Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
Nå synes jeg Kanari-fansens talsmann kunne skaffe seg tilgang til internett og fortelle hva han egentlig driver med.
Først den merkelige uttalelsen om hvem av pest og kolera som bør vinne serien og nå dette tafatte innspillet her.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Eneste jeg skulle ønske var at han kunne benyttet anledningen til å oppfordre folk til å komme og ødelegge festen for rbk...Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
Det er nettopp det jeg finner problematisk. Å oppildne fansen og rbs lesere til å stille på Åråsen og se til at dette scenarioet ikke oppstår er i mitt hode jobben til en talsmann. Så kan man overlate realistiske "akk ja, det går nok ikke"- holdningene til andre.
For å sitere Jofle : Ingen andre enn LSK skal feire seriegull på Åråsen!
(og før noen peprer meg for å sitte i Nord-Norge å prate -jeg kommer for å gjøre mitt, jeg også.)For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Nå må folk mobilisere og få folk til å komme på Åråsen og gjøre årets siste innsats for fugla! En skandale om bartefaen skal få gjøre hva de vil og dominere på Åråsen. Det har vi aldri godtatt før og jeg håper at det er flere enn meg som ikke har noen planer om å godta det i framtiden heller! La oss glemme årets prestasjoner og glemme alt det negative vi har å si om Haglund, for dette er klubben vi elsker!!Kommentar
-
Krise. Kan vi sende ut folk som går fra dør til dør på romerike og selger billetter for en 50-lapp? Alle som dukker opp i gult og svart på kampdag kommer inn gratis?"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Synes det er helt fair at folk har sine personlige hatlag, men når styremedlemmer uttaler seg offentlig SKAL det være med solide doser VIF- og RBK-hat. I den situasjonen som har oppstått er det bare én ting som er riktig å si til media, og det er at RBK skal få et sant helvete på søndag og at man håper at ALLE med et gulsvart hjerte møter opp for å bidra til at tusenvis av trøndere får årets jævligste dag. I stedet kommer man med "realistiske" og møkk kjedelige kommentarer som rett og slett skremmer folk bort fra stadion. Resultatet er at klubben taper billettinntekter og at vi som ønsker å hisse til krig på søndag får vanskeligere arbeidsforhold.Kommentar
-
– Dere kan altså bli slått både på banen og tribunen søndag?
– Mange kommer selvfølgelig på kamp, og vi vil støtte spillerne slik at de føler at de er på hjemmebane. Skulle gjerne ønske at stadion blir fylt opp, men jeg har liten tro på det nå, sier han.Kommentar
-
Et annet lite poeng er at det kan være over fem måneder til neste seriekamp på Åråsen. Møt opp folkens!Kommentar
-
I den situasjonen som har oppstått er det bare én ting som er riktig å si til media, og det er at RBK skal få et sant helvete på søndag og at man håper at ALLE med et gulsvart hjerte møter opp for å bidra til at tusenvis av trøndere får årets jævligste dag. I stedet kommer man med "realistiske" og møkk kjedelige kommentarer som rett og slett skremmer folk bort fra stadion. Resultatet er at klubben taper billettinntekter og at vi som ønsker å hisse til krig på søndag får vanskeligere arbeidsforhold.
Det er klubben, med sportslige profiler i spissen, som må ta grep og regi i kampen om (å vinne tilbake) tilskuernes gunst.
Men for dem var vel sesongen ferdig i det kontrakta var sikra og facebookeventen mot rbk ble laga?Kommentar
-
Savner en forklaring fra talsmannen selv ikke en forklaring via andre styremedlemer....Og jeg forventer å se talsmannen rett i nærheten av Ronnie på søndag og at han synger så han blir blå i annsiktet...... Neste år vurderer jeg sterkt å la være å betale medlemskapet i kfl.Kommentar
-
Når man først har muligheten til å uttale seg på vegne av fansen i avisa så er det jo greit å høres mest mulig engasjert og positiv ut da. Man trenger ikke være helt tulling og si at man håper på stinn brakke, alle skjønner at det ikke blir det. Men å oppildne egne fans hadde kanskje vært en idè. Har lenge vært frustrert over at klubben virker likegyldig og tafatt, men her er KFL (talsmann) på lik linje. Bartefaen er hatlag på lik linje med søpla, og skal aldri hente gullmedaljer på Åråsen!..................Kommentar
-
Å dytte et potensiellt manglende billettsalg over på Kvebekk utifra hans realistiske uttalelser, er orginalt. Bedre blir det med en begrunnelse som bygger seg på floskler som 'RBK skal få et sant helvete', 'gulsvarte hjerter' og 'hisse til krig'. Hva blir det neste? 'Blø for drakta?' 'Ofre livet for LSK?' Nei, disse flosklene dine når nok pr i dag ikke 'den gulsvarte hjerterota' til så mange flere enn de 3000 som er på Åråsen - uansett.
