Den STORE Arsenal-tråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

Opprinnelig skrevet av Larsk
    den dagen skal flagget til topps du..
    Du kan begynne å heise flagget...

Eduardo played 45 minutes for Arsenal Reserves against Portsmouth at Underhill on Tuesday night.
    The Croatian showed glimpses of his quality after being out of the game for 10 months following his injury.
    A crowd of 2,285 came to see Eduardo's return at Barnet.
    Here are a selection of pictures from his first game back.

Artikkel fra nettavisen:

Kommentar

• nob
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2007
      • 137

Åh, det var et fantastisk øyeblikk! Syns han spilte meget bra med tanke på at han var ti måneder borte. Mannen kastet seg inn i sklitakling, og kurlet et skudd nydelig rundt forsvaret, men stolpen sto desverre i veien.
      Intervjuet etter kampen sa alt, han lyste jo opp som en sol!!

Blir som en ny signering nesten. Roscisky blir det samme, selv om comebacket hans stadig blir utsatt, skremmende.....
      "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
        Drømmemotstanderen er selvsagt Panathinaikos. De andre ser jeg som motstandere i følgende prioriterte rekkefølge: Roma - Juventus - Bayern München - Barcelona. Vil IKKE ha Barca...ennå...
        Trekningen er da foretatt:

1. Chelsea - Juventus
        2. Villarreal - Panathinaikos
        3. Sporting Lisboa - Bayern München
        4. Atletico Madrid - FC Porto
        5. Lyon - Barcelona
        6. Real Madrid - Liverpool
        7. Arsenal - Roma
        8. Inter - Manchester United
        Kjempegunstig trekning for oss, veldig gode muligheter for avansement.

Kommentar

• Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

Årets første julegave var av den særdeles triste sorten:
          Skadesjokk for Fabregas
          Spanjolen er ute i opp til fire måneder.

Ellers var dette interessante rykter i samme artikkel:
          En av dem som har blitt hyppig nevnt som en mulig redningsmann er russiske Andrej Arsjavin. Flere medier hevder tirsdag at Arsenal og Zenit St. Petersburg allerede er enige om en pris for playmakeren.
          Høres ikke akkurat ut som noen "Wenger-overgang", blir særdeles overrasket hvis det skulle vise seg å være sannhet i disse ryktene.

Livsviktige kamper i romjulen mot hhv Villa(B) og Portsmouth(H). Vi trenger 6 poeng, frykter det kun blir 3. Jeg tar fryktelig gjerne feil! Ellers åpner vi 2009 med hjemmekamp i FA-cupen mot Plymouth. Bør bli en god start på det nye året hvertfall!

Merry Christmas!

Kommentar

• Larsk
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 1053

Årets første julegave var av den særdeles triste sorten:
            Skadesjokk for Fabregas
            Spanjolen er ute i opp til fire måneder.

Ellers var dette interessante rykter i samme artikkel:

Høres ikke akkurat ut som noen "Wenger-overgang", blir særdeles overrasket hvis det skulle vise seg å være sannhet i disse ryktene.

Livsviktige kamper i romjulen mot hhv Villa(B) og Portsmouth(H). Vi trenger 6 poeng, frykter det kun blir 3. Jeg tar fryktelig gjerne feil! Ellers åpner vi 2009 med hjemmekamp i FA-cupen mot Plymouth. Bør bli en god start på det nye året hvertfall!

Merry Christmas!
            der datt det velkjente flagget ned og gjennom bakken, flaska er tom og jeg er meget frustrert... Hvorfor skal vi slite med så mange langtidsskader..
            !!Gunners!!

Kommentar

• nob
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2007
              • 137

Opprinnelig skrevet av Larsk
              der datt det velkjente flagget ned og gjennom bakken, flaska er tom og jeg er meget frustrert... Hvorfor skal vi slite med så mange langtidsskader..
              ja, grusomt. Nå har vi snart et verdenslag på skadelista. roscisky, walcott, eduardo, fabregas er alle spillere som mer eller mindre er førstelagspillere! Og med Ade ute pga det _latterlige_ røde kortet, så har vi faktisk en halv første 11'r ute mot Villa.

