Bør LSK bryte avtalen med Skeid?

Collapse
X
Collapse
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

Opprinnelig skrevet av rødstrupe
    Da skjer det igjen.

Skeid-tvillinger skriver under for Premier League-klubb.

http://fotball.aftenposten.no/england/article121970.ece
    Dette er da ingen bombe. Kanskje LSK kan lære å fostre like attraktive tenåringer om man fortsetter samrbeidet med Skeid?
    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

Fy satan for en "bankers"-avtale vi har med Skeid.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3501

Da skjer det igjen.

Vi kan vel uansett ikke signere kontrakter med spillere under 16 år i Norge uansett? Er noe som bør endres hvis vi skal kunne beholde de største talentene i Norge noen ekstra år.

Kommentar

• xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

Da skjer det igjen.

Bare å gratulere disse guttene med sitt livs sjanse. At man velger å gå til en stor klubb i england fremfor laget som nesten rykka ned fra tippeligaen har jeg ingen problemer med å forstå. Man kan ikke forvente at alle som spiller i Skeid skal gå rundt å drømme om å spille for LSK.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

Opprinnelig skrevet av xeR
            Bare å gratulere disse guttene med sitt livs sjanse. At man velger å gå til en stor klubb i england fremfor laget som nesten rykka ned fra tippeligaen har jeg ingen problemer med å forstå. Man kan ikke forvente at alle som spiller i Skeid skal gå rundt å drømme om å spille for LSK.
            Tviler stekt på at de lykkes i Man City. Er det ikke så at de største talentene i Skeid SKAL trene med LSK eller kan de velge selv?

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Opprinnelig skrevet av VK
              Tviler stekt på at de lykkes i Man City. Er det ikke så at de største talentene i Skeid SKAL trene med LSK eller kan de velge selv?
              Selvfølgelig kan de velge selv. Disse gutta er ikke engang gamle nok til å skrive proffkontrakter, så de står 100% fritt.
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

Er jo den største selvfølgelighet at det er mer attraktivt å signere for Manchester City enn LSK. Finnes ingen klubber i Norge, eller norden for den saks skyld, som kan friste like mye som gode Premier League-klubber. Å si at samarbeidsavtalen med Skeid er verdiløs fordi Premier League-klubber signerer kontrakter med 15-åringer som potensielt kan bli gode spillere, blir idiotisk.
                Lauken er vår venn!

Kommentar

• xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

Opprinnelig skrevet av VK
                  Enig med du, men alikevel så tror jeg at akademispill i City blir ett aldri så lite eventyr for 2 gutter på 15 år.

Spillera kan selvsagt selv bestemme om dem vil trene med LSK eller Skeid.

Kommentar

• ketil
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Feb 2004
                    • 246

Disse tvillingene kan vel få sitte på benken på laget til Superbøffel borte i denne tråden?

Kommentar

• CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

Opprinnelig skrevet av xeR
                      Man kan ikke forvente at alle som spiller i Skeid skal gå rundt å drømme om å spille for LSK.
                      er ikke uenig men er det noen som har noen tanker om hva som kan gjøres for å øke sjansene for at de og spillere i andre sammarbeidsklubber velger Lillestrøm istedet for andre lag vi skal kunne konkurere med?

Kommentar

• heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2131

Positivt at Skeid fostrer gode, unge spillere!
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                          er ikke uenig men er det noen som har noen tanker om hva som kan gjøres for å øke sjansene for at de og spillere i andre sammarbeidsklubber velger Lillestrøm istedet for andre lag vi skal kunne konkurere med?
                          Der har man helt klart en jobb å gjøre. Men noe må man da ha gjort riktig siden vi har fått en av norges mest talentfulle keepere fra Skeid.

Kommentar

• Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

Klart vi har gjort et greit scoop med tanke på Hr. Hansen.

For å få gutter til å ønske seg til LSK er en stor oppgave. Mange referer til Moa, Mos og Leigh, men disse kjenner hverandre(2 brødre) og kjenner flere i søpla og klart de ønsker seg dit. Jobben må startes ved å la de trene med LSK noen ganger og ikke minst vise at vi virkelig er intereserte.

LSK har jo så langt det går vist at vi tidligere har satset på de under 30... Jeg tror mye allerede er gjort med Berg som trener - folk vet og har sett hva han har gjort med gjengen på NTG og i Lyn, bare her har vi nok gjort en liten fremvising i forhold til det å satse ungt.

