Intertoto - bortekamp

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gj
    Seniormedlem
    • Nov 2003
    • 3360

    Intertoto - bortekamp

    Uansett skal jo LSK på bortekamp i Intertoto-cupen. Ettersom jeg har forstått snakker vi her om 8./9. juli (er det feil, blir det 1./2. juli).

    Jeg tar nok en gang opp dette med charterfly. Sist gang jeg tok det opp fikk jeg høre at det kun lønte seg på ruter som ikke var "normale". Vel, Intertoto må vel kvalifisere (i hvert fall et stykke på veien)...
    Island er jo i og for seg greit nok å komme seg til, selv om tilbudet på ruten vel neppe er det beste.
    Til Nord-Irland er det litt mer kronglete.

    Så da er brannfakkelen min her igjen. LSK-laget skal jo dit uansett, så de må jo ha et tjuetalls plasser (vet ikke hvor mange de er på bortebane). Det finnes vel også litt mer perifere folk som er interessert i en slik tur (LSK-investorer, journalister, sponsorer?) Sas har fly fra 115 seter og Norwegian har 148 (seter, ikke fly).

    Så da blir spørsmålene:
    Først og fremst, er det realistisk å chartre fly?
    Prismessig må jo dette lønne seg for alle parter (både økonomisk og tidsmessig) dersom flyet fylles?
    Er det realistisk at KFL klarer å stille 70-110 mann på en sånn flytur midt i juli?
    Hva blir prisen kontra alternativet?
    Her må vel forhåndsbetaling være en forutsetning?

    Og til slutt. Hvordan ble det egentlig løst mot Zeljeznicar?

    Jeg tar det opp av to årsaker. Enten å få en blank avvisning og slippe og tenke mer på dette alternativet. Eller for at det skal være mulig å begynne planleggingen allerede nå.

    Med SAS ligger prisen tur/retur Island fra 3342,- nå. Icelandair flyr for 3358,-.
    Til Nord-Irland klarer SAS rundt 3100,-. Et raskt tankeeksperiment på Ryan Air gav 1978,- som sammenligningsgrunnlag.

    Det ironiske blir forøvrig at dersom vi kvalifiserer oss til neste runde og for eksempel møter Newcastle, vil nok enda flere reise, men det likvel ikke lønne seg med charterfly.

    PS: Både SAS og Norwegian har fly som kan chartres. Men SAS bør vel bli billigere, med tanke på at de kanskje fortere kan få inn flyet inn og ut av ordinær trafikk? Også MyTravel tar i mot charter (de flyr blant annet det danske fotball-landslaget).

    PPS: VM-finalen spilles søndag 9. juli.

    mvh
    Glenn
    som kopierer okb og sier i beste mening
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    Opprinnelig skrevet av Glenn
    Uansett skal jo LSK på bortekamp i Intertoto-cupen. Ettersom jeg har forstått snakker vi her om 8./9. juli (er det feil, blir det 1./2. juli).
    Aj, aj, aj! Og jeg som planla ferien etter LSKs kampprogram som lå på lsk.no. Iflg den skulle ikke LSK spille mellom 2.-16.juli. VM-finale? Who cares?
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Opprinnelig skrevet av Glenn

      Jeg tar det opp av to årsaker. Enten å få en blank avvisning og slippe og tenke mer på dette alternativet. Eller for at det skal være mulig å begynne planleggingen allerede nå.

      Med SAS ligger prisen tur/retur Island fra 3342,- nå. Icelandair flyr for 3358,-.
      Til Nord-Irland klarer SAS rundt 3100,-. Et raskt tankeeksperiment på Ryan Air gav 1978,- som sammenligningsgrunnlag.
      Med disse prisene kan det hende at vi kan finne en løsning med charterfly som er konkurransedyktig, i hvert fall til Nord-Irland. Men vi kan ikke regne med at det blir noe særlig under kr 3000 per pers. Jeg kan godt innhente noen tilbud når jeg er tilbake på jobb på tirsdag. Til London, Newcastle og Liverpool vil det uansett finnes mye billigere lavprisalternativer.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Det kunne vært morsomt med en tur til Stangmore Park, Dungannons Swifts hjemmebane.

        Kommentar

        • MagnetMagne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 446

          #5
          Jeg hadde vært så sykt klar for en Island tur. Alltid vært lysten på å reise til Island, og om man kan få med seg fugla i samme slengen, så er det vel ikke noe som er så mye bedre enn det... Går vel rykter om at kvinnfolket på Sagaøya er litt mer enn gjennomsnittlig vakre også
          Snart neste hælj.....