Alikevel så er det en kamp jeg er optimist mot. Midtbanen jobbet imponerende i 2omg mot pool. Nå som Fab er ute, håper jeg Diaby kommer inn i midten igjen, hvor han egentlig hører hjemme. Ser for meg to forskjellige midtbaneløsninger (vurderer ikke Ramsey som en mulig starter enda)

denilson - diaby - song - eboue eller
              nasri - diaby - song - denilson

Mulig denilson blir brukt i midten istedet, siden han har spilt mye der i høst.
              Wenger har jo stadig snakket om at det egentlig har vært han som er tiltenkt rollen ved siden av Fab, så føler meg trygg på at han vil starte et eller annet sted på midten uansett.

Men på topp er jeg usikker. Kan risikere enn 4-4-1-1 med v. Persie bak Bendtner. Selv om jeg personlig håper på 4-4-2 med v. Persie og Vela på topp, selv om jeg desverre tviler litt på at det vil skje.

Hva tenker dere?
              Last edited by nob; 25.12.2008, 02:28. Begrunnelse: spissene
              "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• Fuglegutt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2008
                • 863

Kampen i dag blir utrolig viktig, Villa er i storform , Arsenal litt haltende for tiden , alikevel er dette en kamp Arsenal meget fort kan stikke av med alle poengene i , ville ikke overrasket meg i det hele tatt.. Gunstig for Villa selvfølgelig , men også hjemmelaget sliter med endel skadefravær,f.eks Laursen og Cuellar..

Jeg er Villa mann , men måtte det beste laget vinne. Lykke til.
                Last edited by Fuglegutt; 26.12.2008, 07:53. Begrunnelse: rettelse
                På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• Kanarifugl84
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2007
                  • 2319

Vannvittig surt å slippe inn mål på overtid i dag, men det var fullt fortjent at Villa fikk med seg et poeng til slutt etter den fantastiske 1.omg de leverte. Desverre for oss så kan nok dette ha vært det siste takk og farvel til gullstriden i årets PL.

Kommentar

• Fuglegutt
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2008
                    • 863

Vannvittig surt å slippe inn mål på overtid i dag, men det var fullt fortjent at Villa fikk med seg et poeng til slutt etter den fantastiske 1.omg de leverte. Desverre for oss så kan nok dette ha vært det siste takk og farvel til gullstriden i årets PL.

Villa hadde en meget god første omgang, men The Gunners viste styrke , med å holde unna, og samtidig ta noe ufortjent ledelsen, bra av Villa å komme tilbake etter 2 under.!! Er raust av deg å innrømme at det var fortjent!! Lykke til videre i sesongen , selv om Gull-toget muligens har dratt fra perongen!!

Wenger i harnisk i eterkant av matchen.

Begynner han å miste grepet?!!
                    Last edited by Fuglegutt; 27.12.2008, 12:48.
                    På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                      Wenger i harnisk i eterkant av matchen.

Begynner han å miste grepet?!!
                      Nei, det tror jeg virkelig ikke. Men Wenger er da også menneskelig, og det har nok bygd seg opp en smule frustrasjon etter den siste ukes hendelser i kampene mot hhv Liverpool og Aston Villa. Slik frustrasjon må ut på en eller annen måte, slikt skjer de aller aller fleste managere. Så jeg vil overhodet ikke si at dette er et resultat av å ha mistet grepet.

