Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3410

Må nesten bare synes synd på Runar. Ja, han har det sportslige ansvaret for at vi ligger der vi ligger, men det kan for svarte ikke være lett å jobbe under forholdene med det komplett udugelige styret som regjerer med sin arroganse toppet med lederen selv. Skulle dette laget rykke ned, så vil støyten gå rett i mot styret og ikke Runar. Greit at prosjektet ble for stort for Runar, men når du har halv tillit innad, er det her Erik kommer inn i bildet? Er det her Erik skal gi Runar og Torgeir troen på at dette kan gå gjennom mental hjelp? Foreløpig har det gitt oss ett poeng på to kamper. Leser at Erik skal være her en uke til og at laget er spillemessig på rett vei. Jeg forstår jo nå at både LSK og RB sliter med korttidshukommelse og kun ser bak siste kamps resultater - og ikke utviklinga over tid siden vi slo Brann heldig 1-0 i slutten av april.

Dette er så forbanna uprofesjonelt av styret - at jeg sliter med å forstå at det faktisk er mulig.

Kommentar

• forzafugla!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 461

Synes synd på Runar? Etter å ha prestert så dårlig som han har gjort burde han ha sagt opp for 5 kamper siden. Må være flaut å være så komplett udugelig i jobben sin.

Kommentar

• ynnor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 857

Forventer at vi klarer å si fra ved neste hjemmekamp ,det er eneste muligheten. Vi er sviktet av LSK innad , RB og til dels spillere

Kommentar

• LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3410

Opprinnelig skrevet av forzafugla!
          Synes synd på Runar? Etter å ha prestert så dårlig som han har gjort burde han ha sagt opp for 5 kamper siden. Må være flaut å være så komplett udugelig i jobben sin.
          Si opp? Null i sluttpakke. Får sparken = sluttpakke. Bør være rimelig greit. Hvor ofte ser du en trener gi seg frivillig i dagens fotball?

Kommentar

• forzafugla!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 461

Opprinnelig skrevet av LS89

Si opp? Null i sluttpakke. Får sparken = sluttpakke. Bør være rimelig greit. Hvor ofte ser du en trener gi seg frivillig i dagens fotball?
            Joa det er sant. Runar er nok grisk som de fleste andre. Og pengene trenger han vel, så udugelig som han er.

Synd det ikke går an å gi folk avskjed for inkompetanse i fotball.

Kommentar

• LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3410

OT: Men LvG fikk 100 mill av United når han fikk sparken med ett år igjen av kontrakten. Hva hadde han fått hvis han trakk seg? Neppe stort. Uten at det kan sammenlignes selvfølgelig når vi snakker summer her..

Kommentar

• Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2564

Opprinnelig skrevet av plantemiddel

Bortsett fra de fire styremedlemme som kommer til å fraskrive seg enhvert ansvar når nedrykket er et faktum.
                Dem binder for avgjørelsene som er tatt. Ønsker man ikke å være med på reisa, bør man trekke seg for å ha æren i behold.
                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• OptimistFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 462

Opprinnelig skrevet av Børge

Dem binder for avgjørelsene som er tatt. Ønsker man ikke å være med på reisa, bør man trekke seg for å ha æren i behold.
                  At halve styret skulle trukket seg er ikke akkurat det vi trenger nå. Kaos over alt...

Kommentar

• Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5918

Opprinnelig skrevet av ynnor
                    Forventer at vi klarer å si fra ved neste hjemmekamp ,det er eneste muligheten. Vi er sviktet av LSK innad , RB og til dels spillere
                    Jeg forventer at du finner andre arenaer til å "si fra" enn tribunen under kamp. Du har ingenting å si som ikke alle vet fra før. Vi blir ikke kvitt treneren, det er rimelig åpenbart, men vi har ikke rykket ned ennå og laget trenger ikke supporterne til å bidra til elendigheta. Nå kan vi bare forsøke og berge stumpene ved å gjøre det vi er der for - støtte.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2564

Jeg må få stille spørsmålet: når Runar Kristinsson ikke har fått sparken etter de begredelige resultatene nå, når er det dårlig nok til at det skal tas grep? Jeg blir veldig overrasket om han får sparken etter sesongen.

