Runde 29 , Brann - Lillestrøm, Brann stadion 20. november kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5918

Kamptråd Runde 29 , Brann - Lillestrøm, Brann stadion 20. november kl. 18.00

Makan! Fredag ettermiddag og ikke mulig å finne en kamptråd? Det får da være måte på å være ferdig med sesongen. Ikke engang LSK.no gidder å oppdatere. Ingen kampresultater de fire siste kampene og ingen klokkeslett på denne, men de to siste kampene spiller vel alle klokka 18.00, så den bør vel være grei.

Vi har overlevd nok en møkkasesong, vi kan synge 38 år, men kampen skal spilles og Brann kan vel enda snytes for e-cupspill. Noe skal man ha å glede seg over.

Utvalgt statistikk og info fra Håkon Sveen på lsk.no:

- Historien forteller om stillingskrig mellom bergenserne og lillestrømlingene i Hansiaterbyen. 14-6-14 viser statistikken lagene imellom i alle turneringer.

- Lederskikkelsene Frode Kippe og Stefan Gislason fikk begge sitt femte gule kort for sesongen i 1-1 kampen mot Aalesund 30. oktober og er dermed utaktuelle mot Brann på søndag.

- Hjemmelagets kaptein Erik Mjelde må sone suspensjon etter å ha pådratt seg tre gule kort. Christian Kalvenes og Carl-Erik Torp er heller ikke tilgjengelig for Rune Skarsfjord.

- Norsk tipping har satt følgende odds på oppgjøret: H: 1,50 U: 3,50 B: 5,05.

Forslag til lagoppstilling, noen?
    Last edited by Stray Cat; 18.11.2011, 17:49. Begrunnelse: visuell opprydding
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5918

Katta vurderer forresten å se kampen i Lillestrøm. Skal de som ikke flyr til Bergen henge foran MAX hjemme, eller se den på Martin's?
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Hexaphim
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 2819

Jeg sitter her med en merkelig følelse. Mentalt er jeg ekstremt ferdig med denne sesongen og fylt av entusiasme for neste, så jeg må skamfullt innrømme at jeg syns det er vanskelig å motivere meg for de to siste kampene. Når det er sagt så har vi ikke vunnet en seriekamp siden 7. august, så det hadde vært mildt sagt jævlig deilig å få en seier før sesongslutt. Jeg har dog ikke den helt store troen på at det løsner mot Brann.

Kommentar

• Roll75
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 834

Dette kan fort bli stygt. Brann kan ta sølv. Vi blir i sumpa uansett hvordan du snur og vender på det nå. Lite + for at vi ikke har noe press på oss. Måtte jeg bare ta grundig feil!!

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7134

Brann i Bergen kan være morsomt eller et helvete. De sliter like mye som oss med publikumsoppslutningen - på flere kamper skal det ha vært så lite som 7500 innenfor portene. Håper det ikke blir det vanlige infernoet der og at den defensive fremgangen fra Sogndal-kampen fortsetter. Men uten både Kippe og Gisse tror jeg det blir vanskelig.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

Hele sentrallinja vår er borte. Kippe, Gisse og BBS. i tillegg kan også Logi være borte. Hadde vært kult å vinne men må grave dypt for å finne troen.

Kommentar

• Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

Denne kampen vinner vi.. Lett!

Kommentar

• Laksen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2004
                • 287

Det er vel ikke så rart at denne kampen ikke er løftet frem. Brann spiller om medaljer, vi om ingenting, i tillegg til (som flere skriver over) at vi mangler flere sentrale spillere. På den andre siden så er Brann et jojo-lag. De vant 6-3 mot Rosenborg og faller helt i sammen uken etter i cupfinalen. Hvem vet hvor de er på søndag? I tillegg ser jeg for meg at vi kan ha et par spillere som ønsker å vise seg frem (eks: PSA) for å få fornyet kontrakt. Det er lov å ha trua.
                Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

Kommentar

• kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2431

Må innrømme at jeg er mer spent signeringer av trener og nye spillere enn denne kampen. Det skjer utrolig mye rundt klubben, men merkelig lite virak - selv etter vi signa Ramovich. Viser vel at vi har havnet i skyggenes dal. Men det vil det bli fort slutt på om denne
                  satsingen går hjem.
                  Når det gjelder matchen var det jævlig synd vi ikke møtte et desillisjunert Brann-lag som tapte cupfinalen og hadde most bartene forrige helg.
                  Nå derimot er de antagelig nullstilt og i full iver etter å kapre medalje. Blir spennende å se hvordan de som skal spille har reagert på
                  alle de nye spillerne som har kommet og som er annonsert til å komme. Man skulle jo tro og ønske at det ville mane frem nye krefter for
                  å bevise at de er plassene på laget verdig. Dog er jeg usikker. Men optimist er jeg alltid. Satser på at vi ligger lavt og at Fredrik kontrer inn en komfortabel 2-0 seier.

