Årets tur: Bodø away!
Collapse
X
-
lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....Kommentar
-
Trur ikke flyet, verken på tur opp eller ned, blir fullt. Så det er nok gode sjanser for at billettene blir enda billigere fram til avreise. Når jeg valgte seter var det nesten fritt valg. Så for alle som får feriepenger den 12.juni; dere veit hva noen av penga skal brukes påMortenKommentar
-
Kommentar
-
Jeg har endelig fri og kan starte med å dra på kamper igjen. Tar toget fra Bergen-Bodø slik at jeg er i bodø den 20juni og flyr ned igjen den 24juni for å rekke Molde hjemme. Måtte prøve togturen, men er neppe like lysten tilbake. Når man er første gang i Bodø må man jo dra på sightseeing.
Ser dere i Bodø.Last edited by CFD; 02.06.2009, 13:43.Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
-
Den sightseeingen går kjapt. Ikke mye å se på der. Kanskje den kjedligste og mest triste byen jeg har vært i.Kommentar
-
Det er mange som har sagt det ,men man skal alltids klare å finne noe å bruke tiden på. Tar selvfølgelig med noen skikkelige "trail running" sko og planlegger sikkert en tur opp et fjell i nærheten eller noe lignende. Høyeste er desverre rundt 800meter på en øy utenfor Bodø(høyere=bedre), men jeg har sjekket og det går ekspressbåter dit. En dagstur til Lofoten kan heller ikke avskrives. Så det burde ikke være noe problem å finne ting å gjøre i en 4dager
Har gjort det samme på mange av langturene og har gode erfaringer med det.Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
-
Begge deler er absolutt å anbefale med veldig fin natur. Jeg fant ut at de snåle endene jeg så i Saltstraumen var ærfugl, og jeg så brygga på Kjerringøy hvor Dina (Jeg er Dina/I am Dina) skjøt mannen sin og sa: Jeg er Dina og min elskede flyter fra meg. Samboeren min var ikke fornøyd da jeg fniste på kinoen mens alle damene rundt hulket.
Egentlig hadde jeg lyst til å kjøre til Norges nasjonalfjell Stetind også, men det er over 20 mil, og jeg hadde beregnet litt for kort tid i Bodø. Litt kortere i motsatt retning er det til Svartisen.Kommentar
-
Stetind er litt mer utilgjengelig. 20 mil og eneste fergestrekningen på E6 må forseres, men har du tid er det definitivt verdt turen, det også. Zappfe beskrev fjellet som "en ambolt hvorpå gudene kan hamre" Fantastisk fjell som man kan komme langt opp på (Halls fortopp) uten klatreferdigheter.
God tur!
Hilsen Stray Cat som skryter på seg å ha vært på toppen :-)For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Takk for tipsene allesammen. Jeg sitter og gjør litt research og har funnet et par steder som jeg regner med å ta turen. Jeg klarer faktisk å irritere meg over at kampen går på Søndag for da misser jeg turen opp "Sandhornet" hvor det foregår DNT-tur samme dag, men jeg prøver å gjennomføre turen solo en annen dag (Er vant med å vandre solo i fjellheimen)
Jeg holder meg i nærheten av Bodø siden jeg ikke vil betale for leiebil. Topper som "Per Karlsatind" som kun er 35km fra Bodø frister. Virker som det er mye bra i Salten (Rundt saltstraumen). Skal iallefall ut på Øyen Landegode siden det er en kort tur med båt.
Rago Nasjonalpark kan også være et alternativ hvis jeg vil ha med teltet, selvom de har en ubetjent DNT-hytte, men det blir nok litt for mye for kun å ha Mandag-Onsdag. Valnesvatnet og heggmovatnet frister også.
Men nå må vi ikke hijacke tur-tråden med masse friluftsopplevelser. Det er tross alt et forum om borteturen til BodøLast edited by CFD; 02.06.2009, 16:26.Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar