Hva kan gjøres for å få med enda flere til borteturene?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

Vis han som ikke er på så mange borteturer nå sier hva som ville frista ham, så kan det hjelpe oss så ut med språket.. :wink:

Tema turer er kult, men samtidig blir det ikke noe kult vis det blir tema tur annenvær bortekamp. Det er iværtfall min mening,
    men for all del tema turer er fett!

-Nordby

Kommentar

• Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

Jeg er for flere tema turer jeg. Også type busser med stille/party buss.

Det som har hindret i ulike type busser på langtura, er at vi ALDRI er nok til mer enn en buss, og man kan ihvertfall ikke gå i minus med å ha to busser. Men folk gidder ikke dra på de lange tura fordi man kommer hjem opg så må man rett på jobb/skole, derfor er det vanskelig med flere forskjellige turer.

Ola skrev:

Tifo på bortebane? Hva ser du for deg
      Hva ser du for deg da? Med tanke på de tribunene vi får på de forskjellige turene? Er vel bare Lerkendal, Molde, Viking, Ullevål og nå Brann av bortetura som har ordentlige tribune for bortesupportere...Mulig jeg har glemt noe nå, da får dere slenge de inn. Ålesund kommer jo med ny stadion neste år...

Men tror løsningen er med at en langtur pr år hvor vi prøver å få med så mange som mulig, det nytter ikke på hver bortetur, men med en langtur som kan planlegges med en gang sesongen kommer ut. Tematurer funker best på korte turer, men der kommer FYLLA big time!

Kommentar

• ON
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3639

Men tror løsningen er med at en langtur pr år hvor vi prøver å få med så mange som mulig, det nytter ikke på hver bortetur, men med en langtur som kan planlegges med en gang sesongen kommer ut. Tematurer funker best på korte turer, men der kommer FYLLA big time!
        Tony vis vi skal ha den ekstra pushen på å få med folk på en langtur,så tror jeg det er få ekstra 15-20 åringer som blir med, men jeg tror at vis vi tar det på en tur som tar fra 2-5 timer så vil det også bli med mange folk på rundt 17 år, jeg vil heller ikke ha noen barnehage, men å få med folk på rundt 17 kan bli bra, ettersom de går på skole, og da sannsynligvis får dratt med en del venner.

De på 16-17 som skal være med på en bortetur for første gang får sannsynligvis ikke lov, eller gidder ikke, å dra helt til trondheim foreksempel på sin første tur tror jeg.

Men for all del, vi kan jo selvfølgelig ha en på en lang tur, og en på en litt kortere en, og det er jo ikke bare yngre folk vi trenger å ha med, men jeg tror det er der størsteparten av målgruppen er, og det er derifra det er lettest å få med mange "nye" folk.

-Nordby

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7154

Opprinnelig skrevet av Ola
          Jeg har vært på kun èn langtur, og det var ingen opptur for meg. Det var et fylleslag uten dimensjoner, elendig synging - generelt en gjeng dårlige ambassadører for LSK. Jeg ble flau.(men særlig hjemme)
          Har hatt den samme opplevelsen selv. Mye harryfyll på langturene, noe som både er slitsomt, lite inkluderende og gir avsmak fra å være med senere.

Hovedpoenget med å få med nye folk på turer er å INKLUDERE dem. Der har Kfl sikkert noe å lære, som alle andre. Og fylla må som sagt begrenses. Ole Bøffel som på død og liv skal snakke og være kompis etter seksten pils og en flaske whisky frister ikke...
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

Dere spør; "hva som skal til for å få med sånne som meg på flere borteturer"? Ett godt spørsmål... Mye av problemet er at bussturer tar så mye av helgen og i tilegg er svært slitsomt for noen. Jeg tror ikke man må ha som mål å få med alle på alle kampene, men derimot velge ut noen få som gis en spesiell attention og push - og subsidierte priser er sikkert en vinner. "Voksenbuss" er en fordel, men i utgangspunktet er det vanskelig å få med familier og eldre på bussturer over 5 timer. Kristiansand er nok det lengste man bør ha som målsetting.

Chartret fly til Ålesund som er delvis sponset av aktører fra næringslivet og KFL selv tror jeg kunne gitt bra respons. Gjerne en løsning med avreise tidlig søndag morgen - for individuell tid i Ålesund(som er en flott by) og avreise umiddelbart etter kamp. Gjerne droppe alkoholservering på flyet.

