Nedrykkstråden
Collapse
X
-
Skuffende sesongåpning både spillemessig og poengmessig med Bodø-kampen som den klart verste i mine øyne. Vi skal ikke dekke oss bak marginer, men det er ikke til å komme bort ifra at vi ikke har hatt disse med oss de siste to kampene:
- To keepertabber som må regnes som ekstraordinært store mot Sarpsborg gjør det vanskelig å vinne fotballkamper (vi scorer tross alt to mål mot et av seriens beste lag og er best)
- Snytt for en soleklar straffe i går og nok en svak keeperopptreden påvirker kampen, selv om begge hendelser ikke unnskylder et tap. Isolert skapte vi også flest sjanser i denne.
Trenden fra fjoråret er at vi slipper inn mange mål relativt til målsjanser i mot - særlig på defensiv dødball er vi svake. Framover har vi blitt vassere, selv om vi fortsatt brenner en del sjanser. 5 mål for på 3 kamper er akseptabelt når to av kampene er borte, men 7 i mot er alt for mange. Vi må stramme opp den defensive strukturen betraktelig for å løfte oss på tabellen. Jeg synes fortsatt laget fremstår langt mer robust enn under det tidligere trenerregimet og er ikke særlig bekymret for et nedrykk da flere lag vil være svakere enn oss over 30 kamper. Skuer man til trenersituasjonen, bør likevel ikke dette være et parameter å måle seg opp mot. Dersom ikke Arne lykkes med å få laget til å prestere stabilt på et betydelig høyere nivå fram mot sommeren bør man starte arbeidet med å lete etter et nytt trenerapparat for 2019. Forhåpentligvis forankret i en sportsplan..Lauken er vår venn!👍 4Kommentar
-
La oss i alle fall vente til runde 8,9 før vi trekker noen dom om utviklingen i klubben. .
Helt enig med marginene med seg kunne vi stått med full pott.Jeg sier bare at enten støtter du laget eller ikke er enkelte som er så negative inne her på forumet hjelper ikke og krittisere laget heller for da blir dårligere av all hetsing av spillere og trenere er ikke bare Lsk som sliter det samme gjør Rbk og Enga også👍 1Kommentar
-
-
👍 1Kommentar
-
Suverent at Erlandsen går ut i pressen med det som omtales som "hard kritikk" av Matthew. Det hjelper nok. Siden jeg ikke har tilgang til rb's betalingssider, kan jeg ikke gjengi mer enn overskriften hvor det står at Erlandsen uttaler"Jeg skjønner at han er skuffet. Det er jeg også."Elska þetta félagKommentar
-
Suverent at Erlandsen går ut i pressen med det som omtales som "hard kritikk" av Matthew. Det hjelper nok. Siden jeg ikke har tilgang til rb's betalingssider, kan jeg ikke gjengi mer enn overskriften hvor det står at Erlandsen uttaler"Jeg skjønner at han er skuffet. Det er jeg også."
– Jeg vet virkelig ikke, så det er vel ikke noe annet svar på det enn hardt arbeid. Spillestilen er klar, det er veldig tydelig hvordan treneren ønsker at vi skal spille. Vi er inne i en dårlig periode nå og er nødt til å korrigere det til neste kamp. Den må vi komme oss ut av. Men det vil løsne. Da vil vi begynne å plukke poeng."
Kommentar
-
Matthew må tåle å høre det han som alle andre. Om ikke på Charles-nivå, så hadde han en svak kamp sist. Bare å brette opp erma og komme sterkere tilbake.
En ting som virkelig forundrer meg, dog. Matthew er veldig flink til å ligge i mellomrommet og få skuddmuligheter når ballen klareres ut av feltet til motstanderen. Han har dessuten et ganske så tungt skudd også. Treff-sikkerheten derimot, er på Støre-nivå. Og da spør jeg: Hvorfor har jeg ikke sett en enste trening hvor Matthew, gjerne sammen med Arild, står og terper denne typen skudd??? Har ikke sett det en eneste gang, og det er for meg totalt uforståelig.👍 5Kommentar
-
La oss i alle fall vente til runde 8,9 før vi trekker noen dom om utviklingen i klubben. .
