Den STORE Arsenal-tråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
    vår sedvanlige åpningskamp borte mot Barnet(18 juli er det i gang!!)
    Vi er i gang, 2-2 borte mot Barnet i dag. Høres særdeles lite imponerende ut, men vi stilte på langt nær med hva vi kan stille så dette er ikke noe å ta særlig tungt. Vermaelen eneste som spilte 90 minutter, ellers var det selvsagt massevis av unggutter som fikk prøve seg. Arshavin og Barazite målscorere.

Et langt kampreferatet på arsenal.com avslutter med dette, og sier vel egentlig det meste om kampens betydning:
    But that was not the story today. Welcome back, Tomas Rosicky.

Kommentar

• nob
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2007
      • 137

Og når troppen endelig var skadefri og jeg begynte å drømme om neste sesong, så kom nyheten, Nasri har brukket leggen og er ute i minimum 2-3 måneder, er det mulig!!!!

Så forresten kampen mot Barnet, og for å ta det positive først: Rosicky gjorde en god figur i omgangen han spilte, spilte nydelig igjennom to-tre ganger, samt at han klinsjet inn i et par taklinger. Virket uredd og lett til beins.

Den dårlige: Vermaelen spilte hele kampen og jeg må si jeg ikke ble imponert. Var mer eller mindre involvert i begge Barnet sine mål, virket treg og uinspirert. Også svært treg med å flytte forsvarsfireren oppover etter igangsetting bakfra. MEN for all del, skal ikke slakte spilleren enda. Kaptein for Ajax i en alder av 23 må være godt for noe, så får gi han litt mere tid.
      "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

Premier League begynner vi med bortekamp mot Everton lørdag 15 august. Lei åpning.
        Leit på papiret, i virkeligheten så altfor altfor enkelt! 1-6 uten å måtte anstrenge seg all verden må kunne kalles en skikkelig flying start på sesongen. Wenger har uttalt at en 4-års plan han har hatt, skal utløses i seriegull denne sesongen. Det er her det virkelig skal satses. Vi tok et ørlite steg i dag, det gjenstår 37 slike små steg. Men vi er da hvertfall med fra start, jeg fryktet matchen i dag.

CL-kvalik mot Celitic(b) på tirsdag, viktig for både klubb, spillere og supportere å kvalifisere seg inn i gruppespillet. Litt vrien trekning, men vi skal være noen hakk bedre enn Celtic over 2 matcher. Jeg ble hvertfall tryggere på avansement etter matchen i dag.

Som alltid håper vi på en fantastisk sesong på dette tidspunkt av sesongen! A Gooner never gives up!

Kommentar

• Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

Litt vrien trekning, men vi skal være noen hakk bedre enn Celtic over 2 matcher.
          (Blir aldri lei av å quote meg selv i denne tråden. )

EASY! Vi var særdeles mange hakk bedre enn Celtic over disse to kampene, og skal definitivt være med i det gode europeiske selskapet utover høst og vår.

Jeg er nesten litt skremt over hvor gode vi er for tiden, spesielt defensivt. Vermaelen har absolutt overbevist i spann med Gallas så langt, og defensivt på midtbanen er Alex Song helt sjef!

På lørdag kommer årets første og størst mulige test; borte mot regjerende seriemester. Spennende med en skikkelig ultimat test nå!

Kommentar

• superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

Shame! Shame! Shame!

Håper Eduardo jinxet seg selv kraftig i går, og at rettferdigheten vinner ved ett nytt langt skadeavbrekk for kroaten.
            Last edited by superbøffel; 27.08.2009, 09:27.
            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Kanarifugl84
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2007
              • 2319

Kjempetrekning i CL for vårt vedkommende. Olympiakos, AZ Alkmaar og Standard Liege skal slite mye med å sende oss ut av gruppespillet. Begynner borte mot Standard 16.09.

I år skal vi lenger enn i fjor...

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

arsenal har hatt en fin start, men i dag blir det tap desverre.

Blir tøft uten fabregas

Kommentar

• Kanarifugl84
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2007
                  • 2319

LSK har sikret plassen, heldigvis!

Førstkommende fredag går turen over til balløya for å overvære Arsenal-Tottenham på Emirates. Nå er det Premier League som gjelder!

Etter triste resultater mot hhv AZ og West Ham er det på tide å snu kjerringa igjen, ikke mange bedre måter å gjøre det på enn å slå nettopp Tottenham til helgen!

Kommentar

• Kanarifugl84
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2007
                    • 2319

*bump, bump, bump to the top*

1 Arsenal 22 15 3 4 59 25 34 48
                    2 Chelsea 21 15 3 3 52 18 34 48
                    3 Man Utd 22 15 2 5 49 19 30 47

Ventet på en god anledning til å bumpe tråden til topps, endelig kom den!

