Molde - LSK, Aker Stadion, mandag 23. april kl 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2936

    #41
    Opprinnelig skrevet av Superstefan
    . Jeg vil se Stian fremover, ikke som beck. Han har til tider vist høy klasse på ving .
    Ingen tvil om at Ringstad har potensial til å bli en god ving men da må han tørre litt mer. Syns han blir for puslete i dueller og er alltid redd for å utfordre, noe man ikke kan være når man er ving. Håper dette kommer seg for innleggskvaliteten hans er det ingenting å si på.
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #42
      Tror vi har en god sjanse til å senke Røkke IL i denne kampen om gutta klarer å ta seg sammen på bortebane. Det vil vel også bety en svak sesongstart for heislaget fra Romsdal og forhåpentligvis begynnelsen på nedturen. Tross alt skal de jo i følge skjema styre mot adecco i år.

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #43
        Vel talt, forumronker. På tide med en borteseier nå.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • lobolars
          Medlem
          Hoffnarr
          • Mar 2010
          • 64

          #44
          ENDELIG
          Kunne ikke vært mere enig enn jeg er med Superstefan.Ikke bare putta han mye på Haga,han var også toppscorer i 4 div bare 15 år gammel for E.Turn etter det jeg husker.Ble vel også en god del mål i 2 div for samme klubb.Det var vår eminente HB som satte han på back.Også scoret endel på aldersbestemte landslag.Håper han får det til på v kant,og at han får tillitt som mange andre har fått.Men enig.Kun han kan bevise at han er god nok

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9463

            #45
            Registrerer at Arild G. Sundgot er sitert på at "-I år skal vi vinne igjen", på rb.no.

            Det komme te å sitta som ei kule altså. Mja.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3447

              #46
              Jeg merker jeg er mer bekymret for å møte Molde borte enn det jeg er for tanken på Sandnes/Ulf og Sogndal hjemme. Regner med at gutta er topp skjerpet i denne kampen, i motsetning til de andre nevnte hvor jeg frykter at intensiteten ikke vil være like høy. Det er ikke en skal-vinne kamp, og derfor ligger nervene litt lavere.

              Her blir det som andre har nevnt viktig å ligge kompakt med laget og kontre. Leker derfor med en litt annen lagoppstilling:

              ----------------Sead--------------
              Jesper---Nystuen---Scheel--Steinar
              ---------------Kippe---------------
              ------Roger----------Ruben/Palmi---
              Erling----------PVM------------------
              ------------------Bjørn------------

              En meget defensiv formasjon hvor Kippe plasserer seg i rommet foran stopperne og tar krigen der. Det kan også gi Nystuen og Scheel muligheten til å falle av tidligere, samt sikre bedre ut mot kantene. Det blir viktig å hindre Molde i å utnytte rommet foran stopperne, og da tror jeg Kippe er rett mann til å fylle rommet. Roger og Palmi/Ruben tar seg av krigen foran/ ved siden av Frode, og PVM forer Bjørn og Erling med bakromsoppspillene. Er litt usikker på hvor god Palmi er som midtbanekriger, og tenker derfor at Ruben sikkert er klar til å vise seg frem igjen. Satser på at Erling er klar for en liten revansje etter søpla-kampen hvor han ikke var like oppofrende i forsvarsspillet. Føles feil å sette ut Johan, men tenker han kan være fin å settes inn hvis ting går litt mer på tverke.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Fuglamannen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2011
                • 543

                #47
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Jeg merker jeg er mer bekymret for å møte Molde borte enn det jeg er for tanken på Sandnes/Ulf og Sogndal hjemme. Regner med at gutta er topp skjerpet i denne kampen, i motsetning til de andre nevnte hvor jeg frykter at intensiteten ikke vil være like høy. Det er ikke en skal-vinne kamp, og derfor ligger nervene litt lavere.

