LSK anno 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Max Power
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • May 2009
    • 2

Prøver meg på mitt første innlegg her på forumet .
    Det er tydeligvis mye galt med sportsklubben vår nå om da'n .Jeg skal ikke synse alt for mye, og ikke forklare hva som skal gjøres bedre, det kan jeg forsøke meg på iandre tråder. MEN, jeg kan konkludere med at jeg og veldig mange som har vært "hardcore" supportere ialle år, ikke har det helt store engasjementet lenger.Mangel på resultater, videreutvikling av M.H sin spillestil( som vi ble lovet, men som har uteblitt), spillerflukt, overbelastninger eller skader på sentrale spillere, ingen frontfigurer, salg av spillere uten erstatninger og mere til, har gjort at vi sakte , men sikkert,ikke synes det er så nøye lenger.
    I tillegg lurer jeg på hvor ĹSK's ansikt utad er...Hvor er Bjarman? Veit vi i det hele tatt hva styret mener? ( nei jeg går ikke på møter, men det gjør vel bare 200 av alle som holder med LSK)Hvor er det nye styret?
    Siden jeg er I gang ,kan jeg vel slenge på at jeg ikke er videre begeistret over prosessen med ansettelsen av R.K, spillestil I forhold til spillerstall og taktiske bytter under kamp.
    Her blei det mye, men det er nå det jeg med flere mener.
    MEN, så det er sagtet er noen lyspunkter også. Det virker som vi er på vei ut av rød sone økonomisk, Vi har spillere som er tilbake fra skade, b.l.a. Ofkir, som viste at han hadde noe I Tippeligaen å gjøre I våres, og som jeg virkelig har trua på.Det er også andre fra rekruttlaget som er " upp 'n commin' .
    Hvis bare Johan blir kvitt plagene sine rimelig fort , Stian finner igjen landlagsformen sin, Lundemo blir spilt riktig og finner ut om det er fotball han vil spille og Timmi og Martin slår til........ DA..........kan vi kanskje bli et lag å regne med. Hvis ikke blir det bare vissvass.

Vi holder vel hodet over vannet I år og. Men herregud så kjedelig alt har blitt...
    Skal nå uansett dra med meg tre fire gamle travere som har resignert litt de siste åra på neste hjemmekamp. Og hvis kampen ikke blir videre underholdende så blir det iallefall fett å ta nòen øl på"gamla" og snakke sjit om gamledar da alt var så meget bedre

Hiv og Hoy!

Kommentar

• Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

Opprinnelig skrevet av Grusom B
      To unge som ikke vil forlenge? Sikter du til Stian, eller hvem er det du mener?
      Ja, det er riktig

Kommentar

• Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

Ooooog..?
        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

Det var vel en som ikke fikk gå selv med et bra bud som ikke er så interessert også....

Kommentar

• Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

Ok. Takk. Kan ikke si det overrasker meg i det hele tatt.
            Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4397

Tanken streifer vel han og. Kunne vært serieleder i Sverige og spilt europacup med IFK. Driver i stedet og rører rundt i suppa til Runar.
              ..................

Kommentar

• krogen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2009
                • 228

Opprinnelig skrevet av trigz
                Mjøndalen har kampvilje. Jeg blir ikke overrasket om vi taper der. Tromsø? Dårlige, men har enkeltspillere som overgår våre.
                Jeg er helt enig. Vi kan fort tape disse. Disse kampene er vesentlige da de har en veldig oppside (med seier klarer vi oss) og en voldsom nedside (med tap roter vi oss ned i nedrykkssumpa).

Kommentar

• BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1440

Etter neste sesong har vi kun 3 spillere på kontrakt foreløpig (Bonke, Arni og Fred).

På høy tid å få forlenget med i hvert fall Kind Mikalsen, Amundsen, Origi, Lundemo og Knudtzon? Alle disse er både gode nok og ikke for gamle etter neste sesong, og burde være prioriterte, i tillegg til Ringstad. Kolstad sin kontrakt går også ut i år, og burde få kontraktsforslag så raskt som mulig.