          Always Hardcore
          TS05

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            #6
            Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
            Jeg hadde vært så sykt klar for en Island tur. Alltid vært lysten på å reise til Island, og om man kan få med seg fugla i samme slengen, så er det vel ikke noe som er så mye bedre enn det... Går vel rykter om at kvinnfolket på Sagaøya er litt mer enn gjennomsnittlig vakre også
            Håper det blir skjekket ut om det er noen muligheter for dette, når Fugla skal ut i en turnering som faktisk er enda gjevere enn Royal League så må vi jo være der

            Når Hammarby møtte ett islandsk lag i 2004? så chartret fansen ett fly, og jeg mener det kom på under 2000 per pers. Spørs bare hvor mange som er interessert å reise for å se fugla mot ett møkkalag midt i sommerferien...
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • Tobben
              Jeg elsker å kjøre trikk
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2005
              • 1666

              #7
              Det her høres ganske fornuftig ut. Så jeg må si meg enig. Men for guds skyld, ikke chartre et SAS fly. Ender med at vi går glipp av kampen pga. streik.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Nå har jeg sjekket priser på å chartre fly. Nedenstående priser per person baserer seg på at vi flyr frem og tilbake samme dag. Flyet kan være borte maks 12 timer og må returnere til OSL før kl. 2200. Det er selvfølgelig mulig å lande senere hvis kampen starter sent, men da vil det bli dyrere. Jeg forutsetter at vi er 120 passasjerer. Med færre passasjerer vil det selvfølgelig bli dyrere per person.

                Belfast (45 min. fra Dungannon): kr 2200
                Keflavik: kr 3000
                Newcastle: kr 1900

                Buss til og fra stadion kommer selvfølgelig i tillegg.

                Jeg har vært i kontakt med LSK for å høre om de var interessert i et samarbeid. Det kan være aktuelt å samarbeide om en tur for styre, ansatte og sponsorer, men spillerne vil antakelig reise for seg selv. LSK skal diskutere dette internt.

                Kommentar

                • semper fi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 823

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Nå har jeg sjekket priser på å chartre fly. Nedenstående priser per person baserer seg på at vi flyr frem og tilbake samme dag. Flyet kan være borte maks 12 timer og må returnere til OSL før kl. 2200. Det er selvfølgelig mulig å lande senere hvis kampen starter sent, men da vil det bli dyrere. Jeg forutsetter at vi er 120 passasjerer. Med færre passasjerer vil det selvfølgelig bli dyrere per person.

                  Belfast (45 min. fra Dungannon): kr 2200
                  Keflavik: kr 3000
                  Newcastle: kr 1900

                  Buss til og fra stadion kommer selvfølgelig i tillegg.

                  Jeg har vært i kontakt med LSK for å høre om de var interessert i et samarbeid. Det kan være aktuelt å samarbeide om en tur for styre, ansatte og sponsorer, men spillerne vil antakelig reise for seg selv. LSK skal diskutere dette internt.
                  Bra jobbet Må vel være mulig å skrape sammen 120 kanarifans til en slik tur?
                  -After Dark Ultras-

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Med færre passasjerer vil det selvfølgelig bli dyrere per person.

                    Hva er maks # passasjerere ?

                    Isåfall hvis fler melder seg på blir det vel billegere per person?

                    Blir det åpen bar på flyet? hehe
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Hva er maks # passasjerere?
                      Rettelse: Antall seter er 120. Flytypen er B737-500.

                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Isåfall hvis fler melder seg på blir det vel billegere per person?
                      Rettelse: Nei, det er ikke plass til flere enn 120 passasjerer.

                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Blir det åpen bar på flyet? hehe
                      Ifølge tilbudet er servering om bord inkludert, men jeg tviler på at det inkluderer ubegrensede mengder fluidum. Det tror jeg blir dårlig butikk for flyselskapet.
                      Last edited by Torolf; 21.04.2006, 08:03.

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Belfast (45 min. fra Dungannon): kr 2200
                        Keflavik: kr 3000
                        Newcastle: kr 1900
                        det som er det "tragiske" her er jo at både Newcastle og Keflavik er billigere enn å dra til Tromsø. Så du har fått bra priser.

                        Men vil nok tro at skal vi få til detet så må det også bli i "samarbeid" med klubben
                        Last edited by Tony; 20.04.2006, 15:28.

