Hvorfor trommer dere?

Collapse
X
Collapse
more_options-2
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2602

Stor tålmodighet og voldsomme aversjoner mot å fortsette med skolearbeid har fått meg til å lese gjennom hele denne tråden. For å ha det sagt med en gang. Det finnes representanter fra begge sider som er voldsomt usaklige i denne tråden.

Dette gjelder også trådstarteren som skriver om "disse forferdelige trommene", "som er [...] blitt selve symbolet på kunstig stemning på stadioner rundt om i det ganske land" som vi burde bli "pinlig berørt" over.

At du da skriver i en parentes at du ikke ønsker å virke provoserende hjelper selvfølgelig ikke mye når du har åpnet med kategorisk negative uttalelser og definert meningene dine som sannheter først. Når du i tillegg legger til at KFL var stille hele kampen og antyder at man bare synger to sanger på Åråsen, så er det ikke rart at du ikke blir tatt alvorlig.

Andre her har allikevel oppført seg bra og definert kjernen i diskusjonen og jeg er enig i at enkelte punkter bør diskuteres innad i KFL, for KFLs eget beste i fremtiden. Jeg vil ikke gå inn på hvilke ting jeg mener her, da dette vil kunne provosere frem en annen debatt som fortjener en helt egen og mer seriøs tråd.

Når det gjelder Bergen, er jeg så heldig (det mener jeg faktisk) å bo her. Jeg trives kjempegodt og byen er flott. Kjenner naturligvis mange som holder med Brann og vet derfor at de fleste er hyggeligere og mer reflekterte enn enkelte har vist seg å være her inne. En kompis og Brann-supporter sa "dere skal ha for innsatsen i hvert fall", med en gang jeg møtte han etter kampen, så noen hørte oss i alle fall.

Når det gjelder Brann stadion så hender at jeg tar turen, for eksempel hvis noen jeg kjenner ikke kan benytte sesongkortet sitt. Jeg kan derfor si meg enig i mye av det Chris* sier. Branns supportere klarer, på en måte jeg misunner dem, å få med seg hele stadion på enkelte sanger og da er det gøy å være der. Allikevel så er det lite tvil om at kombinasjonen sol og motgang ikke gjør stemningen noen tjeneste i Bergen, som også viste seg i 1. omgang på søndag.

Når det gjelder statistikken som blir vist til tidligere i tråden om at det er større variasjon i tilskuerantallet på Brann stadion, enn det er på Åråsen så blir jo den brukt helt idiotisk. Siden det er redusert kapasitet, som erikdale selv skriver, så bør han kanskje også skjønne at tilskuerantallet hadde variert mer med full kapasitet på Brann stadion, akkurat som tilskuerantallet på Åråsen hadde variert veldig lite om kapasiteten hadde blitt satt ned til rundt 9000.

Alt i alt synes jeg man skal huske at forholdet mellom KFL og Branns supportere er forbilledlig i forbindelse med kampene, men noen lus finnes det alltid som skal få det til å klø og krafse til stor irritasjon. Ikke la et par troll gjøre sitt til å legge en demper på dette.
    Ferdigskåra

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

Opprinnelig skrevet av VK
      Kan ikke du bare stikke ut i sola og slå av dataen din en gang for alle!!!!!!!!!!!
      Er så jævelig lei av innlegga dine!
      Du VK, det skjer ikke..... Når var det sist sol i bergen?
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

Opprinnelig skrevet av xeR
        Det var vel i november 1963 tenker jeg, ikke mye sol og glede der siden den gang.

Kommentar

• erikdale
          -Brannsupporter-
          Hoffnarr
          • Jul 2006
          • 42

Opprinnelig skrevet av VK
          Kan ikke du bare stikke ut i sola og slå av dataen din en gang for alle!!!!!!!!!!!
          Er så jævelig lei av innlegga dine!

Heisann VK. Takk for konstruktivt innlegg

Stå på!

Kommentar

• xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

Opprinnelig skrevet av erikdale

Stå på!
            Ja du verden så irriterende det er med alle dissa usakelige innlegga i denne tråden..
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

Opprinnelig skrevet av erikdale

Stå på!
              Er vel på lik linje med alle dine 19 innlegg tenker jeg!

