"Årets" tur - hvordan bli bedre.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    #21
    Enig på en måte.

    Men stavanger ifjor(april 05) var vi kanskje bare halvparten av det vi er nå. Tror ikke vi hadde noe særlig mer enn 2500 medlemmer på det tidspunktet.

    Vi har blitt veldig store, og jeg synes 500 i stavanger burde være realistisk, den gang som var nå
    Dette uavhengig hvor få vi har vært der før.

    Kommentar

    • e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

      #22
      men da skulle vi jo vært 60 stk i år på bakgrunn i økning på 50 % i medlemsmasse. Altså var det nesten 5 ganger så mange som ble med fordi det var årets tur.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

      Kommentar

      • Kølla Riisa
        Seniormedlem
        • Jun 2004
        • 1021

        #23
        men da skulle vi jo vært 60 stk i år på bakgrunn i økning på 50 % i medlemsmasse. Altså var det nesten 5 ganger så mange som ble med fordi det var årets tur.
        Jepp, det regnestykket stemmer.

        Men jeg synes alikevel vi burde vært 500 der siden det var nettopp årets tur.
        Med tanke på at vi var like mange, hvis ikke flere i Trondheim uka før er det uten tvil et større potensialet som ligger der.
        Tror mer intensiv annonsering kunne vi vært flere:

        *Eget skriv med info kun om turen til samtlige medlemmer av KFL og LSK,
        *Info på de 3 siste hjemmekampene før turen
        *Billige busser annonsert tidlig(hvis KFL økonomi tillatter det)
        *Jobbe opp mot LSK og LSK sin sponsorpool for sponsing

        Siste punkt har jo blitt gjort tidligere, med opptil flere busser gratis noen år.

        Kommentar

        • e.d
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 688

          #24
          er helt enig i de punktene du trekker frem for å gjøre det enda bedre.
          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #25
            Opprinnelig skrevet av e.d
            men da skulle vi jo vært 60 stk i år på bakgrunn i økning på 50 % i medlemsmasse. Altså var det nesten 5 ganger så mange som ble med fordi det var årets tur.
            Hallo vi var vel nesten 70 stykk i fjor da.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              #26
              Opprinnelig skrevet av iL
              Hallo vi var vel nesten 70 stykk i fjor da.
              Haha.Dagens morsomste!

              Var vi på samme fotballkamp i fjor? Vi var ikke 30 stk engang på Viking stadion i fjor

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                #27
                Opprinnelig skrevet av Tony
                Haha.Dagens morsomste!

                Var vi på samme fotballkamp i fjor? Vi var ikke 30 stk engang på Viking stadion i fjor

                Husker jeg så feil altså?

                Ser av dette bildet http://www.kanari-fansen.no/galleri/.../&currentPic=3

                at vi var iallefall 45 stykk i 2004, jeg mener bestemt vi var fler en på dette bildet i fjor.
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av iL
                  Husker jeg så feil altså?

                  Ser av dette bildet http://www.kanari-fansen.no/galleri/.../&currentPic=3

                  at vi var iallefall 45 stykk i 2004, jeg mener bestemt vi var fler en på dette bildet i fjor.
                  Sorry, men vi var latterlig få ifjor. Hehe

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Tony
                    Sorry, men vi var latterlig få ifjor. Hehe
                    Det bestrides intil jeg ser bilde bevis! Da først legger jeg meg ned i skam.

                    Nei nå er det øl tid
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • scages
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1292

                      #30
                      En ting man må huske på her er at KFL folket har vært vannvittig mye på farten dette året, med turer til Sverige, Danmark, England, i tillegg til den vanlige serien.
                      Kan nok hende mange har begynt å føle på hva det koster for skrotten og lommeboka å være på allt.

                      Kommentar

                      • trond21
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Jan 2006
                        • 49

                        #31
                        kanskje en ide å legge "årets tur" til en bortekamp som ikke er like drøy reisevei? stavanger er å blir veldig langt i buss frem å tilbake. trur det er mange som meg som vegrer seg på grunn av antall timer på veien.
                        eller er dette bare noe jeg tror?

                        en fortsatt fin fredagskveld
                        Forza Fugla

                        Kommentar

                        • mr.sandass
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2005
                          • 972

                          #32
                          Buss er og blir den kuleste måten og komme seg til et sted på. Neste år så syns jeg det hadde vært påpasselig med årets tur til Aalesund.

                          Bra sted, flott stadion og en bra motstander og utsynge. Trur det kunne blir forferdelig bra( så sant døm rykker opp da )
                          www.ultrasfeltc.net

                          Kommentar

                          • Bæng
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Nov 2005
                            • 146

                            #33
                            jeg støtter mr.sandass her. ålesund burde være årets tur til neste år. var der i fjor. det er masse hyggelige mennesker der. konge sted

                            årets tur 2007= ålesund
                            Fetsund Kanris...

                            Ufc www.ultrasfeltc.com

                            Kommentar

                            • junior
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 492

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av iL
                              Nei du kan ikke tilegne årets-tur opplegget til at vi var fler i Stavanger en ever.

