Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Lillestrøm Sportsklubb - Fredrikstad FK fredag 28.1. kl 16:00
Hvordan var det egentlig med linjemennene? Fikk inntrykket av at spesielt Guldbrandsen enten konstant løp i offside, eller ble feildømt av linjemennene.
Umulig for meg å se som står foran spilleretningen, og ikke på siden.
Hvordan var det egentlig med linjemennene? Fikk inntrykket av at spesielt Guldbrandsen enten konstant løp i offside, eller ble feildømt av linjemennene.
Ja la oss bruke 2011 i beste HB-stil og henge ut alle andre enn selve laget. Søgård er jesus! HB er gud!
Men helt seriøst alle sammen. Erling Knudzon....Jeg har gått glipp av rundt 5 hjemmekamper inklusive cup og treningskamper siden 73. I den tiden har vi aldri vært i nærheten av å ha en så elendig fotballspiller i rekkene,og Gud jeg har sett mye rart. Hjelper ikke at HB snakker i flotte ord i går kveld når vi stadig spiller med 10 mann. 98 prosent av alle angrep Knudzon er med på stoppes grunnet han. Han har et par deffensive inngrep i hver kamp som funker men det har samtlige spillere i de 5 øverste divisjonene.Så lenge han er så nærme en plass i førsteellveren vil jeg aldri respektere HB som trener. Tar meg selv i og sukke høylytt over egen spiller og det er ikke min måte og følge laget. De få minuttene Solberg spillte i dag viste han en helt annen klasse.
Umulig for meg å se som står foran spilleretningen, og ikke på siden.
For meg så det ut som om Metern rakk å lære bort noe før han dro til Tyskland. KAn ikke skylde på linjemennene en eneste gang så vidt jeg så. Kjørte et par situasjoner i reprise for å være sikker. Klar offside hver gang.
Offensivt relativt solid, defensivt ikke all verden. Nyervervelsen bakerst imponerte vel ingen i dag med noen særdeles uheldige inngrepner på 1-0, 2-1 og 4-2. Det ble synlig at Ringstad og Pål Steffen manglet kamptrening, Ringstad rundlurt i forkant av 3-1, men han var positiv framover. Pål Steffen sliter med å komme opp i presset og lar motstandern ta ned ballen alt for enkelt.
Det er viktigere å bruke tid på å snakke om det offensive, for det var veldig positivt. Det var mange flotte kombinasjoner på begge kanter, noe som har vært mangelvare i mange år. Vi er nok litt sårbare defensivt, men langt mer slagkraftige offensivt enn vi har vært på lenge på kantene. Vi har offensive backer i Ringstad og Karim som begge har gode innleggsføtter og både Ohi og Solberg leverte positivt i dag. I tillegg har vi Bolly i bakhånd som etter rapportene har vært dominerende i tidligere treningskamper. Den sentrale midtbanen leverer ikke all verden, men Nosa glimter til i ny og ne. Positivt er det at ballen går fort framover når vi vinner den, selv om unggutta ikke alltid tar de rette valgene med ball. Vi er også i store perioder gode til å angripe på flankene og bruke bredden til å skape 2 mot 1 situasjoner på backen. Vi scorer 3 mål i dag og kunne ut i fra sjansene hatt langt fler. Fredrikstad er effektive og skaper totalt en del færre sjanser enn oss.
Opprinnelig skrevet av HSft
For meg så det ut som om Metern rakk å lære bort noe før han dro til Tyskland. KAn ikke skylde på linjemennene en eneste gang så vidt jeg så. Kjørte et par situasjoner i reprise for å være sikker. Klar offside hver gang.
Jeg synes også de fleste offsideavblåsningene på Fredrik så riktige ut, men Solberg virket til å bli fullstendig feilaktig avblåst aleine med keeper. Har du sett denne i reprise også?
Greit at FFK hadde et dårlig lag, men LSK manglet jo også...
- sin eneste brukbare keeper. Nadj er elending, ferdig snakka.
- sin klart beste stopper.
- sin klart beste kantspiller.
- sin klart mest målfarlige spiss.
I tillegg var rutinerte karer som Sundgot og Eriksen ute, og Ringstad og PSA langt fra toppslag. I tillegg var halve laget født på 90-tallet, inkl. en 94-årgang. Så vi kan vel konkludere med at begge lag stilte langt fra sitt beste lag.
Vi bør selvfølgelig slå FFK, men jeg ville ikke "bytta" lag i dag. Så lenge det er treningskamp, er det spillet som teller, og LSK var klart bedre. Men så lenge vi stiller uten keeper (men med forsvarsspillere som setter ballen i eget mål) er det ikke rart det blir stygge sifre.
Ohi, Nosa, Björn og Fredrik var positive. Nadj og Erling elendige. Resten midt på treet. Dessuten var innhoppet til Solberg meget friskt, hans klart beste prestasjon så langt.
Vi får la tvilen komme Nadj til gode, og skrive dette på kontoen for debutnerver. Dog håper jeg Albertsen får mulighet til å jobbe litt mer med ham för han blir nödt til å steppe inn for Logi i tellende kamp...
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor
Off-topic, men jeg registrerer bare at av norske lag på Copa del Sol er det i grunn bare Aafk som i grunn har imponert litt. RBK snubla seg videre på straffespark. Molde, Tromsø og Vålerengen er ute.
Dagens største stuffelse: Tilskuerantallet, er overbevist om at mange flere kunne rukket denne kampen. Kun korte perioder hvor det ble skapt litt liv på tribunen.