Kommentar

• fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1509

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Sendte denne til Svesengen i rb nå..på tide sannheten kommer frem snart spillerne rømmer som rotter på et synkende skip pelle ut neste er stian til godset så forsvinner johan og derretter lundemo som er dritt lei er problemet Runar eller
                    Tror personlig problemet er mer sammensatt enn Runar. Johan ville jo egentlig ikke signere med oss i år heller. Svak økonomi, svake prestasjoner, svak kultur, svak kommunikasjon (eksternt/internt). Tilogmed fansen begynner å bli svake nå. Var flere trøndere enn kanari på Åråsen på søndag...

Sikkert noen som også reagerer på at vi er flinke til å utvikle og selge afrikanere, mens vi ikke klarer å utvikle våre egne spillere godt nok. Med det befolkningsgrunnlaget vi har, er det merkelig at vi så sjelden ser talenter som kjapt tar nivået og faktisk utmerker seg. De talentene som kan bli profiler og har kjempepotensiale drar sin vei, av forskjellige grunner. Hva er da vitsen med talentutvikling når alle drar med en gang de har 2-3 gode kamper?
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

Kommentar

• fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1509

Opprinnelig skrevet av BD
                      Etter neste sesong har vi kun 3 spillere på kontrakt foreløpig (Bonke, Arni og Fred).

På høy tid å få forlenget med i hvert fall Kind Mikalsen, Amundsen, Origi, Lundemo og Knudtzon? Alle disse er både gode nok og ikke for gamle etter neste sesong, og burde være prioriterte, i tillegg til Ringstad. Kolstad sin kontrakt går også ut i år, og burde få kontraktsforslag så raskt som mulig.
                      Tror ikke Lundemo signerer ny kontrakt akkurat. Satser vel på å komme seg gjennom sesongen i år, gjøre det godt neste år og deretter gå som bosman.
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

Kommentar

• hthaug
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 437

Kanskje på tide at vi møter opp utenfor Åråsen og krever svar - lage litt blest.

Kommentar

• G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3251

Er hjertens enig med flere her i at det er på tide å få noen svar. Er det noe seriøst galt i klubben (utover økonomien), eller har vi samlet på oss en gjeng med usedvanlig sutrete og kravstore drittunger med oppblåste selvbilder???

Det skal være attraktivt å være i LSK. Spillere skal ønske å være her, og de skal yte maks innsats, for klubben og for sin egen fremtidige karriere. Vi har bevist gang på gang at dersom spilleren er god nok, så får han gå når tiden er inne.

Har vi holdningsproblemer i klubben, så må roten til probleme lokaliseres og lukes vekk - uavhengig av hvem det er.

Kommentar

• fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1509

Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Er hjertens enig med flere her i at det er på tide å få noen svar. Er det noe seriøst galt i klubben (utover økonomien), eller har vi samlet på oss en gjeng med usedvanlig sutrete og kravstore drittunger med oppblåste selvbilder???

Det skal være attraktivt å være i LSK. Spillere skal ønske å være her, og de skal yte maks innsats, for klubben og for sin egen fremtidige karriere. Vi har bevist gang på gang at dersom spilleren er god nok, så får han gå når tiden er inne.

Har vi holdningsproblemer i klubben, så må roten til probleme lokaliseres og lukes vekk - uavhengig av hvem det er.

Problemet er vel at de som evt. skal finne roten til problemet og rydde opp, er gjerne er en del av problemet selv...
                            *Brasseberget*

Kommentar

• Fugl1970
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2008
                              • 99

Er så mye kålrabi bortpå her at folk har gått lei.
                              Snart ikke en kjeft i egen by som bryr seg om hva som skjer med klubben vår.
                              Det skremmer!!

Kommentar

• Oddis
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 2744

Ting er hele veien så jævla defensivt! Vi justerer målsetningene ned i løpet av sesongen, vi legger oss bakpå på banen mot de aller fleste lag i minst en omgang, og ingen tør å være breiale eller i det hele tatt ha et minimum av selvtillitt. Ting virker blytungt, og det er ingen optimisme å spore i klubben. Hverken hos trenere, spillere, ledere eller fans. Jeg kan heller ikke huske å ha lest noe om langsiktige mål. LSK skal ALLTID ha et langsiktig mål om å vinne serien.