                              Dette følger av den generelle oppturen KFL nå er i, med 2x flere medlemmer, vi har blitt Norges beste supportere på og synge etc.
                              Jeg og 3 kamerater bestemte oss for å dra til Stavanger i vår da vi så at dette skulle bli årets bortetur, vi gjorde en liten ferie ut av det med hotell og greier fikk også med oss 2 stykker som egentlig ikke er så interesert i fotball, og de syntes det var konge, og dukker kanskje opp på Åråsen senere også.

                              Tok ut ferien min den uka, og hadde antagelig ikke dratt dit hvis det ikke var annonsert så tidlig.
                              ------- Forza Fugla! -------

                              Kommentar

                              • blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

                                #35
                                Bra tema, og mange meninger. Her er sånn jeg ser det:

                                Turen til Stavanger ble annonsert i slutten av februar, og på Viking Stadion var vi ca 200-250 supportere. For min egen del var dette fjerde året på rad jeg var på seriekampen i Stavanger, og ingen av de tre andre årene har vi vært flere enn i år. Likevel ble jeg en anelse skuffet over oppmøtet på dette som var hauset opp som årets tur. Jeg tror 3 ting hindret oss i å bli flere:

                                1. Utenlandsturene. Selv har jeg vært i Køben 3 ganger, i Kalmar, i Gøteborg, i Stockholm og i Newcastle siden november. Riktignok var jeg også i Stavanger, men jeg har full forståelse for at dette tærer på de fleste lommebøker.

                                2. Lerkendal. Jeg lever i den tro at en tur til Trondheim og Lerkendal en fin sommerhelg er noe mange supportere ikke vil gå glipp av. At kampen mot Viking var helga etter kampen mot RBK, gjorde nok at mange måtte gjøre et valg, og at valget for en del falt på Lerkendal. Jeg må innrømme at jeg var skeptisk til valget av årets tur nettopp av denne grunn, og brukte dette som argument da en optimist i februar spådde 1000 kanarifans på Viking Stadion.

                                3. Sommerferie. 6.august betyr for veldig mange sommerferie. Både for de som går på skolen, og de som er i full jobb. Man kan si at det var mulig å legge opp ferien sin utfra LSK-kalenderen, men ikke alle tenker sånn, og ikke alle bestiller turen til Stavanger i februar/mars.

                                Alt i alt er jeg brukbart fornøyd med oppmøtet, uten at man kan kalle det en kjempesuksess. 250 supportere på årets tur i Stavanger er ikke en kjempesuksess selv om det bare møtte opp 30 der året før.


                                - Hva kan vi lære av dette, og hva burde vi tenke på neste år?
                                • Kan være det er mange gjerrige og fattige folk i KFL, men min erfaring sier meg at det er en del flere som blir med på tur når den koster 250 istedetfor 500. Hvis KFL i 2007 har mulighet for å subsidiere en eneste tur, så håper jeg at det blir satsa knallhardt på en årets tur også neste år.
                                • Man må tenke nøye gjennom på hvilket tidspunkt det er fornuftig å lansere årets tur. Jeg kjøper argumentet med at dette burde gjøres tidligst mulig pga koner, barn og arbeidsgivere, men følgende er også avgjørende suksesskriterier:
                                  • Om kampen går på TV eller ikke.
                                  • Hvilken ukedag kampen blir spilt på.
                                  • Hvordan LSK ligger an på tabellen.
                                • Er det fornuftig å legge kampen i sommerferien?
                                Dette var mine synspunkter, og jeg håper at jeg ikke har tråkket noen på tærne her. Jeg er ikke ute etter å kritisere noen for det som er gjort i 2006, men er veldig interessert i å se fremover mot 2007 og hele tiden tenke på hva som kan gjøres bedre. KFL er uten tvil en supporterklubb i sterk fremgang, og jeg vet at det er mange som legger ned en enorm innsats. Likevel mener jeg det er viktig å huske at vi alltid kan bli bedre! Tillater vi oss å hvile på laurbærene, er det ikke sikkert vi er nr 1 i Norge neste år.
                                Mvh Morten
                                Fugla 4 Life!

                                Kommentar

                                • Fugla-83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 282

                                  #36
                                  Tips:
                                  Henge opp plakat(er) på Martins på hver hjemmekamp
                                  Kanskje noe på LSK-shoppen og, om det er mulig?

                                  Kommer ikke på flere ting i farta, er rimelig trøtt

                                  Stå på videre!
                                  ! Mitt hjerte banker LSK !

                                  Kommentar

                                  • e.d
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 688

                                    #37
                                    kommet mye bra forslag her. Hva om vi har en "årets tur 2" iår til Kristiansand. Er det mulig eller kommer kampen for tidlig til å mobilisere?
                                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                    Kommentar

                                    • ChriZza
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 4265

                                      #38
                                      Kan vel bare ha 1 årets tur i året vel ?

                                      Kommentar

                                      • e.d
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 688

                                        #39
                                        Ja det er sant. Kan jo ikke ha "årets tur" 2 ganger i løpet av et år.:oops:
                                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                        Kommentar

                                        Working...