Skulle Hansen vise seg god nok eller Ringstad er dette referanser vi burde fremvise når vi kaller til oss gutter til prøvespill - vi må bli en mer attraktiv klubb!

Kommentar

• Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

Opprinnelig skrevet av Nyhetstråden
                              I cupfinalen søndag spilte Vålerenga med fire Skeid-spillere i start-oppstillingen. Mange i Vålerenga har ønsket seg Skeid som samarbeidsklubb. I dag har Skeid avtale med Lillestrøm, som i tur og orden har avvist alle de spillerne Vålerenga nå har kjøpt.
                              Kan tydligvis skylde på oss selv for at spillere som Moa spiller i vålerenga. Eller rettere sagt vi kan skylde på Uday, måtte han leve i evig vanære.

Tipper Moa kun klarte 29 runder på Nordlie-testen, og Uday dermed avskrev han...
                              Last edited by Henrik; 13.11.2008, 10:31. Begrunnelse: spelling

Kommentar

• sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

Opprinnelig skrevet av Henrik
                                Kan tydligvis skylde på oss selv for at spillere som Moa spiller i vålerenga. Eller rettere sagt vi kan skylde på Uday, måtte han leve i evig vanære.

Tipper Moa kun klarte 29 runde på Nordlie-testen, og Uday dermed avskrev han...
                                Frank Grønlund mente vi burde handle Moa allerede sommeren 2005, men Fjøra sa LSK hadde kontroll på han. Denne samtalen overhørte jeg tilfeldig.
                                Så Tom Nordlie skal vel ikke blandes opp i dette.

Petter

Kommentar

• Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

Opprinnelig skrevet av petter
                                  Frank Grønlund mente vi burde handle Moa allerede sommeren 2005, men Fjøra sa LSK hadde kontroll på han. Denne samtalen overhørte jeg tilfeldig.
                                  Så Tom Nordlie skal vel ikke blandes opp i dette.

Petter
                                  Kudos til Grønlund for at han så talentet så tidlig. Men jeg mener bestemt å ha lest at Moa var aktuell under Uday sitt regime også

Kommentar

• Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

Jeg synes dette Moa-maset er tull. For det første har ikke Moa vært i nærheten av så god som alle skal ha det til. Han hadde en god sesongstart og en god avslutning, men er ikke en gang på topp 10 på toppscorerlista i årets Tippeliga. Han har vel 10 mål i serien, noe som er brukbart, men ikke mer. Faktumet er at både Mos og Moa har vært på prøvespill hos oss uten å imponere. Jeg har sett begge selv i aksjon i treningskamper, og støtter vurderingen LSK har gjort. Moa er 23 år nå, og ble henta til Vålerenga før sesongen. Han har ikke prestert noe bedre enn hva Myklebust gjorde da han var 18-19 i H*** før vi henta han. Faktumet er at dersom Moa hadde blitt henta til LSK uten å slå igjennom, hadde folk slakta ledelsen for å hente en som er over talent-alder og som ikke er god nok for A-laget. Det er etterpåklokskap å si at vi burde henta Moa, for dersom du ser på utviklingen til Myklebust, som var et langt større talent, så har den vært begredelig. Noen har du flaks med og andre går til helvete. For hva vi vet, kan det være det hadde gått til helvete med Moa i LSK. Det eneste som er sikkert, er at han faen meg ikke er verdt de 35 millionene det ryktes om at VIF har mottatt bud på.
                                    Lauken er vår venn!

Kommentar

• CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

Kanskje vi er på vei tilbake til RBK tiden hvor tippeligaspillere (primært RBK) kan gå utenlands for å floppe for også returnere hjem igjen til sine gamle klubber med lommeboka full av euro?
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

Foreslår at Skeid tar Lyn sin plass i Tippeligaen.

På denne måten så sorger vi for at Oslo har et ekte lag som spille aktivt på høyeste nivået.
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

Fortsatt ingen Aas-avgjørelse

USIKKER: HamKam teller på knappene. De vet ennå ikke om de vil ha Christian Aas. ( Foto: Roger Synstad )
                                          Av: Stein-Erik Stormoen
                                          Publisert: 25.11.2008 kl. 07:37 , endret: 25.11.2008 kl. 08:00

HAMAR: Christian Aas (21) skulle ha en prat med HamKam etter kampen mot HA-laget torsdag. Den praten ble utsatt til fredag. Da ble det klart at partene skulle møtes igjen mandag. – Vi har ikke konkludert ennå, sa Lars Tjærnås i går.

