Hva kan gjøres for å få med enda flere til borteturene?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

Synes stemninga har stagnert de siste åra, kommer liksom ikke noe videre. Er på ca 20 matcher i året, barn, jobb osv krever også sitt da det sjelden er "hjemmekamp" for min del. Bor to og en halv time unna Åråsen!

Poenget mitt var hvordan kfl skal bli bedre og flere på match, ikke bli pissa på av dølle fans som briskeby-banden hjemme.. De bortekampene jeg har vært på de siste åra har sjelden vært noen højdare i forhold til antall reisende!

Føler du deg truffet blue, siden du reagerer så kraftig? Burde vi ikke dra i samma retning alle sammen? For LSK.

Det er forskjell på noen øl for å komme i riktig humør, da synger man bedre!

100 % STØTTE.
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

Kommentar

• blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Opprinnelig skrevet av blue
      Opprinnelig skrevet av blue
      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
      Synginga blir sjelden bra når folk er drita, og det er vel derfor du er på bortematcher? For å støtte sportsklubben!
      Det er lett å glemme at veldig mange er med i fansen pga det sosiale. Det finnes faktisk supportere som er på 15 kamper hver sesong, men som likevel ikke klarer å ramse opp 11 mann som spiller for Fugla!

Synginga blir bedre om folk har tatt seg 2 øl, men blir selvfølgelig dårligere om de har tatt seg 20 øl! Vi må akseptere at alle typer mennesker er med på disse turene, og det aller viktigste er kanskje at folk faktisk er med på turen...
      Skjønner ikke hvorfor folk som ikke bryr seg om klubben skal være med på borteturer bare for å drikke seg drita, å irritere oss som faktisk kjører 8-10 timer buss for å se Lsk spille. Vil dem ha det sosialt så kan dem heller spille Bingo...
      Vi kan jo utestenge alle som ikke synger nok under kampa, slik at vi blir et lite, komprimert sangkor!

Dessuten burde du satse på fly neste sesong, slik at du slipper å være på en buss sammen med slitsomme mennesker i gul drakt...
      Fly fra Lillestrøm til hamar, Fredrikstad og Skien? Litt av en smarting du skjønner jeg. Til Bergen, Trondheim, Viking, Sogndal osv så går det ann å ta fly, og jeg gjør det de gangene jeg har råd til det. Men uansett så er ikke de kampene her så ille som de korte borte turene.

Saklig det der med å utestenge de som synger for lite. Har du ikke noe fornuftig å si så får du heller ta deg en øl til å holde kjeft.
      Beklager hvis du er så dum at du ikke skjønte ironien her... :?
      Fugla 4 Life!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

Må vel gå an å diskutere uten at du skal kalle alle som ikke skjønner ironien din er idioter? :P

100% Støtte
        Vestfold Kanaris 1988
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

Kommentar

• blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

Synes stemninga har stagnert de siste åra, kommer liksom ikke noe videre. Er på ca 20 matcher i året, barn, jobb osv krever også sitt da det sjelden er "hjemmekamp" for min del. Bor to og en halv time unna Åråsen!

Poenget mitt var hvordan kfl skal bli bedre og flere på match, ikke bli pissa på av dølle fans som briskeby-banden hjemme.. De bortekampene jeg har vært på de siste åra har sjelden vært noen højdare i forhold til antall reisende!

Føler du deg truffet blue, siden du reagerer så kraftig? Burde vi ikke dra i samma retning alle sammen? For LSK.

Det er forskjell på noen øl for å komme i riktig humør, da synger man bedre!

100 % STØTTE.
          Du har helt rett i at vi burde dra i samme retning, for å oppnå best mulig resultat.

Det jeg ser er at ingen mennesker i Fansen er like, og vi diskuterer her borteturer. Hvordan skal man forene avholdsfolk, noen som liker å ta seg en øl, og de som alltid blir dritings, på samme tur?

Hadde vært enkelt å hatt 3 busser, men det blir for dyrt. Kanskje vi skal sette en grense for hvor mye det er lov å drikke på turen? Eller kanskje vi skal tvinge avholdsfolka til å ta noen pils?

Poenget mitt er at det ikke finnes noen enkel løsning på dette problemet.

Mennesker reiser på bortetur med KFL stort sett av 2 grunner:
          1. Støtte LSK.
          2. Få seg en fin reise og opplevelse.

