Er Uwe god nok som trener for LSK?

Collapse
X
Collapse
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Opprinnelig skrevet av trigz
    Jojo, men hva mener du da er svaret? Spørsmålet er : LSK har sluppet inn 33 mål på 24 seriekamper, et alarmerende antall av dem som følge av basale, personlige feil. Du og jeg har begge hørt Rösler si om og om igjen at "you can't concede goals like that", men hvis ansvar er det å trene vekk de individuelle defektene som forårsaker dem?
    Problemet, slik jeg ser det, er todelt.

LSK har i utgangspunktet en meget solid defensiv struktur. LSK er det laget i Tippeligaen som slipper til desidert færrest målsjanser i mot. Det er noe av det nærmeste vi kommer fakta her. Er du uenig i at dette ikke er et resultat av god defensiv struktur, vil jeg gjerne at du forklarer meg hvorfor statistikken er så entydig.

At vi slipper inn mange mål er et resultat av personlige feil, noe som igjen tyder på at spillerne ikke holder mål i de avgjørende situasjonene. Ser vi på de seks-syv siste kampene er dette stort sett et resultat av for dårlige prestasjoner av de fire bak. Det er dermed ikke sagt at LSK er for dårlige defensivt, spillerne er heller ikke i utgangspunktet for dårlige, men de har ikke matchvinneregenskaper. Tvert i mot.

Løsningen er vanskeligere å identifisere. Det er mulig vi mangler en ledestjerne i de bakre rekkene, enten en keeper eller en forsvarsspiller. Mulig er det Uwe som ikke er flink nok til å trene opp de individuelle ferdighetene til spillerne slik at de evner å holde konsentrasjonen oppe i samfulle 90 minutter pluss tillegg. Kommer du med en godt begrunnet analyse for hvordan Rambekk, som spiller meget godt og solid i hele kampen, plutselig mister mannen sin før 1-0 scoringen, ring NFF og fortell dem at du er klar for større oppgaver.

Vi er ikke veldig bra offensivt. Laget er effektive foran mål, totalt sett ut fra målsjanser som er skapt, men i sum har laget skapt for få målsjanser, for få store målsjanser. Spesielt sett ut fra dominans i banespill.

Et godt eksempel er kampen borte mot Molde. LSK skapte i første omgang 2 meget gode målsjanser, pluss to gode avslutninger like utenfor i tillegg til flere skudd fra distanse og veldig mye ballkontroll. Moldes første sjanse kom etter 45 minutters spill etter en feilpasning fra Shane som praktisk talt gir Molde en gratismulighet. En sjanse med en avslutning som en keeper på jenter 13 hadde reddet. Altså en god første omgang fra LSK, bra banespill og sjansemessig overtak, dog bare to store sjanser. LSK hadde grunn til å være misfornøyd med at det bare stod 0-0 til pause, Molde v/Stavrum ga uttrykk for at han følte at laget hadde litt flaks som slapp unna uten baklengs til pause.

Det kan man være enig i. LSK burde tatt ledelsen, men jeg mener at det å skape kun to store målsjanser ut fra det spillet laget viste var for dårlig og er et resultat av for lite folk i boksen, dels på grunn av spisser som søker ut mot kantene og dels fordi det kommer for få løp inn fra midtbanen og backene.

At Molde så putter 1-0 bare minutter ut i andre omgang etter en corner, som aldri skulle vært farlig, er typisk. En corner som forøvrig kom etter ett sleivskudd fra Molde som traff ræva til Rambekk!

Jeg skal se om jeg finner denne kilden ved litt intensiv søking. Det ble forsket på hvorvidt det er mulig å si at et lag har uflaks i løpet av en sesong i engelsk fotball og man fant ut at forskjellen på objektiv flaks og uflaks kan dreie seg om flere plasseringer ved seriens slutt. Jeg mener at LSK i år er rammet av uflaks i noen avgjørende situasjoner som gjør at vi ligger a poeng med bydelslaget. Men jeg mener også at det største forbedringspotensialet ligger i eget, offensivt spill i form av det å skape flere og større sjanser for å utligne flaks/uflaks.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

Opprinnelig skrevet av trigz
      Rösler står til syvende og sist ansvarlig for resultatene til laget, og om det verst tenkelige skulle skje og vi sågar skulle komme til å miste RL-plassen, for ikke å snakke om den viktige 3. plassen, bør han, som alle andre, tåle en kraftig evaluering etter sesongen. For i tilfelle vil dette ha vært en fiaskosesong.
      Helt enig, men som sagt, da bør man ikke ligge på nivået hvor man idiotforklarer Uwe fordi han bruker Occean i gårsdagens kamp eller fordi han byttet ut Michael borte mot Lyn.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

Opprinnelig skrevet av Torolf
        Morten Pedersen har en helsides kommentarartikkel i dagens papir-dagblah med tittelen "Kan Lillestrøm leve med Rösler?". Pensumlitteratur for BennyLem m.fl.
        Hvorfor skal jeg tvinges til kjøpe søppel-propaganda-aviser?

