Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Tromsø IL - Lillestrøm Sportsklubb mandag 17. september 19.00
Regner med at Knudzon får spille denne fremfor Helstad ettersom det på bortebane mot et godt lag er store sjanser for bakrom som vi blir avhengige av å benytte. Tipper på innhopp av Bolly og Fofana. Helstad og Fredrik er også alternativer. Med disse 4 offensive spillerne så er benken rimelig full, mulig en av disse må bli hjemme? Gulbrandsen?
Tipper denne benken: Staw/Ramo, Ruben, Roger, Helstad, Fredrik, Fofana, Bolly. Kanskje Nystuen kommer med istedenfor Fredrik?
Personlig synes jeg mannskapet vårt ser ut som et 433-mannskap og kunne tenkt meg dette laget:
Kjenner jeg svensken rett så kommer klippekortspillerne inn først, helt uavhengig av form. Deretter funderer han langt og lenge på hvilke spillere som ikke har vært prøvd i ulike roller ennå...
Mathis fortjener en match fra start nå, har vært god i de tre siste innhoppene. Plasserer Stoor bak han for å demme opp mer defensivt. Høyrebacken er jeg usikker på, Østli, Ruben, Jesper?
Riise er beste alternativet på høyrekant, og jeg tror Henning og Roger kan utfylle hverandre bra i midten. Erling på topp, med PVM bak han.
Fofana, Helstad, Fredrik sitter ytterst på benken.
Mathis fortjener en match fra start nå, har vært god i de tre siste innhoppene.
La nå gutten fortsette å komme inn å dominere kampene og spille på seg selvtillit. Ingen ting som tyder på at han skal gjøre en like bra figur fra start. Spesielt ikke med skadene som vistnok hindrer han i å spille 90 min. Mye bedre at han spiller den siste halvtimen enn den første.
Mathis fortjener en match fra start nå, har vært god i de tre siste innhoppene.
Føling med en skade sist uke, gjorde at man ikke gamblet mer enn nødvendig med han (husker ikke hvor jeg leste det). Maks 20 minutter er hva dem våget å bruke han av gangen.
La nå gutten fortsette å komme inn å dominere kampene og spille på seg selvtillit. Ingen ting som tyder på at han skal gjøre en like bra figur fra start. Spesielt ikke med skadene som vistnok hindrer han i å spille 90 min. Mye bedre at han spiller den siste halvtimen enn den første.
Gode poeng. Hvis han har føling (i fjæra) med skade så er det ingen vits å risikere noe. Men hadde vært artig å se hva han klarte med mer rom offensivt, aka når vi ikke jager utligning eller seiersmål.
Synes det er interessant at majoriteten av forumbrukerne ytrer synspunkter om at Haglund er en gjøk som aldri klarer å stille med samme 11'er i to kamper på rad. Samtlige forumbrukere foreslår også i hver kamptråd at det skal rokkeres i startoppstillingen.
Er dog enig i at det innimellom er rævva innsats på banen som gjør utskiftninger naturlig.
Enig med unntak av at jeg ville bytta plassering på Johan og Petter. Bolly får ny sjanse hvis Johan har ryggsmerter (han skal uansett inn i løpet av kampen).
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
Synes det er interessant at majoriteten av forumbrukerne ytrer synspunkter om at Haglund er en gjøk som aldri klarer å stille med samme 11'er i to kamper på rad. Samtlige forumbrukere foreslår også i hver kamptråd at det skal rokkeres i startoppstillingen.
Er dog enig i at det innimellom er rævva innsats på banen som gjør utskiftninger naturlig.
Ræva innsats bør helt riktig få konsekvenser. I tillegg er det iblant åpenbare taktiske valg som må forbedres til neste kamp. Hadde f.eks Roger startet istedenfor Espen S forrige kamp hadde det ikke vært grunn til å endre på denne plassen til Tromsøkampen.
Sead bør vel være frisk om 2 uker. Staw har gjort sakene sin helt ok, men er ikke i nærheten av Seads toppnivå. I forsvar synes jeg Stian har slitt veldig mye i det siste, og var veldig svak mot FFK. Han har spilt mye back i det siste, og jeg sliter fortsatt med å se hvor han er best. Men TIL har en livsfarlig høyreside med Norbye og Johansen/Andersen på kant. Derfor vil jeg gjerne se Stoor på den siden, med Ruben som høyreback. Eventuelt omvendt. Husker Ruben spilte noen kamper som venstreback i 09.
Roger virker det ikke ikke som har noe tillit, og er vel kanskje på vei bort. Ohi hadde en svak kamp sist, men får nok fornyet tillit. Hauger vet vi at er klasse, og må bare få han i form. Og det synes jeg er bra. BHR er best på kant, men kan også spille sentralt. Jeg vet ikke om Johan er klar til kampen, men går utifra at han ikke er det. Palmi får da fortsette til venstre. Stoler ikke på Bolly fra start, og han var dessuten helt sjanseløs mot Norbye i hjemmemøtet mot TIL.
På topp blir det viktig med PVM tilbake. Han har hatt mange målgivende i år, og om vi skal vinne kan det fort bli på en dødball som han står bak. TIL er et knallsterkt defensivt lag, og selv på bortebane mot dem blir det neppe en ren kontringskamp for oss, men en kamp hvor vi vil ha mye ballinnehav, og spill mot etablert forsvar. Vil derfor gjerne se Thorstein fra start. Han nærmer seg form, scoret i de to kampene han har spilt fra start. Så kan Erling komme inn om vi leder og skal kontre, eventuelt Fofana eller Fredrik.
Alfheim er en bane vi kronisk sliter på, så vi skal være lykkelige om vi tar med oss poeng. Dog denne sesongen virker det som om vi tar de minst opplagte poengene og taper de som blir ansett som bankers, så jeg er nøktern optimist.
I dagens RB (papir) oppgis at en regner med at Sead vil være spilleklar mot TIL og at Stians lysketrøbbel mot S08 alt er borte. Geir Kåsene sier videre at Johan Andersson har fått spesialbehandling, at hans situasjon er betraktelig bedre, og at han trolig vil være med nordover til Tromsø.
Kommentar