Turopplegg Ålesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #21
    Legger ut følgende melding fra Mariell Sørensen i TSM-gruppa:

    "Har full forståelse for at 600kr kan oppleves som mye penger for en busstur. Det som dog er viktig å merke seg er at det er snakk om både leie av buss, bussjåfører i henhold til hvilebestemmelsene og ikke minst lang reisestrekning. At valget falt på en ordentlig buss er i våre øyne åpenlyst, regner med at ingen av dere har lyst til å sitte bak på en scania fra 1979 i 6 timer?

    Vi må skrive bindende kontrakt med busselskapet før salget av bussbilletter starter. Selv om vi håper på full buss kan vi ikke gå på en økonomisk smell ved at ikke alle plassene blir fylt opp.Tar man med i regnestykket at det også må tas høyde for eventuell opprydding/skader ser man fort at 600 kroner er en meget god pris. KFL, er som dere alle vet, en ren non-profit organisasjon hvor styret ikke har noen personlig vinning ut av et eventuelt overskudd. Dette vil i så fall gå direkte tilbake til medlemmene ved senere arrangement.

    Tilbudet om baguetter, frukt og vann mm. er et initiativ iverksatt for å gjøre turen litt mer behagelig - og ikke minst billigere for de som reiser med KFL. Noe jeg tror mange setter pris på en tidlig søndagsmorgen, eller gode å slitne på vei hjem."
    Vidar Evje

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #22
      Da har jeg fått forklart en del rundt turen og funnet ut at prisen er akseptabel,,,, tenkte faktisk ikke på at det er 2 sjåfører på bussen og at dette trekker opp en del.......Ønsker alle som skal oppover en fantastiskt tur som blir belønnet med 3 poeng...

      Kommentar

      • Jan Banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 809

        #23
        Dobbeldekkerne er utrolig gode og 600 spenn er fin verdi for pengene.

        Betaler gladelig heller de kronene for å NYTE turen i komfort med mat og drikke enn å sitte sammenkrøket bak rattet med krampe i "gassleggen".
        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

        Stuart Baxter har forstått det.

        Kommentar

        • Fuglegutt
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2008
          • 863

          #24
          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Da har jeg fått forklart en del rundt turen og funnet ut at prisen er akseptabel,,,, tenkte faktisk ikke på at det er 2 sjåfører på bussen og at dette trekker opp en del.......Ønsker alle som skal oppover en fantastiskt tur som blir belønnet med 3 poeng...

          Det er bra gjort av deg å stå fram tullebukk, etter å ha vært noe kritisk. Jeg følte ved første reaksjon det samme som deg, men etter litt betenkningstid er det verdt 600 spenn.
          På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            #25
            Det var vel snakk om at man kanskje tjente noen kr på disse turene, og heller ga billige billetter til Ullevaal kampene også? Eller tar jeg feil her?
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #26
              Opprinnelig skrevet av FUGlinho
              Det var vel snakk om at man kanskje tjente noen kr på disse turene, og heller ga billige billetter til Ullevaal kampene også? Eller tar jeg feil her?
              Omvendt. Turene til Ullevaal og Telenor Arena er i utgangspunktet turer man ønsker å tjene penger på for å subsidiere de lengre turene.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                #27
                Jeg har vært med på mange bussturer oppgjennom. Mange dårlige busser har det vært. Turen til Stavanger i 2000 var en av dem, eller på en kjølebag i midtgangen til Ulsteinvik på 90 tallet. Første turen min var til Bergen i 1993(?), med en haug av en buss.

                Det jeg vil si er at jeg gladelig betaler 600,- for en bra buss, enn 350,- for en buss uten noen sm helst fasaliteter.
                Noen som husker pissing på dunker fordi det ikke var dass på bussen?
                Vet at du Tullebukk har vært på mange av de samme turene som meg, så tenk litt tilbake og si meg hva du ønsker.
                Billig og ræva eller passe dyrt og behagelig?

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  #28
                  Ingen ting som slår den bussen med dunk vi pissa på,,,,legendarisk tur som aldrig vil bli glømt....Fy faen for en stank på bussen når pissedunken veltet.Så 600 kr for litt luxsus er kanskje ikke så ille...Vi skulle hatt en tråd som handla om gamle legendariske turer..