Hvorfor? Han har levert usannsynlig dårlig i år. Greit at jeg mener han er en dårlig trener, men det er en sterk prestasjon å få en såpass god spillergruppe til å levere så dårlige resultater. Og når evalueringen pr d.d. tilsier at han beholder jobben, skal man bytte evalueringskriterier etter sesongen?

Prestasjonene som leveres nå er åpenbart gode nok for majoriteten i styret siden styreleder klarer å uttrykke en eller annen for for tillit til trenerduoen. Bjarmann som varslet om nye og strengere krav til resultater i mai, har hele veien vært klar på at Runar Kristinsson er rett mann. Romerikes Blad sin sportslige leder ønsker ikke å sparke han. Alle med litt over snittet med makt verner om Runar Kristinsson.

Styret skal komme etter sesongen ved nedrykk og spark treneren. Ikke si at Runar Kristinsson er feil mann etter sesongen Torgeir Bjarmann. Romerikes Blad - ikke kom å si at han må gå etter sesongen. Da viser dere bare hvor håpløst dårlig dere er til å evaluere under sesongen. Snakkes om at man ikke vil bruke en mill på å sparke Runar Kristinsson nå, men da er det ikke noe bedre å sparke han etter sesongen.

Styret, Bjarmann og Romerikes Blad har alle vist seg at dem ikke tar situasjonen på alvor. Det styremedlemmet som i etterkant bedyret sin uskyld med at dem stemte for å sparke han, sorry bordet fanger - du står til regning for styre sitt vedtak.
                      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7134

Jeg kan bare oppfordre alle til å melde seg inn i LSK og møte opp på årsmøtet. Denne sesongen er det antakelig for sent å redde, jeg tror vi rykker rett ned sammen med Start, og ingenting tyder på noe annet. Neste prioritet må være å berge klubben fra å gå under. Det begynner på årsmøtet, der styret bør avsettes. Skal vi opp igjen, må vi antakelig trygle Per Mathisen / Per Berg om økonomiske bidrag for å holde liv i klubben, for økonomien kommer til å gå sønder og sammen ved et nedrykk. Men styret må vekk, treneren må vekk og sportssjefen må antakelig også vekk. Det er de som har beredet grunnen for katastrofen som er i emning nå, og jeg vil også vite hva som skjedde i forkant av ansettelsen av Kristinsson. Ble andre kandidater i det hele tatt vurdert eller intervjuet?
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Rune
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 1229

At styret velger å fortsette med Runar er i og for seg greit nok (selv min konklusjon også er at dette er feil avgjørelse). Det som skremmer meg mest er at det ikke gjøres noen andre reelle grep med tanke på det sportslige. Det virker til å være en total mangelen på handlingskraft i en ganske prekær situasjon. Savner også noe (hva som helst) som i det minste gir et lite håp om at styret har en viss kontroll på sakene. Det virker dessverre mer som om det er om og gjøre å sitte mest mulig i ro i båten. Helt absurd situasjon.
                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2564

Opprinnelig skrevet av trigz
                            Jeg kan bare oppfordre alle til å melde seg inn i LSK og møte opp på årsmøtet. Denne sesongen er det antakelig for sent å redde, jeg tror vi rykker rett ned sammen med Start, og ingenting tyder på noe annet. Neste prioritet må være å berge klubben fra å gå under. Det begynner på årsmøtet, der styret bør avsettes.
                            Jeg mener hele styret bør gå. Når du sitter der og utad er med på beslutningen om å gi Runar Kristinsson tillit, da må du også være beredt på å ta konsekvensene. Denne vannskjøtselen som har vært i høst, må få konsekvenser for samtlige i styret - uansett hva som er protokollført om stemmegiving.

Burde vel egentlig startet med en mobilisering med en gang for å få flest mulig til å melde seg inn i LSK. Neste steg er at flest mulig møter på årsmøtet. Siste steg er at flest mulig benytter sin røst på en saklig måte. Jeg har store planer om alle tre steg.
                            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3260

Burde vel egentlig startet med en mobilisering med en gang for å få flest mulig til å melde seg inn i LSK. Neste steg er at flest mulig møter på årsmøtet. Siste steg er at flest mulig benytter sin røst på en saklig måte. Jeg har store planer om alle tre steg.
                              Kan noen starte en tråd / oversikt over hvem som faktisk har meldt seg inn. Jeg har gjort det og jeg vet om 2 andre - men det er alt så langt. Hvis alle elsker LSK så mye som de gir uttrykk for bør disse få hundrelappene være en liten pris å betale for å velge en ny kurs.