Kan du ikke heller argumentere for deg selv her?

Denne tråden inneholder en rekke momenter mot Rösler, og de blir bare flere ettersom sesongen fortsetter og illusjonene til de mest naive drømmerne sprekker.

Noen av mine hovedinnvendinger mot Rösler, som jeg gjerne gjentar:
        1. Manglende evne til å innrømme og lære av egne feil
        2. Feig taktikk når vi leder
        3. Venstrekant føljetongen (denne burde i egen tråd nå)

Vi har den beste stallen vi noengang har hatt. Medaljer går på det som historisk sett er relativt billigsalg. Rösler leverer ikke varene, ettersom han får lite ut av store investeringer.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

At vi slipper inn mange mål er et resultat av personlige feil, noe som igjen tyder på at spillerne ikke holder mål i de avgjørende situasjonene. Ser vi på de seks-syv siste kampene er dette stort sett et resultat av for dårlige prestasjoner av de fire bak. Det er dermed ikke sagt at LSK er for dårlige defensivt, spillerne er heller ikke i utgangspunktet for dårlige, men de har ikke matchvinneregenskaper. Tvert i mot.
          Enig i det du skriver her....forsvarspillerne våre er gode. 2 av dem er jo på landslaget. Problemer kan vel kanskje være at det har vært litt mye rullering på plassene i forsvaret. Mye av dette skyldes jo skader (og noen karantener), og det kan jo ikke trenern gjøre så mye med. Men det synes noe nervøst over forsvaret, når de kommer under press.

Litt av problemet ligger også på høyreback'en. Da Stoffe hadde den plassen, så virka forsvaret mye mere kompakt. Motstanderne kom ikke så ofte forbi på den kanten da, som de gjør nå. Dan Anton har offensive kvaliteter, men bakover så er det stadig vekk feilplasseringer og dårlige klareringer. Vi bør få tak i en ny høyreback før neste sesong....en som er minst like god som Stoffe.
          Kanskje er Cyril Kali den mannen vi trenger. Han bør utvilsomt få noen sjanser til å vise seg fram snart.

KimFL

Kommentar

• gj
            Seniormedlem
            • Nov 2003
            • 3360

Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Noen av mine hovedinnvendinger mot Rösler, som jeg gjerne gjentar:
            1. Manglende evne til å innrømme og lære av egne feil
            2. Feig taktikk når vi leder
            3. Venstrekant føljetongen (denne burde i egen tråd nå)
            4. Manglende egenskaper som motivator (får en mistanke om dette, når vi ser laget ikke klarer ta ut sitt beste)
            5. Uprofesjonell mediehåndtering (men akkurat det kunne jeg levd med i medgang)

Kommentar

• _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4401

Jeg vil ha Tom Nordlie til LSK
              ..................

Kommentar

• Thomas fugl
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Nov 2003
                • 137

er det ingen andre som synes at:

1. royal leauge finale i københavn var bra?
                2. cupfinalefest og en helg uten like.
                3. kjempet om gull og medalje og drar kanskje inn bronse.
                4. stort engasjement rundt klubben og kfl nå med over 5000 medl.
                5. fått fram gode spillerprofiler og ny spillestil til en viss grad.

greit vi har sviktet når pokalen virkelig er innen rekkevidde. og igjen ja, ja ja ja ja ja ja ja det er lov og klage og komme med kritikk fordi du betaler 130 kr for se kampene!

men det er så utrolig mange sutrepikker her som ikke kan huske en bedre sesong på 10 år hvis de tenker seg om ( helt ærlig, 2001 var ikke like storslagen) så la oss prøve å sikre bronse og holde en skikkelig serieavslutning!! :lsk:
                - Venter på en ny storhetstid

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7160

Og jeg tror altfor mange nisser her inne henger seg opp i viktigheten av Royal League. Jeg skal ha meg frabedt å bli kalt en "sutrepikk" fordi jeg er misfornøyd med at LSK på tredje måneden ikke klarer å vinne mer enn under hver tredje seriekamp og omtrent har slutta å score mål. Det er problemer i laget, kanskje større enn vi veit om, og det er i alles interesse at det tas opp og ikke forties, sånn som noen ser ut til å foretrekke.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Thomas fugl
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2003
                    • 137

du er frabedt trigz... forsåvidt helt enig med deg, er det alvorlige ting som skjer i laget bør det ikke forties.

