Årets tur: Bodø away!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #21
    Opprinnelig skrevet av mrognan
    Hva betaler man normalt for kampbillett på aspmyra?

    Kommentar

    • Ytre
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2008
      • 773

      #22
      da er prisen på flyet hjem fra bodø satt ned fra 698 kr til 520 kr.
      I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #23
        Igjen blir man straffet for å være tidlig ute. Bjørn Kjos må gå!

        Kommentar

        • merch
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2007
          • 938

          #24
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Igjen blir man straffet for å være tidlig ute. Bjørn Kjos må gå!
          Hadde det ikke vært for Bjørn Kjos tror jeg man fint kunne betalt opp mot 2500,- for en enkeltbillett Bodø-Oslo! Så ikke faen!
          lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
          sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #25
            Hei, BB.

            Kommentar

            • mrognan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 846

              #26
              Trur ikke flyet, verken på tur opp eller ned, blir fullt. Så det er nok gode sjanser for at billettene blir enda billigere fram til avreise. Når jeg valgte seter var det nesten fritt valg. Så for alle som får feriepenger den 12.juni; dere veit hva noen av penga skal brukes på
              Morten

              Kommentar

              • Kanarifugl84
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2007
                • 2319

                #27
                Opprinnelig skrevet av Ytre
                da er prisen på flyet hjem fra bodø satt ned fra 698 kr til 520 kr.
                399 nå...

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  #28
                  Jeg har endelig fri og kan starte med å dra på kamper igjen. Tar toget fra Bergen-Bodø slik at jeg er i bodø den 20juni og flyr ned igjen den 24juni for å rekke Molde hjemme. Måtte prøve togturen, men er neppe like lysten tilbake. Når man er første gang i Bodø må man jo dra på sightseeing.

                  Ser dere i Bodø.
                  Last edited by CFD; 02.06.2009, 13:43.
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av CFD
                    Jeg har endelig fri og kan starte med å dra på kamper igjen. Tar toget fra Bergen-Bodø slik at jeg er i bodø den 20juni og reiser igjen den 24juni for å rekke Molde hjemme. Når man er første gang i Bodø må man jo dra på sightseeing.

                    Ser dere i Bodø.
                    Den sightseeingen går kjapt. Ikke mye å se på der. Kanskje den kjedligste og mest triste byen jeg har vært i.

                    Kommentar

                    • CFD
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2319

                      #30
                      Det er mange som har sagt det ,men man skal alltids klare å finne noe å bruke tiden på. Tar selvfølgelig med noen skikkelige "trail running" sko og planlegger sikkert en tur opp et fjell i nærheten eller noe lignende. Høyeste er desverre rundt 800meter på en øy utenfor Bodø(høyere=bedre), men jeg har sjekket og det går ekspressbåter dit. En dagstur til Lofoten kan heller ikke avskrives. Så det burde ikke være noe problem å finne ting å gjøre i en 4dager

                      Har gjort det samme på mange av langturene og har gode erfaringer med det.
                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                      Kommentar

                      • ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2505

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        Den sightseeingen går kjapt. Ikke mye å se på der. Kanskje den kjedligste og mest triste byen jeg har vært i.
                        Selve byen er ikke en turistmagnet, men i fjor leide jeg bil og kjørte til Saltstraumen (i overkant av tre mil, godt under en time i bedagelig tempo) og til Kjerringøy (bare i overkant av fire mil, men med en ferjetur. Sett gjerne av en dag til den turen).
                        Begge deler er absolutt å anbefale med veldig fin natur. Jeg fant ut at de snåle endene jeg så i Saltstraumen var ærfugl, og jeg så brygga på Kjerringøy hvor Dina (Jeg er Dina/I am Dina) skjøt mannen sin og sa: Jeg er Dina og min elskede flyter fra meg. Samboeren min var ikke fornøyd da jeg fniste på kinoen mens alle damene rundt hulket.
                        Egentlig hadde jeg lyst til å kjøre til Norges nasjonalfjell Stetind også, men det er over 20 mil, og jeg hadde beregnet litt for kort tid i Bodø. Litt kortere i motsatt retning er det til Svartisen.

