      Uten Henke
      Helsingborg endte i fjor på fjerdeplass i Allsvenskan, og Henrik Larsson dominerte stort i Royal League for svenskene etter han kom hjem til Sverige etter endt opphold i Barcelona. Nå er Henke opptatt med spill for Manchester United, etter at Premier League-storklubben ønsket han på lån.
      - Helt klart en fordel for oss at Henke ikke er med for Helsingborg. Likevel har det ikke så mye å si. Han er kun en mann, og vi er et meget godt lag. 3-0-seiren over Vålerenga på fredag beviste det, påpeker Søgård.
      Både Espen Søgård og Anders Rambekk gleder seg uansett til å spille Royal League igjen.
      - Det blir veldig godt å få spille Royal League igjen nå etter to fantastiske uker på La Manga med utrolig bra spilleforhold, god motstand og flere bra resultater. Får vi i tillegg spille kampen hjemme på Åråsen, så blir det helt enormt. Det ligger vel fortsatt en liten usikkerhet i om det blir kamp hjemme eller borte, men går vi ut i fra at det blir hjemmekamp må vi jo håpe at vi får bruke Åråsen, sier Søgård som fortsetter:
      - Og da regner jeg med at det kommer mange mennesker. Det har i alle fall ikke vært noe å si på entusiasmen og interessen etter at Tom Nordlie tok over. Det er noe vi setter stor pris på.
      - Topp matching
      Rambekk påpeker at Royal League er et positivt tiltak med tanke på at man får kamper mot lag fra andre skandinaviske land.
      - Jeg synes det er en utrolig positiv turnering. Vi får topp matching mot storklubber fra de beste lagene i Skandinavia. Ikke minst er det moro å spille om noe som betyr noe. Det tror jeg alle ser gleder oss med tanke på hvor langt vi kom i fjor. Vi tar turneringen veldig seriøst.
      Omleggingen til en kamp i hver runde i sluttspillet er noe som blir positivt mottatt fra spillerne.
      - Nå slipper vi å spare krutt. Nå kan vi kjøre på i den ene kampen, og da avgjøres det der og da. Positivt er det også at turneringen ikke fortsetter inn i eliteseriesesongen. Det kan fort ødelegge, og vi veit jo hva som er viktigst, sier Søgård.
      - Vi skal yte vårt beste i hver eneste turnering, og målet er å vinne det vi deltar i. Nå ønsker vi å revansjere tapet i finalen fra i fjor, og ambisjonene er å gå hele veien. Det er ikke noe feil med motivasjonen, sier Søgård med et smil.
      Avgjørelsen om hvem som blir motstander i kvartfinalen i Royal League offentliggjøres mandag klokka 14.15.
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

Ja, Kampene skulle offentliggjøres kl. 14.15, og hva skjer da..

Er selvfølgelig nede....
        Håkon Henriksen
        -
        -
        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
          Ja, Kampene skulle offentliggjøres kl. 14.15, og hva skjer da..

Er selvfølgelig nede....
          Bruk denne:

"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

Kommentar

• Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

Opprinnelig skrevet av hoyt
            Vi møter OB. Se www.hif.se

Kommentar

• hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

Opprinnelig skrevet av VK
              Vi møter OB.
              . . . I Fiona Park, Søndag kl 1600
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

Kommentar

• Kanarizz2
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 355

Skulle ikke vi få hjemmekamp da?? Siden vi vant gruppa..
                ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• JhnY
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 975

Elfsborg møder FC København i kvartfinalen

FC København spiller Royal League-kvartfinale mod IF Elfsborg søndag den 4. marts, hvor også OB og Lillestrøm mødes. Allerede på torsdag den 1. marts findes de to første semifinalister, når Vålerenga og Helsingborgs IF samt Brøndby IF og SK Brann tørner sammen i deres kvartfinaler. Se kampprogrammet her.

Det svenske mesterhold, IF Elfsborg, skal op imod de forsvarende skandinaviske mestre i den ene af de fire kvartfinaler i Royal League, der også byder på OB vs. Lillestrøm, Vålerenga vs Helsingborgs IF og Brøndby IF vs. SK Brann.

Det blev klart, da turneringskomitéen mandag løftede sløret for kampprogrammet for de første kampe i slutspillet i Royal League..

De danske og de svenske mestre mødes i kvartfinalen, og kampen spilles på IF Elfsborgs hjemmebane, Borås Arena, idet hjemmebanefordelen går til det hold, der slutter med flest point efter det indledende gruppespil.

Også OB, Vålerenga og Brøndby IF får fordel af hjemmebane i kvartfinalerne, der afgøres over 1 kamp.

OB får besøg af Lillestrøm, der spillede sig i finalen sidste år og i år har vundet gruppe 2 foran Brøndby IF, FC København og Hammarby.

Vålerenga, der vandt gruppe 3 med højeste pointtal af alle, tager imod Helsingborgs IF, der sluttede som bedste treer i gruppe 1.

Endelig skal SK Brann fra Bergen en tur til Brøndby Stadion. Nordmændene spillede sig til ni point i gruppespillets seks kampe og sluttede toer i gruppen, ligesom modstanderne fra Brøndby IF, der dog hentede 11 point.

