Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Håper noen spør Haglund om hvordan han tenner og oppildner laget før kamp.
    Hvorfor ikke møte opp og gjøre det selv?
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Opprinnelig skrevet av Børge
      Hvorfor ikke møte opp og gjøre det selv?
      Slike situasjoner er spesielle. For det første har ikke alle mulighet til å dra av diverse årsaker. Men den mest påfallende grunnen er at man har sterke meninger på et forum eller i diskusjoner med venner og bekjente, men når man skal ta opp saker, og da spesielt delikate saker direkte med mennesker man ser opp til eller ser på som en slags autoritetsperson eller kjendis eller kall det hva du vil, så vil mange bli mer tilbakeholden og ydmyke. Ikke for at de ikke står for eller mener det de ønsker å si, men fordi man får for mye respekt for personen man møter.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4138

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Ikke for at de ikke står for eller mener det de ønsker å si, men fordi man får for mye respekt for personen man møter.
        Eller fordi man vet at svaret man får bare er svada uansett.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          Eller fordi man vet at svaret man får bare er svada uansett.
          Har lovet meg selv å ikke henge Haglund før serien starter, så jeg later som jeg er uenig...

          Kommentar

          • 307
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2007
            • 358

            Opprinnelig skrevet av fjacob82
            vent med å legge inn årene til vi har kommet igang med serien ihvertfall. Bare treningskamp.

            Men hvorfor byttet vi ikke? fulgte bare med på tv2 sin oppdatering, og så bare at Østli ble byttet ut.
            Han byttet antagelig ikke for at han ville ha noen positive svar på om dette var det laget han ville starte med mot Haugesund. Med unntak av Osvold som blir byttet mot Knutzon.

            Kommentar

            • Johnny Sack
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2007
              • 127

              Husk å nyte de neste dagene da dere. Vi kan alltids si "pøsj, det var treningskamp. Det betyr ikke en dritt." Det kan vi ikke si om 5 dager. I ÅR SÅ TAR VI ALT!

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                Opprinnelig skrevet av 307
                Med unntak av Osvold som blir byttet mot Knutzon.
                Blir han klar?

                Kommentar

                • 307
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2007
                  • 358

                  Opprinnelig skrevet av Dole
                  Ja, det er utrolig hva det går an å få til selv med små ressurser, lokale spillere og vrakgods fra andre klubber så lenge man har en dyktig ledelse og trener.
                  Og sånn som med Godset og Haugesund.. Det kreves ikke så mye i en sånn klubb som Odd. Ikke så mye impulser utenifra fra media og supportere som skal mene noe hele tiden. Engasjement er bra, men MYE negativt er ikke bra. Noen mener faktisk at vi rykker ned etter tapet for Odd og det FØR serien har startet. I Odd får Dag Eilif får jobbe i fred. Og en sesongoppkjøring de har hatt hjelper veldig. Hadde vi hatt de seierne Odd har hatt hadde situasjonen sett helt annerledes ut.

                  Kommentar

                  • 307
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 358

                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                    Blir han klar?
                    Håper det. Og det er det som virker som er planen.

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      Opprinnelig skrevet av 307
                      Noen mener faktisk at vi rykker ned etter tapet for Odd og det FØR serien har startet.
                      Noen er blant annet meg. Jeg frykter virkelig det. I vinter har det vært 4 gode omganger og resten har vært på det jevne eller vært fryktelig dårlig. De 4 gode var virkelig gode. Så har vi spilt 5-6 skikkelig ræva omganger og resten på det jevne. Når vi samtidig ikke har en spiss som kan garantere 15 mål, så har vi en fryktelig stor utfordring.
                      I vinter hadde jeg heller sett 18 omganger på det jevne, da hadde jeg hatt trua på 8-10 plass. Men noen få superomganger redder ingen sesong. Samme om vi tar 3 poeng i en slik kamp eller i en kamp på det jevne.

                      Jeg har etter de 4 gode omgangene fått en god feeling, men dessverre så er ofte neste kamp på helt den andre siden av skalaen.
                      Jeg ønsker og håper at laget skal klare å spille bra fotball. Om jeg krever mye mener jeg ikke har noen verdens ting å si for hvordan laget presterer. Spiller du på høyt nivå skal du prestere over tid, uansett. Ikke glimte til i noen få omganger. Slikt vi dessverre har sett i 2 år nå.
                      Last edited by Uwes disippel; 24.03.2014, 09:29.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        Slike situasjoner er spesielle. For det første har ikke alle mulighet til å dra av diverse årsaker. Men den mest påfallende grunnen er at man har sterke meninger på et forum eller i diskusjoner med venner og bekjente, men når man skal ta opp saker, og da spesielt delikate saker direkte med mennesker man ser opp til eller ser på som en slags autoritetsperson eller kjendis eller kall det hva du vil, så vil mange bli mer tilbakeholden og ydmyke. Ikke for at de ikke står for eller mener det de ønsker å si, men fordi man får for mye respekt for personen man møter.
                        Nr 1: Det vanlige er jo at det ikke passer. Svært sjelden det passer i grunn.
                        Nr 2: Man bør ikke være større i kjeften på internett enn man våger å være med personen man kritiserer når man har han/henne foran seg. Grei leveregel. Kan man ikke står for det IRL, bør man la være å breske seg som anonym på internett. Uting.