Det er mange ting som er alvorlig feil med klubben, og jeg skjønner at potensielle klassespillere som Ringstad og Lundemo ønsker seg bort når ingen i klubben uttaler seg om annet enn å overleve økonomisk og i Tippeligaen. Noen ambisjoner må det vel for faen være mulig å vise??
                                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3410

Det jeg spør meg om er hvorfor RB ikke tar mer "ansvar"? Hvorfor kan de ikke kreve litt mer av Runar og Torgeir? Vær kritiske. Bastian Schweinsteiger ble kalt feit og dårlig trent etter 30 min i sin første debut i engelsk fotball i helga. Jeg krever ikke at RB skal gå ut å kalle spillere dårlig trent ect., men jeg skulle gjerne sett de mer kritiske. Vær litt tøffe i trynet. Krev mer av LSK som klubb. De verdiene vi (tidligere) sto for. Alt virker så likegyldig. Resultatene skjemmes, men glemmes raskest mulig.

Kommentar

• norveggio
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2008
                                    • 65

Opprinnelig skrevet av LS89
                                    Det jeg spør meg om er hvorfor RB ikke tar mer "ansvar"? Hvorfor kan de ikke kreve litt mer av Runar og Torgeir? Vær kritiske. Bastian Schweinsteiger ble kalt feit og dårlig trent etter 30 min i sin første debut i engelsk fotball i helga. Jeg krever ikke at RB skal gå ut å kalle spillere dårlig trent ect., men jeg skulle gjerne sett de mer kritiske. Vær litt tøffe i trynet. Krev mer av LSK som klubb. De verdiene vi (tidligere) sto for. Alt virker så likegyldig. Resultatene skjemmes, men glemmes raskest mulig.
                                    Jeg er 110% enig i dette, og har skrevet mye av det samme tidligere. Det er jo absurd at det ikke fokuseres på at bl. andre FG, Høybråten, Ajer (muligens et litt annet tilfelle), Gabrielsen og nå snart Ringstad er i andre klubber. Hvorfor!? Og hvordan var egentlig ansettelsesprosessen når Kristinsson ble ansatt? Og tapet for Strømmen? Hva gjør egentlig Bjarmann overfor de talentene som er i klubben? Det jeg får høre ad omveier er at den godeste Bjarmann har god oversikt over spillermarkedet, men at han i alle sammenhenger er ekstremt konfliktsky og anonym.

Kommentar

• Ola
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1651

Jeg har personlig erfart hva riktige og gode ledere kan få til i en bedrift som sliter. Selv uten ressurser i form av penger eller medarbeidere. Kreative og sultne individer som bretter opp ermene og jobber hardt og dedikert. Riktig ansvarlig leder kan snu enhver krise.

I Lillestrøm er det få hoder igjen i administrasjon. Men jeg er overbevist om at Bjarmann og Lauritsen burde byttes ut med mer sultne krefter så raskt som mulig er. De to herrer må gjerne skylde på manglende penger, dårlige sportslige resultater og ingen menneskelige ressurser, men bottom line er at de ikke leverer. De går ikke den ekstra mila, de er sannsynligvis for late til å benytte seg av muligheter som er gratis og kun krever arbeidsinnsats.

Det finnes mange, veldig mange i og rundt Sportsklubben som gjerne vil stille opp, med penger, med kontakter, med arbeidsinnsats og med engasjement. Vanlige folk i gata, næringslivsledere og andre ressurssterke. Selvsagt gidder ikke folk støtte eller engasjere seg i et prosjekt de ikke tror på. De riktige ledere, med den riktige visjonen ville klart å fått med seg folk og snudd skuta.

Markedsdirektør burde gått av for lengst. Det finnes ingen grunn til at manglende resultater skal belønnes med fortsatt jobb. Bjarmann må også ut.

Så lenge vi har 16-lags serie er det nesten umulig å rykke ned, men om det skjer tror jeg det er til LSKs beste på lengre sikt.

