Ny trener anno 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jannis
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 266

Jeg begynner å få mer og mer lyst på Petter Myhre som trener for neste sesong........

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av Jannis
      Jeg begynner å få mer og mer lyst på Petter Myhre som trener for neste sesong........
      Hvorfor det?

Kommentar

• heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2131

Blir vanskelig å få Salvatore nå
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

Jeg ser at Mons Ivar Mjelde ikke ønsker å forlenge sitt engasjement i FFK. Han har jo spilt i klubben vår og er således en legende. Det virker som han også lykkes godt som trener. Kanskje dette er den nye treneren i LSK. Jeg synes ihvertfall han bør vurderes opp mot et par andre kandidater.
          Fugla Forever

Kommentar

• trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7134

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
            Han har jo spilt i klubben vår og er således en legende.
            Runar var da en mye større "legende" enn Mjelde. Det har ingenting å si. Og hva har han egentlig fått til etter gullet med Brann i 06? Minimalt. Styr langt unna.

Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Nordby-Kanaris
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2006
              • 146

Den eneste tiden Mjelde har prestert som trener var når Hardball spytta millioner på millioner inn i brann som Monsen også kalte for "Bygge stein på stein". Tar heller Arne en sesong til, fremfor han.
              Cupmestere 2007:D

Kommentar

• Jannis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 266

Hva med Jostein Grindhaug ex Haugesund trener?

Kommentar

• holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

Opprinnelig skrevet av Jannis
                  Hva med Jostein Grindhaug ex Haugesund trener?
                  Han er ekte Åkra-bu og har sagt at han aldri skal flytte fra Åkrehamn (Karmøy).
                  Tror vi fort hadde endt opp med samme opplegget som damelaget for en stund siden med Cecile Pedersen, som pendla mellom samme øya og storbyjungelen på østlandet.

Men for all del, lett en trener jeg har veldig sansen for.
                  Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Rp88
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Oct 2009
                    • 222

Jeg synes vi kan forsette med Arne neste sesong også

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Opprinnelig skrevet av Rp88
                      Jeg synes vi kan forsette med Arne neste sesong også
                      Basert på hva? Det han gjorde i 2001? Eller basert på det han klarte å gjøre på seks kamper, der alt handlet om å overleve?
                      Ansettelser på så tynt grunnlag er årsaken til at vi spilte en så viktig kamp i dag. La oss nå i det minste trekke pusten og få gledesrusen over at man klarte å overleve den forrige treneren vår ut av kroppen før man skal ansette den neste treneren på så tynt grunnlag.

Først av alt må man bestemme hvordan LSK skal fremstå de neste 10-15 årene, så kan man finne treneren deretter. Om man vil kælke ball på Malec og vinne andreballer rundt han mot etablert forsvar de neste 10 årene, så er det forsåvidt ok, men da får vi i det minste finne den treneren som er best til dette. Det er mest sannsynlig ikke Arne Erlandsen det heller, men om det er det, så har man i det minste gjort et valg basert på noe mer enn følelser og tilhørighet. Det siste er i ferd med å bli en svakhet fremfor en styrke.

Jeg var en av forkjemperne for at Arne Erlandsen skulle komme inn når man ikke gjorde grep tidligere, som man jo egentlig burde. Men, kun for å gjøre den jobben han nettopp har gjort. Hadde man dog hatt et styre som klarte å se at det sportslige har skrantet i over et år, så hadde man gjort grep tidligere, fått inn en skikkelig trener og kanskje spilt på TV2 Premier 5 istedenfor fordi kampen var helt uten interesse for publikum. Arne Erlandsen har ikke gjort noe mer enn det en annen kvalifisert trener hadde klart heller, så at det skal ha noe som helst å si for at han skal beholde jobben kan jeg ikke skjønne.

