Spillere som kan/bør lånes ut i 2012

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Spillere som kan/bør lånes ut i 2012

Vi vil få en relativt stor tropp i 2012 hvis de 3 spillerne (spiss, midtbane og back) blir hentet inn.

Hvem er lengst unna å bidra av de unge?

Vi har i dag 2 keepere som vi trenger.

Høyreback: Westerberg er fus. Pedersen, Midtgarden og Scheel kan også spille her. Ingen naturlige å låne ut iom at de 3 siste brukes på andre posisjoner.

Midtstoppere: Kippe, Scheel, Pedersen og Høybråten. Sistnevnte spiller på u-lag og kan leies ut 1 mnd av gangen hvis jeg har forstått rett. Han er for god for 3.div.

Venstreback: Ringen og eventuelt Sbai. Pedersen til nød. Her er vi pr i dag underbemanna.

Høyrekant: Palmi, Knudtzon og Nico kjemper om denne. Kan også bruke Ohi og Bolly. Kan være lurt å leie ut Ohi som vel også kan lånes ut på månedsbasis for å få fast 1.lagsspill, men kan trenges på kanten. Nico også kan ha godt av fast spill. Ranker han kanskje forran Erling nå. Fredrik kan også spille her.

Sentral Midtbane: Roger, Ruben, Midtgarden og Bassey. Syns Bassey bør lånes/leies ut frem til sommeren så han får spille fast iom at det kommer en ny mann. Rangerer Ruben forran Bassey. Andersson blir brukt som spiss og regner ikke med han her.

Venstrekant: Bolly fus. Ohi og Ringen er vel de eneste som er naturlige valgene her selv om vi har noen "nødløsninger".

Spiss: Fredrik, Johan, BBS, Ohi og Nico og en forhåpentligvis på vei inn. Når er legenden klar?

Konklusjon: Bassey bør lånes ut. Enten Nico eller Ohi kan ha godt av å være 1. valg hos Stabæk, men er usikker. De er alt i hvert fall alt for gode for 3. div. Usikker med Høybråten om han har det bedre med å trene med A-laget vårt en å lånes ut til en eller annen Adeccoklubb som ikke nødvendigvis satser på han. Hvis han kan lånes ut på månedsbasis kan det være en løsning. Er alle spissene spilleklare kan Fredrik også lånes ut på månedsbasis hvis han stiller bak BBS, Johan og den nye spissen. For god for benken/3.div.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • *46*

Når man endelig nærmer seg en stall på 22 spillere, så skal man starte å leie dem ut? Når man har snakket om manglende matching på trening osv, kan man ikke starte med å leie ut spillere så fort man har fått litt bredde.

Utlån er ingen god ide pr d.d. etter min mening.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Opprinnelig skrevet av *46*
      Når man endelig nærmer seg en stall på 22 spillere, så skal man starte å leie dem ut? Når man har snakket om manglende matching på trening osv, kan man ikke starte med å leie ut spillere så fort man har fått litt bredde.

Utlån er ingen god ide pr d.d. etter min mening.
      Tja. Hvis vi får inn en en midtbanestjerne som det snakkes om trur jeg ikke Bassey vil få noe særlig spilletid. Han opptar også 1 plass i utenlandskvota.

Får de spilletid er det klart vi skal beholde dem, men det er et par plasser der vi kan dra nytta av utlån mener jeg.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Tja. Hvis vi får inn en en midtbanestjerne som det snakkes om trur jeg ikke Bassey vil få noe særlig spilletid. Han opptar også 1 plass i utenlandskvota.
        Tipper han kan slå seg på konkuransen om venstre kant - der er det tynt og kun Bolly som er reelle kandidater pr d.d.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

Opprinnelig skrevet av *46*
          Tipper han kan slå seg på konkuransen om venstre kant - der er det tynt og kun Bolly som er reelle kandidater pr d.d.
          Han har vel spilt der før så ingen håpløs tanke. Har sett for lite av han til å bedømme det, men syns han virker som at han passer best sentralt.

Bolly og Ohi er uansett en spennende duo på venstrekanten som har et voldsomt potensiale. Ringstad kan også spille der og er kanskje best der men vi har et problem på venstreback.

Kommentar

• trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7154

Bassey har egentlig aldri fått sjansen i LSK. Jeg husker at han ble skrytt opp i skyene da han var her på prøvespill, så jeg syns han fortjener en ordentlig sjanse før man gir ham opp. Får han ikke det utover i oppkjøringen, er jo det et klart tegn på at han vurderes å ikke være god nok.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

Opprinnelig skrevet av trigz
              Bassey har egentlig aldri fått sjansen i LSK. Jeg husker at han ble skrytt opp i skyene da han var her på prøvespill, så jeg syns han fortjener en ordentlig sjanse før man gir ham opp. Får han ikke det utover i oppkjøringen, er jo det et klart tegn på at han vurderes å ikke være god nok.
              Helt enig. Han har ikke fått sjansen. Det jeg er redd for er at han får så sterke spillere forran i køen at han ikke får spille noe særlig i år heller.