Relaterte klubber:

Ham-Kam
                                          Stiftet: 10.08.1918
                                          Tilskuerrekord: 11500
                                          Les mer om Ham-Kam

Eidsvold Turns Christian Aas, som har trent med HamKam periodevis siden juli, imponerte for HamKam mot HA-laget.
                                          Etter kampen ventet han på Vegard Skogheim i garderoben, fordi partene skulle ta en prat.
                                          Årets Turn-spiller

Ingen Skogheim var å oppdrive, men etter en kjapp telefonsamtale fikk han vite at Skogheim var dratt på konsert, og de ble enige om å dele skylden for misforståelsen.
                                          De ble også enige om å ta en prat etter fredagens trening, etter at Aas gjorde om planene, og kjørte tur-retur Oslo torsdag kveld og fredag morgen.
                                          HA-sporten snakket med 21-åringen fredag:
                                          – Det kom ikke noe konkret ut av samtalen, så jeg får bare fortsette å håpe. Men de sa det var interessant. Vi skal ha et nytt møte mandag, fortalte Aas fredag.
                                          I går kunne imidlertid sportssjef Lars Tjærnås fortelle at de ennå ikke er kommet til noen konklusjon i saken.
                                          Etter gjentatte forsøk måtte HA-sporten mandag gi opp å komme i kontakt med den tidligere Lyn-spilleren, som av sine kolleger ble kåret til Eidsvold Turns beste spiller sist sesong. Aas startet samtlige 29 serie– og cupkamper for Turn, som hadde en tøff sesong i 2. divisjon. Eidsvold Turn sendte også Lillestrøm ut av NM, etter seier hjemme på Myrer.
                                          – Det gikk veldig bra

En annen som viste seg fram i kampen mellom HA-laget og HamKam, var Elverums midtstopper Daniel Saastad. Han ble invitert til å trene med klubben i går og i dag, og 24-åringen, som fyller 25 i desember, var godt fornøyd etter første økt.
                                          – Jeg synes det gikk veldig bra. Mange av øvelsene har jeg vært med på i Elverum, men nivået og seriøsiteten er selvsagt høyere i en klubb som nettopp har spilt i Tippeligaen. Jeg føler jeg kom fra det uten å ha gjort noen store feil, sier Ski-gutten, som mener duellstyrken og det at han er hurtig til beins er de fremste styrkene hans som spiller.
                                          I spill fra 16-meter til 16-meter dannet midtstopperen, som har erfaring fra 2. divisjon med Follo og Narvik, stopperpar med Knut Henry Haraldsen.
                                          Truls Hagen forteller at Saastad gjennomførte en god trening.
                                          – Jeg føler jeg er blitt tatt godt imot, og det virker å være mange hyggelige folk her. Jeg får bare kline til tirsdag, så får vi se, sier Saastad til HA-sporten.
                                          Enkerud på trening

Flisas Jonas Enkerud er også nevnt i HamKam-sammenheng.
                                          Den 17 år gamle spissen er positiv til å komme og trene med Hamar-laget.
                                          – Det er ikke helt riktig at jeg har sagt nei til HamKam. Jeg har ikke fått noe konkret tilbud. Det jeg har sagt, er at jeg pr. dags dato vil ta ett år til i Flisa, for at spranget fra 4. divisjon, som han spilte i før han gikk til Flisa, ikke skal bli for stort, for fort. Men jeg er veldig interessert i å komme og trene, se på nivået og samle inntrykk. Skulle det komme et tilbud, vil jeg selvsagt vurdere det, sier Enkerud.
                                          Lars Tjærnås kan ikke si noe om når treningsoppholdet vil finne sted.
                                          – Nå er vi inne i den siste treningsuken, med mange tester. Så vi får komme tilbake til når det blir, men det er mer aktuelt over nyttår. Dette dreier seg om at vi har lyst til å se hva han står for. Det er i hvert fall ikke aktuelt med en overgang før vi har gjort det, sier Tjærnås.
                                          HamKam tar ferie etter inneværende uke. Laget starter igjen 5. januar.

Har ikke vi sammarbeidsavtale med turn? Kunne han her vært noe?

PS: Kanskje feil tråd her, men fant ingen andre som passet. Kan flyttes.
                                          Last edited by Kjell.T.Ring; 26.11.2008, 09:36.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...