Sluttspillet i Royal League

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

Roayal League - snodige greier

To puljevinnere premieres med å møte hverandre med en gang i kvart'en mens lag som ikke har prestert og landet på 2re og 3dje plasser får en lite kupert vei og relativt lett motstand til evt semi og finale.

LSK som puljevinner premieres med bortekamp og lang reise i minimum kvart, muligens også semi. Og blir det ny finale får vi allernådigst en finale på Knullevaals hompete gress kun fordi vi måtte spille fjorårets finale på komplett bortebane i Køben. De siste to cupfinalene til Fugla har i det hele tatt foregått på 2 komplett bedritne arenaer.

Jeg er fortsatt rimelig sikker på at vi hadde banke livsskiten utav FCK dersom man i det minste hadde gitt finalistene en nøytral bane å spille på, og at Koren & co. hadde spist MFK lett (rap!) til frokost på en noenlunde brukbar matte.

Det er nokså tydelig at det ikke bare er sportslige hensyn som veier når RL setter seg ned og lager supperåd.

Dersom Fugla banker OB og får ny bortekamp er det all grunn til å bli forbanna.

Vi får håpe at dette ikke var supperådets "takk for sist" til lettere kritiske Fjøra, når vi ikke fikk Helsingborg hjemme slik mange forventet.

Likevel: Foretrekker en tøff borte i kvart og overkommelig hjemme i Semi foran lett hjemme i kvart og ryke ut borte i semi enhver dag. Sånn sett er det greit med OB. Også er det kun 2-3 timers lav flyving fra Hamburg.
    LSK Norges beste lag

Kommentar

• Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

Det går mot to klare hjemmeseire i kveldens kvartfinaler. Dermed er LSK garantert hjemmekamp i semifinalen hvis vi skulle klare å beseire OB på søndag.

Kommentar

• xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

Opprinnelig skrevet av Torolf
        Det går mot to klare hjemmeseire i kveldens kvartfinaler. Dermed er LSK garantert hjemmekamp i semifinalen hvis vi skulle klare å beseire OB på søndag.
        Hvem har sagt at det blir klar hjemmeseier på Bislett?
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

1-2 til Helsingborg nå. Deilig!
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

Kommentar

• dIsTurBeD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 668

Opprinnelig skrevet av xeR
            Ikke Helsingborg ihvertfall!

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Jeg trodde ikke det skulle være mulig å rote bort en ledelse mot ti mann, men det er helt greit å ta feil.

Kommentar

• xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

Jeg trodde ikke det skulle være mulig å rote bort en ledelse mot ti mann, men det er helt greit å ta feil.
                snakker tross alt om enga her da. da er alt mulig.

Kommentar

• chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

snakker tross alt om enga her da. da er alt mulig.
                  Herlig oppvarming til søndagen!!
                  Bølerkanaris

Kommentar

• xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

Hadet bra vålenga, hadet bra vålenga..

Litt synd, kunne tenkt meg å knust søpla i finalen..

Kommentar

• Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

Med Vålerenga ute er vi garantert hjemmekamp i finalen, hvis vi skulle klare å komme oss dit. Jeg tror det blir et revansjoppgjør mot FCK på Åråsen.

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Med Vålerenga ute er vi garantert hjemmekamp i finalen, hvis vi skulle klare å komme oss dit. Jeg tror det blir et revansjoppgjør mot FCK på Åråsen.
                        en bit igjen dit, men har trua. Får vi FCK i finalen så er pokalen vår. Det er jeg sikker på!

Kommentar

• RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

Bortsett fra at det ikke blei to hjemmeseire, hvor har Royal League sagt at hjemmebanefordel gis til bortelaget fra kvarten hvis to lag møtes?

Jeg synes vel heller at Royal League burde tatt kommersielle hensyn hele veien og bestemt hjemmekamp i alle oppgjør ut fra tilskuerpotensiale, TV-inntekter og sponsor-inntekter.
                          RoyVaadal.