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5916

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                          Egentlig hadde jeg lyst til å kjøre til Norges nasjonalfjell Stetind også, men det er over 20 mil, og jeg hadde beregnet litt for kort tid i Bodø. Litt kortere i motsatt retning er det til Svartisen.
                          Selv om Bodø er det tristeste forblåste hølet jeg vet av, er omgivelsene flotte. Kjerringøy og Saltstraumen er nevnt. To mil unna sentrum ligger bygda Mjelle, som også er verdt et besøk, hvis man har leiebil tilgjengelig.


                          Stetind er litt mer utilgjengelig. 20 mil og eneste fergestrekningen på E6 må forseres, men har du tid er det definitivt verdt turen, det også. Zappfe beskrev fjellet som "en ambolt hvorpå gudene kan hamre" Fantastisk fjell som man kan komme langt opp på (Halls fortopp) uten klatreferdigheter.


                          God tur!

                          Hilsen Stray Cat som skryter på seg å ha vært på toppen :-)
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • CFD
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2319

                            #33
                            Takk for tipsene allesammen. Jeg sitter og gjør litt research og har funnet et par steder som jeg regner med å ta turen. Jeg klarer faktisk å irritere meg over at kampen går på Søndag for da misser jeg turen opp "Sandhornet" hvor det foregår DNT-tur samme dag, men jeg prøver å gjennomføre turen solo en annen dag (Er vant med å vandre solo i fjellheimen)

                            Jeg holder meg i nærheten av Bodø siden jeg ikke vil betale for leiebil. Topper som "Per Karlsatind" som kun er 35km fra Bodø frister. Virker som det er mye bra i Salten (Rundt saltstraumen). Skal iallefall ut på Øyen Landegode siden det er en kort tur med båt.

                            Rago Nasjonalpark kan også være et alternativ hvis jeg vil ha med teltet, selvom de har en ubetjent DNT-hytte, men det blir nok litt for mye for kun å ha Mandag-Onsdag. Valnesvatnet og heggmovatnet frister også.

                            Men nå må vi ikke hijacke tur-tråden med masse friluftsopplevelser. Det er tross alt et forum om borteturen til Bodø
                            Last edited by CFD; 02.06.2009, 16:26.
                            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                            Kommentar

                            • mrognan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 846

                              #34
                              hvor mange blir vi i bodø? Og kanskje viktigst, hvilken pub samles vi på før kampen?
                              Morten

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #35
                                Det ligger noen ålreite puber inne i glasshuset somman kunne samles på? Tipper på 24 stk

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #36
                                  Vi blir mye mer enn 24 stk. Virker som det er overraskende mange som reiser. Kanskje overgår vi fjorårets tall på 42 stk.

                                  Kommentar

                                  • Ytre
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2008
                                    • 773

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Det ligger noen ålreite puber inne i glasshuset somman kunne samles på? Tipper på 24 stk
                                    Med tanke på at det er såpass digge flyavganger så man slepper unna med 6-7 timer i bodø så tipper jeg det bikker 50 stk.
                                    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                                    Kommentar

                                    • sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Ytre
                                      Med tanke på at det er såpass digge flyavganger så man slepper unna med 6-7 timer i bodø så tipper jeg det bikker 50 stk.

                                      Herlig.
                                      Flybillett med Norwegian (tur/retur) er bestilt.

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #39
                                        Kommentar til forsiden av kfl.no: Spesielt å anbefale 09.50-avgangen søndagen etter byfesten. Enda mer spesielt å anbefale en så tidlig avgang til en så bedriten by.

                                        Smarte fugler reiser med SAS kl. 13.00!

                                        Kommentar

                                        • KFL109
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1958

                                          #40
                                          Tenkte på det, men droppa den fordi SAS skal ha 1900 kroner for denne enveisbilletten. Men du har rett: Bodø er en bedriten by, og kl 13 er en deiligere avgang for rike etternølere.
                                          Vidar Evje

                                          Kommentar

                                          Working...