Mye bra i kampen idag, vi skaper langt flere sjanser enn i de foregående kampene i år, og det var mange fine kombinasjoner på begge sider, vi scorer 3 mål, det var ikke så mange kamper vi gjorde det i fjor. I perioder er det stor fart og mange av de unge er positive, spesielt Fredrik synes jeg.
Fredrikstad scorer på sin første reelle sjanse, og da kunne vi ledet 2-0. Det defangsive arbeidet blir perodevis rufsette etter denne scoringen, og jeg tror det blir lenge til vi slipper inn 2 mål som keeper skal ta og i tillegg får et selvmål i mot i samme kamp. Som andre også har nevnt, trenger både Pål Steffen og Stian mer kamptrening, noe jeg tror det er viktig at de får, fordi begge i form er med å styrke laget.
Jeg tror vi kan få mange hyggelige opplevelser denne sesongen jeg!
Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative etter de tre første kampene i år. Det er 28. Januar og sesongen starter om nesten 2 måneder. Vi har masser av tid på oss, og laget skal gjennom en god treningsperiode de neste månedene, og spesielt på La Manga! De to siste sesongene har vi vært overlegne i nærmest alle treningskamper, men når sesongen har kommet har vi skuffa stort. Se på lag som vif og RBK som i fjor blei i mange treningskamper rundspilt av middelmådige lag, mens vi vant mot stor lag som Zenit og København! Imponerende ja, men vi blei faen ikke best. Vi var mange mange hakk dårligere enn vif og RBK i serien. RBK tapte 4-1 mot København for noen dager siden, vi slo København i fjor i treningskamp. De siste årene har Kanarifansen bygget oss opp ekstremt store forventninger til laget, og vi har blitt ekstremt skuffa gjennom sesongen! La oss la treningskamper være treningskamper, så får vi se når serien starter! TRENINGSkamper er som navnet sier for TRENINGEN sin skyld... Jeg tror vi kommer til å gjøre det betydelig bedre i årets sesong enn fjorårssesongen, så får vi se om jeg har rett eller ikke
Alexander Nadj var ræva. Jeg hadde seriøst i hvert fall vært borti det frisparkmålet som gikk inn. Hvis han ikke hever seg så bør vi satse på en junior som andre keeper.
Dagens største stuffelse: Tilskuerantallet, er overbevist om at mange flere kunne rukket denne kampen. Kun korte perioder hvor det ble skapt litt liv på tribunen.
Mye bra i kampen idag, vi skaper langt flere sjanser enn i de foregående kampene i år, og det var mange fine kombinasjoner på begge sider, vi scorer 3 mål, det var ikke så mange kamper vi gjorde det i fjor. I perioder er det stor fart og mange av de unge er positive, spesielt Fredrik synes jeg.
Fredrikstad scorer på sin første reelle sjanse, og da kunne vi ledet 2-0. Det defangsive arbeidet blir perodevis rufsette etter denne scoringen, og jeg tror det blir lenge til vi slipper inn 2 mål som keeper skal ta og i tillegg får et selvmål i mot i samme kamp. Som andre også har nevnt, trenger både Pål Steffen og Stian mer kamptrening, noe jeg tror det er viktig at de får, fordi begge i form er med å styrke laget.
Jeg tror vi kan få mange hyggelige opplevelser denne sesongen jeg!
Er 611 så veldig galt da? De aller fleste jobber til 16.00.
Fikk ikke dratt på denne kampen, heller ikke hatt anledning til å se den på nett, men det er positivt å høre at mye satt offensivt selv om uttellingsprosenten fortsatt ikke er god nok. Dette er tross alt det aller viktigste for oss å bli bedre på.
Og litt drøyt å slakte en nysignering etter en kamp, er det ikke? Sikkert mye frustrasjon like etter kamp Lars, men du er da fortsatt en tilhenger av EK som snart har fylt et helt kalenderår med skrale prestasjoner. Pass deg for svingdøra
Hvis Nadj stort sett slapp inn alt som kom kan man strengt tatt ikke si noe annet om Logi heller, så langt. Ingen ble imponert av feltarbeidet hans forut for Hønefoss' utligning, og Sundets scoring var ikke utagbar. Ellers var det ett skudd i stolpen og ingenting annet på to kamper.
Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative etter de tre første kampene i år. Det er 28. Januar og sesongen starter om nesten 2 måneder.
2 måneder igjen, og ingenting har blitt bedre enn i fjor tydeligvis. Juhuuu, jeg gleder meg. Ikke har vi råd til nye spillere og Berg og troppen har vist at de ikke kan prestere godt nok.
2 måneder igjen, og ingenting har blitt bedre enn i fjor tydeligvis. Juhuuu, jeg gleder meg. Ikke har vi råd til nye spillere og Berg og troppen har vist at de ikke kan prestere godt nok.
Jeg håper å spise store kameler!
Hadde du forventet det? Vi har det samme støtteapparatet, de samme spillerne og de samme hullene i troppen som i fjor. Hvorfor skal da ting bli voldsomt mye bedre?
Om ting blir som i fjor er det akkurat som forventet - blir det bedre enn det er det kun en stor bonus.
Jeg synes ihvertfall Ohi var kjempepositiv idag! Faen, skal plutselig venstresida vår bli beste posisjonen vår?
Snakket med en kollega som har spilt sammen med både Bolly og Ohi på Holmlia, og han sa at Ohi går utenpå Bolly flere ganger som fotballspiller! Håper vi endelig har funnet gull her!
Kommentar