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Eller fordi man vet at svaret man får bare er svada uansett.
                        Wow.... Forventet egentlig ikke mer av deg, så noen overraskelse er det ikke.

                        Opprinnelig skrevet av 307
                        Og sånn som med Godset og Haugesund.. Det kreves ikke så mye i en sånn klubb som Odd. Ikke så mye impulser utenifra fra media og supportere som skal mene noe hele tiden. Engasjement er bra, men MYE negativt er ikke bra. Noen mener faktisk at vi rykker ned etter tapet for Odd og det FØR serien har startet. I Odd får Dag Eilif får jobbe i fred. Og en sesongoppkjøring de har hatt hjelper veldig. Hadde vi hatt de seierne Odd har hatt hadde situasjonen sett helt annerledes ut.
                        Odd har vært gode. Dem har en meget dyktig trener som har vært tro mot seg selv og klubben i en rekke år. Rendyrket en spillerstil. Sikkert ikke en fotball de fleste sprettet sjampisen over, men den har vært effektiv. Slitt enromet i perioder i løpet av sesongene, men reist seg med stil og vært bunnsolide igjen. Siden Fagermo ikke er redd for å åpne kjeften og trøkke til litt i det offentlige rom, så har han blitt en folk mange misliker. Jeg skal være så ærlig å si at han er en trener jeg har veldig sansen for og en av de få norske trenerene jeg skulle likt å se sette sammen LSK med dagens stall. Fagermo sin 4-3-3 og de spillerene LSK har, ville vært gøy å se.

                        Ganske så bra gjort å rykke ned før sesongen starter. Starte sesongen med engasjementet utad i minus. Blir nok veldig bra! Noe av det første jeg lærte meg når jeg kjørte motocross: "Ser du den steinen der borte, Børge? Den vil du ikke kjøre på. Sikter du på den, da treffer du den garantert. Sikt i stede på veien som du skal ta rundt steinen, da treffer du den ikke." Sikter man mot nedrykk og sprer dette rundt seg hele tiden, er det forbanna mye lettere å få rett når man lader lufta med slik negativitet hele tiden.

                        Hvem er vi? LSK. Er LSK noen knehøner som gir seg med en gang? Visst f**n er ikke sportsklubben det. Hadde sportsklubben vært fylt like til randen med pessimistene som råder her inne, ville man ikke startet sesong nr 40. i rekke på øverste nivå i Norge. #vierLSK
                        Last edited by Børge; 24.03.2014, 09:46.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          Nr 1: Det vanlige er jo at det ikke passer. Svært sjelden det passer i grunn.
                          Nr 2: Man bør ikke være større i kjeften på internett enn man våger å være med personen man kritiserer når man har han/henne foran seg. Grei leveregel. Kan man ikke står for det IRL, bør man la være å breske seg som anonym på internett. Uting.
                          Veldig uenig. Du skal ikke skjule deg bak en nick og du skal stå for det du sier, men å konfrontere det med en slik person er verre, for mange. Jeg har ikke noe problem med å være direkte til mine ansatte, men de gangene jeg møter konserndirektøren, så er jeg mer ydmyk. Det sier seg selv. Det handler om respekt.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Veldig uenig. Du skal ikke skjule deg bak en nick og du skal stå for det du sier, men å konfrontere det med en slik person er verre, for mange. Jeg har ikke noe problem med å være direkte til mine ansatte, men de gangene jeg møter konserndirektøren, så er jeg mer ydmyk. Det sier seg selv. Det handler om respekt.
                            Så lenge du omtaler din sjef likt som når du møter han, så er det vel ikke noe feil med det?

                            Folk som ukentlig omtaler sportsklubben negativt, latterliggjør Haglund og Bjarmann - og ikke kan stå for det, er en helt annen
                            diskusjon. Jeg regner ikke du omtaler sjefen din slik enkelte her inne omtaler Haglund feks?
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • tilt
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 813

                              Kan jo ikke være uenig at jeg er nervøs og bekymra for denne sesongen.

