Kristiansund Ballklubb – Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2019
    • 253

Kamptråd Kristiansund Ballklubb – Lillestrøm Sportsklubb

Eliteserien runde 14
    Kampstart: Fredag 5. juli, kl 19:00
    Kamparena: Kristiansund stadion
    Dommer: Kai Erik Steen
    TV: Eurosport Pluss / Eurosport Player / DPlay
    Tabellutsnitt før runde
    Spilt V U T + +/– P Form
    6 Viking 12 5 3 4 19 18 1 18 UTVTV
    7 Kristiansund 13 5 3 5 12 13 -1 18 TTUUV
    8 Rosenborg 13 5 3 5 12 15 -3 18 VTVVV
    9 Haugesund 13 4 4 5 19 17 2 16 TTUVU
    10 Lillestrøm 13 4 3 6 14 18 -4 15 VTTVT
    11 Ranheim 13 4 3 6 14 18 -4 15 UUTVV

Antatt lagoppstilling
    Med mindre det blir noen skader på trening denne uka er det vel rimelig å anta at vi starte mer samme lag som mot Tromsø

Marić,

Haakenstad,
    Salquist,
    Kippe,
    Rafn;

Melgalvis,
    Krogstad,
    Pedersen,
    Ødemarksbakken;

Smarason,
    Gustafsson

Kastarti ser ut til å fortsatt være litt mer skada i hode enn vanlig, og er derfor trolig ute. Det er bra for oss, for KBK har slitt litt med det offensive den siste tiden. Ellers ser det ikke ut til at de har noen skader av betydning. Vi har enda til gode å vinne en kamp i Kristiansund, og fredag er vel en finfin dag å gjøre noe med dette.
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2428

Et av laga som har scoret færre mål enn oss. Tre strake tap(inkl cupen) og de vil vinne igjen etterhvert. Får bare håpe de ikke snur trenden til fredag. Vinner vi her og mot Godset hjemme, tørr jeg nesten påstå vi er klare for ES 2020. Da trenger vi kun 10-12p på høsten (og da har vi bla Stabæk og Mjøndalen hjemme som nøkkelkamper).
    Sjelden vi følger oppe en bra kamp, men før eller siden må vi vel også klare det. Spillet til Salquist og Maric de siste kampene gir om ikke annet litt mer defensiv trygghet.
    Det jeg frykter at vi igjen legger oss for lavt og får et helvetes med innlegg og dødballer mot oss, og at det blir for mye strekk i laget slik at DG må duellere med 2-3 forsvarsspillere alene. Vi har vist at vi er best når vi tørr å stå høyere i banen, uten å være hasardiøse og blottlegge oss fullstendig. Ihvertfall må vi prøve å variere presshøyden slik at vi ikke blir for forutsigbare slik at KBK kan kaste alt de har av spillere i angrep uten å frykte for at vi kan ta de på kontringer.
    Med tomålsseier passerer vi også KBK på tabellen.

Kommentar

• LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3410

Sist LSK vant to på rad i serien? Jo, "The week of opportunity" - september 2018. Tromsø og Stabæk ble slått hjemme på Åråsen. LSK har vel aldri vunnet i Kristiansund. Er det ikke på tide å gjøre noe med det nå?

Laget sier seg selv med forbehold at alle er skadefri.

Kommentar

• McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5102

Opprinnelig skrevet av hekk
        Dommer: Kai Erik Steen
        Grøss....

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4397

Det dummeste vi kan gjøre er å legge oss lavt og bli passive. Å invitere de til trøkk i egen boks er som å gi bort poengene. Vær så snill å gå i strupen på de fra start. Nå må vi for faen begynne å stole på egne ferdigheter og tørre å gå for det. Jeg tror det ikke før jeg får se det, men håper. Samme lag som sist er relativt udiskutabelt.
          ..................

Kommentar

• Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4658

Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Det dummeste vi kan gjøre er å legge oss lavt og bli passive. Å invitere de til trøkk i egen boks er som å gi bort poengene. Vær så snill å gå i strupen på de fra start. Nå må vi for faen begynne å stole på egne ferdigheter og tørre å gå for det. Jeg tror det ikke før jeg får se det, men håper. Samme lag som sist er relativt udiskutabelt.
            Absolutt. Dette er den ubestridte fellesnevner for de få gode kampene vi har hatt i år (VIF, TIL, til dels RBK). Ingen grunn til å endre noe som helst fra forrige kamp. Ser heller at vi gjør et ærlig forsøk på å gjenta bedriften fra søndag og taper enn at vi legger oss rundt egen boks og forsvarer oss i 90 minutter.

