Topp 50 trenere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2128

    Topp 50 trenere

    Fant en interessant liste i The Times om verdens 50 beste trenere gjennom tidene. Meget spennende, og bra at den ikke har et komplett anglofilt preg heller (men så er jo The Times en god avis også da...)

    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.
  • fotball_marthe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1069

    #2
    Interessant lesning! Om jeg er enig, er en annen sak
    Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

    Kommentar

    • A.Bilet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2005
      • 808

      #3
      Helt utrolig at Sir Alex er over Bill Shankly på lista.:???:
      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

      Twitter-bruker

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Savner Arne Erlandsen på den lista.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Eller hva med våres alle E*** P*******. Hørt at han har gjort det stort i den internasjonale toppfotballen med Canadamene.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #6
            Nå er jeg totalt blottet for RBKsympatier, men jeg mener bestemt at nils arne eggen fortjener en plass på den lista der... Ser du på hans internasjonale meritter er det utrolig, med tanke på at de fleste av spillerne hans hadde rævva fotballferdigheter, etter internasjonal målestokk
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Alvorlig talt: Drillo, som tok Norge til topps på verdensrankingen, hadde også fortjent en plass blant de 50 beste. Det er mye britisk daukjøtt som burde veket plassen.

              Kommentar

              • erlando
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 858

                #8
                ...fem briter blant topp-7 - man ville trodd at det skulle gjenspeilet seg i resultatene britiske klubb- og landslag har oppnådd oppgjennom.

                Det er tydeligvis sånn at når britene har hatt suksessrike lag, så får manageren det godskrevet. Når det har vært lag fra andre nasjoner, så har det vært pga "eksepsjonelt gode enkeltspillere", mens manageren tilsynelatende bare har sittet på benken og klødd seg i ræva.
                Ja til pause i pausen!

                Kommentar

                • vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Alvorlig talt: Drillo, som tok Norge til topps på verdensrankingen, hadde også fortjent en plass blant de 50 beste.
                  Enig. En trener som tar et ubetydelig fotball-land som Norge til 2 plass paa FIFAs ranking, og soerget for at Norge er det eneste landet med positiv statistikk mot Brasil, fortjener en plass paa en slik liste. (Men saa lenge han samtidig trente "The crazy-gang" ned fra Premier league, er det kanskje ikke saa rart at en britisk avis ikke er enig i dette).

                  Foroevrig vil jeg mene at ogsa en viss Eggen objektivt sett fortjener en plass. Det er ikke mange som kan skilte med aa lede et lag til saa mange mesterskap og cupgull som ham. Naar han i tillegg fikk et lag hovedsaklig bestaaende av dritt fra midt-Norge til aa slaa lag som Real madrid, og Dortmund 0-3 paa bortebane, samt vinne seriegull med et nyopprykket lag (Moss), saa fortjener han en slik plass.

                  Foroevrig savner jeg den feite trener-legenden (som jeg ikke husker navnet paa) som trente et ukrainsk lag i en aarekke. Husker godt hvordan de med sitt 4-3-3 system rundspilte RBK borte i en Champions league kamp etter alle kunstens regler (99?). Etter aa ha ligget under 2-0 til pause, vant de lett 2-4. Jeg har til dags dato aldri sett angrepsfotball i naerheten av dette. Laget ville lett ha vunnet hele Champions-league, dersom de ikke hadde solgt hele angrepsrekka si etter aa ha kvalifisert seg til mellomrunden.
                  Last edited by vollafugl; 19.09.2007, 13:41. Begrunnelse: En stygg faktafeil

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7098

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av vollafugl
                    Foroevrig savner jeg den feite trener-legenden (som jeg ikke husker navnet paa) som trente et ukrainsk lag i en aarekke. Husker godt hvordan de med sitt 4-3-3 system rundspilte RBK borte i en Champions league kamp etter alle kunstens regler (99?). Etter aa ha ligget under 2-0 til pause, vant de lett 2-4. Jeg har til dags dato aldri sett angrepsfotball i naerheten av dette. Laget ville lett ha vunnet hele Champions-league, dersom de ikke hadde solgt hele angrepsrekka si etter aa ha kvalifisert seg til mellomrunden.
                    Du tenker på Valerij Lobanovski og Dinamo Kiev. Og jeg er fullstendig enig med deg. En av de aller største trenerne, og sannsynligvis også ett av de største petimetrene i historien.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Du tenker på Valerij Lobanovski og Dinamo Kiev. Og jeg er fullstendig enig med deg. En av de aller største trenerne, og sannsynligvis også ett av de største petimetrene i historien.
                      Ett av problemene med å kåre han på noen lister er historien til klubben han trente: Da en DKiev trener så en spiller han ville ha ble han kalt inn til militærtjeneste av de røde gutta i Moskva og sendt til Kiev. DK var rett og slett ett bedriftslag for det russiske forsvaret.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      Working...