Kommentar

• Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2602

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Jeg synes vel heller at Royal League burde tatt kommersielle hensyn hele veien og bestemt hjemmekamp i alle oppgjør ut fra tilskuerpotensiale, TV-inntekter og sponsor-inntekter.

Omtrent så uenig som det går an å bli. Det hadde ikke vært noe gøy om København fikk hjemmekamp i hver bidige finalekamp. Turneringen hadde blitt sett på som en enda større klovneturnering med en systematisk sportslig forskjellsbehandling i favør av de største lagene.

Til og med blårussen må da ønske sportslig likebehandling fra arrangørenes side?!

...Kristus! Har det gått så langt? Ta det tilbake!
                            Ferdigskåra

Kommentar

• Fetsundramp
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2006
                              • 111

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Bortsett fra at det ikke blei to hjemmeseire, hvor har Royal League sagt at hjemmebanefordel gis til bortelaget fra kvarten hvis to lag møtes?

Sakset fra Royalleague.com (har stått der hele tiden) : "Den klub, som har spillet på udebane i kvartfinalen, har krav på hjemmebane i semifinalen"

Så akkurat den klarer vel ikke turneringsledelsen å sno seg unna??
                              2009 - Året det skal skje!

Kommentar

• yesda
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jan 2007
                                • 182

Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
                                Sakset fra Royalleague.com (har stått der hele tiden) : "Den klub, som har spillet på udebane i kvartfinalen, har krav på hjemmebane i semifinalen"

Så akkurat den klarer vel ikke turneringsledelsen å sno seg unna??
                                Hva skjer så hvis både vi og FCK vinner på søndag? Da er det tre lag som har spilt på bortebane i kvartfinalen. Kan bli en spennende runde med tre lag som skal ha hjemmekamp, og ett lag som skal ha bortekamp...

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

Opprinnelig skrevet av yesda
                                  Hva skjer så hvis både vi og FCK vinner på søndag? Da er det tre lag som har spilt på bortebane i kvartfinalen. Kan bli en spennende runde med tre lag som skal ha hjemmekamp, og ett lag som skal ha bortekamp...
                                  Da er det de to lagene som vant mest i kvartfinalen som får hjemmekamp. Men hvordan er det med Helsingborg, som ikke kunne spille hjemme i kvartfinalen? Er banen deres klar til semifinalen?

Kommentar

• xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

Da er det de to lagene som vant mest i kvartfinalen som får hjemmekamp. Men hvordan er det med Helsingborg, som ikke kunne spille hjemme i kvartfinalen? Er banen deres klar til semifinalen?
                                    sto det ikke noe om at Helsingborg ikke ville bli gitt noen fordeler senere i turneringen pga dette med at de ikke hadde stadion klar.

Kommentar

• Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

sto det ikke noe om at Helsingborg ikke ville bli gitt noen fordeler senere i turneringen pga dette med at de ikke hadde stadion klar.
                                      Nå har de allerede vunnet en kvartfinale borte. Vil du ta fra dem fordelen av hjemmekamp i semifinalen fordi de ikke kunne spille hjemme i kvarten?

Kommentar

• xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

Nå har de allerede vunnet en kvartfinale borte. Vil du ta fra dem fordelen av hjemmekamp i semifinalen fordi de ikke kunne spille hjemme i kvarten?
                                        jeg ha ikke tenkt å ta noen ting fra helsingborg jeg. Bare refererer til noe jeg har hørt. Helsingborg valgte selv og å gjøre stadion utilgjengelig. Da skulle det være sånn at det ikke lå noe automatikk i at de hadde krav på hjemmebane i semien siden de spilte borte i kvarten...

Kommentar

• Per Arne
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2347

Semifinaler

Bare for å få det svart på hvitt i denne tråden, så blei trekninga slik:

Torsdag 8. mars kl 16.55: FC København - Helsingborg
                                          Torsdag 8. mars kl 19.00: Brøndby - Odense
                                          Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

Working...