                Her blir det som andre har nevnt viktig å ligge kompakt med laget og kontre. Leker derfor med en litt annen lagoppstilling:

                ----------------Sead--------------
                Jesper---Nystuen---Scheel--Steinar
                ---------------Kippe---------------
                ------Roger----------Ruben/Palmi---
                Erling----------PVM------------------
                ------------------Bjørn------------

                En meget defensiv formasjon hvor Kippe plasserer seg i rommet foran stopperne og tar krigen der. Det kan også gi Nystuen og Scheel muligheten til å falle av tidligere, samt sikre bedre ut mot kantene. Det blir viktig å hindre Molde i å utnytte rommet foran stopperne, og da tror jeg Kippe er rett mann til å fylle rommet. Roger og Palmi/Ruben tar seg av krigen foran/ ved siden av Frode, og PVM forer Bjørn og Erling med bakromsoppspillene. Er litt usikker på hvor god Palmi er som midtbanekriger, og tenker derfor at Ruben sikkert er klar til å vise seg frem igjen. Satser på at Erling er klar for en liten revansje etter søpla-kampen hvor han ikke var like oppofrende i forsvarsspillet. Føles feil å sette ut Johan, men tenker han kan være fin å settes inn hvis ting går litt mer på tverke.

                Johan Andersson? Det er der er alt for defansivt....

                Kommentar

                • Svart og gul
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 389

                  #48
                  Den oppstillingen er en av de merkeligste jeg har sett på lang tid. Skjønner i utgangspunktet hva du mener med å sette Kippe som en kriger foran forsvaret, men husk at i denne rollen må han kunne mer enn å heade unna. Kippe har ikke god nok aksjonsradius til å spille i en slik rolle. Det er én mann som skal ligge foran forsvaret og gjøre livet surt for Molde-spillerne i denne kampen, og det er Guy Roger. Kippe trenger vi i midtforsvaret sammen med Nystuen. Ellers er jeg enig med Fuglamannen i at Andersson må spille, og det gjør han nok også...

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3447

                    #49
                    Som sagt blir nok mitt forslag mer lek enn realitet.
                    Jeg er trygg på at Kippe kan mer enn å heade ballen unna, men jeg er litt redd for at beina hans er litt for lange og trege når Molde begynner med kortpasning/veggspill på sekstenmeteren. Tanken er og at Kippe kan falle ned i forsvarsleddet når Molde angriper på kantene slik at stopperne kan trekke ut i sikring uten å etterlate rom i midten, og at backene dermed kan være litt mer aggressive i presset.
                    Med Kippe foran stopperne kan Guy Roger, Palmi/Ruben og PVM ligge litt høyere i banen og forhindre at Molde spiller ball fra kant til kant, frem og tilbake, med våre spillere på etterskudd hele tiden, samt krige om andreballene.
                    Å sette Johan ut var som sagt noe som føltes feil, men han ville kunne spares til kamper vi skal styre og hvor han kommer mer til sin rett, alternativt settes inn som en joker hvis vi trenger mer offensiv slagstyrke.

                    En mer sannsynlig lagoppstilling er nok:

                    -------------Sead---------------
                    Jesper--Nystuen--Kippe--Steinar
                    Erling--Guy Roger--PVM--Palmi--
                    ------Johan--------------------
                    -------------Bjørn--------------

                    Forutsigbar, og forhåpentligvis god nok til å ta poeng.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Herman
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2010
                      • 1101

                      #50
                      I og med at Haglund har stengt dagens trening, så betyr nok det at Nystuen ikke blir klar for kamp, og at det er en ny firer som skal drilles inn. Blir spennende å se hvordan det blir løst. Blir Steinar flyttet inn sentralt? Er Stoor klar for å debutere? Får Isak Scheel muligheten?

                      Jeg håper virkelig at Scheel tar plassen til Nystuen. Føler hans tempo kan bli viktig i denne kampen, i tillegg til at jeg synes han skal få sjansen til å prøve å kapre en midtstopperplass. Han er en meget spennende spiller for fremtiden, men så spørs det om Haglund tørr å bruke ham allerede nå. Men jeg tror at han starter, fordi Stoor neppe er klar for 90 min, og da kan ikke han ta venstrebacken om Steinar flyttes inn sentralt.

                      Jesper - Isak - Kippe - Steinar er mitt tips til bakre firer.
                      Twitter

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #51
                        Hvis ikke Scheel får tillit nå er det intet godt signal ihvertfall. Husker ham fortsatt fra første treningskamp, mange gode initiativ og direkte involvert i en scoring. Dessverre også involvert i en baklengs som førte til tap. Uansett en spennende spille som bør satses på. Føler han ble veldig skadelidende av et lag som helt mistet form og fatning på La Manga.

