Uansett skal jo LSK på bortekamp i Intertoto-cupen. Ettersom jeg har forstått snakker vi her om 8./9. juli (er det feil, blir det 1./2. juli).
Jeg tar nok en gang opp dette med charterfly. Sist gang jeg tok det opp fikk jeg høre at det kun lønte seg på ruter som ikke var "normale". Vel, Intertoto må vel kvalifisere (i hvert fall et stykke på veien)...
Island er jo i og for seg greit nok å komme seg til, selv om tilbudet på ruten vel neppe er det beste.
Til Nord-Irland er det litt mer kronglete.
Så da er brannfakkelen min her igjen. LSK-laget skal jo dit uansett, så de må jo ha et tjuetalls plasser (vet ikke hvor mange de er på bortebane). Det finnes vel også litt mer perifere folk som er interessert i en slik tur (LSK-investorer, journalister, sponsorer?) Sas har fly fra 115 seter og Norwegian har 148 (seter, ikke fly).
Så da blir spørsmålene:
Først og fremst, er det realistisk å chartre fly?
Prismessig må jo dette lønne seg for alle parter (både økonomisk og tidsmessig) dersom flyet fylles?
Er det realistisk at KFL klarer å stille 70-110 mann på en sånn flytur midt i juli?
Hva blir prisen kontra alternativet?
Her må vel forhåndsbetaling være en forutsetning?
Og til slutt. Hvordan ble det egentlig løst mot Zeljeznicar?
Jeg tar det opp av to årsaker. Enten å få en blank avvisning og slippe og tenke mer på dette alternativet. Eller for at det skal være mulig å begynne planleggingen allerede nå.
Med SAS ligger prisen tur/retur Island fra 3342,- nå. Icelandair flyr for 3358,-.
Til Nord-Irland klarer SAS rundt 3100,-. Et raskt tankeeksperiment på Ryan Air gav 1978,- som sammenligningsgrunnlag.
Det ironiske blir forøvrig at dersom vi kvalifiserer oss til neste runde og for eksempel møter Newcastle, vil nok enda flere reise, men det likvel ikke lønne seg med charterfly.
PS: Både SAS og Norwegian har fly som kan chartres. Men SAS bør vel bli billigere, med tanke på at de kanskje fortere kan få inn flyet inn og ut av ordinær trafikk? Også MyTravel tar i mot charter (de flyr blant annet det danske fotball-landslaget).
PPS: VM-finalen spilles søndag 9. juli.
mvh
Glenn
som kopierer okb og sier i beste mening
Jeg tar nok en gang opp dette med charterfly. Sist gang jeg tok det opp fikk jeg høre at det kun lønte seg på ruter som ikke var "normale". Vel, Intertoto må vel kvalifisere (i hvert fall et stykke på veien)...
Island er jo i og for seg greit nok å komme seg til, selv om tilbudet på ruten vel neppe er det beste.
Til Nord-Irland er det litt mer kronglete.
Så da er brannfakkelen min her igjen. LSK-laget skal jo dit uansett, så de må jo ha et tjuetalls plasser (vet ikke hvor mange de er på bortebane). Det finnes vel også litt mer perifere folk som er interessert i en slik tur (LSK-investorer, journalister, sponsorer?) Sas har fly fra 115 seter og Norwegian har 148 (seter, ikke fly).
Så da blir spørsmålene:
Først og fremst, er det realistisk å chartre fly?
Prismessig må jo dette lønne seg for alle parter (både økonomisk og tidsmessig) dersom flyet fylles?
Er det realistisk at KFL klarer å stille 70-110 mann på en sånn flytur midt i juli?
Hva blir prisen kontra alternativet?
Her må vel forhåndsbetaling være en forutsetning?
Og til slutt. Hvordan ble det egentlig løst mot Zeljeznicar?
Jeg tar det opp av to årsaker. Enten å få en blank avvisning og slippe og tenke mer på dette alternativet. Eller for at det skal være mulig å begynne planleggingen allerede nå.
Med SAS ligger prisen tur/retur Island fra 3342,- nå. Icelandair flyr for 3358,-.
Til Nord-Irland klarer SAS rundt 3100,-. Et raskt tankeeksperiment på Ryan Air gav 1978,- som sammenligningsgrunnlag.
Det ironiske blir forøvrig at dersom vi kvalifiserer oss til neste runde og for eksempel møter Newcastle, vil nok enda flere reise, men det likvel ikke lønne seg med charterfly.
PS: Både SAS og Norwegian har fly som kan chartres. Men SAS bør vel bli billigere, med tanke på at de kanskje fortere kan få inn flyet inn og ut av ordinær trafikk? Også MyTravel tar i mot charter (de flyr blant annet det danske fotball-landslaget).
PPS: VM-finalen spilles søndag 9. juli.
mvh
Glenn
som kopierer okb og sier i beste mening
Kommentar