Kommentar

• Martin Olsen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jan 2007
                                        • 186

Hva er det som er så kjempe galt?
                                        Vi kan ikke kjøpe spillere, da vi ikke har penger, som man ser, så er det ikke folk på tribunen, nå kan vi takke RBK for at det ble litt penger i kassen, da de faktisk var flere enn Kanarifansen. og dette var cash rett til klubben.
                                        Vi har ett tap mer en VIF som ligger på 3 plass på tabellen. Ok vi taper 0-5 for RBK, vi spiller jevn med de i over 30 minutter, vi hadde en kjempesjanse til å få 1-2 men en ego spiss valgte å prioritere seg selv foran laget. Så er det salg av spillere: Fofoana hadde en utgående kontrakt, han ville at LSK skulle få litt penger for han og da ble en avtale gjort. Bjørn helge hadde en utgående avtale. LSK ga han ett forslag som han takket nei til. Her må jeg jo si at LSK kan ikke ha den best betale spilleren sin som Høyreback..... så er det salget av Pellegrino, vi fikk tilbake det vi ga for han og da må vi være kjempe happy. Her velger Klubben å satse på en av Juniorene sine som har blitt etterlyst. Nå er Ofkir tilbake fra skade og er en kjempespennende spiller som ikke hadde fått sjansen hvis Pellegrino hadde vært her.
                                        se på antall lokale spillere vi har:
                                        Simen Kind Mikalsen (Jessheim)
                                        Marius Amundsen ( Lillestrøm)
                                        Marius Lundemo (Bærum)
                                        Erling Knudtzon (Ullern)
                                        Jacob Faye Lund (Oppsal)
                                        Frode Kippe (Kolbotn)
                                        Fredrik Krogstad (Lyn)
                                        Jørgen Kolstad (Søndre Høland/Lillestrøm)
                                        Joachim Osvold (Lillestrøm)
                                        Stian Ringstad (Haga)
                                        Simen Nordermoen (Fjellhamar)
                                        Mohamed Ofkir (Haugenstua)

12 lokale spillere i stallen ut fra Fagermo modellen.

LSK har vært best på spillerutvikling de siste årene og har mange Unge Landslagsspillere så det er mye positivt også, men her på forumet så skal alle være så forbanna negative å svartmale alt. Blir jo ikke noe bedre av dette. Jeg synes heller ikke det er morsomt å se LSK tape, det gjør vondt langt inn. Det er derfor Klubben trenger alle og ideer til hvordan man kan snu dette å få folk på stadion taes sikkert i mot med takk.

Kommentar

• Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2962

Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                                          her på forumet så skal alle være så forbanna negative å svartmale alt.
                                          Jeg er 100 prosent enig i hele innlegget ditt, og takker deg for det. En liten kommentar til det siterte: Det er slett ikke alle som er negative og svartmaler. Jeg er overbevist om at det store flertallet av kanarifansen deler din forståelse av situasjonen, sjøl om man ikke er helt tilfreds med ståa. Men det er en håndfull, kanskje 7-8 stykker, jeg har ikke giddet å telle, som er veldig høyrøstet og ekstrem i sin kritikk på dette forumet. Problemet med denne typen "kritikk", er at media (les: TV2) snapper det opp, og vips – så har de en drittpakkesak om LSK, med "sikre kilder". Graden av svartmaling gjør at de andre av oss enten trekker seg tilbake, ikke gidder å forholde seg til kfl.no eller noen ytterst få som tar til motmæle – saklig og behersket, som du, eller "over stag", som meg.

Jeg regner med at vi avslutter sesongen med nok poeng til å havne på 6.–10.-plass. Det er ikke helt tilfredsstillende for undertegnede. Men, som du påpeker, vi har en ung og spennende stall, er flinke til å produsere talenter fortløpende (min siste junior-crush er Petter Mathias Olsen, som gjorde et strålende innhopp mot Alta, og Sheriff, som jeg tror blir et like stort og vakkert beist som Guy Roger). Og vi har en trener med forbedringspotensial, jeg er sikker på at erfaringene fra denne sesongen vil bli veldig viktig ballast og gi resultater allerede i 2016. Vi kan aldri bli som RBK, VIF eller Molde uten samme grad av økonomisk doping, men vi må for fan heller ikke bli som latterlige, patetiske Brann.

Kommentar

Working...