Kommentar

• Stakan
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Oct 2011
                    • 13

Er noen ta dissa nyeste spellera våre klare (Säd? Sjel?), eller byner rem først over nyttår?
                    "Og trøndera var jo misunnelige på oss, fordi atte vi var jo kanskje litt breiale, litt penere i klærne, vi var litt mer møblert [...]"
                    -Ivar Hoff

Kommentar

• Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5918

Opprinnelig skrevet av Stakan
                      Er noen ta dissa nyeste spellera våre klare (Säd? Sjel?), eller byner rem først over nyttår?
                      Ikke pådra deg gilberts vrede nå. Dette er verktøyet for å finne ut alt sånt: http://debatt.kfl.no/showthread.php?...Stallen-i-2011

Kommentar

• Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1480

Prøver å være optimistisk.. tror Brann neppe går på noen stor smell etter cup-tapet. Alle kamper starter meg bekjent å 0-0, så det er alltid håp. Håper fokus og tro på seg selv er større enn hva som gjenspeiles her på forumet. Alt kan skje - begge veier. Men redd for at oddsen ikke lyver, denne gang.
                        Det viktigste er at alle matematiske muligheter for nedrykk fjernes. Da skulle det vel kunne ligge tilrette for treneransettelse og ytterligere 1-2 spillerer til.. allerede til uken, eller?

Kommentar

• FinnLizzy
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Aug 2006
                          • 109

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                          Prøver å være optimistisk.. tror Brann neppe går på noen stor smell etter cup-tapet. Alle kamper starter meg bekjent å 0-0, så det er alltid håp. Håper fokus og tro på seg selv er større enn hva som gjenspeiles her på forumet. Alt kan skje - begge veier. Men redd for at oddsen ikke lyver, denne gang.
                          Det viktigste er at alle matematiske muligheter for nedrykk fjernes. Da skulle det vel kunne ligge tilrette for treneransettelse og ytterligere 1-2 spillerer til.. allerede til uken, eller?
                          Tror ikke du skal bekymre deg for at Start tar åtte poeng på de to siste kampene.
                          Gul fugl i Bærrgæn.

Kommentar

• Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1480

Opprinnelig skrevet av FinnLizzy
                            Tror ikke du skal bekymre deg for at Start tar åtte poeng på de to siste kampene.
                            Sorry... har visst ikke fulgt med i timen
                            Siste jeg oppfattet var at det ikke var100% - men da skjønner jeg jo at ingen ser ut til å bry seg..
                            - Håper dette blir bedre enn oddsen..

Kommentar

• FinnLizzy
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Aug 2006
                              • 109

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                              Sorry... har visst ikke fulgt med i timen
                              Siste jeg oppfattet var at det ikke var100% - men da skjønner jeg jo at ingen ser ut til å bry seg..
                              - Håper dette blir bedre enn oddsen..
                              Ja, må vel si jeg synes trenerspørsmålet og spillerlogistikken er mer spennende enn selve kampen. Brann har litt mer å spille for, og vinner nok denne tror jeg, dessverre. Tips: 2-0.
                              Gul fugl i Bærrgæn.

Kommentar

• Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5918

Det meldes fra Bergen at Ojo er syk og antakelig ikke spiller. Isåfall en god ting.

Kommentar

• mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

Jeg hadde pokker ikke trodd en kamp i Bergen skulle bry meg så lite. På tide med en seriøs gjennomgang av egen mentalitet nå en finner skistaffetter som det mest interessante en søndag, jag er oppgitt over meg sjøl.
                                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Patriot
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2010
                                    • 437

Noen som har et vettugt forslag til laget mot Brann?

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Spille med de 11 vi har?

Ikke rart Davy Wathne hater oss: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5814792.ece

Kommentar

• *46*

Logi (er han frisk og klar eller blir det Fjelstad?)
                                        Eriksen - Steffensen - Pedersen - Ringstad
                                        Essediri - Gabrielsen - Obifule - Bolly
                                        Ohi - Gulbrandsen

Eneste plassen jeg ser usikkerhet rundt, er høyre kant hvor både Karim og Erling kan starte. Jeg kunne tenkt meg Karim fra start og en kvikk Erling inn på 60-70 min mot slitne bein. Johansen er vel ikke klar for å starte enda, selv om det hadde vært morsomt å se.

Kommentar

Working...