Hva med ledelsen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • m_skedsmo
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 212

    Hva med ledelsen?

    Mange som prater om Rösler og spillere her i forumet, og alle har meninger om hvem som ikke har prestert godt nok. Jeg har et spørsmål. Hva med Jan Åge Fjørtoft?? Er han god nok for LSK?

    For meg er det en gåte at ikke Bjarmann sitter i den rollen Fjøra har nå.
  • Øyvind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2006
    • 292

    #2
    Hva gjelder Bjarmann vs. Fjøra tror jeg Fjøras internasjonale erfaring og kontaktnett gjør han mer kvalifisert enn Bjarmann. I tillegg vil jeg trekke frem Fjøras evne til å komme i media er positivt for klubben med tanke på å tiltrekke seg sponsorer.

    Men, en evaluering av ledelsen og Fjøra hører jo også med i sesongevalueringen.

    Kommentar

    • Eiriqen
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2006
      • 105

      #3
      Bra tråd, godt poeng.
      Personlig har jeg aldri likt nevnte Fjøra på noen som helst måte, bortsett fra at han er selverklært Fugla fan, og det er godt gjort når du kommer fra hans trakter.
      Når det er sagt, skal og kan ikke det på noen som helst måte forsvare at jeg helst hadde sett en annen person i hans sted. Å la Bjarmann gå er rett og slett tragisk for Sportsklubben. Både han og vi fortjente bedre enn som så.
      Tilbake til Fjøra; tross mye pisspreik på TV3, diverse TV-opptredner og annet som hører kjendislivet til, har inntrykk av at han tross alt gjør en god jobb for Fugla. Det er jo tross alt det viktigste!!
      Team Wenche Myhre
      Skjettengutta
      "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #4
        Ser du bort at Bjarmann har spillt for oss i x-antall sesonger ser jeg ingen grunn til at han skal kunne gjøre en bedre jobb enn fjøra. Tror det er mye følelser ute og går her.

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          #5
          Fjøra kan man elske eller hate, men synes han gjør en god jobb for klubben. Kanskje litt vel "bajas" til tider, men han:
          • har et stort kontaktnett
          • har medietekke på godt og vondt, noe som er viktig i dagens marked med sponsorer og tv-avtaler
          • har hentet inn gode spillere og fått til bra forlengelser (bl.a. Riise)
          • har sitt hjerte i klubben og gjør alt for at vi skal lykkes
          Bjarmann har det siste, men heller ikke mer såvidt jeg kan se...
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • Øyvind
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2006
            • 292

            #6
            Opprinnelig skrevet av chrissp
            Fjøra kan man elske eller hate, men synes han gjør en god jobb for klubben. Kanskje litt vel "bajas" til tider, men han:
            • har et stort kontaktnett
            • har medietekke på godt og vondt, noe som er viktig i dagens marked med sponsorer og tv-avtaler
            • har hentet inn gode spillere og fått til bra forlengelser (bl.a. Riise)
            • har sitt hjerte i klubben og gjør alt for at vi skal lykkes
            Bjarmann har det siste, men heller ikke mer såvidt jeg kan se...
            Det er jo bare å se på den jobben han har gjort i Lyn. Han har vel ikke gjort underverker der.. Det er ikke noe likhetstegn mellom å være en god spiller og det å være god i klubbledelsen.

            Kommentar

            • ap4
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 271

              #7
              Jeg tror Fjørtoft gjør en meget god jobb i LSK. Han er den perfekte typen når det gjelder spillerforhandlinger og har et utrolig kontaktnett. Tror rett og slett Bjarmann er for snill for en sånn rolle.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                #8
                Bjarman mangler internasjonal erfaring. Ellers er alt ok. Fjørtoft kan tross alt lamslå islendinger og maltesere med sin proffkarriére i bl.a. Swindon. Vanskelig å overbevise om at lillestrøm er et steg på veien videre når forhandleren aldri kom seg ut av klubben.