Er helt enig i at man ikke klarer å støtte laget maksimalt når man er dritings og knapt husker at man har vært på kampen. Er ikke lett å synge pent når man har 3,5 i promille! Likevel er man som regel aktiv når det gjelder å lage liv på tribunen.

Det som forundrer meg, er at mange som er edru ikke synger! Hva er deres unnskyldning?!?

Hvor mye man støtter Fugla på kamp, kommer ikke an på alkoholinntaket, men på viljen og interessen...
          Fugla 4 Life!

Kommentar

• blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

Må vel gå an å diskutere uten at du skal kalle alle som ikke skjønner ironien din er idioter? :P

100% Støtte
            Vestfold Kanaris 1988
            Hehehe, du har et poeng...
            Fugla 4 Life!

Kommentar

• Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

Da er det jo viktig at de som er her inne på forumet og skriker høyt om en "stille buss" stiller opp på denne hvis det blir en realitet neste år da!

2 busser på en lang tur er ålreit det, men tror ikke det blir en stille buss på hver lang tur. Tog er et alternativ istedetfor buss ,men der vil jo alle bli samlet i samme tog, og ingen busstur. Fly er ikke noe kfl har råd til å kjøpe inn billetter for så å selge videre.
              Informasjonsbiten rundt diverse turer er jo noe som det går an å gjøre mye bedre til neste år.

Herved så oppfordrer jeg ALLE som har en mening om hvordan KFL skal bli større ved å komme på årsmøtet. det er ikke bestemt ennå når det blir.

Kommentar

• ketil
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Feb 2004
                • 246

Fordelen med tog kontra buss er åpenbar. Da kan fylla ha sin kupe, og jeg, som vil lese Proust, ha en egen kupe sammen med de som vil sove eller jobbe mens de spiller ludo eller skriver sms til andre barnefamilier.
                For meg er det fullstendig uaktuelt å sette meg på en full buss med fulle folk til Molde med 17-åringer som har gul maling i ansiktet og autografer på drakta. Og jeg tror det er andre som har det sånn. Av 2500 medlemmer er det helt sikkert flere enn 50 som vil bruke noen timer ekstra for å se Lillestrøm? Men mange vil gjerne komme uthvilt på jobb, jeg for min del gjerne komme fresk og rask på skolen mandag og de med kone og barn vil kanskje enten ha med kone og barn eller være minst mulig borte fra de. Busstur blir med, all respekt for masete fyll og generelt fyll for den del, ikke et godt nok alternativ. Så da blir det to-tre timer med bil til Hamar, Fredrikstad og Skien. Overnatting hos søskenbarn på Gjøvik i Bergen og kanskje Trondheim hvis kampen kræsjer midt i semesteret til NTNU.
                Jeg har riktignok ikke skreket før, men blir det togturer eller stille busser, så skal jeg stille opp, og det gjelder for tog også.

Kommentar

• iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

Opprinnelig skrevet av ketil
                  Fordelen med tog kontra buss er åpenbar. Da kan fylla ha sin kupe, og jeg, som vil lese Proust, ha en egen kupe sammen med de som vil sove eller jobbe mens de spiller ludo eller skriver sms til andre barnefamilier.
                  For meg er det fullstendig uaktuelt å sette meg på en full buss med fulle folk til Molde med 17-åringer som har gul maling i ansiktet og autografer på drakta. Og jeg tror det er andre som har det sånn. Av 2500 medlemmer er det helt sikkert flere enn 50 som vil bruke noen timer ekstra for å se Lillestrøm? Men mange vil gjerne komme uthvilt på jobb, jeg for min del gjerne komme fresk og rask på skolen mandag og de med kone og barn vil kanskje enten ha med kone og barn eller være minst mulig borte fra de. Busstur blir med, all respekt for masete fyll og generelt fyll for den del, ikke et godt nok alternativ. Så da blir det to-tre timer med bil til Hamar, Fredrikstad og Skien. Overnatting hos søskenbarn på Gjøvik i Bergen og kanskje Trondheim hvis kampen kræsjer midt i semesteret til NTNU.
                  Jeg har riktignok ikke skreket før, men blir det togturer eller stille busser, så skal jeg stille opp, og det gjelder for tog også.
                  Jeg tror det er mange som deg. Får håpe KLF styret tør sette opp stille/familie busser til turer der vi sliter med å fylle opp en buss.
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• scages
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1292

Det viktigste for å få med folk på borteturer er at de selv har lyst.
                    Er lysta der, bør de fleste hive seg med uansett opplegg.
                    Å teste ut NSB til litt flere kamper tror jeg kan være et alternativ. Da kan man enkelt dele inn i partyvogner, familevogner osv. osv.
                    Tenk hvor fett det hadde vært å mobilisert til tusen, og chartra et tog til f.eks. Kristiansand.
                    Angående fly, bør det tilrettelegges slik at man kun trenger å oppgi navn og betale en sum til en kontaktperson i KFL, som fikser resten med flyselskapet. Det er snakk om å tilbye en pakke og en pris.