Det er klubben, med sportslige profiler i spissen, som må ta grep og regi i kampen om (å vinne tilbake) tilskuernes gunst.
Men for dem var vel sesongen ferdig i det kontrakta var sikra og facebookeventen mot rbk ble laga?
Og om sånne uttalelser ikke nødvendigvis fører til veldig mange færre tilskuere, så er det i alle fall gode sjanser for at de som dukker opp er litt mindre engasjerte. Og det er begge deler jeg/vi ønsker - både flere folk og så aggro stemning som mulig overfor trønderfaen.
Når det gjelder ordvalgene mine er det bare sånn jeg tenker om kampen.
At klubben har HOVEDansvaret er alle enige i, men sammen kan vi som bryr oss om klubben også gjøre en solid innsats for å få med folk.Kommentar
-
Bortsett fra det å ta gull selv, kan det vel ikke være noe bedre å ødelegge for en av våre tre store rivaler? Det må da kunne være mulig å være offensiv når man først får sjansen i media? Det å kunne ødelegge for rosenborg må da være motiverende? Ihvertfall utad i avisen må man kunne klare det. Vær fremoverlent, for faen!Kommentar
-
Men det er vel mer spennende å skjelle ut egne spillere, synge spillersanger for de som er benken osv....
"Buhu, gidder ikke spillerne, gidder ikke jeg heller. Jeg er betalende kunde." Sutre, sutre, sutre...Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Hvorfor i alle dager skal han stå ved meg og synge? Han pleier vel å stå sammen med østersgjengen på Felt C. Forøvrig bør alle og enhver som nå er så jævla tøffe i trynet angående synging på søndag, se seg sjøl i speilet. Jeg ser dere på kampene og det er mange som bare synger når vi vinner. Hva med å "practice what you preach" og bidra til at det blir en gedigen hjemmebane for Sportsklubben? Ha litt stolthet og kline til verbalt og visuelt selv om man skulle ligge under?
Men det er vel mer spennende å skjelle ut egne spillere, synge spillersanger for de som er benken osv....
"Buhu, gidder ikke spillerne, gidder ikke jeg heller. Jeg er betalende kunde." Sutre, sutre, sutre...
Etterlengtet trøkk fra Rønnern! Klarer du å kjøre litt agro mot de som ikke synger under kamp også så kan det her bli jæææævlig bra!***Større baller enn vett***Kommentar
-
Det var da svært til reaksjoner. Det er da ingen som krever Kenneths hode på et fat. Ei heller at han skal stå i noen gapestokk ved siden av Ronnie og gaule (hører du, tullebukk, ikke du heller når du får tenkt deg om ;-)) Han er sikkert både en hyggelig og dyktig styreleder.
Det jeg gjerne vil ha er en diskusjon om er hva som ligger i rollen som vår talsmann. Jeg mener oppriktig at han misset sin sjanse til å promotere kampen i dette intervjuet. Det mener jeg at en talsmann har som oppgave når han får muligheten. Jeg forstår også at Deilas uttalelser faller noen tungt for brystet. Mitt også, men det er private synspunkter. RB intervjuer ikke en talsmann som privatperson. Man bør være rimelig sikker på at Kanari-fansens holdning til rbk har endret seg, hvis man som talsmann velger rbk foran Godset som ønskede seriemestre når avgjørelsen kan falle på Åråsen. Og for all del - det man sier til pressen blir brukt av pressen- selv om man mener det som en "privat" fleip, eller kommentar.
I tillegg kunne jeg ønske at talsmannen var mer til stede på sosiale medier (forum og kanarifansens FB-side for å være nøyaktig) og tilgjengelig for andre enn de som kjenner ham privat. Men når jeg ser hva som dukker opp her, så skjønner jeg jo at man ikke vil utsette seg for det. Så skal jeg vurdere å moderere mine uttalelser selv, når jeg blir som mest engasjert ;-)For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
Kommentar