Royal League, kvartfinaler 2007 - kampprogram

Torsdag den 1. marts 2007 kl. 1900 Brøndby IF vs. SK Brann

Torsdag den 1. marts 2007 kl. 1930 Vålerenga vs. Helsingborgs IF

Søndag den 4. marts 2007 kl. 1600 OB vs. Lillestrøm SK

Søndag den 4. marts 2007 kl. 1655 IF Elfsborg vs. FC København

Royal League semifinaler

Torsdag den 8. marts

Royal League finale

Torsdag den 15. marts

Kommentar

• Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

www.lsk.no

OB i kvarten!
                    Royal League-ledelsen har satt opp kvartfinalene, og LSK møter danske Odense Boldklub. Kampen spilles på Fiona Park i Odense på søndag klokka 16:00. - Vi går for seier, sier Frode Kippe til LSK.no.
                    Av: Ole Kristian Bakkene

- Vi hadde både håpet og regnet med at det skulle bli Helsingborg hjemme på Åråsen, men når det er sagt er det jo sånn at man må slå de beste for å vinne en slik turnering som Royal League. OB er per i dag et meget godt lag, og seiren over Brann på søndag tilsier at vi kommer til å få en vanskelig kamp. Likevel har jeg troen på at vi skal gå videre. Vi er på god vei til å finne formen, sier LSK-kaptein Frode Kippe til nyheten om at OB blir neste motstander i Royal League.
                    - Positivt er at vi nå får funnet ut av hvor vi står. Vi hadde fire gode kamper på La Manga, og får en skikkelig gjennomkjøring denne uken mot OB.
                    For OB vant søndag 3-2 over Brann på hjemmebane i Odense, og gikk dermed av med gruppeseieren i gruppe 1 foran bergenserne. Helsingborg kom på tredje, og Rosenborg som kjent havnet på siste med kun ett poeng. LSK vant også sin gruppe i Royal League foran OBs danske kollegaer Brøndby og FC København som begge gikk videre til kvartfinalene. Hammarby kom på sisteplass og fikk derfor ikke mer spill i den skandinaviske turneringen.
                    Kippe er ikke bare negativ til at det blir bortekamp i kvartfinalen.
                    - Det er ikke sikkert vi kunne spilt hjemme på Åråsen denne uka likevel, med tanke på vær og baneforhold. Vinner vi over OB bør det bli hjemmekamp i semifinalen, og det kan passe bedre opp mot spill på Åråsen.
                    - Vi hadde nok uansett vært nødt til å spille enten borte i kvart- eller semifinalen, så vi tar den utfordringen med en gang. Vi går for seier, og vi går for å vinne Royal League, avslutter Kippe med et smil.
                    Kampen spilles som nevnt på Fiona Park i Odense søndag klokka 16:00.
                    Håkon Henriksen
                    -
                    -
                    ALT FOR FUGLA

Kommentar

• RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
                      Skulle ikke vi få hjemmekamp da?? Siden vi vant gruppa..
                      Gruppevinner og hjemmekamp har nok aldri vært et kriterium. Denne misforståelsen kommer fra en artikkel i Expressen. Etter hvert skjønte vi at dette aldri har vært Royal Leagues regel for oppsett av kvartfinalen. Expressen feiltolket nok noe som f.eks. at de med flest poeng skulle få hjemmekamp. Dette gjelder bare pr. kamp etter at kampene er trekt.
                      RoyVaadal.

Kommentar

• egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

Bortekamp mot Odense passer perfekt for meg, da jeg tilfeldigvis er i København i helgen, og flyet mitt går hjem 21.20. Det er cirka en og en halv time med tog fra Køben til Odense, og da rekker jeg kampen med god margin

Da får jeg min bortedebut i Royal league!
                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Kanarizz2
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 355

Vi får håpe at Tv Norge setter opp LSK kampen på søndag, siden vi er eneste norske lag som spiller på søndag.. Men tviler egentlig.. De viser sikkert Tufte - rbk i reprise
                          ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

Ifølge TVNorge.no sender de kvartfinalekamp i Royal League på søndag, sendestart 15.45 men foreløpig ikke spesifisert hvilken kamp. Da både søpla og brann spiller sine kamper på torsdag, er alt dekket for at de sender OB-LSK på søndag!
                            Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

TVNorge har satt opp kamp på søndag.

Petter

Kommentar

• KimFL
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1410

OB var absolutt ikke den værste motstanderen vi kunne få. Både håper og tror vi vinner den kampen.

mvh
                                KimFL

Kommentar

• Larsk
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 1053

man skal spille hjemme å borte ikke sant???
                                  skjønner ikke hvordan de får lagt finalen 15 mars da
                                  !!Gunners!!

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Opprinnelig skrevet av Larsk
                                    Nei, det er som i cupen, bare én kamp.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

skjønner ikke hvordan de for lagt finalen 15 mars da
                                      NEI. Det er bare én kamp i kvarten, semien, og finalen. (edit: slått av Rønnern. Pinlig, men sant.)

Opprinnelig skrevet av Søgård på lsk.no
                                      Omleggingen til en kamp i hver runde i sluttspillet er noe som blir positivt mottatt fra spillerne.
                                      - Nå slipper vi å spare krutt. Nå kan vi kjøre på i den ene kampen, og da avgjøres det der og da.
                                      Hvis Søgård mener at LSK sparte mye krutt i fjorårets bortekamp mot Djurgården, så gleder jeg meg til å se LSK i årets kvartfinale eller semifinale.
                                      RoyVaadal.

Kommentar

• Larsk
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 1053

da for vi hjemmekamp hvis vi slår odense??
                                        !!Gunners!!

Kommentar

• Jan Banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 809

da for vi hjemmekamp hvis vi slår odense??
                                          Er vel ingen garanti for det. Vi er jo ikke det eneste laget i kvartfinalen som har bortekamp ;-)
                                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

Working...