Kommentar

• mr.sandass
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2005
                • 972

Opprinnelig skrevet av xeR

På søndag
                www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Chris*
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Jun 2007
                  • 4

Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Stor tålmodighet og voldsomme aversjoner mot å fortsette med skolearbeid har fått meg til å lese gjennom hele denne tråden. For å ha det sagt med en gang. Det finnes representanter fra begge sider som er voldsomt usaklige i denne tråden.

Dette gjelder også trådstarteren som skriver om "disse forferdelige trommene", "som er [...] blitt selve symbolet på kunstig stemning på stadioner rundt om i det ganske land" som vi burde bli "pinlig berørt" over.

At du da skriver i en parentes at du ikke ønsker å virke provoserende hjelper selvfølgelig ikke mye når du har åpnet med kategorisk negative uttalelser og definert meningene dine som sannheter først. Når du i tillegg legger til at KFL var stille hele kampen og antyder at man bare synger to sanger på Åråsen, så er det ikke rart at du ikke blir tatt alvorlig.

Andre her har allikevel oppført seg bra og definert kjernen i diskusjonen og jeg er enig i at enkelte punkter bør diskuteres innad i KFL, for KFLs eget beste i fremtiden. Jeg vil ikke gå inn på hvilke ting jeg mener her, da dette vil kunne provosere frem en annen debatt som fortjener en helt egen og mer seriøs tråd.

Når det gjelder Bergen, er jeg så heldig (det mener jeg faktisk) å bo her. Jeg trives kjempegodt og byen er flott. Kjenner naturligvis mange som holder med Brann og vet derfor at de fleste er hyggeligere og mer reflekterte enn enkelte har vist seg å være her inne. En kompis og Brann-supporter sa "dere skal ha for innsatsen i hvert fall", med en gang jeg møtte han etter kampen, så noen hørte oss i alle fall.

Når det gjelder Brann stadion så hender at jeg tar turen, for eksempel hvis noen jeg kjenner ikke kan benytte sesongkortet sitt. Jeg kan derfor si meg enig i mye av det Chris* sier. Branns supportere klarer, på en måte jeg misunner dem, å få med seg hele stadion på enkelte sanger og da er det gøy å være der. Allikevel så er det lite tvil om at kombinasjonen sol og motgang ikke gjør stemningen noen tjeneste i Bergen, som også viste seg i 1. omgang på søndag.

Når det gjelder statistikken som blir vist til tidligere i tråden om at det er større variasjon i tilskuerantallet på Brann stadion, enn det er på Åråsen så blir jo den brukt helt idiotisk. Siden det er redusert kapasitet, som erikdale selv skriver, så bør han kanskje også skjønne at tilskuerantallet hadde variert mer med full kapasitet på Brann stadion, akkurat som tilskuerantallet på Åråsen hadde variert veldig lite om kapasiteten hadde blitt satt ned til rundt 9000.

Alt i alt synes jeg man skal huske at forholdet mellom KFL og Branns supportere er forbilledlig i forbindelse med kampene, men noen lus finnes det alltid som skal få det til å klø og krafse til stor irritasjon. Ikke la et par troll gjøre sitt til å legge en demper på dette.
                  Et meget godt innlegg Kimito, jeg stiller meg bak alt du skriver. Nå er det på tide å legge ballen død her.

Kommentar

• miller
                    -Brannsupporter
                    Bøffel
                    • Jun 2007
                    • 26

erikdale: no er det nok... hold kjeft. du driter oss bergensere ut... du begynte med et nesten saklig innlegg... og de siste er bare latterlige... ta med deg kalkisen ut i regnet..

Kommentar

• Lovefool
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 495

Utenforstående...

Jeg har fulgt denne tråden siden den startet, og hadde i utgangspunktet ikke planer om å si noe. Men nå klarer jeg ikke la være.

Jeg bor i Bergen, har kjæreste fra Lillestrøm, og er i bunn og grunn ikke særlig fotballinteressert. Kjæresten jobber imidlertid med dette, og dro meg derfor med på Brann - LSK denne helgen. Forventningene var store, og jeg må virkelig si at min første ordentlige fotballkamp ble en drømmeopplevelse. Kanarifansen er virkelig noe for seg selv, og vet hvordan de skal lage stemning. Sangene er fengende, og trommingen setter bare prikken over i'en. Jeg som opprinnelig ikke hadde planer om å være særlig deltakende, ble rett og slett revet med i "kanarirusen" og både sang og klappet.

