Status etter første runde

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Status etter første runde

Er det flere enn meg som føler for å spekulere litt i våre medaljemotstanderes innsats fra første serierunde?
    Jeg prøver meg:

Stabæk-Brann: 1. omgang ok, så et brann som var bevegelige og nokså kreative fremover, men holdt tilbake i forhold til i fjor. Synes tenningsnivå og tempo var mer labert. 2. omgang gikk det i krabbegir for begge lag, presisjonen elendig fra stabæk sin side og bare somen Tchoi imponerte. Sammenlagt synes jeg Brann virker svakere enn i fjor, forsvaret ute på et par bærturer selv om Stabæk var meget forutsigbare fremover (untatt de siste tre minuttene). Stabæk havner langt ned hvis de forsetter slik. Jeg tror ikke Brann kommer høyere i år enn i fjor.

RBK-Viking. Mye løping, og gode pasninger med høy presisjon fra RBK når de har ballen, men de virker desorganiserte og avhengig av enkeltprestasjoner fra erfarne spillere ved kontringer i mot. Lager ikke de livsfarlige situasjonene innefor motstanderens 16 meter lenger. Synes forsatt ikke at Tørum har klart å få til et lag av 11 stjerner, hans unnfallenhet i forhold til Iversens prestasjoner tyder på at spillergruppa har litt for stor innflytelse. Iversen er helt håpløs, forsetter det slik vil de tape en god del poeng til tross for at de har en rå midtbane. ljhe er ikke drogba, på tross av det herjet han med ubeveglige midtstoppere på halvdistanse. RBk er fortsatt gullkandidat, men med et større spørsmålstegn i margen enn tidligere...

Tromsø-Vif. Ha-Ha. Søpla havner langt ned i år; hvis de ikke klarer å lage mer trøkk når de ligger under enn dette er sesongen nederlagsdømt. Hjelpeløs spillestil som avhenger av at motstanderen slipper dem til og ikke presser ballfører. Så får Myhre håpe at ingen andre trener har lært leksa (klaget ikke han nettopp på at andre trener spionerte for mye på la manga). myhre skjønner at unggutta ikke kan spille kamper ennå, fansen gjør det ikke. Går mot kjempekræsj når forventingene er så høye som enkelte klansskaller proklamerer.

noen kommentarer?
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

Av disse kampene så jeg kun Rosenborg-kampen. Det jeg kan si om det er at trønderne har en veldig lang vei å gå, når det gjelder presisjon. Selv om det var åpningskampen er det ingen unnskyldning når passningsspillet sitter så dårlig som det gjorde. I tillegg var det mye grisete spill. Forferdelig mange mange taklinger som var langt verre enn den Brenne ble supandert for. Det absolutt verste var "selvfølgelig" Riseth, som sparket en liggende Siggurdson hardt i ryggen to ganger på rappen.

Viking var ikke stort bedre spillemessig. Mange feilpassninger fra fra et lag jeg anser som en sterk konkurrent i kampen om medaljene.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

Stabæk kan avskrives som medaljekandidat med en gang. Makan til planløst angrepsspill, samt håpløse klareringer og dårlig kommunikasjon i bakre firer kommer til å føre til mange tap. Utrolig at du trekker frem Somen Tchoy forøvrig, riktig hadde han noen få gode ballfordelinger, men mannen mista ballen i farlig sone som førte til Brann-overganger så mange ganger at det var skremmende å se fra en Tippeliga-spiller.

Brann var overhode ikke farlige de heller. Målet kommer utelukkende etter en elendig timing av en av Stabæk's stoppere. Hadde noen brukbare kombinasjoner, men de sliter tydelig med det vi har slitt med tidligere, kvalitet på innleggene. Dessuten har Brann bare Sæternes som er farlig i lufta, og da han for tiden er benket, i tillegg til at innleggskvaliteten er dårlig, kommer de fleste målene til Brann i år til å avhenge av at Helstad holder seg kald foran mål.