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3490

Skulle gjerne sett Gustafsson på kant fremfor Melgalvis, og Moses på topp, som gir Smarason to raske alternativer i tillegg til Ødemarksbakken på den andre siden. Ellers så håper jeg vi trøkker til fra start og tar initiativet fra KBK. Å la de få initiativet vil gjøre ting vanskelig for oss. AAlternativt er en kampplan ala søpla, med kontringer hvor Moses erstatter TLO en mulighet.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3410

Ser ikke poenget med å dytte DG ut på kanten igjen, der han har bevist at han ikke har fått til noe som helst. DG kommer helt klart best til sin rett som spiss.

Kommentar

• OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 923

Opprinnelig skrevet av LS89
                  Ser ikke poenget med å dytte DG ut på kanten igjen, der han har bevist at han ikke har fått til noe som helst. DG kommer helt klart best til sin rett som spiss.
                  Primært har han vel bevist at han ikke blir involvert i spillet. Jeg har tro på at det blir bedre med Smarason på banen, både fordi Smarason er god på å se folk og på å dirigere de.

Selv om DG har vist litt målsnik-egenskaper (Kvik Halden-kampen) så er han ingen typisk midtspiss. Han har ikke fysikk til å gå i en haug med dueller med midtstoppere sånn som TLO og Moses har, men er kvikk og befriende skuddvillig når han har ballen rettvendt.

Å ha spillere på hver side (Ødemarksbakken på venstre) som kan trekke inn og fyre av skudd fra 17-18 meter er evinnelig mye bedre enn den resultatløse tråklinga gjennom midten som det har vært for mye av de siste årene.

Kommentar

• El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

Ser ingen grunn til at vi skal endre på lagoppstillingen fra TIL matchen??
                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3490

Opprinnelig skrevet av LS89
                      Spørsmålet er hvilken kampplan Jørgen har lagt. Dersom vi skal ligge lavt og slå i bakrom, så passer DG best som spiss. Men dersom vi ikke klarer å slå i bakrom og han ender opp med hodedueller, så er nok Moses bedre. Brannkampen ga en viss indikasjon der, selv om det ikke var hans skyld. Å sende DG i hodedueller med Acosta og Woormgaard var rett og slett dårlig gjort av medspillere og trener.

Når det gjelder DG på kant, så håper jeg kampen mot søpla var en oppvåkning i forhold til defensiv plassering. Der var han god.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1480

Når starter kampen? I flg lsk.no kl 19.00, i flg vgliveno kl 18.00
                        Finner heller ikke lagoppstilling kl kl 17.30

Kommentar

• hekk
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2019
                          • 253

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                          Når starter kampen? I flg lsk.no kl 19.00, i flg vgliveno kl 18.00
                          Starter kl 19

Kommentar

• hekk
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2019
                            • 253

Lagoppstillingen:

Marko Maric - Mats Haakenstad, Philip Slørdahl, Frode Kippe, Simen Rafn - Aleksander Melgalvis, Daniel Pedersen, Fredrik Krogstad, Kristoffer Ødemarksbakken - Arnór Smárason - Daniel Gustafsson.

Slørdahl får sin debut, Salquist ikke med til Kristiansund grunnet en liten skade i låret

Kommentar

• ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

Hva har skjedd med Salquist? Dette er jo noe forbanna drit. To gode spillere og begge borte.

Kommentar

• fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1265

Salquist på vei bort? Han var da frisk fra sin lårskade i går. Jeg bare funderer..

Kommentar

• ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

Dette liker jeg ikke overhodet. Hvis vi selger nå gir jeg opp

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Han har fått en trøkk før kamp, ingenting annet. Det skjer i fotballen, kan folk slutte slenge inn drøye påstander uten det minste belegg??! Salquist skal ingen steder, stå bak Slørdahl nå!

Kommentar

• fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1265

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Han har fått en trøkk før kamp, ingenting annet. Det skjer i fotballen, kan folk slutte slenge inn drøye påstander uten det minste belegg??! Salquist skal ingen steder, stå bak Slørdahl nå!
                                      Han var ikke med bussen til Kristiansund leser jeg, så det at han har fått en smell før match rimet ikke for meg

Kommentar

• hekk
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2019
                                        • 253

Slapp av a, folkens. "Tobias Salquist måtte bli hjemme på grunn av en liten muskelskade i låret (neppe alvorlig), " (ref. LSK.no).

Kommentar

Working...