At bergenserne (som jeg opprinnelig er veldig glad i) kommer og rakker ned på både sanger og tromme, skuffer meg. Jeg som utenforstående opplever at LSK har et bredt spekter av supportersanger, og at trommen er det som gjør Kanarifansen unik. Om det stammer fra engelsk eller italiensk fotballkultur spiller da ingen rolle, så lenge det fenger?

Nå skal det sies at de bergenserne som har registrert seg her antakelig (og forhåpentligvis) ikke er representative for resten. Jeg har selv gode venner som støtter Brann, og som har et mye mer nyansert (og positivt!) inntrykk av Kanarifansen.

Til slutt vil jeg bare få takke alle de gule og sorte som var på Brann Stadion på søndag for å ha gitt meg et fantastisk første møte med en fin fotballkultur, som jeg gleder meg til å være mer deltakende i i tiden som kommer.
                      Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
                      http://www.lovefool.org

Kommentar

• Vif hateren
                        -Brannsupporter-
                        Bøffel
                        • Jun 2007
                        • 22

du er ikke ekte bergenser når du ikke støtter Brann

Kommentar

• Lovefool
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 495

Opprinnelig skrevet av Vif hateren
                          du er ikke ekte bergenser når du ikke støtter Brann
                          Det stemmer veldig godt, det. Om du leser posten en gang til, så står det at jeg bor i Bergen, ikke at jeg er bergenser. Jeg er opprinnelig østlending, men studerer i Bergen.

Kommentar

• Vif hateren
                            -Brannsupporter-
                            Bøffel
                            • Jun 2007
                            • 22

Okey leste ikke godt nok eg da:P

Menmen Brann er best på supportere uansett hva tromma sier

Kommentar

• Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062

Og jeg vedder for at du ikke er med enn 14 år.

Jeg føler at alderen er veldig relevant i denne "diskusjonen" da den barnslige faktoren begynner å spille mer og mer inn her.

Kommentar

• Lovefool
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 495

Vel, som du ser, er det ganske så mange som er uenige med deg. Og det faktum at ganske så mange Brannsupportere forlot Stadion 10 minutter før kampslutt, gjør meg skeptisk til hele supporterskaren. :-) Poenget er vel å støtte laget til siste minutt, sånn som jeg har forstått det. Barnefamilier eller ikke. Trafikk eller ikke. Er man supporter, så er man supporter.

Kommentar

• Vif hateren
                                  -Brannsupporter-
                                  Bøffel
                                  • Jun 2007
                                  • 22

Tipper det ikke var mange som gikk fra Hansa da, de som går fra vip og bt sier eg og er et problem skulle gjerne hatt de der lengre...

Og så må eg si det er mye bedre med litt forskjellig i løpet av kampen, dere er som en konsert man vet hva man skal høre hvor høyt det er også videre

Kommentar

• Mr.Lee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2006
                                    • 736

Sporer litt off-topic (hvilken topic?) for å ønske Lovefool velkommen til det gode selskap

Kommentar

• Krissern
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1017

Kom tilbake når du har fått hår på tissen a!
                                      Brann "fansen" er den mest søplete gjengen med wannabes jeg noen gang har sett! Dere har EN sang! Heier du på brann så heier du for å støtte laget, ikke for å hoie å skrike når ting går som smurt. Du skal støtte laget både i medgang OG I MOTGANG! Her har dere litt å hente inn!

Kommentar

• Lovefool
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 495

Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
                                        Sporer litt off-topic (hvilken topic?) for å ønske Lovefool velkommen til det gode selskap
                                        Takker for det! :-) Hittil har jeg bare sett positive sider. ;-) (Med Kanarifansen that is)

Kommentar

• miller
                                          -Brannsupporter
                                          Bøffel
                                          • Jun 2007
                                          • 26

Greit at et par bergensere her inne ikkje kan debattere uten å bli usaklig, men tonen fra enkelte kanari's er da heller ikkje særlig moden.

Eg misliker trommen, men hvis kanaris vil bruke den så værsågod. Da få vi heller prøve å slå dere på VÅR måte. To lag i tippeligaen som møtes, bruker VELDIG sjeldent samme taktikk... da hadde det blitt kjedelig...

KFL og Oddrane er de supporterene i Norge eg har best forhold til. De har ikkje gjort meg noe vondt, og vice versa.

Kommentar

Working...