Forsvarsproblemer og baklengsmål

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

Forsvarsproblemer og baklengsmål

Jepp folkens, atter en (bedriten) kamp er unnagjort og vi slipper inn 3 mål på omtrent like mange sjanser imot. Vi har et forsvarsproblem. Et jævla stort problem ettersom vi aldri greier å holde på den berømte nullen. Dette var gjennomgangstonen hele forrige sesong der vi vel slapp inn baklengsmål på baklengsmål i hver bidige kamp om jeg husker riktig, en trend som dessverre ser ut til å fortsette også i år.

Det er bare å innse det først som sist, vi lekker som ei sil bakover og kommer til å slite mye med det også i år, dersom det ikke snarlig taes grep. Mine tanker så langt:
    • Få Pål Steffen skadefri og tilbake i form ASAP! Med han på banen får vi også ut det beste av Kippe, i måten de utfyller hverandre på.
    • Midtbanen vår - her er det mye å ta tak i. Vi lider stort under mangelen av en skikkelig nr 10, en som kan holde på ballen og skape ting på egenhånd. Slik vi spiller i dag ender vi ofte opp med at forsvaret måker ballen høyt og rett mot spissene, slik at midtbanen vår får kink i nakken og bare blir løpende imellom. Gud som jeg savner spillere av kaliberet til Ståle, Kristinsson og Koren!
    • Kjør inn en ellever og la den sette seg slik at spillerne nærmest i blinde veit hvor de har sine medspillere. Det er ingen tvil om at her har vi mye å hente, noe vi smertelig så i dag.
    • Ringstad - gi gutten tid og tillit på venstrekanten. Dette har vært tatt opp og er diskutert godt i tråden til Benny, så for å fatte meg i korthet nevner jeg at et godt angrep ofte er starten på et godt forsvar. En god kantspiller medfører strekk i laget til motstanderen og dermed flere sjanser offensivt, samtidig som vi tjener på dette defensivt. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor han ikke får mere spilletid. Ingen blir en god fotballspiller av å sitte på benken.

Avslutningsvis så vil jeg si at vår forbløffende evne til å slippe inn billige mål i mot trolig har tatt noen år av forventet levetid for undertegnede. Jeg tåler rett og slett snart ikke flere kamper der vi slipper inn flere i baken enn Jan Thomas.

Dette er bare mine tanker så langt, kjør gjerne debatt og hjelp meg og Sportsklubben med å sette ord på de problemene vi har. For det er ihvertfall helt sikkert - vi lekker som ei sil bakover.
    Last edited by holmiz; 14.03.2010, 22:00. Begrunnelse: rydda opp i en ufulstendig setning
    Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

I dag föler jeg at vi hadde kommet langt med fokus og litt mer aggressivitet. Fokus i passningsspillet, slik at man ikke gir bort overganger i hytt og pine. Fokus og aggressivitet fra forsvarsspillere slik at man går hardt inn og måker ballen til helvete når potensiellt farlige situasjoner oppstår. Jeg tror ikke det er noe stort behov for store strukturelle endringer i laget. Det viktigste er at alle er i 90 minutter. Med en gang man slurver gir man bort en potensiell mulighet.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• lobolars
      Medlem
      Hoffnarr
      • Mar 2010
      • 64

Uff da

Ja sier meg enig.Også med Hr.Ring i en annen tråd.Det er ikke bare å ha erfaring.Man må ha teknikk og ferdigheter også.
      Og hva med våre unge talenter.Greit at vi kjører med ungt lag,men ikke en eneste norsk.Ingen av LSK s unggutter hadde gjort seg bort i denne kampen.Og som sagt.Ingen blir bedre av å sitte på benken.I går spillte Togstad juniorkamp,og Fredrik er ikke lenger i A stallen.Hvilke signaler gir dette.Tror ikke det blir noe kø på talenter som vil til LSK heretter.
      LSK blir en instittusjon som handler og gambler på at de skal selges etter kort tid for store summer.Hvor fremtidsrettet er det med tanke på å få et godt samspillt lag etter hvert.

Kommentar

• tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

Dårlig forsvar kommer av at vi ikke har en en sentral midtbane som fungerer.Så en beskjed til Lsk det er 14 dager jeg sier 14 dager til vinduet stenger se til helvete og hent Tamandani i løpet av di dagene ellers så frykter jeg for en elendig sesong.