4 knalltøffe matcher på gang i PL, her er det bare å gru-glede seg! Dette blir en rysare!
                    -Aston Villa(B)
                    -Man Utd(H)
                    -Chelsea(B)
                    -Liverpool(H)

Go Gooners!

Kommentar

• Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

2009/2010 er allerede glemt!

Ny sesong er på vei, 14.august braker det i gang på Anfield for vårt vedkommende! Deretter Blackpool i første hjemmekamp. Har, som alltid på denne tiden av året, kjempetroa på en knallsesong i vente! Men;

Chamakh er klar. Definitivt en bra tilvekst, men det er ingen tvil om at vi må styrke bakover i rekkene også. Ny keeper MÅ vi ha, det tror jeg også Wenger er klar over. Problemet blir å finne den rette, som er tilgjengelig til riktig pris. Håper på en forsterkning i backrekka også. Blir spennende å se hva som skjer etter VM frem til seriestart.

Og hva med Cesc????! Umulig å henge med i alt av rykter som florerer. Han er nok ikke tapt ennå, håper på en avgjørelse så fort VM er over. Skulle det vise seg at Cesc vil gå nå, får vi uansett en fantastisk deal(££££ og spiller(e) i retur).

Mye spennende i vente!!!

Kommentar

• Kanarifugl84
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2007
                        • 2319

I tunge LSK-tider er det alltid deilig og befriende å tenke Arsenal. Så gjør jeg også.

2 uker til seriestart og jeg er optimist! Hvorfor? Mange grunner.

1. Cesc ser ut til å bli værende.
                        Jada, han skal til Barca en dag men viktig at den dagen ikke kommer nå i aller nærmeste fremtid.
                        2. Offensivt reportoar og potensiale.
                        Vi har plusset på med Chamakh siden forrige sesong, definitivt en stor offensiv styrke i stallen.
                        3. Opprydding defensivt.
                        Her virker det å skje ting! Senderos, Gallas, Silvestre og Campbell er alle borte. Nye og ukjente Koscielny, Vermaelen og Djorou er inne som stoppere. Sagna, Clichy, Nordtveit, Gibbs, Traoure og Eboue har bekledd backene. Litt tynt på stopperplass nå, MEN;

Det kommer, ganske sikkert, nye spillere. På stopperplass ryktes det om Per Mertesacker(Werder Bremen), som ville vært en suveren tilvekst. Andre navn som nevnes: Jagielka(Everton), Zapata(Udinese), Cahill(Bolton), Tasci(Stuttgart).

Vi er også trolig i nærheten av å sikre oss en ny sisteskanse. Mark Schwarzer(Fulham) ser ut til å være det heteste navnet på blokka om dagen. Også den italienske landslagsreserven Federico Marchetti(Cagliari) nevnes både titt og ofte. Almunias dager som 1.keeper er forhåpentligvis snart talte...

Ellers; tur til første hjemmekamp(Blackpool) 21/8 bestilt! DIGG!

Kommentar

• Latvijan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2005
                          • 360

Det er mer enn bare litt tynt i forsvaret, det er syltynt. Mertesacker ville vært en enorm forsterkning, men jeg er redd Wenger ikke er villig til å bruke nok cash til å hente inn et så solid navn.

Uansett er det viktigste ny keeper! Almunia holder ikke nivå i bedriftsligaen en gang. Står det mellom Schwarzer og Marchetti håper jeg helt klart på sistnevnte, men igjen frykter jeg Wengers kjøpsvegring.

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Merkelig at denne tråden ikke vaker på topp. Det har jo vært en fin søndag i Skjettenarsenalet....

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

For en kremsommer for gode Arsenalnyheter. Er lei nå.

(VG Nett) Alex Song (23) blir anklaget for å ha banket opp en student i en bar hjemme i Kamerun.

Kommentar

• Larsk
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1053

Denne sesongen kommer til å ta av......
                                !!Gunners!!

Kommentar

• Serbern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 5496

Ser ut som at Nasri følger Clichy til City. http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/-nasri-snart-klar-for-manchester-city-3533891.html

A
                                  rsenal, farmerlaget til City.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

Det er sunsport som melder dette i tilegg til Daily Mail og Daily Mirror. Det som er så bra med media i england er at The Independent, The Guardian og The Telegrapg melder at han ønsker seg til United:-)

Uansett håper han ikke ender hos City - makan til bra spiller ser jeg heller på Trafford.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Da er han "hjemme". Oppholdet på kostskole i England kostet 300 millioner.

Kommentar

• reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13278

CL billetten er sikret. Nå blir det forsterkninger.

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

Burde stått 1-3 mellom Chelski og Arsenal nå.

Kommentar

Working...