Badetur til Fredrikstad høres bra ut. Kan jo også håpe på at vi får bortetur til Kr-sand under Quart-festivalen - det hadde vært noe. Kristiansand har også andre spennende tilbud for familiene bla annet dyreparken og bystranda. Kanskje dette er en innfallsvinkel for å aktivisere dette publikum. Bergen har jeg helt glemt! En fantastisk by med mange tilbud til barn, ungdom, voksne og familier. Jeg tror nøkkelord er mindre fyll, mer fokus på komfortabel reise(=fly) og utnytte andre tilbud på destinasjonene. Samtidig som man bør mobilisere til kun noen kamper.

Det jeg sa om hjemmekampene står jeg for. Åråsen skal være vårt fort, vår festning - den må forsvares med nebb og klør. De slagene skal ALLE møte opp på. Pengene vi legger igjen der går dessuten til klubben VÅR. Jeg prioritere SAMTLIGE 13 hjemmekamper før jeg starter prioriteringen av bortekampene.

Kommentar

• blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

Det kommer alltid til å være fyll på bortekampa. Personlig hadde jeg aldri sitti 6-8 timer på en buss hvis jeg ikke fikk ta meg noen øl. Idéen med 2 busser er veldig bra, men det er selvfølgelig snakk om pris.

En sak som ikke er diskutert her - og som jeg mener er veldig sentral - er avreisetidspunkt! På de lange bussturene var det tidligere avreise på natta. Dette gjorde at man fikk mer ut av selve turen, fordi man rekker å oppleve byen man besøker på en helt annen måte. Skrekkeksempelet er å sitte 9-10 timer på bussen til Bergen, bare for å rekke 1 pils før kampen, også er det "førstemann-hjem" så fort dommeren blåser i fløyta for full tid. 2 Busser med forskjellig avreisetidspunkt hadde løst dette problemet, men som sagt er det et spørsmål om pris.

Det har blitt nevnt tematurer her, og det synes jeg virker veldig spennende. Dette kan være en fin kombinasjon med å ha en hel dag i byen vi besøker. Grilling og bading er nevnt, og selv husker jeg "konserten" i Hamar som et godt minne.

I korte hovedtrekk mener jeg at man må lage en mer "helhetlig" tur, og det må reklameres for opplegget. Da kommer det mye folk!

Men til syvende og sist vil det alltid være lagets prestasjoner på banen som avgjør interessen...
              Fugla 4 Life!

Kommentar

• Guling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 484

Hadde det vært mulig, om det å chartre et fly ikke lar seg å gjøre, å få en ordning med NSB som gjør at vi får rabatt på en (eller flere) avgang(er) f eks fra Oslo til Bergen tur-retur dagen/natta før bortekampen mot Brann spilles?

Tog er jo mye raskere enn buss, og jeg ville foretrekke det, med et lite forbehold om priser - jeg aner ikke hva disse lange togreisene koster, men det kan da ikke bli så dyrt om noen får fiksa rabatt for KFL-medlemmer e.l.?

Ellers liker jeg ideen om en "rolig-buss." Bare på den korte Fredrikstad-bussturen ble det for mye bråk på bussene for meg. At så mange tar kampdagen som en eneste lang fest har jeg ikke noe imot, men det burde finnes et alternativ for de som ønsker å ha det litt mer avslappet på turene før og etter kamp. Som Ola er jeg på alle hjemmekampene jeg kan, mens det av bortekamper ikke blir stort flere enn VIF, Lyn, Rosenborg og et par mer tilfeldige (i år var det Ham-Kam og Fredrikstad).

På kanari-feltet får man gule (eller irriterende røde) ark med info om de neste kampene, derav KFL's neste par borteopplegg, hver kamp. Får de som entrer OKS- og Rainbow-tribunene? Hvis nei, hadde kanskje dette vært en idé.

En siste ting, om det i det hele tatt er avgjort: vil man prioritere storbyer og kamper mot publikumslag som i Bergen, Kristiansand, Aalesund og Trondheim neste sesong? Et annet alternativ er jo å satse på de mer lokale oppgjørene mot de ikke helt store publikumslagene for å få et skikkelig stort oppmøte der, for eksempel mot Odd og Kongsvinger (om de rykker opp).

Skrivekrampe. Stopper her. :?

Kommentar

• Kølla Riisa
                  Seniormedlem
                  • Jun 2004
                  • 1021

Dette med fyll og synging har jo en sammenheng. er det mye fyll så blir det dårlig synging.
                  Selvfølgelig så er det en ide men charter fly og tog, men har KFL nok ressurser og er det mange nok som kommer til å betale for det??

