Lars har allerede trukket fram fler gode poenger i innlegget over. Likevel kan du ikke utelukkende se på scoringer for å bedømme hvem som er best. Lars nevner blandt annet at Occean skaper muligheter for andre ved å trekke til seg fler forsvarsspillere. Occean er i tillegg langt mer interessert i å gi fra seg ballen enn Mifsud. Du kan si at Mifsud har vært bedre i år, og det krangler jeg ikke med deg på. Men når du sier at det ikke er sammenlignbart ved å sette Mifsud og Occean opp mot hverandre stusser jeg. Ikke minst fordi du må se på hver enkelt spillers rolle i laget, hvilke plusser og minuser vi får ved å benytte hver enkelt. Ifjor, som var Mifsuds første hele sesong for LSK. Jeg regner med at du har sjekket kildene og at Mifsuds 6 mål stemmer. Hvor mange mål har Occean for LSK i sin første sesong? Det er klart Occean har hatt fler kamper i Royal League, men han har likevel 12 mål eller noe i den dur. Og tippeligaen er fortsatt ikke ferdigspilt.
Potensialet tror jeg ikke det er bare jeg som ser, jeg tror bare at du ikke vil se det. Hvis du ansetter en 14 åring til å male vinduer for deg, og det første vinduet blir malt dårlig. Og kanskje det andre ikke er optimalt. Mener du da at en som er helt ny arbeidsgiver ikke fortjener mer tid til å bevise at han har muligheten til forbedring? Å si at Occean er et bomkjøp fordi han har slitt en periode nå synes jeg blir alt for tidlig. Den saken kan diskuteres når han har spilt her i 2-3 år, om han fortsatt er like dårlig. Alle spisser har tørkeperioder, hvor de sliter med selvtilliten.
Potensialet tror jeg ikke det er bare jeg som ser, jeg tror bare at du ikke vil se det. Hvis du ansetter en 14 åring til å male vinduer for deg, og det første vinduet blir malt dårlig. Og kanskje det andre ikke er optimalt. Mener du da at en som er helt ny arbeidsgiver ikke fortjener mer tid til å bevise at han har muligheten til forbedring? Å si at Occean er et bomkjøp fordi han har slitt en periode nå synes jeg blir alt for tidlig. Den saken kan diskuteres når han har spilt her i 2-3 år, om han fortsatt er like dårlig. Alle spisser har tørkeperioder, hvor de sliter med selvtilliten.
Kommentar