Helt enig med marginene med seg kunne vi stått med full pott.Jeg sier bare at enten støtter du laget eller ikke er enkelte som er så negative inne her på forumet hjelper ikke og krittisere laget heller for da blir dårligere av all hetsing av spillere og trenere er ikke bare Lsk som sliter det samme gjør Rbk og Enga ogsåKommentar
-
Matthew:
"–Jeg vet virkelig ikke, så det er vel ikke noe annet svar på det enn hardt arbeid. Spillestilen er klar, det er veldig tydelig hvordan treneren ønsker at vi skal spille. Vi er inne i en dårlig periode nå og er nødt til å korrigere det til neste kamp. Den må vi komme oss ut av. Men det vil løsne. Da vil vi begynne å plukke poeng."Kommentar
-
Skal vi overleve i Eliteserien nok en gang, og ikke minst ta ytterligere steg på tabellen, så må vi dyrke og bygge opp mye av spillet rundt de spillerne vi har som virkelig er på et høyt nivå. Det vil si at veldig mye av spillet bør gå via Matthew og basere seg på at han skal settes opp i gode posisjoner så ofte som mulig. Det er vi ikke i nærheten av en gang, og så lenge det viktigste for Arne Erlandsen er at man har en midtbanespiller som kan sideforskyve defensivt og plukke opp andreballer offensivt, så kan vi like gjerne selge Matthew til Rosenborg eller Molde, og hente inn en type som Håvard Storbæk eller lignende type istedenfor, da han faktisk er bedre på akkurat dette enn Matthew. Man trenger ikke en dyr sportsbil om man skal benytte den som sykkel.
👍 1Kommentar
-
Skal vi overleve i Eliteserien nok en gang, og ikke minst ta ytterligere steg på tabellen, så må vi dyrke og bygge opp mye av spillet rundt de spillerne vi har som virkelig er på et høyt nivå. Det vil si at veldig mye av spillet bør gå via Matthew og basere seg på at han skal settes opp i gode posisjoner så ofte som mulig. Det er vi ikke i nærheten av en gang, og så lenge det viktigste for Arne Erlandsen er at man har en midtbanespiller som kan sideforskyve defensivt og plukke opp andreballer offensivt, så kan vi like gjerne selge Matthew til Rosenborg eller Molde, og hente inn en type som Håvard Storbæk eller lignende type istedenfor, da han faktisk er bedre på akkurat dette enn Matthew. Man trenger ikke en dyr sportsbil om man skal benytte den som sykkel.
Kommentar
-
Forøvrig er det jeg hører mest av på "innsiden" fokus på målene vi slipper inn og hvordan vi skal unngå de, kontra hva vi kan gjøre i andre enden av banen. Det er liten tvil om hva som er det viktigste for Arne Erlandsen, og det har han heller aldri lagt skjul på. Det er også helt fair.Kommentar
-
Jeg synes det vi har vist de første 3 kampene er planløst. Det er ikke noe velfungerende kollektiv. Det blir ofte et one man show hvor enkeltspillere innimellom gjør gode prestasjoner. Hva forsvaret vårt angår så er det en kjensgjerning at Keeperne blir usikre når forsvaret ikke fungerer. Jeg sier ikke at det er hele årsaken men vi fungerer dårlig defensivt om dagen. Når vi står høyt så blir vi fullstendig fraløpt. Raske spisser elsker å spille mot trege stoppere. Trodde Marius var raskere enn han faktisk er. Kippe er og blir treg men har fortsatt endel andre gode kvaliteter.
Når det er sagt så synes jeg kampen mot S08 var oppløftende. Det bor noe i dette laget men vi må få det ut også på bortebane.Fugla ForeverKommentar
-
Vi har jo spilt bra i vinter mot god motstand, så selv om det går litt ræva nå kan vi vel avvente noen måneder med å skrive så mye i denne tråden? Er vel typisk Ola Dunk, der brorparten forøvrig er lei seg for at snøen smelter for da kan men ikke gå på ski, peker ut seriemesteren allerede etter 3 runder?Kommentar
-
Vi har jo spilt bra i vinter mot god motstand, så selv om det går litt ræva nå kan vi vel avvente noen måneder med å skrive så mye i denne tråden? Er vel typisk Ola Dunk, der brorparten forøvrig er lei seg for at snøen smelter for da kan men ikke gå på ski, peker ut seriemesteren allerede etter 3 runder?
Hadde man delt ut OL og VM gull i langrenn basert på det man viser i månedene før mesterskap, så hadde Martin Johnsrud Sundby tatt mer enn 0 individuelle mesterskapsgull også. Da betyr det man har gjort resten av året ingenting.👍 1Kommentar
-
Har spådd at vi kommer til å slite i år:
Liker Lehne Olsen på topp. Han og Erling i tospann kan være meget bra fremover. De kommer til å løpe og rive mange forsvar i filler.
Men ellers...?
Påstår at 4 utlendinger pdd er ikke bra nok for LSK:
Moses... (lukter Bassey fra langt avstand for meg)
De 2 keeperne vi har.
Antonijevic virker som en herlig type, men er ikke bra nok til å danke ut Amundsen, Kippe eller SKM.
Kommentar
-
Er ikke så fælt å tape en kamp i ny og ne, men det er måten det skjer på (igjen!) som er så bekymringsfullt. Jeg ser INGENTING hos spillerne som tilsier at vi skal snu det her. For en jævla møkkagjeng med primadonnanykker verre enn Christian Gauseth***Større baller enn vett***👍 1Kommentar
Kommentar