Kommentar

• caLitri
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 634

Opprinnelig skrevet av G-Man

Kan noen starte en tråd / oversikt over hvem som faktisk har meldt seg inn. Jeg har gjort det og jeg vet om 2 andre - men det er alt så langt. Hvis alle elsker LSK så mye som de gir uttrykk for bør disse få hundrelappene være en liten pris å betale for å velge en ny kurs.
                                Har sendt mail. Venter på svar.
                                Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• OptimistFugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 462

Jeg må få stille spørsmålet: når Runar Kristinsson ikke har fått sparken etter de begredelige resultatene nå, når er det dårlig nok til at det skal tas grep? Jeg blir veldig overrasket om han får sparken etter sesongen.

Hvorfor? Han har levert usannsynlig dårlig i år. Greit at jeg mener han er en dårlig trener, men det er en sterk prestasjon å få en såpass god spillergruppe til å levere så dårlige resultater. Og når evalueringen pr d.d. tilsier at han beholder jobben, skal man bytte evalueringskriterier etter sesongen?

Prestasjonene som leveres nå er åpenbart gode nok for majoriteten i styret siden styreleder klarer å uttrykke en eller annen for for tillit til trenerduoen. Bjarmann som varslet om nye og strengere krav til resultater i mai, har hele veien vært klar på at Runar Kristinsson er rett mann. Romerikes Blad sin sportslige leder ønsker ikke å sparke han. Alle med litt over snittet med makt verner om Runar Kristinsson.

Styret skal komme etter sesongen ved nedrykk og spark treneren. Ikke si at Runar Kristinsson er feil mann etter sesongen Torgeir Bjarmann. Romerikes Blad - ikke kom å si at han må gå etter sesongen. Da viser dere bare hvor håpløst dårlig dere er til å evaluere under sesongen. Snakkes om at man ikke vil bruke en mill på å sparke Runar Kristinsson nå, men da er det ikke noe bedre å sparke han etter sesongen.

Styret, Bjarmann og Romerikes Blad har alle vist seg at dem ikke tar situasjonen på alvor. Det styremedlemmet som i etterkant bedyret sin uskyld med at dem stemte for å sparke han, sorry bordet fanger - du står til regning for styre sitt vedtak.
                                  I motsetning til styreleder forstår Bjarmann noe om ledelse og hva det vil si å uttrykke tillit til treneren. Det blir absurd å kritisere styreleder for å uttrykke halv tillit og samtidig kritisere Bjarmann for å uttrykke full tillit. Styret ansetter og avsetter trener. Solér er hyret for å bygge bro mellom Torgeir og Runar. Ikke kom med kritikk til Bjarmann for at han er lojal mot klubben, styret og treneren. Han er for meg en ensom profesjonell i en klubb som nå driver på tegneserienivå.

Kommentar

• nebbjævel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2009
                                    • 511

Vil bare minne om at Runar er fugl han også, (uten at det i seg sjøl kvalifiserer til trenerjobben). Problemene som nå glaner oss i hvitøyet begynte for flere sesonger siden, da klubben ble satt i en økonomisk situasjon som har fått store konsekvenser for kvaliteten på spillerstallen, og som har ført til at spillere som er utviklet av klubben har søkt andre gressganger med det samme de har nådd ønsket kvalitet.

I dag har vi spillere på laget som mangler fundamentale fotballferdigheter. Det er unødvendig å nevne navn. På kort sikt er det lite en trener kan få gjort med dette. Han må i stedet konsentrere seg om å kompensere for manglende individuell teknikk med et spillesystem som lar seg gjennomføre med tilgjengelig personell. Det har lyktes kun glimtvis og det holder ikke mål i Tippeligaen.

La oss si at Runar hadde fått sparken i EM-pausen. Hvem var da tilgjengelig som erstatter ? Var det en mann som hadde mer enn 50/50 sjanse for å forbedre laget ? Tilsier vårt spillermateriell at det er mulig for en trener å trylle ? ( Et fælt spørsmål å besvare når resultatene er så jævlige som de overhodet kan bli).