                        Kommentar

                        • Mynten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 484

                          #52
                          I forhold til forsvarsfireren tror jeg Haglund vurderer om han skal "gamble" med Isak i midten eller Stian på VB. Det er tydelig at ingen av disse har imponert Haglund, og at han da må "gamble" litt. Stoor forutsetter jeg da ikke starter da han ikke er helt kampklar ennå. Det er sikkert hårfine vurderinger som gjøres av Haglund, men ikke godt å vite hva han tenker.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3208

                            #53
                            Ut fra søndagens trening kunne det, selv uten full formasjonstrening med oppstilt 11'er, se ut som Fredrik Stoor og Erling Knudtzon utgjør høyresida, Jesper Westerberg og Stian Ringstad venstresida, og Steinar Pedersen og Frode Kippe midtstopperparet. Isak Scheel, Luke Rodgers, Espen Nystuen og Fredrik Gulbrandsen sliter i ulik grad med skader. Selv om alle unntatt Nystuen var med på deler av dagens trening, var ingen av dem for fullt med på hele treninga, som bare varte en time, uten den aller høyeste intensiteten, som vanlig dagen før kamp. Erik Midtgarden var derimot med igjen, i meget framskutte posisjoner, etter å ha slitt med ryggen et par uker.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • Fuglamannen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2011
                              • 543

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av gilbert
                              Ut fra søndagens trening kunne det, selv uten full formasjonstrening med oppstilt 11'er, se ut som Fredrik Stoor og Erling Knudtzon utgjør høyresida, Jesper Westerberg og Stian Ringstad venstresida, og Steinar Pedersen og Frode Kippe midtstopperparet. Isak Scheel, Luke Rodgers, Espen Nystuen og Fredrik Gulbrandsen sliter i ulik grad med skader. Selv om alle unntatt Nystuen var med på deler av dagens trening, var ingen av dem for fullt med på hele treninga, som bare varte en time, uten den aller høyeste intensiteten, som vanlig dagen før kamp. Erik Midtgarden var derimot med igjen, i meget framskutte posisjoner, etter å ha slitt med ryggen et par uker.

                              gilbert
                              spennende!

                              Spiller Eikrem, noen som vet?

                              Kommentar

                              • fjacob82
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 1507

                                #55
                                Luke ikke med til romsdal ifølge RB. Forøvrig så tror de SP og Kippe starter, med Stoor på høyre og Jesper på venstre, og Palmi på vensrekant.
                                Skulle gjerne sett Stian på venstrekant. Kan være greit for Jesper å ha en venstrebent kantspiller foran seg, som har spilt litt på venstrebacken før. Kanskje litt tøff kamp for Isak, og ikke dumt med rutinen til Steinard i midten.

                                Håper laget som starter blir følgende.
                                Sead
                                Stoor - SP - Kippe - Jesper
                                Knudtzon - PVM - Roger - Ringen
                                Johan
                                BBS
                                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                *Brasseberget*

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #56
                                  Ser ut som Eikrem er klar, men ingenting er bekrefta. Kanskje et lite svar fra Solskjær på Haglunds hemmeligholdelse rundt forvarsfireren.

                                  Kommentar

                                  • Ginola
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2010
                                    • 549

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Ser ut som Eikrem er klar, men ingenting er bekrefta. Kanskje et lite svar fra Solskjær på Haglunds hemmeligholdelse rundt forvarsfireren.
                                    Eikrem melder seg klar selv, dessverre, så da er det opp til OGS om han bruker han eller ikke. Tror også at OGS er mest opptatt av sitt eget lag og ikke bryr seg så mye om hvem som spiller HB eller VB på LSK, taktikken blir nok den samme uansett. At Gatt ikke spiller er et stort pluss, men MFK er uansett svært vanskelige å møte på Røkkeløkka. Får vi med oss poeng er jeg meget fornøyd!

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      #58
                                      Tipper følgende kamp:

                                      18 min: 1-0 Angan

                                      34 min: LSK snytt for straffe

                                      43 min: 1-1 Johan

                                      68: 1-2 Björn på en Björnete måte

                                      90(+3.14): 2-2 Hoseth omdiskutert straffe
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Tipper følgende kamp:

                                        18 min: 1-0 Angan

                                        34 min: LSK snytt for straffe

                                        43 min: 1-1 Johan

                                        68: 1-2 Björn på en Björnete måte

                                        90(+3.14): 2-2 Hoseth omdiskutert straffe
                                        Om dette er fasiten er jeg meget fornøyd.

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Om dette er fasiten er jeg meget fornøyd.
                                          Pøh. Vi eier på gress.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...