Men faktisk synes jeg oppmøtet i år har vært ganske bra, (har ikke fått vært med på så mange bortekamper i år) tatt drittsesongen i betraktning. Både i Plankebyen, Hamar, Trondheim og Bergen var det bra med folk. Til Sogndal dro det ca 30 stk fra Lillestrøm. Ikke så ille det med tanke på mandags kamp, høst og lite å spille for.

Tilslutt: Hva med å gi banehopper lista økt status?? Kanskje det kan gå skikkelig sport i dette med å se fugla på flest mulige baner? Da vil jo borteoppmøtet automatisk bli bedre. Hva med å sette opp en premie/utmerkelse til den som ser flest kamper med LSK et år??
                    Blir vel hardt å slå Myklebust....

mvh scages, som på søndag kjørte buss none stop Budapest---> Oslo, en tur som tok ca 35 timer. Så folkens slutt å klag på lange bussturer :lol:

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Diskusjonen her viser hvor store forskjeller det er mellom oss i KFL. Vi kan se på det som negativt, eller velge å se det positive: det er jo jævlig bra at alle typer folk har LSK-lidenskapen felles ! Og høyt under taket bør det etter min mening være.

Tror helt klart at differensierte busser - iallfall til bortekampene som trekker mest - er veien å gå. Ideen om tog heller ikke dum, kanskje verdt et forsøk i 2005 ?

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

Tog er en magnet i forhold til å trekke folk.

Sett opp tog til noen matcher, f.eks skien.
                        Da kan folk gå på toget i oslo, drammen, tønsberg, sandefjord, larvik osv.

Prisen er vel det eneste problemet når det gjelder tog, er avhengig av subsidiering/sponsing for å få det til.

Neste år tar vi alt!
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

Kommentar

• Gjertsen_KANARIS
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jun 2006
                          • 196

http://youtube.com/watch?v=sV9Nvb_scuw DETTE er en magnet for å få folk på bortekamper? Tenk å innvandere en by slik som dette? Det er fett
                          VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

Kommentar

• morten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2156

Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
                            http://youtube.com/watch?v=sV9Nvb_scuw DETTE er en magnet for å få folk på bortekamper? Tenk å innvandere en by slik som dette? Det er fett
                            Så kunne de vel ikke komme kortere inn i lande heller..Det var nok en prioritert tur det der.Men ja det var nok en kongetur for dem
                            Badekar
                            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

Opprinnelig skrevet av morten
                              Så kunne de vel ikke komme kortere inn i lande heller..Det var nok en prioritert tur det der.Men ja det var nok en kongetur for dem
                              Tja, Stokholm-Fredrikstad er da noen mil.
                              Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• morten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2156

Tja, Stokholm-Fredrikstad er da noen mil.
                                Ja for all del.Men det er ikke verre enn en kul busstur på 5-6 timer.
                                Badekar
                                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Gjertsen_KANARIS
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jun 2006
                                  • 196

Men nå er det trossalt snakk om at dette kunne vært en suksesse for å lage en slik tur hvor vi faktisk hadde lagd slik utrolig liv før inngang til stadion!
                                  VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

Kommentar

• Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914

Hva med å gjøre det på årets tur?
                                    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Kølla Riisa
                                      Seniormedlem
                                      • Jun 2004
                                      • 1021

Fra Trondheim sentrum til Lerkendal er det gode 20 min å gå. Det kan kanskje bli i lengste laget for enkelte, men jeg er med.

Uansett så håper jeg vi ikke skal på Three Lions i år men en pub med uteservering så vi får hengt opp bannere og vist oss frem litt.

Kommentar

• bob
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Jul 2006
                                        • 7

ja takk, en pub med uteservering er et must.

Kommentar

• glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1252

Opprinnelig skrevet av bob
                                          ja takk, en pub med uteservering er et must.
                                          Og da gjerne med mulighet for litt sol.

Kommentar

Working...