Spillet har sunket jevnt og trutt i kvalitet gjennom flere sesonger under flere trenere. Da vi trudde vi hadde sett bånnivået, slo laget til med nok en gravferdskamp. I det siste har vi sett noen glimt av håp reint spillemessig. Det er sjølsagt alt for seint å skifte trener nå, det er vel de fleste her inne enige om. Nå får det bære eller briste. " Sjelden så hæren verre morgendag", som det heter i en av kongesagaene.

Kommentar

• trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7134

Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                      Vil bare minne om at Runar er fugl han også, (uten at det i seg sjøl kvalifiserer til trenerjobben).
                                      Det er korrekt, det har ikke en dritt å si. Jeg stiller spørsmål ved hele prosessen som førte frem til ansettelsen av ham. Det virker som en ren kompisansettelse, ukritisk, uansvarlig og ureflektert. Hoder bør rulle på årsmøtet.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Marit
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2010
                                        • 885

For meg så gjør det at Runar er fugl det hele enda mer trist, men det gjør han ikke til en mer kompetent trener. Jeg tror de aller fleste av oss har vært (og sikkert er) skikkelig glad i Runar, og han vil alltid ha en høy stjerne som spiller hos meg, men som trener for klubben har han ikke vært god.
                                        Andas in och andas ut
                                        Orkar jag så orkar du

Kommentar

• _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4397

Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                          Vil bare minne om at Runar er fugl han også, (uten at det i seg sjøl kvalifiserer til trenerjobben). Problemene som nå glaner oss i hvitøyet begynte for flere sesonger siden, da klubben ble satt i en økonomisk situasjon som har fått store konsekvenser for kvaliteten på spillerstallen, og som har ført til at spillere som er utviklet av klubben har søkt andre gressganger med det samme de har nådd ønsket kvalitet.

I dag har vi spillere på laget som mangler fundamentale fotballferdigheter. Det er unødvendig å nevne navn. På kort sikt er det lite en trener kan få gjort med dette. Han må i stedet konsentrere seg om å kompensere for manglende individuell teknikk med et spillesystem som lar seg gjennomføre med tilgjengelig personell. Det har lyktes kun glimtvis og det holder ikke mål i Tippeligaen.

La oss si at Runar hadde fått sparken i EM-pausen. Hvem var da tilgjengelig som erstatter ? Var det en mann som hadde mer enn 50/50 sjanse for å forbedre laget ? Tilsier vårt spillermateriell at det er mulig for en trener å trylle ? ( Et fælt spørsmål å besvare når resultatene er så jævlige som de overhodet kan bli).

Spillet har sunket jevnt og trutt i kvalitet gjennom flere sesonger under flere trenere. Da vi trudde vi hadde sett bånnivået, slo laget til med nok en gravferdskamp. I det siste har vi sett noen glimt av håp reint spillemessig. Det er sjølsagt alt for seint å skifte trener nå, det er vel de fleste her inne enige om. Nå får det bære eller briste. " Sjelden så hæren verre morgendag", som det heter i en av kongesagaene.
                                          Det laget her er mer enn godt til å hvertfall havne på midten av tabellen. Jeg vil si 6-7 plass. Medalje er urealistisk, og en f.eks 4.plass ville vært å overprestere. Nå underpresterer vi, og det er ikke på grunn av spillerstallen. Det er på grunn av at Runar aldri har klart å utvikle en spillestil, ikke har klart å satt sammen et kollektiv (noe som kom ekstremt godt frem på sommeren) og er ekstremt svak taktisk. På corneren mot Odd skulle han holdt igjen 5-6 mann, minst. Den eneste muligheten Odd hadde til å score på oss var en lynhurtig kontring. Noe annet hadde de ikke tid til. Laget og Runar gir dem selvsagt den kontringen og 1-1 til pause istedenfor 1-0.

Sarpsborg og Haugesund har bytta ut omtrent hele laget. Sarp har spillere som Jon Helge Tveita i stallen. Er overhodet ikke noe bedre enn oss på papiret. Men på banen er de det.
                                          ..................

Kommentar

Working...