Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Stabæks U21-spiller Morten Skjønsberg er bosmann etter denne sesongen, er det en spiller vi bør knytte til oss?? Odd er allerede på banen!
La oss fortsette raidingen av spennende norske U21-spillere!!!
Kjempebra hvis vi klarer å skaffe unge og gode spillere, men vi må også huske at det må være en balanse i laget. Alle unge kan ikke få spille samtidig, og de unge trenger spilletid for å utvikle seg. De spillerne som er kjøpt og linka hittil virker som veldig fornuftige kjøp.
Hvorvidt det er balanse i laget har vel ikke så mye med alder å gjøre. Det har med spillernes kvaliteter å gjøre. Jeg synes det er udelt positivt av LSK å satse på unge spillere som er aktuelle for u-landslaget. Håper også de får tak i han keeperen på Haugesund.
Hvorvidt det er balanse i laget har vel ikke så mye med alder å gjøre. Det har med spillernes kvaliteter å gjøre. Jeg synes det er udelt positivt av LSK å satse på unge spillere som er aktuelle for u-landslaget. Håper også de får tak i han keeperen på Haugesund.
Det må være en balanse mellom kvalitet og talent. Vi kan ikke ha en stall med bare 20-åringer, noen må ha erfaring også. I tillegg finnes det ikke mange nok unge spillere som er gode nok for Tippeligaen.
Når det er sagt, synes jeg det er flott at LSK jakter mange unge spillere, men det er viktig at de er gode nok. Vi vil ikke ha unge spillere fordi de er unge, men fordi de er gode, og fordi de representerer fremtiden i klubben vår!
Vi må huske på at alt er flott og fint med unge spilleree, men vi må også hente noen etablerte og eldre spillere. De unge vil ikke klare å bære alt dette selv. De etablerte tilfører stabilitet og rutinen som de yngre skal lære av.
Det må være en balanse mellom kvalitet og talent. Vi kan ikke ha en stall med bare 20-åringer, noen må ha erfaring også. I tillegg finnes det ikke mange nok unge spillere som er gode nok for Tippeligaen.
Når det er sagt, synes jeg det er flott at LSK jakter mange unge spillere, men det er viktig at de er gode nok. Vi vil ikke ha unge spillere fordi de er unge, men fordi de er gode, og fordi de representerer fremtiden i klubben vår!
Er enig i dette, men når valget står mellom en u-21 landslagsspiller og en 33 årig A- landslagsspiller synes jeg det er opplagt å velge u-21 landslagspilleren med mindre helt spesielle forhold skulle tale imot dette. 33 åringen vil om et år være litt dårligere enn nå, mens 21 åringen kan bli veldig mye bedre i løpet av et år. Og om 2 år er det større sjanse for at 23 åringen spiller på A-landslaget enn 35 åringen
hvis karriere er på hell og det er ikke sikkert han spiller fotball i det hele tatt.
Er enig i dette, men når valget står mellom en u-21 landslagsspiller og en 33 årig A- landslagsspiller synes jeg det er opplagt å velge u-21 landslagspilleren med mindre helt spesielle forhold skulle tale imot dette. 33 åringen vil om et år være litt dårligere enn nå, mens 21 åringen kan bli veldig mye bedre i løpet av et år. Og om 2 år er det større sjanse for at 23 åringen spiller på A-landslaget enn 35 åringen
hvis karriere er på hell og det er ikke sikkert han spiller fotball i det hele tatt.
Jeg antar at du sikter til André Bergdølmo her. Hvis det var opp til meg, ville LSK aldri ha brukt penger på en så gammel spiller, med mindre det var full krise! Viktig med kamptrening på høyt nivå, hvis de unge spillerne skal få en fullverdig utvikling.
JA til unge, gode spillere!!
Er man ute etter forsterkninger fra Stabæk, bør Henning Hauger være en av navnene som nevnes. Ung alder. Spennede spiller. Overgikk Martin Andresen flere ganger forrige sesong.
Stabæk har flere gode spillere. Egentlig litt rart at de klarte å rykke ned... Angående U21 kampen i går. Noen som så Skjønsberg og hvordan han presterte? Virker som en "kul" type med publikumsvennlig spillestil.
Fakta:
Morten Morisbak Skjønsberg
Posisjon: Forsvar
Født: 12.02.1983
Høyde: 181 cm
Vekt: 72 kg
Tidligere klubber: Helset IL, Bærums Verk
U-21-kamper: 18
Mål: 0
Debut: 12.02.2003 borte mot Hellas
Stabæk har flere gode spillere. Egentlig litt rart at de klarte å rykke ned...
Hepp,
Akkurat det der lurer vi litt på også... :?
Men det spørs om ikke løsningen finnes hos Odd og heter Gaute Larsen. Hvis ikke Stabæk rykker opp igjen i år tipper jeg det er mange av de unge lovende som forlater skuta! Hauger og Skjønnsberg er nevnt, men det finnes flere...
Han har hatt en god sesong... Mange av ungutta i Stabæk har hatt godt av ett år i første, og tatt et - to, tre skritt i utviklingen de ikke ville tatt i Eliteserien. Så får vi se om vi tar straka vegen opp igjen eller ikke.
Jeg foreslår at vi bytter Skjønnsberg, Holmvik og Hauger mot Winsnes, Powell og Soltvedt. Ok?
Takk for det generøse tilbudet, vi skal tenke på det... 8)
Seriøst, hvis disse gutta går fra Stabæk, går de til Søpla... Garantert, det er helt forjævlig.
Kommentar