Herlig å se Rosenborg så dårlige som de var mot Viking. De hadde virkelig kampen i begynnelsen, så er Ijeh relativt heldig da ballen triller via stanga og inn i mål til 1-0. RBK virket til å være totalt hjelpesløse etter scoringen og slet stort, spesielt med presisjon i pasningsspillet. Iversen var en skygge av fjoråret, noe jeg ikke er overrasket over etter håpløst spill mot Bosnia. Sapara var ikke den giganten han var ifjor, og jeg er ikke overbevist om at han kommer til å blomstre like mye i år. RBK kom seg på slutten, og Konan virker til å være blandt Rosenborgs farligste i år. Riseth fikk 1 omgang, skadet etter 3 minutter, ellers er han som ifjor. En grisete, men dårlig fotballspiller. Tørum virker usikker, hans holdninger i media for tiden tyder på at han har en slapp holdning til lagets begrensninger. Minner litt om forgjengern Høgmo, som bare ville se etter det positive. Det kommer ikke til å føre til gull for RBK i år.

VIF hadde jo tross alt kampen, og Fredheim Holm virker til å være spissere i år enn han har vært tidligere. Grindheim virker til å ha falt av den gode bølgen han fant i sin debut-sesong, og selv om han fortsatt er en bra midtbanespiller tror jeg ikke det vil holde. Vålerenga har generelt en for dårlig 11'er til å hevde seg i toppen, antagelig kjemper de om en 4-plass med Lyn i slutten av september.

LSK har etter hva de andre lagene har vist en bra sjanse i år, men det er vanskelig å bedømme oss mot et tafatt FFK på hjemmebane. TIL borte har aldri vært en enkel kamp, ei heller Viking eller Stabæk borte, til tross for at Stabæk også var en skygge av seg selv. Tror nok vi må vente enda et par serierunder før man kan gjøre seg opp en realistisk forventning til hvilke lag som kommer til å kjempe i toppen i år. Likevel håper jeg LSK nå griper muligheten til å kunne skaffe seg en luke til hvert fall 2 av "topplagene", det er ingen tvil om at enten Brann, RBK eller VIF kommer til å avgi en del poeng de første rundene. Da er det bare opp til oss selv.
      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

Tror Stabæk fort får merke mottrekkende fra fjorårssesongen. Veigar Páll virker som en "one season wonder", selv om det er i overkant tidlig å trekke en slutning. Det eneste Gunnarson bidro med i går var å melde seg inn i kampen om Amanda-prisen for beste mannelige skuespiller. For Stabæks sin del var det en kollektiv, taktisk kollaps mot et defensivt Brann som stengte av bakrommet for Nannskog. Stabæks økonomi er ikke akkurat meislet inn i grunnfjell og tror de blaa får problemer med å være en like seriøs medaljekandidat i år. Tchoyi var i mine øyne god etter den kraftig nivåhevingen i 2. omgang, og er etter min mening Stabæks beste duellspiller på midten og således en viktig grunnpilar i Jönsons ellever.

Brann har ufattelig god dekning på midtbanen og har gode alternativer i alle offensive roller, selv om de i går spilte med håndbrekket på. Seieren skyldes vel like mye taktisk uklokskap hos Stabæk, som en taktisk skvalp av Mjelde. En gullkandidat på papiret iallfall. Mye er avhengig av om Andresen og Seternæs blir og om de makter å holde seg skadefri. Ditto med Helstad. Akilleshælen i laget er i mine øyne forsvaret, der bredden er like tynn som stussen til Zidane. På Brann Stadion kan de i mine øyne bli litt for offensive. Etter fjorårets tapte gull virker det som det ulmer litt i Hansabyen - derfor litt synd at de stakk av med serien i går, da problemene ofte oppstår fort i Bergen.

Viking anser jeg som en medaljekandidat med et sterkt næringsliv i ryggen og Myhre inn i sommer. Ingen tvil om at ankepunktet mot Viking i lengre tid har vært keeperplasssen. Ijeh er kanskje Tippeligaens beste avslutter og en målgarantist. Med tysk jerndisiplin og masse erfaring fra i fjor da de så nedrykket i hvitøyet, tror jeg siddisene i år blir farlige.

Tror Rosenborg kan slite dersom Iversen fortsetter å vise slett form, som mot Viking. Afrikanere har jo vanligvis problemer med integreringen i norsk fotball, og dersom heller ikke de viser seg å være fullblods goalgettere kan Rosenborgs forente nasjonen rett og slett få en aldri så liten "spisskrise". Mange spillere nærmer seg "pensjonsalderen" og er avhengig av at sentrallinja er unnværer skader og karantener for å ikke svekke helheten. Tørum har bare vist seg god som halvårstrener og et viktig spørsmål er hvordan han takler motgang. Da RBK gikk på dundrende tap i Royal League så det i alle fall ikke ut til at han ikke maktet å snu motgangen.