                              Og at vi har bruk for en spiss til har jo vært klart helt siden Helstad gikk ut døra. Når det er sagt er det vel en stund siden vi har hatt en spiss som kan garantere 15 mål. Vi har hatt unge spillere som har slått igjennom og klart å karre til seg en del, men de har jo ikke vært noen garantister før sesongstart. Tenker her særlig på BBS, Ujah som har vært spillere som har blitt utviklet som målscorere over tid. Nærmeste vi kommer en målgarantist de senere år er vel Arild Sundgot ?
                              (Greit Helstad var jo det på papiret ) Treningskamper er treningskamper og jeg vil gjerne gi årets LSK lag ut mai før jeg gjør opp status.
                              livet er en gamp for de som ikke kan si k
                              https://twitter.com/#!/KjetiI

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4138

                                Opprinnelig skrevet av Børge
                                Man bør ikke være større i kjeften på internett enn man våger å være med personen man kritiserer når man har han/henne foran seg. Grei leveregel. Kan man ikke står for det IRL, bør man la være å breske seg som anonym på internett. Uting.
                                Jeg ler like godt hver eneste gang du trekker dette kortet! Du slutter aldri å møte deg selv i døra, Børge! Eller hva var det du kalte deg tidligere...?

                                Opprinnelig skrevet av Børge
                                Wow.... Forventet egentlig ikke mer av deg, så noen overraskelse er det ikke.
                                Dette utsagnet ditt taler for seg selv. Det også.

                                Men for å prøve å være litt seriøs, så mener vel selv ikke du at det er mulig å gå på slike møter og forvente å få et nogenlunde ærlig svar? Eller gjør du det?? Jeg synes det rett og slett er pinlig - og provoserende - å sitte å høre på mennesker som bevisst fordreier sannheten, uansett om man kaller det å være diplomatisk eller ikke. Haglund har vært her i omtrent 30 måneder nå! Det er på tide å kreve at han leverer.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  I følge årets treningskamper rykker RBK, Godset ned med LSK. Årets gull vil stå mellom Sarpsborg og Odd. Takke faen til treningskamper(legg vekt på TRENING).

                                  Her skal laget og trenere skytes før seriestart! Og jeg som kaller Brannfansen(seriemestere i April) for patetiske.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                    Veldig uenig. Du skal ikke skjule deg bak en nick og du skal stå for det du sier, men å konfrontere det med en slik person er verre, for mange. Jeg har ikke noe problem med å være direkte til mine ansatte, men de gangene jeg møter konserndirektøren, så er jeg mer ydmyk. Det sier seg selv. Det handler om respekt.
                                    Som bedriftseier liker jeg heller personer som utfordrer meg og bruker litt albuer for å nå frem med sine poenger.
                                    Å ikke tørre å stå frem så kan du like godt holde igjen. Det skal være såpass takhøyde. Respekt kan det være tross meninger m.m
                                    Sorry for å blande meg inn, måtte bare

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                      Jeg ler like godt hver eneste gang du trekker dette kortet! Du slutter aldri å møte deg selv i døra, Børge! Eller hva var det du kalte deg tidligere...?



                                      Dette utsagnet ditt taler for seg selv. Det også.

                                      Men for å prøve å være litt seriøs, så mener vel selv ikke du at det er mulig å gå på slike møter og forvente å få et nogenlunde ærlig svar? Eller gjør du det?? Jeg synes det rett og slett er pinlig - og provoserende - å sitte å høre på mennesker som bevisst fordreier sannheten, uansett om man kaller det å være diplomatisk eller ikke. Haglund har vært her i omtrent 30 måneder nå! Det er på tide å kreve at han leverer.
                                      Jeg har ikke noe problemer med å stå rak i ryggen og forsvare det jeg står for. 24/7.

                                      Oppfordringen står fortsatt - ønsker man å få svar, er det mulig på onsdag.

                                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                      I følge årets treningskamper rykker RBK, Godset ned med LSK. Årets gull vil stå mellom Sarpsborg og Odd. Takke faen til treningskamper(legg vekt på TRENING).
                                      Hvor mange poeng er det Odds og S08 tar med seg inn i serien?
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • junior
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2006
                                        • 492

                                        Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                        Her skal laget og trenere skytes før seriestart! Og jeg som kaller Brannfansen(seriemestere i April) for patetiske.
                                        Artig med overdrivelser skjønner jeg... Folk er uenige på et forum, ikke noe breaking news det.

                                        Selv er jeg litt positiv om dagen, mener laget har vist at de har et høyt potensiale. Og tror helt oppriktig at vi vil overraske i år! Samtidig har laget vist at bunn-nivået er meget lavt, og har full forståelse at dette bekymrer en del av fansen. Jeg har altså kanskje et helt annet syn på laget før seriestart enn hva DoubleHi5 og en del andre, men synes da det meste av kritikken i sesongoppkjøringa har vært konstruktiv og velbegrunnet.
                                        ------- Forza Fugla! -------

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          Spør du enkelte starter vi på minus siden og Odd/Sarp på 10. Merkelig, men til og med Tv2 legger treningskamper til grunn for deres analyser(ref til deres sending i går med ekspertene Wathne, Gulbrandsen, Årst og Freddy).

                                          Kommentar

                                          Working...