Kommentar

• Larsk
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1053

Nei, det tror jeg virkelig ikke. Men Wenger er da også menneskelig, og det har nok bygd seg opp en smule frustrasjon etter den siste ukes hendelser i kampene mot hhv Liverpool og Aston Villa. Slik frustrasjon må ut på en eller annen måte, slikt skjer de aller aller fleste managere. Så jeg vil overhodet ikke si at dette er et resultat av å ha mistet grepet.
                        ny kamp i dag mot portsmouth. Denne burde vi vinne.. pompeys har virkelig sugd i det siste.
                        !!Gunners!!

Kommentar

• Kanarifugl84
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2007
                          • 2319

Litt rykter nå som overgangsvinduet igjen har åpnet:

- Real Madrid vil hente Wenger og Fabregas
                          http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=549818

- Arsjavin klar for Arsenal

Linker Ribery til Arsenal

Wenger skal bruke penger

Det britiske nettstedet sport.co.uk hevdet mandag å ha kilder på at Evertons Mikel Arteta skal være høyaktuell for en overgang til Arsenal. Det samme skal angivelig også Newcastle-duoen Shay Given og Steven Taylor.
                          Så får vi se hva som skjer...

Kommentar

• nob
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2007
                            • 137

Litt rykter nå som overgangsvinduet igjen har åpnet:

- Real Madrid vil hente Wenger og Fabregas
                            http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=549818

- Arsjavin klar for Arsenal

Linker Ribery til Arsenal

Wenger skal bruke penger

Så får vi se hva som skjer...
                            Fabregas er barcelona gutt, så han kommer aldri til og spille for real.
                            Newcastle har gått ut og sagt at det er uaktuelt og selge 'duoen' til arsenal.
                            Arsjavin er linket til alle 'spillende' fotballlag i europa, så hvor mye hold er det i det?
                            Ribery ryktet har jeg lest lite om.

Gokhak Inler fra udinese trur jeg er et hetere tips.
                            Trudde lenge Yaya Toure var et hett tips, men nå som jeg leser at Kolo er misfornøyd blir jeg mere usikker på den.

Kommentar

• Kanarifugl84
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2007
                              • 2319

Fin start på 2009 da Plymouth oppskriftsmessig ble slått 3-1 i FA cupens 3.runde i dag. 2 mål av van Persie, samt et selvmål. Målene her:

Kommentar

• Kanarifugl84
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2007
                                • 2319

Turen går til Wales og Ninian Park for å spille 4.runde i FA cupen, da Cardiff er trukket som vår motstander. Kampen spilles 24/25 januar.

Cardiff ligger for øyeblikket på 4.plass i Championship og kan ikke betraktes som noen walkover. Men vi stiller selvsagt som store favoritter og alt annet enn borteseier her vil være som en skrell å regne.

Resten av trekninger her:

Kommentar

• Kanarifugl84
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2007
                                  • 2319

Opprinnelig skrevet av nob
                                  Arsjavin er linket til alle 'spillende' fotballlag i europa, så hvor mye hold er det i det?
                                  Zenit bekrefter hvertfall at det er seriøse samtaler på gang, så noe hold må det være i akkurat dette ryktet...
                                  Ikke overraskende er det overgangssum(200 mill) det diskuteres rundt, og det kan være at en overgang strander akkurat pga dette. Hadde vært en fantastisk signering for Arsenal hvertfall.

Kommentar

• nob
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Mar 2007
                                    • 137

Wenger er lei mann og tolke i disse overgansryktene. Sjelden han signerer i januar, men Adebayor ble jo i sin tid hentet i disse tider, og med et halvt verdenslag på skadelista ville det ikke overraske. Wenger sa direkte nei i et intervju om Arshavin, men alle disse ryktene veier jo litt de og. Hvis han kommer er det trolig for 12 millioner pund etter som jeg har forstått, men arsenal sine overganssummer blir vel avslørt ved 1/7 overganger, så det får vi kanskje aldri svaret på. Så en 10min film om Arshavin på arsenal.no, er helt klart en god spiller.

