Tribunekultur-tur til Istanbul
Collapse
X
-
-
Takk til FUG for å poste i feil tråd
Kampdagene veit vi ikke før to ukers tid før vi drar, ettersom TV-kamper velges fortløpende. Rundene varer fra fredag til mandag, så ved å reise torsdag og tirsdag er vi uansett trygge...Kommentar
-
Tenkte det var flere som så det i denne tråden enn i den andre tråden dinKim
Styremedlem KFLKommentar
-
13 påmeldte nå.
KFL-styremedlem Marii er pr. nå den eneste som skal med Lufthansas 9:55-avgang fra Oslo, og denne er i øyeblikket omtrent samme pris som Air Baltic tilbyr. De som velger denne kommer også på samme fly som flere av oss hjemover. Ligger i øyeblikket på 1875,- tur/retur.Kommentar
-
Stefan skal til Istanbul, hurra hurra.
Nye billige AirBaltic billetter ligger ute, 1180,-Kommentar
-
-
Reisebureauet kontakter hotellet til uka med "nøyaktig" antall reisende i håp om en slags grupperabatt. Mer info kommer!Kommentar
-
-
Ordet sklier betyr i vår verden hverken horer eller skjøger. Derimot er det en festlig fellesjohansen for jenter, kvinner og damer, da menn ikke alltid vet hva som er best å bruke. Da er det digg å kunne ty til "sklier". Horer, derimot, er nedsettende.Kommentar
-
slayt, men det er direkte oversatt. Altså vil jeg tro det er sklie som i "vannsklie", "nødssklie" eller den nokså velkjente "dødssklie", som forsovit ikke bare er en sklie, men en sklie også.
Forresten har vi lært oss at mange tyrkiske ord høres engelske ut, bare at man skriver det helt annerledes, uttales mere som man sier det.
F.eks:
Slide - slayt
Corner - korner
Goals - Goller
Card - Kart
Offside - ofsayt
Gæl har sikkert en hel del å rette på/Legge til..Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
Kommentar
-
Edit: Her kommer noen ord som fugler på tur bør ha inne innen de kommer ned:
Whisky - viski
Beer - bira
Kebab - kebap
Vær forberedt på en overraskelse om dere bestiller kebap, forresten, med mindre det er av typen döner.Kommentar
-
Reisebureauet har fått beskjed om at vi får hele 25% rabatt på hotellet! Kommer tilbake med praktisk info når den foreligger. (For å si det tamt.)Kommentar
-
Melding til de reisende er sendt ut på facen, men kan ta det her og:
Siden tiden snart er inne for at Johansens reisebureau skal booke hotellrom, trenger vi å vite hva slags komfort den enkelte har tenkt seg, og hvem de eventuelt skal dele rom med.
Romtyper kan sjekkes ut her: www.londrahotel.net
Husk at dere kan trekke fra kvarte prisen!
Send navn på romtype (og romkamerater) til meg enten via PM her, på facen eller via tellefon.Kommentar
-
Når man skal til et nytt land, er det alltid en grei ide å sjekke på forhånd hva slags mat man må prøve/styre unna. Derfor anbefaler jeg alle å sette av tre kvarter til å se denne dokumentaren. (Del 1 av 3 under)
Kommentar
-
Jeg har planer og 5 ganger Kebap så bare pek i retning beste sjappe duKommentar
Kommentar