Et 6 mnd lån til f.eks. Stabæk kan jo gi han muligheten til å vise hva han er god for i tippeligaen og han kjenner jo Belsvik godt.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7154

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                han kjenner jo Belsvik godt.
                Sant nok, men han fikk heller ikke spilletid under Belsvik i fjor høst.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Sant nok, men han fikk heller ikke spilletid under Belsvik i fjor høst.
                  Nei, men STB har vel mildt sagt en svak midtbane i år. Med Diskerud, Farnerud og Andersson ut så bør han ha muligheter.

De tar vel det de får om dagen.

Kommentar

• Bukkenbruse
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 515

Angående utlån mener jeg det er de beste gutta i 16-18årsalderen som bør lånes ut. I den alderen trenger de MATCHTRENING på så høyt nivå som mulig. Veien fra 3.divisjon til tippeligaen er for lang, og det er stor forskjell på trening og kamp. Jeg mener helt klart at de beste i denne aldersgruppen (og som ikke er aktuelle for å være rimelig faste på a-laget) bør leies ut til minimum 2.divisjon (helst adecco) under forutsetning at de får spille der. I så måte er vel Høibråten og Bjerkenes ihvertfall soleklare utlånsspillere denne sesongen i mitt hode....og forhåpentligvis et langt hakk nærmere a-lagsspill i Lillestrøm neste sesong. Synes unggutta i Norge bør begynne å etablere seg i tippeligaen i 18.årsalderen. Nivået er ikke høyere enn at det bør være mulig hvis man skal nå noe særlig lenger enn spill her, evt benken i en middels engelsk championshipklubb!

Kommentar

• Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

Man vet aldri, plutselig får vi et par skader, da er en bred stall gull å ha!

Kommentar

• Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

Solberg er på vei til 2010 på lån får jeg høre.. Kanskje like greit, men håper for all del at det ikke er fordi man ikke har tro på at han kan bli god nok for eliteserien på sikt men at det evt gjøres for å matche han bedre enn hva 3. div kan gi!

Kommentar

• ragnarrock
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 937

Opprinnelig skrevet av Folke
                          Solberg er på vei til 2010 på lån får jeg høre.. Kanskje like greit, men håper for all del at det ikke er fordi man ikke har tro på at han kan bli god nok for eliteserien på sikt men at det evt gjøres for å matche han bedre enn hva 3. div kan gi!
                          om det er sant.. så er det som du sier.. greit..
                          det bor masse ball i gutten, men av en eller annen grunnf år han ikke muligheten til å vise det. Fast matching på et ok nivå tror jeg han vil vokse mye på! et par timer i benken også så tror jeg vi kan virkelig glede oss til å få han tilbake igjen!
                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2444

Tvilsomt om han kommer tilbake. Hvor mange på utlån har kommet tilbake?

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3308

Jeg hadde ikke lånt ut Solberg. Han bør etter min mening med det laget vi har pr i dag være veldig nære å etablere seg. Ikke nødvendigvis fra start, men som en giftig innbytter. Er helt sikker på at han vil putte minst like mye som Gulbrandsen om han bare får sjansen.

Kommentar

• ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                Jeg hadde ikke lånt ut Solberg. Han bør etter min mening med det laget vi har pr i dag være veldig nære å etablere seg. Ikke nødvendigvis fra start, men som en giftig innbytter. Er helt sikker på at han vil putte minst like mye som Gulbrandsen om han bare får sjansen.
                                HELT enig med deg, spørsmålet er.. får han sjansen?
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• Martin Olsen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jan 2007
                                  • 186

Å tro at Stabæk vill ha alle våre spillere som ikke er gode nok for vårt A-lag, er å tro på Julenissen allerede i februar.
                                  Laget til Stabæk, blir ikke noe Jalla lag. Så de spilte 0-0 mot Hønefoss i LSK-Hallen.

Å låne bort spillere i 16-18 Års alderen fra LSK, er meget dumt, da de har Skole avtaler med LSK, tror det er Rælingen og Skedsmo VGS.
                                  LSK skal vel prøve å spille seg opp i 2. Div?
                                  Vanskelig å gjøre det med Alle de beste på utlån!

Som noen sa, når vi endelig begynner å få folk på trening, så skal vi leie de ut..........
                                  Noen foreslo Bjerknes på utlån, gutten er første års junior og spilte vel kun i fra August med Juniorlaget....

Kommentar

• xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

Opprinnelig skrevet av kunden
                                    Tvilsomt om han kommer tilbake. Hvor mange på utlån har kommet tilbake?
                                    Fredrik Gulbrandsen gikk til Lyn på lån og har spilt en del etter det...
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Stan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 1099

Steinar var på utlån hos SIF. Har vel spilt nesten samtlige kamper etter det.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Stan
                                        Steinar var på utlån hos SIF. Har vel spilt nesten samtlige kamper etter det.
                                        Jeg tror faktisk han kun har vært ute med skade eller karantene. Svært få kamper i såfall.

Kommentar

Working...