Kommentar

• Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

Opprinnelig skrevet av Canário
          Tror Stabæk fort får merke mottrekkende fra fjorårssesongen. Veigar Páll virker som en "one season wonder", selv om det er i overkant tidlig å trekke en slutning. Det eneste Gunnarson bidro med i går var å melde seg inn i kampen om Amanda-prisen for beste mannelige skuespiller. For Stabæks sin del var det en kollektiv, taktisk kollaps mot et defensivt Brann som stengte av bakrommet for Nannskog. Stabæks økonomi er ikke akkurat meislet inn i grunnfjell og tror de blaa får problemer med å være en like seriøs medaljekandidat i år. Tchoyi var i mine øyne god etter den kraftig nivåhevingen i 2. omgang, og er etter min mening Stabæks beste duellspiller på midten og således en viktig grunnpilar i Jönsons ellever.
          Du nevner noe meget vesentlig her, Canário. Nemlig hvorvidt Nannskog og Gunnarson vil fungere på samme måte i år som ifjor. Brann valgte igår å legge en spiller til å arbeide i rommet bak Nannskog hvor Pall lå i hele fjor og herjet med forsvaret. Alle som så Stabæk - Brann kan vel si at spissparet Nannskog/Pall var en skygge av seg selv i Brann, og det tror jeg de vil være også neste år. Litt av samme effekten som med vår Mifsud, sjokkerer i begynnelsen, men nå har Tippeliga-lagene utarbeidet en plan om hvordan de skal ta knekken på spissparet til Stabæk. Til tross for at mange muligens vil hevde at Nannskog og Pall er langt mer uforutsigbare enn Mifsud, vil jeg tørre å påstå at det ikke er helt korrekt. Til tross for et noe mer variert spillemønster bruker stort sett disse to gutta det samme bevegelsesmønsteret hele tiden. Om trenerne har gjort hjemmeleksa si tror jeg Stabæk kan få en smekk på trynet, og et alvorlig problem, i og med at forsvaret virker til å lekke som en sil.
          Lauken er vår venn!

Kommentar

• bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2956

tror viking vil lide av det samme som lsk gjorde ifjor, sene mål fordi laget legger seg bakover for å sikre seieren... jeg tror bare det er brann og rbk som kan ta fra oss gullet i år
            I år så tar vi alt

Kommentar

• myggen
              Medlem
              Hoffnarr
              • Apr 2007
              • 52

mest redd rbk, får håpe ivers får ein skikkle dritt sesong.
              trur å håper på att brann ikje er stabile nok, litt synd atte mjelde kommer til å få sparken viss brann ikje vinner serien, mene shit au

Kommentar

• fotball_marthe
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1069

Må bare si en ting selv om det er veldig off-topic:

Det er veldig bra at dere laget lange innlegg,men kan dere være så snill og lage avsnitt?(gjelder ikke dere som har avsnitt )
                Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

• Guling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 484

Som nevnt alltid vanskelig å si noe fornuftig utifra én serierunde (jmf FFK som plutselig skåret 3 mål i dag, riktignok mot 10 mann, men dog), men noen betraktninger fra undertegnede:

VIF: Etter rapportene ikke såå dårlig spill, men altså tap. Fjorårssesongen burde være bevis nok på at vi ikke skal avskrive dem til tross for en dårlig start.

Brann: Later til å kontrollere inn ved å holde nullen etter målet. Risikerer null, og dermed vanskelig å si noe som helst om angrepskapasiteten. Uansett en klar gullkandidat.

RBK: Spilte til tider bra, og moser de fleste hvis de får til spillet "sitt." Kan Tørum få ut potensialet? Ellers en tendens som fortsetter der oppe: Gode i angrep, og et aldrende og lekkende forsvar. Fortsatt min favoritt til gullet grunnet rutine og et enormt potensiale hvis viktige spillere slår til samtidig.

Stabæk: Glem dem. Vi skal ikke kjempe mot dem. De blir middelhavsfarere.

Viking: Dette er ikke så sarkastisk som det høres ut som; jeg tror Rösler fører dem til en grei 4. plass til tross for mange tapte poeng i et forsøk på å sikre små ledelser. Ijeh kan vise seg enormt viktig.

Nei, det blir ikke mye å lære ut av én runde. Men vi er i hvert fall med!

Kommentar

Working...