Tror dere virkelig at Kanari-Fansen fyller et helt fly til Trondheim, Bergen eller ett annet sted??
                  I Trondheim var det forøvrig et veldig bra oppmøte i år. (500 stk) Og det var jo bare en buss(dobbeldekker) som kjørte oppover hvis jeg husker riktig.
                  det viktigste er jo at folk kommer seg på kamper da

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

Tog er jo en sikker vinner for å få med mye folk, hvorfor får vi ikke til det? andre fans har jo flere togturer i løpet av en sesong.

Odd i skien burde være en knalltur med tog samme til hamar.

Hva med båttur til fredrikstad? Flere supportergrupper har gjort det de siste åra med knallsuksess.

Noen av disse reisemåtene blir noe dyrere hvis de ikke blir subsidiert/sponset. Jeg hadde gjerne betalt ekstra et par ganger i sesongen for sånne turer.

Noe burde iallefall gjøres for å dra med seg flere folk på bortematcha, Buss er det dårligste alternativet for meg og mange som jeg har snakket med til bortematcher. Det frister ikke med mange timer i en buss med drita fulle folk som nesten ikke vet hvor bussen er på vei..

Synginga blir sjelden bra når folk er drita, og det er vel derfor du er på bortematcher? For å støtte sportsklubben!

1917
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

Kommentar

• blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                      Synginga blir sjelden bra når folk er drita, og det er vel derfor du er på bortematcher? For å støtte sportsklubben!
                      Det er lett å glemme at veldig mange er med i fansen pga det sosiale. Det finnes faktisk supportere som er på 15 kamper hver sesong, men som likevel ikke klarer å ramse opp 11 mann som spiller for Fugla!

Synginga blir bedre om folk har tatt seg 2 øl, men blir selvfølgelig dårligere om de har tatt seg 20 øl! Vi må akseptere at alle typer mennesker er med på disse turene, og det aller viktigste er kanskje at folk faktisk er med på turen...
                      Fugla 4 Life!

Kommentar

• King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

Opprinnelig skrevet av blue
                        Det er lett å glemme at veldig mange er med i fansen pga det sosiale. Det finnes faktisk supportere som er på 15 kamper hver sesong, men som likevel ikke klarer å ramse opp 11 mann som spiller for Fugla!

Synginga blir bedre om folk har tatt seg 2 øl, men blir selvfølgelig dårligere om de har tatt seg 20 øl! Vi må akseptere at alle typer mennesker er med på disse turene, og det aller viktigste er kanskje at folk faktisk er med på turen...
                        Skjønner ikke hvorfor folk som ikke bryr seg om klubben skal være med på borteturer bare for å drikke seg drita, å irritere oss som faktisk kjører 8-10 timer buss for å se Lsk spille. Vil dem ha det sosialt så kan dem heller spille Bingo...
                        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Kristian
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 690

hahahahha

Kommentar

• gj
                            Seniormedlem
                            • Nov 2003
                            • 3360

Jeg synes man skal satse på fly som såvidt er nevnt over her.

Hvorfor kan ikke LSK/KFL chatre et fly sammen? Laget må jo også komme seg til kampbyen, og å fylle resten av flyet med supportere hadde vært glimrende.

Dette har Klanen fått til ved flere anledninger, så det er så enkelt som at noen tar ansvar og sjekker priser med mer.

Pris spiller naturligvis en rolle, men med friheten et chatret fly gir ville det jo vært et glimrende tilbud.

Et slikt opplegg må naturligvis stille strenge krav til påmelding/binding og betaling.

Og når det gjelder tematurer så kan det være morro. Men er det egentlig det som kan skape en boost i antallet som reiser? Eller blir det bare et påskudd for å ta med en ekstra sixpack øl på bussen?

Kommentar

• blue
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2004
                              • 1429

Opprinnelig skrevet av King_Raymond

Skjønner ikke hvorfor folk som ikke bryr seg om klubben skal være med på borteturer bare for å drikke seg drita, å irritere oss som faktisk kjører 8-10 timer buss for å se Lsk spille. Vil dem ha det sosialt så kan dem heller spille Bingo...
                              Vi kan jo utestenge alle som ikke synger nok under kampa, slik at vi blir et lite, komprimert sangkor!

Dessuten burde du satse på fly neste sesong, slik at du slipper å være på en buss sammen med slitsomme mennesker i gul drakt...
                              Fugla 4 Life!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

patetisk innlegg!

Målet må jo være at kanari-fansen blir bedre og større.
                                Jeg med flere synes kfl har stagnert de siste åra.

Hva er poenget med å dra på match når du ikke skjønner hvor du er og istedenfor å synge roper på mer øl?