Men er dette spilleren vi trenger? Både Vela, Diaby og Nasri kan bekle lignende roller, og hvis han blir signert er jeg redd Diaby vil bli enda mer misbrukt på vingen.

Spør du meg er det et defensivt anker, en jobbegutt vi mangler, og da er ikke Arshavin løsningen spør du meg.

Kommentar

• Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

Opprinnelig skrevet av nob
                                      Men er dette spilleren vi trenger? Både Vela, Diaby og Nasri kan bekle lignende roller, og hvis han blir signert er jeg redd Diaby vil bli enda mer misbrukt på vingen.

Spør du meg er det et defensivt anker, en jobbegutt vi mangler, og da er ikke Arshavin løsningen spør du meg.
                                      Klart vi har spillere som kan bekle lignende roller som Arsjavin, men blir da rollen bekledt godt nok? Godt nok til å kunne være med å kjempe om pokaler år etter år? Det er da vel det vi ønsker? Vela, Diaby og Nasri er forholdsvis unge og sliter med å prestere på et jevnt høyt nivå kamp etter kamp. Jeg mener det er god plass til Arsjavin i dagens Arsenal-stall. I motsetning til i The Julekalender, så skal det nok stå på penger her.

Jeg er selvsagt helt enig med deg i at tomrommet etter Flamini er merkbart, en skikkelig midtbanekriger er hjertlig velkommen inn nå i januar. Her er naturligvis ikke Arsjavin løsningen.

Kommentar

• OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

Lagt merke til den der greier i VG i går.

Arsenal sin stall består av 91 prosent utlendinger.

Trist greier når man tenker på et lag som besto av:

Seaman (Lukic), Dixon, Winterburn (Samson), Adams, Bould (Keown), Parlour, Thomas, Davis, Rocastle (Platt), Smith and Wright.

Per 25. november 2008. [1]

[rediger] Utlånte spillere 2008/09-sesongen
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• nob
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Mar 2007
                                          • 137

Klart vi har spillere som kan bekle lignende roller som Arsjavin, men blir da rollen bekledt godt nok? Godt nok til å kunne være med å kjempe om pokaler år etter år? Det er da vel det vi ønsker? Vela, Diaby og Nasri er forholdsvis unge og sliter med å prestere på et jevnt høyt nivå kamp etter kamp. Jeg mener det er god plass til Arsjavin i dagens Arsenal-stall. I motsetning til i The Julekalender, så skal det nok stå på penger her.

Jeg er selvsagt helt enig med deg i at tomrommet etter Flamini er merkbart, en skikkelig midtbanekriger er hjertlig velkommen inn nå i januar. Her er naturligvis ikke Arsjavin løsningen.
                                          Er enig i mange av spørsmålene du stiller her!
                                          Men jeg mener at grunnen til at vi ikke har vært helt fornøyd med Diaby er fordi han har blitt brukt mye ute på vingen, og der kommer han ikke til sin rett. de svært få (2-3?) kampene han har spilt bak spissene har han scoret mål hver gang og generelt vært en konstant trussel for forsvarene. Men Arshavin er en klar tilvekst i dagens stall, det er vi enige om.

Men med Walcott, Roscisky, Fabregas, Diaby, Nasri, Vela, Denilson, samt ungguttene Wilshere og Ramsey som kommer bak, mener jeg at offensive midtbanespillere har vi flust av. Med Arshavin ville vi jo da hatt enda et alternativ på topp på linje med Vela og Walcott.

Er også noe redd for at Arshavin er litt selvgod og dermed ikke vil tolerere benkeplass over flere kamper. I tillegg er han 27 år, dvs vi vil ikke få solgt han for samme pris igjen.

Men at han er fristene akkurat nå er ikke tvil!!

Oppsalkanari: På det værste var det faktisk bare 2 engelskmenn i troppen (cole og walcott). Gledelig er det å se at på ligacup laget er det 6 eller 7 (husker ikke helt) britiske spillere.

Kommentar

Working...