men man bør klare og sette pris på de gode tingene som har skjedd oss denne sesongen også. for min del er ikke royal league det samme som champions league men det var en artig opplevelse og en serie vi faktisk har muligheten til å tjene penger i, men også sammtidig hevde oss. det syns jeg er viktig for klubben.

uwe er lillestrøm sportklubb sin trener. ja, det har vært en dårlig høstsesong ingen tvil om det. og hvis det er ønskelig kan man spy ut så mye eder og galle over den mannen som bare mulig uten at vi blir noe lykkeligere av det.

han har dårlig medietekke men det har hvertfall gitt oss omtale og fokus.
                    vi vant hverken royal league eller cupfinalen men vi var der og vi fikk mye viktig engasjement også rundt kfl.

treneren kan vi godt sparke lukt til helvete for min del! men det gjør ikke seriefesten/avslutning noe lystigere av den grunn, om det hjelper klubben må vi vente til 2007 for å finne ut av uansett.

jeg har mange gode minner fra denne sesongen noe jeg akter å ta vare på istedenfor å tenke på alt som kunne vært. om hvis om atte dersom atte.

det er problemet at vi tenker på hva som kunne vært istedenfor det vi har.
                    - Venter på en ny storhetstid

Kommentar

• Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Hvorfor skal jeg tvinges til kjøpe søppel-propaganda-aviser?
                      Tenkte bare du ville ha glede av å lese noe som støtter ditt syn. Beklager hvis jeg krenket deg.

Kommentar

• Sem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2005
                        • 1626

Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                        det er problemet at vi tenker på hva som kunne vært istedenfor det vi har.

Jeg tror du har noe av essensen der. Det er ikke alltid gresset er så mye grønnere på andre sida av gjerdet.

Sesongavslutninga har ikke vært noe bra, men jeg tror og håper Uwe får tid til å nå sitt mål om å føre Lillestrøm Sportsklubb til toppen av Tippeligaen 2007.

Interessen rundt klubben har ikke vært større på mange, mange år. Det synes jeg Uwe skal ha mye ære for, sammen med at han førte oss til cupfinale i fjor. Deilig å endelig nå en finale igjen. Fantastisk!

Jeg velger å se det positive (og framover) framfor å titte på andre sida av gjerdet. Jeg er ikke så sikker på om gresset er så mye grønnere der.

Kommentar

• BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Tenkte bare du ville ha glede av å lese noe som støtter ditt syn. Beklager hvis jeg krenket deg.
                          Beklager, tok det ikke som noen krenkelse, men det går litt fort i svingene i disse frustrerende dager.

Har bare en avsmak for Dagbladet og dens like. Foretrekker heller en forum/liste-debatt.

Kommentar

• ketil
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Feb 2004
                            • 246

Vi ligger på nest siste plass på formtabellen (poengmessig) de siste fem kampene. Det i en periode av sesongen hvor vi kunne vært der oppe sammen med gullet. Det virker ikke på meg som Uwe er den rammeste motivatoren.

Kommentar

• kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2471

greit vi har sviktet når pokalen virkelig er innen rekkevidde. og igjen ja, ja ja ja ja ja ja ja det er lov og klage og komme med kritikk fordi du betaler 130 kr for se kampene!
                              210 betaler jeg. pluss 2 x 20 bomringen, + bensin, pluss at jeg må dunke i meg 2 store ls-kebaber. men samme faen. om jeg blir skuffet og blakkere, så er jeg i det minste mett.

det har vært noen lyspunkter, forandring i stil. jeg ble jævlig lei de evinnelige langballene. tror alle rundt lsk skjønte at det ikke kunne fortsette. det er vel bare i de nedre engelske divisjoner man praktiserer slik fotball(og på hamar).
                              vi har nok ikke bra nok spillere(har gjenntatt meg mange ganger), selvom de er aldri så sympatiske og spiller i gult. men det er ikke til å stikke under en stol at mye av den noe merkelige organiseringen kan spores tilbake til trenerteamet. uwe har satt igang noe, akkuratt slik nordli., høgmo og reka. men jeg tviler på at han er den rette mannen mange år fremover. tar gladelig feil. men tror, tipper og håper uwe og halle takker for seg etter sesongen. det skal ihvertfall mye til om fjøra signer dem enda en gang(etter 2007), hvis de er interessert å få noe ut av den ett-årige forlengelsen med nordea. jeg tenket ikke bare på det sportslige, men også mediatekket til hovedtreneren. han har vel ikke akkuratt snakket seg inn i hjertene til fotballsupportere eller pengeakrobater rundt om i det ganske land - heller ikke på romeriket.

Kommentar

• RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                                som ikke kan huske en bedre sesong på 10 år hvis de tenker seg om ( helt ærlig, 2001 var ikke like storslagen)
                                2001: 56 poeng. 10 poeng mer enn fjorårets gullmedalje.
                                Men årets sesong var bedre i dine øyne!? Jaja. Hver sin smak.
                                RoyVaadal.