Folk må drikke så mye de vil for meg, men hva er vitsen med å dra på Lsk match hvis du ikke er i stand til å verken prate normalt eller støtte fugla? er det ikke derfor du drar på match??

Syng høyt!
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

Kommentar

• blue
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2004
                                  • 1429

patetisk innlegg!

Målet må jo være at kanari-fansen blir bedre og større.
                                  Jeg med flere synes kfl har stagnert de siste åra.

Hva er poenget med å dra på match når du ikke skjønner hvor du er og istedenfor å synge roper på mer øl?

Folk må drikke så mye de vil for meg, men hva er vitsen med å dra på Lsk match hvis du ikke er i stand til å verken prate normalt eller støtte fugla? er det ikke derfor du drar på match??

Syng høyt!
                                  Du skjønte tydeligvis ikke ironien her, men det var som forventa.

Vet ikke hvor ofte du er på kamp, men jeg har vært på stadion i 24 av årets 26 seriekamper. Jeg skjønner rett og slett ikke hva som er problemet ditt, for du legger det frem som om halve Fansen er så drita at de ikke veit hvor de er under kampen. Latterlig!!

Hvis det er slik at alkohol er et stort problem, så får styret i KFL legge hodene sine i bløt for å løse denne saken. Ølsalg på bussene er en av tingene KFL tjener penger på...
                                  Fugla 4 Life!

Kommentar

• LSK-jenta
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 656

En ting som gjør at jeg ikke orker så mange bussturer med Kanari-Fansen nå er at de har sluttet med "nattbuss". Jeg for min del syns det var veldig deilig å reise om natta (og da sov somregel "fylla" noen timer også) og få en del timer til å ta noen øl, spise litt mat og snakke litt med motstanderfansen før kampen. Nå er det jo nesten så man må droppe de siste pissepausene fordi man er redd for å ikke rekke avspark.

Syns også folk burde slutte å ta seg selv så fryktelig høytidelig, vi er da bare fotballsupportere.
                                    Husker min første tur med Kanari-Fansen for en del år siden, da jeg 15 år gammel ble sittende 8 timer ved siden av en DRITA FULL Arntis.
                                    Alt har da sin sjarm. :P

Man kan komme med mange forslag til busser (eldrebølgen, barnebusser, familiebusser, advokatbusser...osv)
                                    Hva med kanaribusser?? Møt opp på martins med hodepute, sov-i-ro, discman, bok, matpakk, øl/brus(eller hva du nå måtte ønske ¨ha med deg) Og legg igjen alle fordommene dine hjemme, så skal jeg love deg at du får en fin tur.

ALT FOR LSK!
                                    Yvonne

Kommentar

• King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

Opprinnelig skrevet av King_Raymond

Vi kan jo utestenge alle som ikke synger nok under kampa, slik at vi blir et lite, komprimert sangkor!

Dessuten burde du satse på fly neste sesong, slik at du slipper å være på en buss sammen med slitsomme mennesker i gul drakt...
                                      Fly fra Lillestrøm til hamar, Fredrikstad og Skien? Litt av en smarting du skjønner jeg. Til Bergen, Trondheim, Viking, Sogndal osv så går det ann å ta fly, og jeg gjør det de gangene jeg har råd til det. Men uansett så er ikke de kampene her så ille som de korte borte turene.

Saklig det der med å utestenge de som synger for lite. Har du ikke noe fornuftig å si så får du heller ta deg en øl til å holde kjeft.
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• masta
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2004
                                        • 143

Vi får virkelig håpe at det blir familiebusser neste år så vi slipper disse sutrenissene som ikke tåler at det er folk som ikke er helt som dem med på borteturene.. Det er synd og se at folk heller vil ta fly "alene" enn og ville dra sammen med resten av supporterne. Jeg har heller aldri hørt noen kommet til disse drita fulle menneskene og spurt om de kan roe seg ned eller noe sånnt heller på bussturene. Dette syns jeg er rart ettersom det er så mye syting her på forumet. Hvis du sier ifra til de det gjelder istedenfor og lufte frustrasjonen her så er det nok større sjanse for at det kan hjelpe.

Kommentar

• Mor_10
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jun 2004
                                          • 131

"Det er synd og se at folk heller vil ta fly "alene" enn og ville dra sammen med resten av supporterne"
                                          Jeg har tatt fly et par ganger i år. Det er ikke mange som flyr rundt med fugla. De det er tipper jeg prioriterer spart tid framfor sparte penger.

Selv tar jeg det som en weekend tur til f.eks Tromsø, Bergen, Trodnheim, Bodø.

Lange bussturer frister ikke uansett.
                                          --------------------------------------------
                                          Mor10

Kommentar

Working...