Jepp folkens, atter en (bedriten) kamp er unnagjort og vi slipper inn 3 mål på omtrent like mange sjanser imot. Vi har et forsvarsproblem. Et jævla stort problem ettersom vi aldri greier å holde på den berømte nullen. Dette var gjennomgangstonen hele forrige sesong der vi vel slapp inn baklengsmål på baklengsmål i hver bidige kamp om jeg husker riktig, en trend som dessverre ser ut til å fortsette også i år.
Det er bare å innse det først som sist, vi lekker som ei sil bakover og kommer til å slite mye med det også i år, dersom det ikke snarlig taes grep. Mine tanker så langt:
Avslutningsvis så vil jeg si at vår forbløffende evne til å slippe inn billige mål i mot trolig har tatt noen år av forventet levetid for undertegnede. Jeg tåler rett og slett snart ikke flere kamper der vi slipper inn flere i baken enn Jan Thomas.
Dette er bare mine tanker så langt, kjør gjerne debatt og hjelp meg og Sportsklubben med å sette ord på de problemene vi har. For det er ihvertfall helt sikkert - vi lekker som ei sil bakover.
Det er bare å innse det først som sist, vi lekker som ei sil bakover og kommer til å slite mye med det også i år, dersom det ikke snarlig taes grep. Mine tanker så langt:
- Få Pål Steffen skadefri og tilbake i form ASAP! Med han på banen får vi også ut det beste av Kippe, i måten de utfyller hverandre på.
- Midtbanen vår - her er det mye å ta tak i. Vi lider stort under mangelen av en skikkelig nr 10, en som kan holde på ballen og skape ting på egenhånd. Slik vi spiller i dag ender vi ofte opp med at forsvaret måker ballen høyt og rett mot spissene, slik at midtbanen vår får kink i nakken og bare blir løpende imellom. Gud som jeg savner spillere av kaliberet til Ståle, Kristinsson og Koren!
- Kjør inn en ellever og la den sette seg slik at spillerne nærmest i blinde veit hvor de har sine medspillere. Det er ingen tvil om at her har vi mye å hente, noe vi smertelig så i dag.
- Ringstad - gi gutten tid og tillit på venstrekanten. Dette har vært tatt opp og er diskutert godt i tråden til Benny, så for å fatte meg i korthet nevner jeg at et godt angrep ofte er starten på et godt forsvar. En god kantspiller medfører strekk i laget til motstanderen og dermed flere sjanser offensivt, samtidig som vi tjener på dette defensivt. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor han ikke får mere spilletid. Ingen blir en god fotballspiller av å sitte på benken.
Avslutningsvis så vil jeg si at vår forbløffende evne til å slippe inn billige mål i mot trolig har tatt noen år av forventet levetid for undertegnede. Jeg tåler rett og slett snart ikke flere kamper der vi slipper inn flere i baken enn Jan Thomas.
Dette er bare mine tanker så langt, kjør gjerne debatt og hjelp meg og Sportsklubben med å sette ord på de problemene vi har. For det er ihvertfall helt sikkert - vi lekker som ei sil bakover.
Kommentar