Fantastisk dag i dag, men nå håper jeg virkelig klubben klarer å holde hodet kaldt og gjøre en skikkelig jobb med å planlegge for fremtiden. Ender dette i en kontraktsforlengelse, eller for den saks skyld en ansettelse av en annen kandidat iløpet av en ukes tid, så er det faktisk så useriøst som det er mulig å være. Så dumme tror jeg faktisk ikke man er, og man bør ha lært av sine tidligere feil nå.

Kommentar

• Robiwan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 603

Det mest skremmende er vel at det er det sittende styre som skal ta avgjørelsen på våres neste trener. Et styre som et alle solemerker er ferdig ved neste årsmøte.
                        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

• Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

Arne for 2017

Bruk god tid på å bygge nytt, her trenger man som nevnt flere steder å snu mange steiner.

Kommentar

• maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1289

Vil Arne så ser jeg ingen grunner til at han ikke trener LSK i 2017, men når det er sagt så forventer jeg en åpen og grundig evaluering av de siste års hendelser.

Kommentar

• _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4397

Opprinnelig skrevet av Totti21

Basert på hva? Det han gjorde i 2001? Eller basert på det han klarte å gjøre på seks kamper, der alt handlet om å overleve?
                              Ansettelser på så tynt grunnlag er årsaken til at vi spilte en så viktig kamp i dag. La oss nå i det minste trekke pusten og få gledesrusen over at man klarte å overleve den forrige treneren vår ut av kroppen før man skal ansette den neste treneren på så tynt grunnlag.

Først av alt må man bestemme hvordan LSK skal fremstå de neste 10-15 årene, så kan man finne treneren deretter. Om man vil kælke ball på Malec og vinne andreballer rundt han mot etablert forsvar de neste 10 årene, så er det forsåvidt ok, men da får vi i det minste finne den treneren som er best til dette. Det er mest sannsynlig ikke Arne Erlandsen det heller, men om det er det, så har man i det minste gjort et valg basert på noe mer enn følelser og tilhørighet. Det siste er i ferd med å bli en svakhet fremfor en styrke.

Jeg var en av forkjemperne for at Arne Erlandsen skulle komme inn når man ikke gjorde grep tidligere, som man jo egentlig burde. Men, kun for å gjøre den jobben han nettopp har gjort. Hadde man dog hatt et styre som klarte å se at det sportslige har skrantet i over et år, så hadde man gjort grep tidligere, fått inn en skikkelig trener og kanskje spilt på TV2 Premier 5 istedenfor fordi kampen var helt uten interesse for publikum. Arne Erlandsen har ikke gjort noe mer enn det en annen kvalifisert trener hadde klart heller, så at det skal ha noe som helst å si for at han skal beholde jobben kan jeg ikke skjønne.

Fantastisk dag i dag, men nå håper jeg virkelig klubben klarer å holde hodet kaldt og gjøre en skikkelig jobb med å planlegge for fremtiden. Ender dette i en kontraktsforlengelse, eller for den saks skyld en ansettelse av en annen kandidat iløpet av en ukes tid, så er det faktisk så useriøst som det er mulig å være. Så dumme tror jeg faktisk ikke man er, og man bør ha lært av sine tidligere feil nå.
                              Det her er så patetisk at jeg får mark. Her har Arne redda klubben fra avgrunnen. Han har heva poengsnittet med nesten det dobbelte. Så presterer du å si at Erlandsen ikke har gjort noe mer enn en annen kvalifisert trener. Er piss lei folk som har tatt 4 trenerkurs, sitter på sin høye hest og hele tiden skal belære andre hvordan man skal gjøre ting. Hva vet du om hva som gjøres i Sportsklubben? Hvor mange ganger har du vært på Åråsen i år? Eller på treningsfeltet? Hva veit du om hva som skjer på Åråsen utenom det du leser på nettet?