                Kommentar

                • m_skedsmo
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 212

                  #9
                  Joda, Bjarmann er kanskje for "snill" i mange sammenhenger. Men både Fjøra og Rösler kan jo fremstå som ganske usympatiske til tider, kanskje noe av grunnen til at Mifsud kranglet kan ligge der, selv om han også kanskje er en primadonna. Det jeg mener er at med en primadonna som sportsdirektør, en hissig trener og litt for sterke personligheter i stallen, så kan det bli mye krøll. Jeg tror Bjarmann hadde vært den rette til å beholde folk, nettopp fordi han er jævlig hyggelig og snill, og fordi han er mr LSK himself. Fjøra har ikke vært SÅ bra i media, det eneste med han er jo at han liker å være på TV, særlig TV3, noe jeg synes er helt sykt med tanke på at han er sportsdirektør i LSK. Han kunne ha holdt seg til det. Og nettverket hans, fra Swindon....? Tror ikke Fjøra var så godt kjent i Europa, i alle fall ikke så godt kjent at det drar spillere til LSK. Occean kom fra ODD, Myklebust er fetteren hans, KIKO snappet han opp fra Lyn, Rise var et godt kjøp, det skal han ha, men utover det har han vel ikke fora LSK med spillere fra eget nettverk? Og nå forsvinner Rambekk (som er landslagspiller!), Koren som er eliteseriens beste midtbanespiller, og de ikke EU spillende er en for mye. Jeg synes ikke det er veldig imponerende gjort. Synd er det at Powell forsvant, han var god, og hadde vært jævlig bra på topp i år når Ollie var formsvak. Jeg tror Bjarmann hadde gjort det likeså bra. I alle fall på det punktet som er viktig nå, å beholde de gode spillerne. Tror vi hadde hatt et bra par i Bjarmann og Nordlie.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                    Synd er det at Powell forsvant, han var god, og hadde vært jævlig bra på topp i år når Ollie var formsvak.
                    En formsvak Occean er akkurat som å se Powell. Powell har scora tre mål i år og ligger på en beskjeden 124. plass på VG-børsen med 4,17 poeng i snitt. De eneste gangene jeg har savnet ham er på slutten av kampene, hvor vi kunne hatt god bruk for rutinen og musklene hans for å forsvare ledelsen.

                    Kommentar

                    • KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

                      #11
                      Og nettverket hans, fra Swindon....? Tror ikke Fjøra var så godt kjent i Europa, i alle fall ikke så godt kjent at det drar spillere til LSK. Occean kom fra ODD, Myklebust er fetteren hans, KIKO snappet han opp fra Lyn, Rise var et godt kjøp, det skal han ha, men utover det har han vel ikke fora LSK med spillere fra eget nettverk? Og nå forsvinner Rambekk (som er landslagspiller!), Koren som er eliteseriens beste midtbanespiller, og de ikke EU spillende er en for mye. Jeg synes ikke det er veldig imponerende gjort. Synd er det at Powell forsvant, han var god, og hadde vært jævlig bra på topp i år når Ollie var formsvak. Jeg tror Bjarmann hadde gjort det likeså bra.
                      Vel, han har jo spilt for noen flere klubber enn Swindon, og i flere av disse vært god også.....kan jo nevne Middlesbrough, Sheff. Utd, Eintracht Frankfurt...men nok om det. Occean var det vel i utganspunktet Uwe som ville ha. Kiko hadde de vel kikket på lenge før Lyn kom inn i bildet. Og det var vel Jan Åge/Uwe som henta Mifsud, da Erlandsen var trener. Bjarmann gjør sikkert en grei jobb i Lyn han...men han har vel ikke akkurat henta så mange stjerner han heller. Hoff, kanskje. Disse nigerianerne kommer vel fra dette heller tvilsomme "nettverket" til M. Andersen.

                      Men at du trekker fram salget av Powell, overrasker meg. Ok, han har gjort mye bra for laget tidligere, men du ser jo hvor mange mål han har scora for Lyn. Husker ikke om vi fikk penger for'n, men hvis vi gjorde det, så må det jo ha vært en god handel.

                      At Koren forsvinner, kan vi vel ikke akkurat klandre Jan Åge eller Uwe for. Koren uttalte jo allerede da han kom til klubben, at han så på LSK som et "springbrett" for en karriere i en større liga i Europa. Det har hele tiden vært målet hans det.

                      Mulig Bjarmann kunne ha gjort en god jobb i LSK, men det får vi nok ikke svar på....ihvertfall ikke på en god del år. Kan jo hende at han vender hjem om noen år.


                      KimFL

                      Kommentar

                      • Kanarizz2
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 355

                        #12
                        LSK har blitt en klubb som kjemper om titler etter at Fjøra kom til klubben.. Han, Uwe og Halle har tatt Lsk fra et lag som kjempet om 7. plasser til et lag som alle frykter.. Fjøra har min full støtte iallefall..
                        ------Sørum kanaris------

                        100% Støtte

                        Kommentar

                        • Macho-Morten
                          Ikke KFL-styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2687

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Fjørtoft kan tross alt lamslå islendinger og maltesere med sin proffkarriére i bl.a. Swindon.
                          Dette tror jeg må være den beste setninga jeg har sett på dette forumet...