                  Kommentar

                  • King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

                    #29
                    Jeg er enig i at 600 spenn for en tur i en veldig bra buss ikke er drit dyrt. Men på årets første langtur så synes jeg man burde ha litt billigere tur så man kanskje kunne fått med flere folk. Man kunne fint gått i null dersom man hadde satt prisen til 400 kr også. Hvis ikke så burde dere vurdere å bytte busselskap.
                    Ultras Felt C Lillestrøm

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      #30
                      Vanskelig å holde styr på kanskje, men et introduksjonstilbud hadde gjort seg.
                      350,- for førstegangs reisende. Folk vil oppleve et kult samhold, så de vil mest sannsynlig bli med på neste tur til fullpris..

                      Kommentar

                      • Macho-Morten
                        Ikke KFL-styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2687

                        #31
                        Åssen blir det for øss Oslo-følk? Som vanlig med at turen starter og avsluttes ved Hotel Opera?

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                          på årets første langtur så synes jeg man burde ha litt billigere tur så man kanskje kunne fått med flere folk.
                          Fjorårets styre arrangerte stor satsningstur mot Rosenborg i fjor til gode priser. Billettene blei pusha allerede i januar. Dette var et planlagt underskuddsprosjekt og meninga var at overskudd på spesielt kortturene skulle gjøre at man kom i balanse.

                          Bråket rundt Stabæk-kampen gjorde at merkbart færre blei med KFL på borteturer resten av året. Regnskapet for 2008 viste at KFL tapte 55.000 kroner på turene i fjor. (Denne budsjettsprekken har styret sluppet pes rundt...)

                          Årets styre har fått en høy andel av gamle grinebitere som nok legger noen begrensninger på TSM-gruppa: Her skal det penger inn på konto før man begynner med noen sponse-prosjekt.

                          Det er ikke noe ønske om å være vanskelige, men et forsøk på økonomisk ansvarlighet. Får vi et hyggelig "være med på bortetur"-år blir det forhåpentligvis mulighet til å belønne denne delen av trofaste fans også.

                          Forøvrig er jeg sikker på at TSM-gruppa plukker opp mange nyttige tips fra dere både i denne og andre turtråder for å legge til rette for et godt bortefølge framover.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • Kopperud
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2006
                            • 1697

                            #33
                            Søndag
                            05.04.2009






                            Regn. Frisk bris, 9,8 m/s fra sør-sørvest. 4 mm nedbør i døgnet.








                            Vi får jo ett helt greit vær oppi der da
                            Ultras Felt C 2005x2015

                            Lillestrøm & Bajen

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Kopperud
                              Søndag
                              05.04.2009






                              Regn. Frisk bris, 9,8 m/s fra sør-sørvest. 4 mm nedbør i døgnet.








                              Vi får jo ett helt greit vær oppi der da
                              Det regner faen meg alltid når vi er i Ålesund! Blir digg med regn og vind.

                              Kommentar

                              • Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

                                #35
                                Kan man kjøpe kampbillett på Color Line Stadion?

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av marriell
                                  Kampbilletter og Bussbilletter kan kjøper på Lsk Shopen fra å med imorgen!
                                  Er bussbillettene tilgjengelig i dag Tony? (de var ikke det i går for de som lurer)
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • marriell
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Dec 2008
                                    • 227

                                    #37
                                    bussbiillettene skal være der idag ja

                                    Kommentar

                                    • marriell
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Dec 2008
                                      • 227

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                                      Kan man kjøpe kampbillett på Color Line Stadion?
                                      Jeg hadde heller valgt å kjøpe kampbillett på shop´n

                                      Kommentar

                                      • Lovefool
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 495

                                        #39
                                        Jeg vil tippe at det var igjen ca. 7-8 bussbilletter da jeg var på shop'n for ti minutter siden, så de som ikke har fått ut fingeren bør absolutt gjøre det nå.
                                        Last edited by Lovefool; 02.04.2009, 19:50. Begrunnelse: den gang da, hver gang når
                                        Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
                                        http://www.lovefool.org

                                        Kommentar

                                        • Kanarifugl84
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2007
                                          • 2319

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Lovefool
                                          Jeg vil tippe at det var igjen ca. 7-8 bussbilletter når jeg var på shop'n for ti minutter siden, så de som ikke har fått ut fingeren bør absolutt gjøre det nå.
                                          Takker for den. Hadde tenkt til å vente til etter jobb i morgen med å kjøpe billett, men med denne informasjonen ser det absolutt ut som om turen til Shopen må fremskyndes en god del timer. Til Ålesund SKAL jeg!

                                          Kommentar

                                          Working...