Kommentar

• Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

Subject i denne tråden er "er Uwe god nok som trener for LSK?", og det tror jeg faktisk også folk i styret og ledelsen i klubben spør seg nå. (Det hadde definitivt jeg gjort hvis jeg hadde sittet der.)

Uwe har kontrakt ut neste sesong, og man står ovenfor et dilemma;

1. La kontrakten gå ut. Risikere at klubben har en trener på utgående kontrakt, med påfølgende spekulasjoner og motivasjonsutfordringer.

2. Forlenge kontrakten. På denne måte gir dem trenerteamet ro og et sterkt signal om at "vi satser på dere".

3. Si opp kontrakten rett etter sesongslutt 06. Starte med blanke ark og nytt trenerteam til sesongen 07.

Hvilket alternativ som velges er motivert ut fra sportslig og økonomiske hensyn på kort og lang sikt. Akkurat nå har jeg liten lyst på alternativ 2, men vi hadde trener på utgående sisteåret med Arne. Jeg heller faktisk litt mot alternativ 3, med forbehold om en riktig erstatter.

Kommentar

• hthaug
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 445

Uwe er riktig mann for klubben, men taper vi de to siste så tror jeg nok at han sier opp og finner på noe annet istedenfor at styret gir han fyken.

"Fiaskoen" i årets sesong tror jeg rett og slett har kommet av usikkerhetsmomentene i klubben. Koren er på vent, Mifsud på vei bort - Wehrmann er grinete og det er sikkert andre internt som tærer på troppen.

Det Er INGEN murring i Rosenborg om hvorvidt spillere skal bli eller ikke. Noen skal sikkert legge opp, men det ingen krigstyper i media om hvor Daniel Bråthen eller Roar Strand spiller neste sesong. Brann sliter også nå på slutten - Der er det også spillere som ikke vet om de skal være i klubben. Arne hadde dilla på "Fokus" men det er faen meg noe sant i det når halve A-laget har andre tanker i hodet enn kampen de skal spille.

En tropp som skal ta gullet må være hundre prosent klar for å spille for klubben så jeg FORVENTER at det skjer en oppryddning i klubben før neste sesong. Ser jeg Kiko på tribunen eller om LSK signerer Koren og Mifsud på en et-års kontrakt så begyner jeg å grine - Da kommer vi til å ha helvete gående igjen (Drar du til VIF Koren er du død for meg) Om det så betyr at halve stallen forsvinner, så betyr det i allefall at resten er hundre og tjue prosent gira på å vinne gull med sportsklubben.

Kan noen fortelle meg hvorfor disse fortsatt har en kontrakt med klubben?

Hva Pål Strand, Johan Petter Winsnes og Eirik Bertheussen gjør i klubben har jeg enda ikke forstått.

Kommentar

• BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

Opprinnelig skrevet av hthaug
                                      "Fiaskoen" i årets sesong tror jeg rett og slett har kommet av usikkerhetsmomentene i klubben. Koren er på vent, Mifsud på vei bort - Wehrmann er grinete og det er sikkert andre internt som tærer på troppen.
                                      De to første har vært våre to beste spillere i år, så de er neppe problemet.

Opprinnelig skrevet av hthaug
                                      Hva Pål Strand, Johan Petter Winsnes og Eirik Bertheussen gjør i klubben har jeg enda ikke forstått.
                                      Påsan har vel vært skadet mye. Han var helt grei i fjor med tre scoringer, selv om han måtte spille mye på feil plass (venstreback). Men, som det finnes en egen tråd om, så bør vi ha to friske alternativer på kant neste sesong. Jeg håper Påsan kommer tilbake, men tviler.

Hva Søgård gjør på banen, det lurer virkelig jeg på, men, det er det også en egen tråd om.

Kommentar

• gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

Tror det kommer noe med Uwe på TV2 i kveld. De var på plass da LSK All Stars spilte kamp mot Fjellhamar (seier 3-0, se egen tråd).

Mvh
                                        Gammer´n
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• LSK N/B
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 830

Uwe sa han hadde en 3 års plan når han tok over, nå har det gått 2. Synes vi burde gi han det siste året også. Neste sesong forventer jeg mye av Uwe og laget.

Å gi Uwe all skyld for den dårlige høsten, er et veldig billig poeng. Ser vi litt de siste årene av TL så er den full av lag som har dårlig høstsesong. I år er det vi, Odd, og til dels Brann, i fjor var det vel alle topplagene. Noen år siden hadde vel Lyn 10-15 poeng på RBK før høsten kom. Poenget er dette er noe alle lag opplever dette, det er jævlig bittert, men det kommer til å snu.

ALLTID TRO PÅ NESTE SESONG!!
                                          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

Working...