                          Kommentar

                          • m_skedsmo
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2006
                            • 212

                            #14
                            Ok, jeg trekker tilbake det med Powell, sant at han ikke har putta så mye i år. Men jeg står fortsatt for det jeg sier med Bjarmann. At han ikke har henta så mange spillere kan jo også skyldes at han ikke har jobba der så lenge, og at Lyn har hatt nok spillere. Det jeg mener er at Fjøra må ikke overvurderes, synes ikke han har vært så overbevisende bra.

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2506

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                              Og nettverket hans, fra Swindon....? Tror ikke Fjøra var så godt kjent i Europa
                              Tror du tar feil.
                              http://tux1.aftenposten.no/nyheter/s...en/d217929.htm:
                              Jan Åge Fjørtoft har et større navn i Frankfurt enn de fleste her hjemme aner.

                              100 tyskere kom for å hylle ham under Stabæk - Rosenborg.

                              Om det er nok til å dra spillere, vet jeg ikke, men utsagnet ditt ble for flåsete til at jeg kunne la være å kommentere det.
                              Fjøra har spilt for noen flere, og større, klubber enn Swindon.
                              Han var blant annet med i ei bok om hundre store Rapid-spillere jeg så i en bokhandel i Wien.

                              Edit: KimFL fikk fram poenget før meg, men det gjør det ikke mindre gyldig.
                              Last edited by ulfpulf; 07.11.2006, 19:11. Begrunnelse: For gammel og sen.

                              Kommentar

                              • m_skedsmo
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 212

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
                                LSK har blitt en klubb som kjemper om titler etter at Fjøra kom til klubben.. Han, Uwe og Halle har tatt Lsk fra et lag som kjempet om 7. plasser til et lag som alle frykter.. Fjøra har min full støtte iallefall..
                                LSK kjempet ikke bare om sjuende plasser. Erlandsen slåss også med RBK for ikke så mange sesonger siden (med Clayton Zane og Magnus Powell), og gjorde det vel såvidt jeg husker ok i cup. Det laget Uve har hatt har også vært bedre enn det Arne hadde. Så jeg er ikke helt enig i at uve, fjøra og halle har løfta så enormt.

                                Kommentar

                                • Macho-Morten
                                  Ikke KFL-styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2687

                                  #17
                                  Men det er vesentlig, m_skedsmo, at dette er første gangen på så lenge jeg kan huske at vi stabilt har vært i medaljestriden to år på rad.

                                  Kommentar

                                  • Gullars
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 355

                                    #18
                                    Jeg er rimlig sikker på at Fjørtoft gjør en glimrende jobb utad, dvs ut mot markedet, supportere, presse, spillerkjøp, talentspeiding osv osv osv osv,,, men jeg er også rimlig sikker på at han ikke gjør en så god jobb innad i gruppen, dvs ovenfor trenere, støtteapperat og spillegruppe.

                                    Kommentar

                                    • m_skedsmo
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 212

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Gullars
                                      Jeg er rimlig sikker på at Fjørtoft gjør en glimrende jobb utad, dvs ut mot markedet, supportere, presse, spillerkjøp, talentspeiding osv osv osv osv,,, men jeg er også rimlig sikker på at han ikke gjør en så god jobb innad i gruppen, dvs ovenfor trenere, støtteapperat og spillegruppe.

                                      Kjempebra, det er dette som er cluet. Det er her jeg mener Fjøra har svikta litt. Han er glad i å være i media og å mene masse om det meste, men innad i gruppa? Hva gjør han der? Kunne han gjort mer for å hindre bråket med Mifsud, eller for at Koren ville skrevet under en ny kontrakt tidligere?

                                      Kommentar

                                      • m_skedsmo
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2006
                                        • 212

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                        Men det er vesentlig, m_skedsmo, at dette er første gangen på så lenge jeg kan huske at vi stabilt har vært i medaljestriden to år på rad.
                                        Ja, to år på rad har vi vært stabile, men hva med neste år? Kommer vi til å kjempe i toppen når vi mister så mange spillere uten å få inn noen nye? To år er ikke så mye. Start rykka opp og var kjempesolide, for så å ha en dårlig sesong. Vi kan også havne der neste år.

                                        Kommentar

                                        Working...