                        Kommentar

                        • Hadeland kanari
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Jan 2006
                          • 30

                          #13
                          RyanAir

                          Det koster 300-500kr med ryanair i midten av juli til newcastle. 387 til liverpool fra 15-17 juli.
                          Møkka mann i fra Hadeland

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Hadeland kanari
                            Det koster 300-500kr med ryanair i midten av juli til newcastle. 387 til liverpool fra 15-17 juli.
                            Hvis det blir Newcastle-tur er jeg enig i at det blir vanskelig å få et konkurransedyktig tilbud med charterfly. Men du må huske at det bare er de første setene som går så billig. De siste setene går for over 2000 kroner.

                            Kommentar

                            • gj
                              Seniormedlem
                              • Nov 2003
                              • 3360

                              #15
                              Veldig bra jobba, Torolf.

                              Jeg veit ikke hvorfor dette med charterfly er så fristende. Har vel noe med at det først og fremst er utrolig kult, viser gulsvart makt å kunne chartre et fly, samt at det for eksempel til Nord-Irland nok er tidsbesparende. Også får vi kanskje noen fine presseoppslag.

                              Vi får avvente svaret du/Tony får fra klubben da. Men denne må ikke gå i glemmeboka. Det forutsetter jo en viss minimumspåmeldelse.

                              Men det som slår meg at kanskje kan tale litt i mot er at vi ikke vet før 25. juni hvem vi møter.
                              Last edited by gj; 21.04.2006, 11:07.

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Glenn
                                Veldig bra jobba, Torolf.

                                Jeg veit ikke hvorfor dette med charterfly er så fristende. Har vel noe med at det først og fremst er utrolig kult, viser gulsvart makt å kunne chartre et fly, samt at det for eksempel til Nord-Irland nok er tidsbesparende. Også får vi kanskje noen fine presseoppslag.

                                Vi får avvente svaret du/Tony får fra klubben da. Men denne må ikke gå i glemmeboka. Det forutsetter jo en viss minimumspåmeldelse.

                                Men det som slår meg at kanskje kan tale litt i mot er at vi ikke vet før 25. juli hvem vi møter.
                                Det er litt sent, for da er kampen allerede spilt. Jeg har sendt en e-post til LSK i dag med forespørsel om hvor mange plasser de trenger til styre, ansatte og sponsorer.

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Nå har jeg sjekket priser på å chartre fly. Nedenstående priser per person baserer seg på at vi flyr frem og tilbake samme dag. Flyet kan være borte maks 12 timer og må returnere til OSL før kl. 2200. Det er selvfølgelig mulig å lande senere hvis kampen starter sent, men da vil det bli dyrere. Jeg forutsetter at vi er 120 passasjerer. Med færre passasjerer vil det selvfølgelig bli dyrere per person.

                                  Belfast (45 min. fra Dungannon): kr 2200
                                  Keflavik: kr 3000
                                  Newcastle: kr 1900

                                  Buss til og fra stadion kommer selvfølgelig i tillegg.

                                  Jeg har vært i kontakt med LSK for å høre om de var interessert i et samarbeid. Det kan være aktuelt å samarbeide om en tur for styre, ansatte og sponsorer, men spillerne vil antakelig reise for seg selv. LSK skal diskutere dette internt.
                                  Dette høres jo virkelig interessant ut, burde helt klart være mulig å få samlet sammen 120 idioter for å dra å se fugla mot europeiske storlag fra Island eller Nord Irland
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • Tobben
                                    Jeg elsker å kjøre trikk
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2005
                                    • 1666

                                    #18
                                    Jeg er kommer ihvertfall til å melde meg på, det kan du stole på

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Glenn

                                      Vi får avvente svaret du/Tony får fra klubben da. Men denne må ikke gå i glemmeboka. Det forutsetter jo en viss minimumspåmeldelse.

                                      Men det som slår meg at kanskje kan tale litt i mot er at vi ikke vet før 25. juni hvem vi møter.
                                      Er det noen som har forslag til hvordan vi kan løse dette? Hvis det skal bli noen tur, må vi starte påmeliding lenge før 25. juni. Går det an å arrangere en tur med ukjent reisemål? Vi kan for eksempel si at prisen blir kr 3000. Hvis det blir tur til Nord-Irland istedenfor Island, kan alle få refundert kr 500.

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Er det noen som har forslag til hvordan vi kan løse dette? Hvis det skal bli noen tur, må vi starte påmeliding lenge før 25. juni. Går det an å arrangere en tur med ukjent reisemål? Vi kan for eksempel si at prisen blir kr 3000. Hvis det blir tur til Nord-Irland istedenfor Island, kan alle få refundert kr 500.
                                        Send meg alt du har av info på pm, så tar jeg dette videre

                                        tony@kanari-fansen.no

                                        Kommentar

                                        Working...