Og hva tror du vi er egentlig? Vi har så og si null penger. Skrall økonomi vi hele tiden by på utfordringer for en klubb. Utfordringer du ikke evner å se i det hele tatt. Vi er ikke spesielt attraktive for andre trenere, hvertfall ikke etablerte trenere som har oppnådd resultater tidligere. Likevel får du det til å høres ut som at det er flust av andre trenere som ville gjort en bedre jobb enn Erlandsen. Du har nesten ikke gitt noe kredit til Erlandsen. Istedet har du en holdning om at "det skulle bare mangle, hvem som helst kunne gjort dette". Forbanna piss!

Takk Arne Erlandsen, en sann legende som redda klubben vår, sammen med spillerne som virkelig tok seg sammen.
                              ..................

Kommentar

• Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5918

Arne skal ikke fortsette som trener kun på grunn av en snuoperasjon på 6 kamper. Da må det grundigere vurderinger til. Jerg er svært glad og takknemlig for at skuta kunne snus, ikke fullt så begeistret for Arneball på sikt
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  (...) ikke fullt så begeistret for Arneball på sikt
                                  Det store spørsmålet er i hvilken retning Arne ønsker å ta spillestilen til LSK. For hva er egentlig Arneball? Er det kælkinga vi så borte i Bergen (som tross alt ga resultat), eller er det andreomgangen i kveld?

Ja, vi har (stort sett) spilt enkel og primitiv fotball siden Arne tok over. Men det var også helt riktig. Arbeidsoppgavene ble enkle og det skapte nødvendig trygghet.

Det jeg så i andre omgang i kveld var langt i fra kjedelig fotball. Det var høyt tempo, vilje til å angripe, variasjon, full fart i lengderetning. Vi kjørte rett og slett over Molde til tider. Hvis det er hvordan Arne ønsker at LSK skal fremstå, så er jeg all in.

www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• antikris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 520

Opprinnelig skrevet av Seb.R

Det store spørsmålet er i hvilken retning Arne ønsker å ta spillestilen til LSK. For hva er egentlig Arneball? Er det kælkinga vi så borte i Bergen (som tross alt ga resultat), eller er det andreomgangen i kveld?

Ja, vi har (stort sett) spilt enkel og primitiv fotball siden Arne tok over. Men det var også helt riktig. Arbeidsoppgavene ble enkle og det skapte nødvendig trygghet.

Det jeg så i andre omgang i kveld var langt i fra kjedelig fotball. Det var høyt tempo, vilje til å angripe, variasjon, full fart i lengderetning. Vi kjørte rett og slett over Molde til tider. Hvis det er hvordan Arne ønsker at LSK skal fremstå, så er jeg all in.

Jeg er også all-in. Rett og slett fordi det virker som Arne veit hva han driver med. Mer enn oss. Og det følte jeg ikke helt med Runar. Runar er Høgmo, Arne er Drillo. veit hvem jeg foretrekker hvertfall.

Kommentar

• Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

Om noen er i tvil.. Se 2. Omgang i reprise.

Kommentar

• Serbern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 5496

Bjarmann bekrefter at han har bedt styret tilby Arne kontrakt.

Kommentar

• _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4397

Opprinnelig skrevet av antikris

Jeg er også all-in. Rett og slett fordi det virker som Arne veit hva han driver med. Mer enn oss. Og det følte jeg ikke helt med Runar. Runar er Høgmo, Arne er Drillo. veit hvem jeg foretrekker hvertfall.
                                          Dette er jo slik Erlandsen vil at LSK skal fremstå. Slik har vi gjort ofte tidligere også, spesielt i 2001. I de siste 6 kampene har vi spilt i overkant kynisk kun for å ta nok poeng. Dette ble også sagt på forhånd. Jeg er ganske sikker på at Erlandsen ønsker at vi skal fremstå mye mer som dagens 2.omgang hvis han blir med videre neste år. Dette er kanskje den beste omgangen til LSK i 2016. Og med bedre treningsgrunnlag står vi også sterkere til å klare å gjennomføre slik fotball i lengre perioder.
                                          ..................

Kommentar

Working...