Kommentar

• El Caco
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2009
          • 2286

Til tross for at vi spiller dårlig fotball, så synes jeg det er mer tilfeldigheter og andre enn forsvaret sin feil som gjør at Aafk scorer sine mål.

Mål nr 1 så sklir Knudtzon i det han skal klarere.
          Mål nr 2 Nosa slår en helt bedragelig feilpasning i det Eriksen er på vei oppover på banen
          Mål nr 3 Kippe klarerer ballen i ansiktet til Tarik og ballen detter deretter i beina på Silva (og selvfølgelig gikk ballen stang INN og ikke UT som den hadde gjort hvis Ujah hadde skutt)

Jeg er utrolig skuffa, men troa har jeg fortsatt. Jeg personlig synes det er latterlig at det kan bli laget en tråd om forsvarsproblemer etter en oppkjøring med bra forsvarsspill og det at det er kun spilt 1av30 runder av serien. Skjerp dere.
          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

Opprinnelig skrevet av El Caco

Jeg er utrolig skuffa, men troa har jeg fortsatt. Jeg personlig synes det er latterlig at det kan bli laget en tråd om forsvarsproblemer etter en oppkjøring med bra forsvarsspill og det at det er kun spilt 1av30 runder av serien. Skjerp dere.
            Det er riktig at vi greide å holde nullen mot kokkoslag som Strømmen og Gais, men etter FFK-kampen syntes jeg det har vært tilbake til fjoråret. Hverken mer eller mindre. Dagens kamp var brutal, men sålenge vi ikke klarer å unngå feilene er det viktig å rette fokus på det.

Kommentar

• Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

Riktig som det sies at sentral midt er viktig (joda, alle vet jo det). Angrer meg for at jeg ikke skreiv noe rundt dette før kampen.

Vi spiller dristig på bortebane, i en vanskelig kamp. Da kan formasjonen 4-1-3-2 (ES def anker) være farlig. Blir fort høl på midten der ved brudd.

Legger merke til at fx Molde og Rbk spiller med to def-midt spillere. Vi skal liksom vinne med stil, kjøre over motstander og vinne fotball-Norge. Var det ikke motstanders trener som sa han hata naivitet? Vi må jo ha en klassespiller sentralt, men to? Vi hadde ES, Kiko, Toks og Dosso tilgjengelig. Da ville det gått utover offensiv slagkraft, så mulig det blir feil med strukturendring. (Itillegg; er Arild riktig mann i en sånn kamp da?)

På hjemmebane kan det gjerne være helt annerledes, men litt avhengig av motstander. Og underveis i kamper, hvis spillera responderer og skjønner opplegget.

Men akkurat i denne kampen mot Aafk var kanskje ikke taktikken å ligge bakpå å vente, da ville det lettere bli mer trøkk mot oss med Aarøy i boks.

Ellers ser det ut til at de nye kantene våre gjør grove feil på hvert sitt mål, og feilene fra Nosa er fæle.

Syns ikke savnet av Steffi er det prekære, og jammen er det andre lag som slepper inn billigere mål enn oss, jfr Sandefj og Myhre's KIL. Selv Hestad og Molde står og ser på Lustig yttersider inn vinner'n.

Men bra tråd! Som en av "realistene" etter den flatterende russer-kampen var ikke dette så uventet om man får si det selv...

*Til deg herunder: Ikke bekymre deg for mye. Men TIL-kampen blir viktig. Sånn må det være. Detta tåler vi!

Kommentar

• perrern80
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 603

Opprinnelig skrevet av El Caco
                Til tross for at vi spiller dårlig fotball, så synes jeg det er mer tilfeldigheter og andre enn forsvaret sin feil som gjør at Aafk scorer sine mål.

Mål nr 1 så sklir Knudtzon i det han skal klarere.
                Mål nr 2 Nosa slår en helt bedragelig feilpasning i det Eriksen er på vei oppover på banen
                Mål nr 3 Kippe klarerer ballen i ansiktet til Tarik og ballen detter deretter i beina på Silva (og selvfølgelig gikk ballen stang INN og ikke UT som den hadde gjort hvis Ujah hadde skutt)

Greit og holde nullen i sesong oppkjøring hvor man spiller med skuldrene nede ved hoftene. Men de skuldrene hadde gutta dratt langt oppover øra idag.. Tap med ett mål kan jeg godta, men 3-0 gjør meg direkte drit redd.. for alle som enn kan lukte 09 sesong lang vei, og Aalesund er ett lag vi bør slå i 1.runde, 30.runde og cupfinale...

Kommentar

• holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

Litt tall og annet fra fjorårets sesong, sesongen fra helheim versjon 2.0:

I fjor slapp vi inn 50 mål i mot og ble med det kun slått av tre lag, hvorav to av de rykket rett ned (Start 52, Bodø/Glimt 53 og Lyn 59. I tillegg slapp Vålerengen inn like mange som oss.).

Årets sesong åpner vi med å slippe inn 3 mål mot selveste vegvesenet, som i fjor bare scoret 34 mål på 30 kamper - riktig nok kom 4 av de mot oss også i fjor. Men allikevel, vi snakker om 3 mål imot fra evneveike gjerriknarker i selvlysende drakter.

At vi holdt nullen i et par betydningsløse treningskamper (mot kokkoslag, jeg er helt ening med KFL41) tillegger jeg mindre vekt - vi spilte tross alt 30 matcher i fjor og slapp inn baklengs i 29 av de (0-1 mot VIF 16. august er og var et sjeldent og enslig unntak).

Dette bekymrer meg noe grenseløst.
                  Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

Ikke bare vi som vil slippe inn tre mål på den stadion.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

LSK spiller naiv fotball i denne kampen, med en vis struktur men komplett uten seiersvilje og kynisme i laget.Vi lar oss pisse på av et middelmådig hjemmelag som knapt gikk i angrep men som likevl fikk score 3 ganger på vår ballwatching. Offerviljen foran motstanderens mål var fraværende. Hvorfor skal vi forberede oss i månedsvis for så å stå "klar" med nisselua i hånden til seriestart? Bortebane er da også en arena for poengsanking, ikke bare et sted man reiser for å delta?

Henning Berg må irritere seg grenseløst.
                      LSK Norges beste lag

Kommentar

• Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        LSK spiller naiv fotball i denne kampen, med en vis struktur men komplett uten seiersvilje og kynisme i laget.Vi lar oss pisse på av et middelmådig hjemmelag som knapt gikk i angrep men som likevl fikk score 3 ganger på vår ballwatching. Offerviljen foran motstanderens mål var fraværende. Hvorfor skal vi forberede oss i månedsvis for så å stå "klar" med nisselua i hånden til seriestart? Bortebane er da også en arena for poengsanking, ikke bare et sted man reiser for å delta?

Henning Berg må irritere seg grenseløst.
                        Men husk da paa min dræng, at der er Henning der kæn kælles naiiiv (i denne kampf), og Den Usympætiske som er Kynikeren (uttales ikke med kj- i dennes tilfælle).

Hilsen "Lindegaard", der körde Er i röven...:evil:

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Tviler på at Pål Steffen er noen løsning på noen verdens ting, da må han i så fall løfte seg til et annet nivå enn det han leverte før skaden som satte ham ut igjen. Han var involvert i samtlige baklengs, mer eller mindre, i serieinnledninga. Han har fart ja, men ellers har han ingenting som heller ikke Kippe har. Som Kippe er han en spiller som ikke har roen under press og som sender de berømte snøballene i pressituasjoner. Har sagt det før, har liten tro på at PSA spiller seg inn på laget igjen.

Og hva skal man si om baklengsmåla i dag? 0-1 har jo dessverre blitt en klassiker, defensiv dødball forårsaker kollektiv nedsmelting og en passivitet ut av en annen verden. Man sitter med hjertet i halsen hver jævla gang og det er en tragedie. 0-2 kan ikke noe lag i verden gardere seg imot, å miste ballen i den posisjonen er tabu nummer en i moderne fotball. At Nosa slår en pasning bakover uten engang å se hvem han faktisk har bak seg er typisk for en spiller som fortsatt ikke er vant til tempoet, og dessverre ispedd en god porsjon arroganse. Det viser bare at han har langt igjen før han er moden for større ligaer. Da må ting som dette være luket vekk! 0-3 er reine tilfeldigheter.

Ser mange er fornøyd med Søgård i dag, og han er vel langtifra den som leverer dårligst, men det sier jo litt om forventningene til ham også. Han er en vits offensivt, og alle veit innerst inne at det ikke duger i det hele tatt å være uten et eneste offensivt gen som midtbanespiller. Ingen teknikk, ingen pasningsferdigheter, mann mot mann blir han lett overspilt. Satt opp mot defensive midtbanespillere som setter malen, som Annan, blir forskjellene gigantiske. Ingen bombe at vi ofte lett blir overspilt i midtbaneleddet. Hvorfor ikke satse på Tokstad her slik ståa er nå? En med langt bedre basisferdigheter som representerer fremtiden. Men Berg vil jo for enhver pris ha ham på kant.

Jeg vil også se Ringstad på venstrekanten fordi Tarik kun er et kortsiktig låneopphold. Dessuten tror jeg sistnevnte gjør seg minst like bra i andre og mer familiære posisjoner. Nye LSK er work in progress, og i vinter synes jeg fremgangen har vært naturlig, men det er områder som fortsatt nærmest er for svarte hull å regne. Tror vi først som sist kan regne med en ny sesong med masse baklengs, men vi vil også score flere mål.

Kommentar

• BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

Opprinnelig skrevet av holmiz
                            At vi holdt nullen i et par betydningsløse treningskamper (mot kokkoslag, jeg er helt ening med KFL41) tillegger jeg mindre vekt - vi spilte tross alt 30 matcher i fjor og slapp inn baklengs i 29 av de (0-1 mot VIF 16. august er og var et sjeldent og enslig unntak).
                            Helt klart. Oppkjøringa har vært et gedigent selvbedrag, og mange naive KFL-ere har latt seg dupere.

LSK har trent inne i en varm hall, og stort sett spilt hjemme mot lag som går under kategoriene jalla og kokkos. Det ble bråstopp i den eneste skikkelige kampen mot Odd, og totalslakt mot Aalesund når serien startet.

Det blir litt som om curlingheltene våre skulle ha ladet opp til OL med å spille klinkekule og kappe land mot barn på stranda på Gran Canaria. Helt feil.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2192

[Bortebane er da også en arena for poengsanking, ikke bare et sted man reiser for å delta?

Henning Berg må irritere seg grenseløst.[/QUOTE]

Henning Berg var småfornøyd med kampen igår han,det sier litt om tankegangen hans.Å ikke innrømme at dette var pinlige greier,er rett å slett å ljuge.

Kommentar

• Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

Litt tidlig, er det ikke, Anders?

Men om det ikke er betydelig bedring i konsentrasjon og innsats neste gang skal jeg bli med jeg også.
                                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                  Henning Berg var småfornøyd med kampen igår han,det sier litt om tankegangen hans.Å ikke innrømme at dette var pinlige greier,er rett å slett å ljuge.
                                  Tror ikke det hjelper å rakke ned på spillerne i media. Tror de får høre at de gjorde en dårlig jobb.

Kommentar

• trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7131

Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                    Selv om jeg er like skuffet som deg, var det faktisk absurd at vi ikke scoret minst et par mål i første omgang. Til bortekamp å være var første en veldig god omgang. Det skuffende er måten laget falt sammen på den siste halvtimen i andre omgang.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

Nosa var Ræva igår, og den største syndebukken, 5er i VG, jeg ler meg halvt ihjel, forærte tangolaget den ene krempasningen etter den andre, nesten så en begynner å lure, men velger å tru at det var en dårlig dag, samt værforholdene/baneforholdene som gjorde at han spilte til stolpe. Sammenligningen med Obi Mikel må ha gått ham til hodet! Bør prestere i neste kamp, ellers så bør han benkes for å få ham sulten igjen. Vi vet jo hvilken eminent spiller han kan være.

Kommentar

• mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                        Nosa var Ræva igår, og den største syndebukken, ...
                                        Jeg er uenig i all denne kritikken av Nosa, kanskje noen her inne har lagt lista for høyt?
                                        Han bidro med mye fremover og hadde samtidig noen uheldige avleveringer. Ingen stor kamp, men pokker heller, det er f*** ikke noe i nærheten av stolpe. Det mest skuffende var at scoringa som aldri dukka opp og det må flere enn Nosa ta skylda for. Det var jo egentlig bare en periode i annen omgang vi kunne kalles direkte dårlige.
                                        Fugla mot nye høyder

Kommentar

Working...